E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tome
    replied
    Hei! Pystyykö kardaanin nappaamaan irti ilman että tarttee koko pakoputkistoa irroittaa? Eli mahtuuko tulee pois jos putkiston takapäätä laskee niin alas kun kärsii laskea? Prefacelift 528:ssa tuo rööri kun on yhtäpuuta.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by jkan View Post
    Mistä löytää e39 touringin takaluukusta herätteen vahvistimelle? Alkuperäistä vahvistinta/subbaria ei ole.

    Entä sitten signaali? Linjamuuntimella takakaiuttimista? Mistäs ne johdot sitten löytää helpoiten.
    Takakaiuttimien johdoista otin signaalin. Johdot menee kuskin puolelta c-pilaria pitkin kattoon. Ne löytyy takapenkin selkänojan uloimman toppauspalan alta. Värejä en muista, mutta jotain violettia tais olla. Kannattaa tarkistaa wds:stä.

    Heräte taas antennivahvistimen herätteestä haarottamalla. Löytyy d-pilarin verhouksen alta. En taaskaan muista johdon väriä.

    Originally posted by E.K. View Post
    Itse otin herätteen ja signaalin radion johdoista(kaiuttimien) kontin pohjan alla ja lisäsin vahvistimen samaan tilaan.
    Joka mallissa ei vaan raadio ole kontin pohjan alla. Sinne saa ainakin linjamuuntimen piilotettua. Vahvari mieluusti jonnekki vähä paremmin ilmastoituun paikkaan. Esim. Kuskin puolen tavaratilan sivuun säilytyskoteloon luukun taakse.

    Leave a comment:


  • E.K.
    replied
    Originally posted by jkan View Post
    Mistä löytää e39 touringin takaluukusta herätteen vahvistimelle? Alkuperäistä vahvistinta/subbaria ei ole.

    Entä sitten signaali? Linjamuuntimella takakaiuttimista? Mistäs ne johdot sitten löytää helpoiten.
    Itse otin herätteen ja signaalin radion johdoista(kaiuttimien) kontin pohjan alla ja lisäsin vahvistimen samaan tilaan.

    Leave a comment:


  • jkan
    replied
    Mistä löytää e39 touringin takaluukusta herätteen vahvistimelle? Alkuperäistä vahvistinta/subbaria ei ole.

    Entä sitten signaali? Linjamuuntimella takakaiuttimista? Mistäs ne johdot sitten löytää helpoiten.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Astwau View Post
    AMut mulla ois uusi kysymys nyt.. kun ajaa ihan rauhassa ja sillä kaupunki nopeudella ja ottaa jalan kaasulta eikö kierrokset pitäs laskea ihan sinne 750 rpm luokkaan?
    Ihan normaali, turbiini lukossa.

    Leave a comment:


  • Astwau
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Nou hätä. Vielä lisäyksenä. Viime talvena nollasin adaptatiot laatikosta. Sitten ku tuli kesänopeudet ja aloin ajelemaan satasen vauhteja, niin laatikko ei meinannu vaihtaa vitosta sisään ollenkaan. Jonkin aikaa siinä meni niin se oppi, että tällä mennään kovemaakin, ku 80km/h ja alko laittamaan vitosenkin pesään. Kuinka sun laatikko muuten vaihtaa? Nyppiikö vai vaihtuuko pehmeästi?
    Aijaa.. no mulla kyl vaihtaa aika pehmeästi.. pakki lähtee pienellä viiveellä mut muuten ok. Mut mulla ois uusi kysymys nyt.. kun ajaa ihan rauhassa ja sillä kaupunki nopeudella ja ottaa jalan kaasulta eikö kierrokset pitäs laskea ihan sinne 750 rpm luokkaan? mulla meinaa välillä jäädä johonki 1100/1200 rpm ja sit ku hipasee kaasua uudestaan sit vasta ne laskee.. tuntuis vähän siltä että lootan öljynvaihto vois auttaa?

    Leave a comment:


  • Havoc
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    On siellä o-rengas, kuten kuvasta näkyy. KLIK

    Liitoksen muoviholkilla painetaan nuo metallikynnet alas, niin liitoksen saa auki. Sinne liuskojen alle on ajan saatossa kertynyt todennäköisesti mujua, joka estää liuskojen painumisen pohjaan. Eli muoholkin välistä (tai muoviholkki ensin vedettynä irti) vaikka jarrukliineriä ja paineilmaa sinne liitoksen väliin, niin liitoksen saa helposti auki. Lieköhän o-renkaan koko sama, kuin noissa laatikon pään liitoksissa? KLIK
    Kiitos infosta, nyt ainakin tietää mistä se korjaaminen kannattaa aloittaa, eli jos ne liittimet on muuten ehjät niin vaihtaa vaan o-renkaan. Ihme homma, että eräässä tälläkin foorumilla kovasti kehuttu automaattilaatikoihin erikoistunut liike ei saanut putkia edes irti. Olivat sitä mieltä että siihen tarvitsee jonkun erikoistyökalun.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Havoc View Post
    Onko kukaan vaihdellut 525d/530d automaattivaihteiston öljynjäähdyttimen putkia? Mulla tiputtaa laatikkoöljyä jäähdyttimen liitoksen päästä. Niissä putkissa on joku sellainen muoviholkkilukitus, millä ne putket kiinnittyy jäähdyttimeen.

    Kysymys kuuluukin: onko siellä liittimen sisällä joku o-rengas joka falskaa, vai joutuuko koko putken uusimaan? Näytti tulevan hintaa 130€/per putki....
    On siellä o-rengas, kuten kuvasta näkyy. KLIK

    Liitoksen muoviholkilla painetaan nuo metallikynnet alas, niin liitoksen saa auki. Sinne liuskojen alle on ajan saatossa kertynyt todennäköisesti mujua, joka estää liuskojen painumisen pohjaan. Eli muoholkin välistä (tai muoviholkki ensin vedettynä irti) vaikka jarrukliineriä ja paineilmaa sinne liitoksen väliin, niin liitoksen saa helposti auki. Lieköhän o-renkaan koko sama, kuin noissa laatikon pään liitoksissa? KLIK

    Leave a comment:


  • Havoc
    replied
    Onko kukaan vaihdellut 525d/530d automaattivaihteiston öljynjäähdyttimen putkia? Mulla tiputtaa laatikkoöljyä jäähdyttimen liitoksen päästä. Niissä putkissa on joku sellainen muoviholkkilukitus, millä ne putket kiinnittyy jäähdyttimeen.

    Kysymys kuuluukin: onko siellä liittimen sisällä joku o-rengas joka falskaa, vai joutuuko koko putken uusimaan? Näytti tulevan hintaa 130€/per putki....

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Nou hätä. Vielä lisäyksenä. Viime talvena nollasin adaptatiot laatikosta. Sitten ku tuli kesänopeudet ja aloin ajelemaan satasen vauhteja, niin laatikko ei meinannu vaihtaa vitosta sisään ollenkaan. Jonkin aikaa siinä meni niin se oppi, että tällä mennään kovemaakin, ku 80km/h ja alko laittamaan vitosenkin pesään. Kuinka sun laatikko muuten vaihtaa? Nyppiikö vai vaihtuuko pehmeästi?

    Leave a comment:


  • Astwau
    replied
    ai niin. mun moka.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Jaa, no penkkien päälliset ei nyt vaikuta laatikkoon millään lailla kysyin vaan, ku luulin että laatikossa olis jotain exclusiivista, ku sen erikseen mainitsit :think

    Leave a comment:


  • Astwau
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Mikä tuo exclusive on? Jos oikeen nilkka suorana tai muuten räväkästi kiihytät, niin laatikko jää odottamaan jatkoa ja pitää pienen pykälän sisässä valmiina, josko lähdetään uudestaan. Kuulostaa ihan normaalilta. Laatikkohan on oppivaa sorttia, että yrittää parhaansa mukaan oppia kuskin ajotyylin.
    Kiitos vastauksesta.. oon vissiin vain vainoharhainen, ku on se kuitenki mun ensimmäinen tomaatti.



    eli kyse on exclusive lisävarustepaketista.

    E39 TOURING lisävarustepaketti 723 Edition Exclusive
    Saatavana olevat ulkovärit veloituksetta: Pakettiin kuuluva verhoilu:
    354 Titansilber V6BG Nahka Exclusive Burgundy/musta
    364 Topazblau V6SW Nahka Exclusive Musta/musta
    430 Oxfordgrün V6SN Nahka Exclusive Sand beige/sand beige
    475 Saphirschwarz
    481 Kalaharibeige
    482 Toledoblau
    892 Titangrau
    894 Chiarettorot
    Paketti sisältää:
    232 Kevytmetallivanteet, 16” radial-spoke 50
    785 Valkoiset suuntavilkut
    422 Jalopuu koristelistat vaahtera Shell Burgundy
    423 Velurimatot
    249 Monitoimisäädin ohjauspyörälle
    Metalliväri
    Pakettia ei saa koodin 248, 337, 339, 434, 438, 469, 481, 710, 722, 760, 773 yhteydessä. Pakettia ei saa vakio- tai Montana-nahkaverhoilun yhteydessä
    Valinnaiset maksulliset vanteet : 308, 360, 363, 788

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Mikä tuo exclusive on? Jos oikeen nilkka suorana tai muuten räväkästi kiihytät, niin laatikko jää odottamaan jatkoa ja pitää pienen pykälän sisässä valmiina, josko lähdetään uudestaan. Kuulostaa ihan normaalilta. Laatikkohan on oppivaa sorttia, että yrittää parhaansa mukaan oppia kuskin ajotyylin.

    Leave a comment:


  • Astwau
    replied
    530d loota

    Moro. Ostin tos pari päivää sitte -00 vm. 530d touringu.
    Kaikki toimii kuin unelma mut loota ois niinku vähän outo.. (tosiaan voi olla vaan ominaisuus) kiihdyttäessä lämpimällä moottorilla nopeus 30-70..? ja kun päästää jalan kaasulta kierrokset ei laske normaalisti vaan jää ylös ja laskee pikku hiljaa niinkuin jarruttais vaihteella. välillä myös hitaasti kiihdyttäessä ei vaihda vaihdetta tarpeeksi nopeesti vähän niin kuin ois sportti päällä( ei aina) Onko normaalia vai mistähän johtuu? autolla ajettu 292 tkm ja malli on 530d exclusive steppilootalla. Käytin kyl myös hakua mut ei löytänyt mitään vastaavaa.

    Leave a comment:

Working...
X