E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hei! Pystyykö kardaanin nappaamaan irti ilman että tarttee koko pakoputkistoa irroittaa? Eli mahtuuko tulee pois jos putkiston takapäätä laskee niin alas kun kärsii laskea? Prefacelift 528:ssa tuo rööri kun on yhtäpuuta.
-
Takakaiuttimien johdoista otin signaalin. Johdot menee kuskin puolelta c-pilaria pitkin kattoon. Ne löytyy takapenkin selkänojan uloimman toppauspalan alta. Värejä en muista, mutta jotain violettia tais olla. Kannattaa tarkistaa wds:stä.Originally posted by jkan View PostMistä löytää e39 touringin takaluukusta herätteen vahvistimelle? Alkuperäistä vahvistinta/subbaria ei ole.
Entä sitten signaali? Linjamuuntimella takakaiuttimista? Mistäs ne johdot sitten löytää helpoiten.
Heräte taas antennivahvistimen herätteestä haarottamalla. Löytyy d-pilarin verhouksen alta. En taaskaan muista johdon väriä.
Joka mallissa ei vaan raadio ole kontin pohjan alla. Sinne saa ainakin linjamuuntimen piilotettua. Vahvari mieluusti jonnekki vähä paremmin ilmastoituun paikkaan. Esim. Kuskin puolen tavaratilan sivuun säilytyskoteloon luukun taakse.Originally posted by E.K. View PostItse otin herätteen ja signaalin radion johdoista(kaiuttimien) kontin pohjan alla ja lisäsin vahvistimen samaan tilaan.
Leave a comment:
-
Itse otin herätteen ja signaalin radion johdoista(kaiuttimien) kontin pohjan alla ja lisäsin vahvistimen samaan tilaan.Originally posted by jkan View PostMistä löytää e39 touringin takaluukusta herätteen vahvistimelle? Alkuperäistä vahvistinta/subbaria ei ole.
Entä sitten signaali? Linjamuuntimella takakaiuttimista? Mistäs ne johdot sitten löytää helpoiten.
Leave a comment:
-
Mistä löytää e39 touringin takaluukusta herätteen vahvistimelle? Alkuperäistä vahvistinta/subbaria ei ole.
Entä sitten signaali? Linjamuuntimella takakaiuttimista? Mistäs ne johdot sitten löytää helpoiten.
Leave a comment:
-
Ihan normaali, turbiini lukossa.Originally posted by Astwau View PostAMut mulla ois uusi kysymys nyt.. kun ajaa ihan rauhassa ja sillä kaupunki nopeudella ja ottaa jalan kaasulta eikö kierrokset pitäs laskea ihan sinne 750 rpm luokkaan?
Leave a comment:
-
Aijaa.. no mulla kyl vaihtaa aika pehmeästi.. pakki lähtee pienellä viiveellä mut muuten ok. Mut mulla ois uusi kysymys nyt.. kun ajaa ihan rauhassa ja sillä kaupunki nopeudella ja ottaa jalan kaasulta eikö kierrokset pitäs laskea ihan sinne 750 rpm luokkaan? mulla meinaa välillä jäädä johonki 1100/1200 rpm ja sit ku hipasee kaasua uudestaan sit vasta ne laskee.. tuntuis vähän siltä että lootan öljynvaihto vois auttaaOriginally posted by Samppae39 View PostNou hätä. Vielä lisäyksenä. Viime talvena nollasin adaptatiot laatikosta. Sitten ku tuli kesänopeudet ja aloin ajelemaan satasen vauhteja, niin laatikko ei meinannu vaihtaa vitosta sisään ollenkaan. Jonkin aikaa siinä meni niin se oppi, että tällä mennään kovemaakin, ku 80km/h ja alko laittamaan vitosenkin pesään. Kuinka sun laatikko muuten vaihtaa? Nyppiikö vai vaihtuuko pehmeästi?
?
Leave a comment:
-
Kiitos infosta, nyt ainakin tietää mistä se korjaaminen kannattaa aloittaa, eli jos ne liittimet on muuten ehjät niin vaihtaa vaan o-renkaan. Ihme homma, että eräässä tälläkin foorumilla kovasti kehuttu automaattilaatikoihin erikoistunut liike ei saanut putkia edes irti. Olivat sitä mieltä että siihen tarvitsee jonkun erikoistyökalun.Originally posted by Clavurion View PostOn siellä o-rengas, kuten kuvasta näkyy. KLIK
Liitoksen muoviholkilla painetaan nuo metallikynnet alas, niin liitoksen saa auki. Sinne liuskojen alle on ajan saatossa kertynyt todennäköisesti mujua, joka estää liuskojen painumisen pohjaan. Eli muoholkin välistä (tai muoviholkki ensin vedettynä irti) vaikka jarrukliineriä ja paineilmaa sinne liitoksen väliin, niin liitoksen saa helposti auki. Lieköhän o-renkaan koko sama, kuin noissa laatikon pään liitoksissa? KLIK
Leave a comment:
-
On siellä o-rengas, kuten kuvasta näkyy. KLIKOriginally posted by Havoc View PostOnko kukaan vaihdellut 525d/530d automaattivaihteiston öljynjäähdyttimen putkia? Mulla tiputtaa laatikkoöljyä jäähdyttimen liitoksen päästä. Niissä putkissa on joku sellainen muoviholkkilukitus, millä ne putket kiinnittyy jäähdyttimeen.
Kysymys kuuluukin: onko siellä liittimen sisällä joku o-rengas joka falskaa, vai joutuuko koko putken uusimaan? Näytti tulevan hintaa 130€/per putki....
Liitoksen muoviholkilla painetaan nuo metallikynnet alas, niin liitoksen saa auki. Sinne liuskojen alle on ajan saatossa kertynyt todennäköisesti mujua, joka estää liuskojen painumisen pohjaan. Eli muoholkin välistä (tai muoviholkki ensin vedettynä irti) vaikka jarrukliineriä ja paineilmaa sinne liitoksen väliin, niin liitoksen saa helposti auki. Lieköhän o-renkaan koko sama, kuin noissa laatikon pään liitoksissa? KLIK
Leave a comment:
-
Onko kukaan vaihdellut 525d/530d automaattivaihteiston öljynjäähdyttimen putkia? Mulla tiputtaa laatikkoöljyä jäähdyttimen liitoksen päästä. Niissä putkissa on joku sellainen muoviholkkilukitus, millä ne putket kiinnittyy jäähdyttimeen.
Kysymys kuuluukin: onko siellä liittimen sisällä joku o-rengas joka falskaa, vai joutuuko koko putken uusimaan? Näytti tulevan hintaa 130€/per putki....
Leave a comment:
-
Nou hätä. Vielä lisäyksenä. Viime talvena nollasin adaptatiot laatikosta. Sitten ku tuli kesänopeudet ja aloin ajelemaan satasen vauhteja, niin laatikko ei meinannu vaihtaa vitosta sisään ollenkaan. Jonkin aikaa siinä meni niin se oppi, että tällä mennään kovemaakin, ku 80km/h ja alko laittamaan vitosenkin pesään. Kuinka sun laatikko muuten vaihtaa? Nyppiikö vai vaihtuuko pehmeästi?
Leave a comment:
-
Jaa, no penkkien päälliset ei nyt vaikuta laatikkoon millään lailla
kysyin vaan, ku luulin että laatikossa olis jotain exclusiivista, ku sen erikseen mainitsit :think
Leave a comment:
-
Kiitos vastauksesta..Originally posted by Samppae39 View PostMikä tuo exclusive on? Jos oikeen nilkka suorana tai muuten räväkästi kiihytät, niin laatikko jää odottamaan jatkoa ja pitää pienen pykälän sisässä valmiina, josko lähdetään uudestaan. Kuulostaa ihan normaalilta. Laatikkohan on oppivaa sorttia, että yrittää parhaansa mukaan oppia kuskin ajotyylin.
oon vissiin vain vainoharhainen, ku on se kuitenki mun ensimmäinen tomaatti.
eli kyse on exclusive lisävarustepaketista.
E39 TOURING lisävarustepaketti 723 Edition Exclusive
Saatavana olevat ulkovärit veloituksetta: Pakettiin kuuluva verhoilu:
354 Titansilber V6BG Nahka Exclusive Burgundy/musta
364 Topazblau V6SW Nahka Exclusive Musta/musta
430 Oxfordgrün V6SN Nahka Exclusive Sand beige/sand beige
475 Saphirschwarz
481 Kalaharibeige
482 Toledoblau
892 Titangrau
894 Chiarettorot
Paketti sisältää:
232 Kevytmetallivanteet, 16” radial-spoke 50
785 Valkoiset suuntavilkut
422 Jalopuu koristelistat vaahtera Shell Burgundy
423 Velurimatot
249 Monitoimisäädin ohjauspyörälle
Metalliväri
Pakettia ei saa koodin 248, 337, 339, 434, 438, 469, 481, 710, 722, 760, 773 yhteydessä. Pakettia ei saa vakio- tai Montana-nahkaverhoilun yhteydessä
Valinnaiset maksulliset vanteet : 308, 360, 363, 788
Leave a comment:
-
Mikä tuo exclusive on? Jos oikeen nilkka suorana tai muuten räväkästi kiihytät, niin laatikko jää odottamaan jatkoa ja pitää pienen pykälän sisässä valmiina, josko lähdetään uudestaan. Kuulostaa ihan normaalilta. Laatikkohan on oppivaa sorttia, että yrittää parhaansa mukaan oppia kuskin ajotyylin.
Leave a comment:
-
530d loota
Moro. Ostin tos pari päivää sitte -00 vm. 530d touringu.
Kaikki toimii kuin unelma mut loota ois niinku vähän outo.. (tosiaan voi olla vaan ominaisuus) kiihdyttäessä lämpimällä moottorilla nopeus 30-70..? ja kun päästää jalan kaasulta kierrokset ei laske normaalisti vaan jää ylös ja laskee pikku hiljaa niinkuin jarruttais vaihteella. välillä myös hitaasti kiihdyttäessä ei vaihda vaihdetta tarpeeksi nopeesti vähän niin kuin ois sportti päällä( ei aina) Onko normaalia vai mistähän johtuu? autolla ajettu 292 tkm ja malli on 530d exclusive steppilootalla. Käytin kyl myös hakua mut ei löytänyt mitään vastaavaa.
Leave a comment:
Leave a comment: