E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mik@
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Onko keskireikä edes E39:iin sopiva 74,1mm? Onhan tuo ET aivan metsässä.
    keskireikä on oikea. 15-20mm speisserit vaatii kyllä, jos muuten käy ilman kiekkoja niin ainakin näyttää ihan hölmöltä.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Miksu_L View Post
    tyhmät kysymykset jatkuvat:
    haluaisin varmistaa sopiiko näihin E39:hin vanteet joitten ET luku on 35?
    (tarkemmat tiedot 17x7,5 ET35 5x120) pitäisi kuulemma mennä heittämällä?
    Onko keskireikä edes E39:iin sopiva 74,1mm? Onhan tuo ET aivan metsässä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    Äsken nollasin koodit niin tuli takaisin pienen ajon jälkeen eli anturi vaihtoon. Orkkis osia tullut pääasissa käytettyäkin, monessa kohtaa pääsee helpommalla kun niitä käyttää. Pitää tänään putsata ICV, ilmeisesti vaikuttaa kaasunvasteeseen, tyhjäkäyntiin jne. aika tavalla jos se kikkare on likainen.
    Niin empä muistanu tuota kun omassa ei sitä ole.. Sulla on kun tuo vanhempi kone niin on. Kannattaa se putsailla niin voi olla, että sillä jo korjautuu tuu tyhjäkäynti.

    Leave a comment:


  • Terno
    Guest replied
    Originally posted by Miksu_L View Post
    tyhmät kysymykset jatkuvat:
    haluaisin varmistaa sopiiko näihin E39:hin vanteet joitten ET luku on 35?
    (tarkemmat tiedot 17x7,5 ET35 5x120) pitäisi kuulemma mennä heittämällä?
    saattaa mennä, mutta jesus notta on tyhymän näköiset.

    Oikeastaan epäilen jopa niiden sopivuutta ilman speissereitä.

    Leave a comment:


  • Miksu_L
    replied
    yksi lisää

    tyhmät kysymykset jatkuvat:
    haluaisin varmistaa sopiiko näihin E39:hin vanteet joitten ET luku on 35?
    (tarkemmat tiedot 17x7,5 ET35 5x120) pitäisi kuulemma mennä heittämällä?

    Leave a comment:


  • janne36
    replied
    Ajelimpa äsken töistä tankille ja huomasin että navi jumittui kokonaan, eli ruudussa näkyy se onboard computeri ihan normaalisti mutta ei tapahdu mitään, ja näppäimet ei toimi ei mene esim menu valikkoon. Radio toimii normaalisti..
    Kokeilin käynnistää auton pari kertaa uusiksi, navi käynnistyy tosi hitaasti ja näyttöön tulee vaan se sama ruutu mikä aiemminkin, eikä vastaa mihinkään nappiin. Mikä voisi olla vikana?
    Last edited by janne36; 28-08-2012, 15:26.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Vaihtasin kyllä anturin kun siitä vikakoodia antaa.. Voithan kokeilla nollata tuon vian ja katsoa palaako se takaisin miten äkkiä. Voi aiheuttaa nykimisiä, huonoa käynnistyvyyttä jne. Tilalle sitten vaan orkkis anturia niin ei tarvitse ihmetellä. Tarvikkeiden kanssa ollu monilla ongelmia. Toki on paljon muitenkin mahdollisia syitä nykimiseen, mutta ei nuo anturit nyt niin paljoa maksa ettei kannattaisi sitä vaihtaa ja katsoa, jos sillä ongelma poistuisi.
    Äsken nollasin koodit niin tuli takaisin pienen ajon jälkeen eli anturi vaihtoon. Orkkis osia tullut pääasissa käytettyäkin, monessa kohtaa pääsee helpommalla kun niitä käyttää. Pitää tänään putsata ICV, ilmeisesti vaikuttaa kaasunvasteeseen, tyhjäkäyntiin jne. aika tavalla jos se kikkare on likainen.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    No niin tietysti kun oli moottorin vikakoodeissa.. No pitää varmaan vaihtaa tuokin jossain vaiheessa, ei kylläkään nosta lämpöjä tms.

    Miten lie sitten tuo nokan asentotunnistin, aiheuttaako nykimisiä tyhjäkäynnillä? Ei vissiin kuitenkaan ole jatkuva vika tuon koodin perusteella?
    Vaihtasin kyllä anturin kun siitä vikakoodia antaa.. Voithan kokeilla nollata tuon vian ja katsoa palaako se takaisin miten äkkiä. Voi aiheuttaa nykimisiä, huonoa käynnistyvyyttä jne. Tilalle sitten vaan orkkis anturia niin ei tarvitse ihmetellä. Tarvikkeiden kanssa ollu monilla ongelmia. Toki on paljon muitenkin mahdollisia syitä nykimiseen, mutta ei nuo anturit nyt niin paljoa maksa ettei kannattaisi sitä vaihtaa ja katsoa, jos sillä ongelma poistuisi.

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Eiköhän tuo 139 ole iha moottorin termostaatin vikakoodi.. Siinä on vastus, jolla DME komentaa sen aukeamaan aikaisemmin esim. kun polkaiset kaasun pohjaan. Näin ainakin m62tu koneessa.

    Mulla on näköjään kesän aikana ilmestyny: 140 Output Thermostat Map cooling. Eli pitäisi varmaan tuo termari vaihtaa..
    No niin tietysti kun oli moottorin vikakoodeissa.. No pitää varmaan vaihtaa tuokin jossain vaiheessa, ei kylläkään nosta lämpöjä tms.

    Miten lie sitten tuo nokan asentotunnistin, aiheuttaako nykimisiä tyhjäkäynnillä? Ei vissiin kuitenkaan ole jatkuva vika tuon koodin perusteella?
    Last edited by Mik@; 28-08-2012, 14:20. Reason: korjaus

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Mik@ View Post
    Tälläiset vikakoodit löytyi -96 m62 540:stä

    139 Output thermostat
    Error frequency : 1 Logistic counter: 40
    Engine speed 80.00 rpm Engine temperature 61.50 degrees C Speed 0.00 km/h Fehler aufgetreten vor 6.50 h Hexcode=8B444440FF4301280292000000FEFEFE 0.00 [HEX]
    Signal incorrect Error present Static error-------------------------------------------------------------

    112 Phase sensor OBDII Error !!
    Error frequency : 1 Logistic counter: 39
    Engine speed 760.00 rpm Engine temperature 62.25 degrees C Load signal 2.00 ms Fehler aufgetreten vor 6.50 h Hexcode=70181842004001271393280000FEFEFE 0.00 [HEX]
    value unplausibel axhaust relevant Error (after checkup MIL on) Error not present Static error-------------------------------------------------------------

    Onko termostaatti mikä? Ulkolämpö anturi? se ainakin on rikki, näyttää kokoajan -40. Tuo phase sensor on ilmeisesti nokan asentotunnistin? Auto nykii tai pätkii tyhjäkäynnillä vähän, johtuisko tuosta nokan tunnistimesta? Tulpanreiät tarkastettu, ei ollut öljyssä, tulppia en ole kylläkään vaihtanut. Kaasuläppäkotelontiiviste vaihdettu jossa oli imuvuoto, tämän jälkeen kyllä toimi paremmin mutta edelleen vähän pätkii tyhjäkäynnillä, ajossa ei huomaa.

    Lähteekö näissä m62 oljypumpun mutterit auki itsestään niin kuin m60?
    Eiköhän tuo 139 ole iha moottorin termostaatin vikakoodi.. Siinä on vastus, jolla DME komentaa sen aukeamaan aikaisemmin esim. kun polkaiset kaasun pohjaan. Näin ainakin m62tu koneessa.

    Mulla on näköjään kesän aikana ilmestyny: 140 Output Thermostat Map cooling. Eli pitäisi varmaan tuo termari vaihtaa..

    Leave a comment:


  • Mik@
    replied
    Tälläiset vikakoodit löytyi -96 m62 540:stä

    139 Output thermostat
    Error frequency : 1 Logistic counter: 40
    Engine speed 80.00 rpm Engine temperature 61.50 degrees C Speed 0.00 km/h Fehler aufgetreten vor 6.50 h Hexcode=8B444440FF4301280292000000FEFEFE 0.00 [HEX]
    Signal incorrect Error present Static error-------------------------------------------------------------

    112 Phase sensor OBDII Error !!
    Error frequency : 1 Logistic counter: 39
    Engine speed 760.00 rpm Engine temperature 62.25 degrees C Load signal 2.00 ms Fehler aufgetreten vor 6.50 h Hexcode=70181842004001271393280000FEFEFE 0.00 [HEX]
    value unplausibel axhaust relevant Error (after checkup MIL on) Error not present Static error-------------------------------------------------------------

    Onko termostaatti mikä? Ulkolämpö anturi? se ainakin on rikki, näyttää kokoajan -40. Tuo phase sensor on ilmeisesti nokan asentotunnistin? Auto nykii tai pätkii tyhjäkäynnillä vähän, johtuisko tuosta nokan tunnistimesta? Tulpanreiät tarkastettu, ei ollut öljyssä, tulppia en ole kylläkään vaihtanut. Kaasuläppäkotelontiiviste vaihdettu jossa oli imuvuoto, tämän jälkeen kyllä toimi paremmin mutta edelleen vähän pätkii tyhjäkäynnillä, ajossa ei huomaa.

    Lähteekö näissä m62 oljypumpun mutterit auki itsestään niin kuin m60?

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by NAL-E View Post
    Itse sain tuollaisella perus halpakaupasta ostetulla ulosvetäjällä, kyllä raidetangonpäät ja alatukivarret irti, mutta mistähän tosiaan sais riittävän ison noille reaktiotangoille, ei ole vielä tullut vastaa etsiskelyistä huolimatta. Oisko zenerillä linkkiä?
    Mulla ollu käytössä osasilta ostettu ulosvetäjä ja toiminut loistavasti ja on kestävä. Ja saa kaikki etupään nivelet irti. Avautuma riittää myös reaktiotangon nivelen irroitukseen kun vaan moskalla vähän napauttaa että kita menee riittävän syvälle.. Voin suositella!

    http://www.cdcardic.fi/ -->sivu 96 tuote F
    Last edited by Tome; 28-08-2012, 11:59.

    Leave a comment:


  • Ha2
    replied
    Originally posted by Madfexx View Post
    Ei mennyt tänään isäukon e39:n (523i touring) etuiskareiden vaihto aivan nappiin, ei nimittäin saatu raidetankojen päitä sitten millään irti tolppien alapäistä. Kun osat on alumiinia, niin vanhemmista malleista tutut kikat ei näemmä toimi.
    Minä irrotin raidetangon sisäpäät hammastangosta, niin ei tartte nuita niveliä särkeä.

    Leave a comment:


  • NAL-E
    replied
    Itse sain tuollaisella perus halpakaupasta ostetulla ulosvetäjällä, kyllä raidetangonpäät ja alatukivarret irti, mutta mistähän tosiaan sais riittävän ison noille reaktiotangoille, ei ole vielä tullut vastaa etsiskelyistä huolimatta. Oisko zenerillä linkkiä?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    E39:n tapauksessa tuon ulosvetäjän avauma pitää olla n. 60mm vähintään mikä tuottaa haastetta. En ole itse löytäny vielä sopivaa, muuta kuin iipeistä.

    Leave a comment:

Working...
X