Originally posted by Haju69
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
keskireikä on oikea. 15-20mm speisserit vaatii kyllä, jos muuten käy ilman kiekkoja niin ainakin näyttää ihan hölmöltä.
-
Onko keskireikä edes E39:iin sopiva 74,1mm? Onhan tuo ET aivan metsässä.Originally posted by Miksu_L View Posttyhmät kysymykset jatkuvat:
haluaisin varmistaa sopiiko näihin E39:hin vanteet joitten ET luku on 35?
(tarkemmat tiedot 17x7,5 ET35 5x120) pitäisi kuulemma mennä heittämällä?
Leave a comment:
-
Niin empä muistanu tuota kun omassa ei sitä ole.. Sulla on kun tuo vanhempi kone niin on. Kannattaa se putsailla niin voi olla, että sillä jo korjautuu tuu tyhjäkäynti.Originally posted by Mik@ View PostÄsken nollasin koodit niin tuli takaisin pienen ajon jälkeen eli anturi vaihtoon. Orkkis osia tullut pääasissa käytettyäkin, monessa kohtaa pääsee helpommalla kun niitä käyttää.
Pitää tänään putsata ICV, ilmeisesti vaikuttaa kaasunvasteeseen, tyhjäkäyntiin jne. aika tavalla jos se kikkare on likainen.
Leave a comment:
-
Guest repliedsaattaa mennä, mutta jesus notta on tyhymän näköiset.Originally posted by Miksu_L View Posttyhmät kysymykset jatkuvat:
haluaisin varmistaa sopiiko näihin E39:hin vanteet joitten ET luku on 35?
(tarkemmat tiedot 17x7,5 ET35 5x120) pitäisi kuulemma mennä heittämällä?
Oikeastaan epäilen jopa niiden sopivuutta ilman speissereitä.
Leave a comment:
-
yksi lisää
tyhmät kysymykset jatkuvat:
haluaisin varmistaa sopiiko näihin E39:hin vanteet joitten ET luku on 35?
(tarkemmat tiedot 17x7,5 ET35 5x120) pitäisi kuulemma mennä heittämällä?
Leave a comment:
-
Ajelimpa äsken töistä tankille ja huomasin että navi jumittui kokonaan, eli ruudussa näkyy se onboard computeri ihan normaalisti mutta ei tapahdu mitään, ja näppäimet ei toimi ei mene esim menu valikkoon. Radio toimii normaalisti..
Kokeilin käynnistää auton pari kertaa uusiksi, navi käynnistyy tosi hitaasti ja näyttöön tulee vaan se sama ruutu mikä aiemminkin, eikä vastaa mihinkään nappiin. Mikä voisi olla vikana?Last edited by janne36; 28-08-2012, 15:26.
Leave a comment:
-
Äsken nollasin koodit niin tuli takaisin pienen ajon jälkeen eli anturi vaihtoon. Orkkis osia tullut pääasissa käytettyäkin, monessa kohtaa pääsee helpommalla kun niitä käyttää.Originally posted by HTK12 View PostVaihtasin kyllä anturin kun siitä vikakoodia antaa.. Voithan kokeilla nollata tuon vian ja katsoa palaako se takaisin miten äkkiä. Voi aiheuttaa nykimisiä, huonoa käynnistyvyyttä jne. Tilalle sitten vaan orkkis anturia niin ei tarvitse ihmetellä. Tarvikkeiden kanssa ollu monilla ongelmia. Toki on paljon muitenkin mahdollisia syitä nykimiseen, mutta ei nuo anturit nyt niin paljoa maksa ettei kannattaisi sitä vaihtaa ja katsoa, jos sillä ongelma poistuisi.
Pitää tänään putsata ICV, ilmeisesti vaikuttaa kaasunvasteeseen, tyhjäkäyntiin jne. aika tavalla jos se kikkare on likainen.
Leave a comment:
-
Vaihtasin kyllä anturin kun siitä vikakoodia antaa.. Voithan kokeilla nollata tuon vian ja katsoa palaako se takaisin miten äkkiä. Voi aiheuttaa nykimisiä, huonoa käynnistyvyyttä jne. Tilalle sitten vaan orkkis anturia niin ei tarvitse ihmetellä. Tarvikkeiden kanssa ollu monilla ongelmia. Toki on paljon muitenkin mahdollisia syitä nykimiseen, mutta ei nuo anturit nyt niin paljoa maksa ettei kannattaisi sitä vaihtaa ja katsoa, jos sillä ongelma poistuisi.Originally posted by Mik@ View PostNo niin tietysti kun oli moottorin vikakoodeissa.. No pitää varmaan vaihtaa tuokin jossain vaiheessa, ei kylläkään nosta lämpöjä tms.
Miten lie sitten tuo nokan asentotunnistin, aiheuttaako nykimisiä tyhjäkäynnillä? Ei vissiin kuitenkaan ole jatkuva vika tuon koodin perusteella?
Leave a comment:
-
No niin tietysti kun oli moottorin vikakoodeissa.. No pitää varmaan vaihtaa tuokin jossain vaiheessa, ei kylläkään nosta lämpöjä tms.Originally posted by HTK12 View PostEiköhän tuo 139 ole iha moottorin termostaatin vikakoodi.. Siinä on vastus, jolla DME komentaa sen aukeamaan aikaisemmin esim. kun polkaiset kaasun pohjaan. Näin ainakin m62tu koneessa.
Mulla on näköjään kesän aikana ilmestyny: 140 Output Thermostat Map cooling. Eli pitäisi varmaan tuo termari vaihtaa..
Miten lie sitten tuo nokan asentotunnistin, aiheuttaako nykimisiä tyhjäkäynnillä? Ei vissiin kuitenkaan ole jatkuva vika tuon koodin perusteella?
Leave a comment:
-
Eiköhän tuo 139 ole iha moottorin termostaatin vikakoodi.. Siinä on vastus, jolla DME komentaa sen aukeamaan aikaisemmin esim. kun polkaiset kaasun pohjaan. Näin ainakin m62tu koneessa.Originally posted by Mik@ View PostTälläiset vikakoodit löytyi -96 m62 540:stä
139 Output thermostat
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Engine speed 80.00 rpm Engine temperature 61.50 degrees C Speed 0.00 km/h Fehler aufgetreten vor 6.50 h Hexcode=8B444440FF4301280292000000FEFEFE 0.00 [HEX]
Signal incorrect Error present Static error-------------------------------------------------------------
112 Phase sensor OBDII Error !!
Error frequency : 1 Logistic counter: 39
Engine speed 760.00 rpm Engine temperature 62.25 degrees C Load signal 2.00 ms Fehler aufgetreten vor 6.50 h Hexcode=70181842004001271393280000FEFEFE 0.00 [HEX]
value unplausibel axhaust relevant Error (after checkup MIL on) Error not present Static error-------------------------------------------------------------
Onko termostaatti mikä? Ulkolämpö anturi? se ainakin on rikki, näyttää kokoajan -40. Tuo phase sensor on ilmeisesti nokan asentotunnistin? Auto nykii tai pätkii tyhjäkäynnillä vähän, johtuisko tuosta nokan tunnistimesta? Tulpanreiät tarkastettu, ei ollut öljyssä, tulppia en ole kylläkään vaihtanut. Kaasuläppäkotelontiiviste vaihdettu jossa oli imuvuoto, tämän jälkeen kyllä toimi paremmin mutta edelleen vähän pätkii tyhjäkäynnillä, ajossa ei huomaa.
Lähteekö näissä m62 oljypumpun mutterit auki itsestään niin kuin m60?
Mulla on näköjään kesän aikana ilmestyny: 140 Output Thermostat Map cooling. Eli pitäisi varmaan tuo termari vaihtaa..
Leave a comment:
-
Tälläiset vikakoodit löytyi -96 m62 540:stä
139 Output thermostat
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Engine speed 80.00 rpm Engine temperature 61.50 degrees C Speed 0.00 km/h Fehler aufgetreten vor 6.50 h Hexcode=8B444440FF4301280292000000FEFEFE 0.00 [HEX]
Signal incorrect Error present Static error-------------------------------------------------------------
112 Phase sensor OBDII Error !!
Error frequency : 1 Logistic counter: 39
Engine speed 760.00 rpm Engine temperature 62.25 degrees C Load signal 2.00 ms Fehler aufgetreten vor 6.50 h Hexcode=70181842004001271393280000FEFEFE 0.00 [HEX]
value unplausibel axhaust relevant Error (after checkup MIL on) Error not present Static error-------------------------------------------------------------
Onko termostaatti mikä? Ulkolämpö anturi? se ainakin on rikki, näyttää kokoajan -40. Tuo phase sensor on ilmeisesti nokan asentotunnistin? Auto nykii tai pätkii tyhjäkäynnillä vähän, johtuisko tuosta nokan tunnistimesta? Tulpanreiät tarkastettu, ei ollut öljyssä, tulppia en ole kylläkään vaihtanut. Kaasuläppäkotelontiiviste vaihdettu jossa oli imuvuoto, tämän jälkeen kyllä toimi paremmin mutta edelleen vähän pätkii tyhjäkäynnillä, ajossa ei huomaa.
Lähteekö näissä m62 oljypumpun mutterit auki itsestään niin kuin m60?
Leave a comment:
-
Mulla ollu käytössä osasilta ostettu ulosvetäjä ja toiminut loistavasti ja on kestävä. Ja saa kaikki etupään nivelet irti. Avautuma riittää myös reaktiotangon nivelen irroitukseen kun vaan moskalla vähän napauttaa että kita menee riittävän syvälle.. Voin suositella!Originally posted by NAL-E View PostItse sain tuollaisella perus halpakaupasta ostetulla ulosvetäjällä, kyllä raidetangonpäät ja alatukivarret irti, mutta mistähän tosiaan sais riittävän ison noille reaktiotangoille, ei ole vielä tullut vastaa etsiskelyistä huolimatta. Oisko zenerillä linkkiä?
http://www.cdcardic.fi/ -->sivu 96 tuote FLast edited by Tome; 28-08-2012, 11:59.
Leave a comment:
-
Minä irrotin raidetangon sisäpäät hammastangosta, niin ei tartte nuita niveliä särkeä.Originally posted by Madfexx View PostEi mennyt tänään isäukon e39:n (523i touring) etuiskareiden vaihto aivan nappiin, ei nimittäin saatu raidetankojen päitä sitten millään irti tolppien alapäistä. Kun osat on alumiinia, niin vanhemmista malleista tutut kikat ei näemmä toimi.
Leave a comment:
-
Itse sain tuollaisella perus halpakaupasta ostetulla ulosvetäjällä, kyllä raidetangonpäät ja alatukivarret irti, mutta mistähän tosiaan sais riittävän ison noille reaktiotangoille, ei ole vielä tullut vastaa etsiskelyistä huolimatta. Oisko zenerillä linkkiä?
Leave a comment:
-
E39:n tapauksessa tuon ulosvetäjän avauma pitää olla n. 60mm vähintään mikä tuottaa haastetta. En ole itse löytäny vielä sopivaa, muuta kuin iipeistä.
Leave a comment:
Leave a comment: