E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mikron
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mulla olisi kohta vähän käytetyt ylimääräisenä.
    Mitä tarkottaa vähän käytetyt? Miks ylimääräsenä?

    Leave a comment:


  • Fastpiksu
    replied
    Saiskos rautalangasta väännettynä webaston käyttöohjeita ´00 530d.
    Joko tuo ei toimi taikka sitten en osaa käyttää sitä.. Ajan kun laittaa niin ei mielestäni tapahdu mitään, liekkö sitten liian lämmin ollu.

    Sieltä kun naputtelee "Heat on" ja "Vent off" niin alkaa puhallin puhaltamaan, mutta muuta ei sitten tapahdukkaan..
    Aika vilposaa on tieselillä ajella kun nollan tuntumassa lähtee kylmällä autolla töihin..

    Leave a comment:


  • Pmak
    replied
    Terve!

    Meinasin vaihtaa tuohon m52:seen vesipumpun ja samalla kaikki muutkin siihen liittyvät hihnat jne. minkä vaihto vaan tarpeellista.



    Eli mitkä kaikki osat tuosta kannattaa tilata? Noita kiristimiä yms?

    Kiitos.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Mistähän kannattaisi etsiä SAC-kytkimen keskitystappia? BMW:n oma erikoistyökalu on 21 2 142. Jenkeistä saa n. 10 dollarilla vastaavan, mutta olisi hyvä jos jostain lähempää löytyisi. http://www.turnermotorsport.com/p-54...46-e39-z3.aspx
    Äkkiäkös tuollaisen sorvaa/sorvauttaa? Jos mitat on tiedossa, niin teettäminen ei ole suuri tai kallis homma...

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    Hei! Pystyykö kardaanin nappaamaan irti ilman että tarttee koko pakoputkistoa irroittaa? Eli mahtuuko tulee pois jos putkiston takapäätä laskee niin alas kun kärsii laskea? Prefacelift 528:ssa tuo rööri kun on yhtäpuuta.
    itse itselleni vastaten eli kardaanin saa helposti vaihdettua pelkästään putkiston takapäätä laskemalla

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Mistähän kannattaisi etsiä SAC-kytkimen keskitystappia? BMW:n oma erikoistyökalu on 21 2 142. Jenkeistä saa n. 10 dollarilla vastaavan, mutta olisi hyvä jos jostain lähempää löytyisi. http://www.turnermotorsport.com/p-54...46-e39-z3.aspx

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by mikron View Post
    Jatkokysymys: mistä edukkaimmin etutolpat, jouset ja yläpäät m-sport touringiin?
    Mulla olisi kohta vähän käytetyt ylimääräisenä.

    Mutta jos ihan uusia, Motonetistä sport iskari, H&R etujouset ebaystä ja yläpää on sama kaikissa joten vaikka Bilsteinit Autoteile55:lta.

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Onko näin että kutoskoneisen ja kasikoneisen etutolpat käy päikseen jos vaihtaa ylätukilaakerit?
    Jatkokysymys: mistä edukkaimmin etutolpat, jouset ja yläpäät m-sport touringiin?

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Onko näin että kutoskoneisen ja kasikoneisen etutolpat käy päikseen jos vaihtaa ylätukilaakerit?

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Värejä en muista, mutta jotain violettia tais olla. Kannattaa tarkistaa wds:stä.
    Sedan faceliftissä johtonippu löytyi kuskinpuolen takapenkin istuinosan ja kulmapalan alta. Johtimet on punottu, muistaakseni seuraavasti:

    R+ sinivioletti
    R- siniharmaa
    L+ keltavioletti
    L- keltaharmaa

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jos flekti huutaa oikeesti kokoajan täysillä, niin syynä on todennäköisesti syylärin alaletkussa oleva lämpötilatunnistin. Helppo vaihtaa ja ei maksaa montaa kymppiä.

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    1. Kuuluukin lämmetä. Jos sinistä puskee, huohotin vaihtoon.
    Etk:ta yritin selailla, mutta missä huohotin sijaitsee näissä? Onko huohotin sama kuin separaattori näissä?


    3. Sähköflekti vai normaali? Visko on kertakäyttökamaa, tai no jotkut on uusinut nesteet sisään mutta... Huonosti ilmattu jos korkin välistä vuotaa.

    Korkki siis vuosi kun puristi vesiletkuakin. Oli täysin entinen.
    Ihmetyttää kun paisariin ei kerry siltikään painetta ollenkaan? Vesiletkut lämpeävät heti, eli termari ainakin on rikki. Nestettä ei tiputa alleen, eikä jäähdytysneste tuoksu.

    Edit:
    4.
    MAF testi myös ihmetyttää. Eli 4.0 ja 4.1 obd:sta..Molemmat menee heittämällä sinne 400-500 lukemiin. Kuinka nuo litraa/tunnissa saa näkyviin?
    Last edited by timppa811; 30-08-2012, 21:41.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    528i:stä hieman kysymyksiä.

    1) Pakoputken pää lämpeää yllättävän paljon ajon aikana ja sellainen öljyn/rikin tuoksu leijailee. Vetoja on mielestäni normaalisti. 80-120 on jotain 6s luokkaa mittarista katsottuna. Pöläyttää hieman sinistä käynnistäessä.

    2) Ohjaus täristää hieman 80-90 nopeudessa hitaalla taajuudella. Reaktiotangot vai mikä?

    3) Flekti huutaa kokoajan. Voiko viskoa jotenkin herkistellä, vai onko se aina uusi ostettava?
    Termostaatin meinaan huomenna vaihtaa, vaikka kuitti maaliskuulta vaihdosta..Jäähdyttimen korkki vuosi. Vaihdoin eilen muttei auttanut lämpöihin. Noin 70astetta lämmöt kokoajan.

    Kommentteja?
    1. Kuuluukin lämmetä. Jos sinistä puskee, huohotin vaihtoon.


    2.Vaikka mikä, kaikki etupään puslat ja nivelet voi olla syyllisiä. Kaikki kun vaihtaa tulee hyvä.

    3. Sähköflekti vai normaali? Visko on kertakäyttökamaa, tai no jotkut on uusinut nesteet sisään mutta... Huonosti ilmattu jos korkin välistä vuotaa.

    Leave a comment:


  • Timelord
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    joo mutta takaisin laitto yksinään mahtaa olla perseestä? Takapää on helppo laskee ja laittaa takas yksinkin..
    Riiippuu touhuaako nosturilla vai auto pukkien varassa sen alla mönkien.
    Itse muutaman kerran jälkimmäistä jouduin harrastamaan kun putkistoa piti hitsata...
    Kyl se sieltä yksinään touhutessakin laskee ja menee takaskin, omaa roppaa vaan sopivasti välikappaleena käyttäen...

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    528i:stä hieman kysymyksiä.

    1) Pakoputken pää lämpeää yllättävän paljon ajon aikana ja sellainen öljyn/rikin tuoksu leijailee. Vetoja on mielestäni normaalisti. 80-120 on jotain 6s luokkaa mittarista katsottuna. Pöläyttää hieman sinistä käynnistäessä.

    2) Ohjaus täristää hieman 80-90 nopeudessa hitaalla taajuudella. Reaktiotangot vai mikä?

    3) Flekti huutaa kokoajan. Voiko viskoa jotenkin herkistellä, vai onko se aina uusi ostettava?
    Termostaatin meinaan huomenna vaihtaa, vaikka kuitti maaliskuulta vaihdosta..Jäähdyttimen korkki vuosi. Vaihdoin eilen muttei auttanut lämpöihin. Noin 70astetta lämmöt kokoajan.

    Kommentteja?

    Leave a comment:

Working...
X