E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • exautisti
    replied
    Originally posted by E.K. View Post
    Perkele. Eilen jätti 530D ekaa kertaa käynnistymättä.
    Kerkisin jo hommata nokkatunnistimen kun ei viittis olla viikonloppua ilman autoa, mut tänäaamuna läppärin kanssa auton luo saavuttua koodi olikin railpaineanturi startatessa.
    Noo, lähtihän se railjohtojen heiluttelun jälkeen käyntiin.

    Menikös ne johdot yleensä siitä liittimen juuresta poikki ku varaosamyyjä muisteli et sais liittimen lyhyillä johdonpätkillä mitkä tarttis juottaa vanhoihin johtoihin?
    näinhän se menee.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by eiskalt View Post
    Onhan kaikki e39 konepellit samanlaisia
    Kyllä ovat.

    Leave a comment:


  • E.K.
    replied
    Perkele. Eilen jätti 530D ekaa kertaa käynnistymättä.
    Kerkisin jo hommata nokkatunnistimen kun ei viittis olla viikonloppua ilman autoa, mut tänäaamuna läppärin kanssa auton luo saavuttua koodi olikin railpaineanturi startatessa.
    Noo, lähtihän se railjohtojen heiluttelun jälkeen käyntiin.

    Menikös ne johdot yleensä siitä liittimen juuresta poikki ku varaosamyyjä muisteli et sais liittimen lyhyillä johdonpätkillä mitkä tarttis juottaa vanhoihin johtoihin?

    Leave a comment:


  • Kille88
    replied
    semmosta kysymystä että käykö 525 tds m51 automaattilaatikko mitenkään 530d eli m57 koneeseen?

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Koitin söörtsillä ehtiä mutta ei kovin tuloksia puhelimella saanut niin tartteis pikaista vastausta siihen että sopiiko m52 öljypohja lähtemään moottorin paikallaan ollessa irti. Laatikko on kyllä jo poissa tieltä muttei kehtais pultteja irrottaa kunnes varmaksi tietää.

    Leave a comment:


  • eiskalt
    replied
    Varmistetaan vielä varmuuden varoiksi: Onhan kaikki e39 konepellit samanlaisia, katsomatta ikään, moottorin kokoon tai korityyppiin(sedan/touring)?

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Pyöränlaakeri voi pitää kyllä todella kovaa ulinaa.Mutta tuo äänen häviäminen vauhdin noustessa ei kyllä viittaisi pyöränlaakeriin.Itse tsekkaisin ensimmäiseksi kardaanin kannatinlaakerin kunnon ja nivelet.Kuin myös vetarien niveletkin.
    Tuo kannatinlaakeri voi olla syyllinen. Sillon tällöin sopivasti väännättäessä tulee pientä tärinää hyttiin, joka myös taitaa johtua kannatinlaakerista.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by timppa811 View Post
    E39 touringissa ongelmana 80-100km/h vauhdissa esiintyvä ulina. 110 nopeudessa ääni lakkaa, eikä kaasun lisäys/vähennys vaikuta ääneen mitenkään. Pyöränlaakerin en usko pitävän noin jumalatonta meteliä, ja luulisi perän ollessa kyseessä kaasun/moottorijarrun vaikuttavan ääneen?

    Valistuneita arvauksia?
    Pyöränlaakeri voi pitää kyllä todella kovaa ulinaa.Mutta tuo äänen häviäminen vauhdin noustessa ei kyllä viittaisi pyöränlaakeriin.Itse tsekkaisin ensimmäiseksi kardaanin kannatinlaakerin kunnon ja nivelet.Kuin myös vetarien niveletkin.

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Niin ja semmoinen mistä ei pää irtoa ettei tule reikää ohjaustehostimen säiliöön.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Onkai sulla toinen käsi, tietenkin eri asia jos sulta on se amputoitu, pitää vaan flektiä paikallaan sen ajan että pitkä 32mm avain pysyy siinä pystyssä ja takavasemmasta takakäden takapolven kautta lyö siihen niin lujaa kuin pystyy moskalla (takalonkalla). Tottakai se lähtee pyörimään mutta ei sitä hipistellä kuin kipeetä vittua. Se taas on tietenkin eri juttu jos sitä ei oo ikinä irrotettu, saattaa olla tiukassa vaikka on hihnakin paikallaan mutta ainahan nuo on suht helposti lähteny mitä oon ite irrottanu suht monesta.
    Aikalailla näin. Moska kannattaa olla suht painava että siihen saa kunnolla napautusta. Toinen vaihtoehto on laittaa meisseli tai lenkkiavain niiden flektin pulttien väliin niin ei tarvitse ostaa tuota työkalua.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Ego0s View Post
    Mistä voisi johtua kova vinkuminen kylmällä koneella. Ääni ilmestyi eilen käynnistäessäni auton. "Vinkuminen" kovenee kierroksia lisäämällä. Luulisin, että hihna siellä vinkuu. Millä saisin tuon ärsyttävän vinkunan poistettua? Ja että miksi hihna rupee ylipäätänsä vinkumaan? Autona toimii siis sigun e39.
    Hihnahan vinkuu jos se on oikeen vanha ja kulunu (venyny) ja kiristin ei enää saa/jaksa sitä kiristää,

    Leave a comment:


  • Ego0s
    replied
    Mistä voisi johtua kova vinkuminen kylmällä koneella. Ääni ilmestyi eilen käynnistäessäni auton. "Vinkuminen" kovenee kierroksia lisäämällä. Luulisin, että hihna siellä vinkuu. Millä saisin tuon ärsyttävän vinkunan poistettua? Ja että miksi hihna rupee ylipäätänsä vinkumaan? Autona toimii siis sigun e39.

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    E39 touringissa ongelmana 80-100km/h vauhdissa esiintyvä ulina. 110 nopeudessa ääni lakkaa, eikä kaasun lisäys/vähennys vaikuta ääneen mitenkään. Pyöränlaakerin en usko pitävän noin jumalatonta meteliä, ja luulisi perän ollessa kyseessä kaasun/moottorijarrun vaikuttavan ääneen?

    Valistuneita arvauksia?

    Leave a comment:


  • TimE39
    replied
    Originally posted by E.K. View Post
    Itsekin eilen facelift valon korjanneena alkuperäisessä luki jossakinkohtaa hella.
    Oli ne uudet säätötangot suunnilleen samanlaiset ku vanhat, tosin vanhoja tappeja oli aikoinaan auton maahantuonut yrittäjä hieman kolvaa ja liimaa menetelmällä tekohengittänyt.
    Itselläni ei ainakaan ole Hellan umpiot kun ei noi vakio säätötapit mene sinne.
    Mistäkhöän saisi varaosia muihin umpioihin?
    Voin yrittää vielä kuvat ottaa kuhan taas puran tuon valon.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Siis hihna irtonaisena olet saanut flektin lyömällä irti? Sehän pyörii kuin hyrrä jos siihen lyö
    Onkai sulla toinen käsi, tietenkin eri asia jos sulta on se amputoitu, pitää vaan flektiä paikallaan sen ajan että pitkä 32mm avain pysyy siinä pystyssä ja takavasemmasta takakäden takapolven kautta lyö siihen niin lujaa kuin pystyy moskalla (takalonkalla). Tottakai se lähtee pyörimään mutta ei sitä hipistellä kuin kipeetä vittua. Se taas on tietenkin eri juttu jos sitä ei oo ikinä irrotettu, saattaa olla tiukassa vaikka on hihnakin paikallaan mutta ainahan nuo on suht helposti lähteny mitä oon ite irrottanu suht monesta.

    Leave a comment:

Working...
X