noniin elikä mikäs bemarissa ongelmana kun kerää painetta jäähdytin järjestelmään, kun avaa ilmausruuvin pienen ajon jälkeen niin puskee sieltä usean minuutin ajan vesihöyryä. Järjestelmä ilmattu useita kertoja, osia vaihdettu vesipumpusta syyläriin. missä vika? kyseessä e39 2,5 bensiini . apua tarvitaan !!
Miksi se pitää avata ajon jälkeen?
Mullakin vuotaa öljyä kun ajon jälkeen avaa öljypropun...
Kyllä muutamaan tomaattiin tullu vaihettua ja huuhtelemalla tietenki. Tietääkö kukaan porin seudulta ketää jolla olis vehkeet että pystyy vikakoodit nollauttaa yms. Tossa on mk3 navi niin onko helposti toteutettavissa ipod liitäntä ei tarttis noitten vitun levyjen kans pelata
noniin elikä mikäs bemarissa ongelmana kun kerää painetta jäähdytin järjestelmään, kun avaa ilmausruuvin pienen ajon jälkeen niin puskee sieltä usean minuutin ajan vesihöyryä. Järjestelmä ilmattu useita kertoja, osia vaihdettu vesipumpusta syyläriin. missä vika? kyseessä e39 2,5 bensiini . apua tarvitaan !!
noniin elikä mikäs bemarissa ongelmana kun kerää painetta jäähdytin järjestelmään, kun avaa ilmausruuvin pienen ajon jälkeen niin puskee sieltä usean minuutin ajan vesihöyryä. Järjestelmä ilmattu useita kertoja, osia vaihdettu vesipumpusta syyläriin. missä vika? kyseessä e39 2,5 bensiini . apua tarvitaan !!
Justii kesällä työkaveri vaihdatti öljyt 525d Gm automaatti laatikkoon, jossain "ammatti puljussa" ja kerkis jonku 100km ajamaan, niin ei pysynyt kun kolmonen lopuksi päällä. No automaatti spesialisti avasi laatikon, niin öljyäkin oli laitettu aivan liian vähän tilalle. En muista enää mitä kaikkea oli mennyt rikki lootasta, mutta 3000€ remppa maksoi.
Eli, ei kannata vaihdattaa kenellä tahansa laatikon öljyjä, vaikka olisi kuinka kokemusta jenkkien ja japsien laatikoiden öljyjen vaihdosta.
Kyllä muutamaan tomaattiin tullu vaihettua ja huuhtelemalla tietenki. Tietääkö kukaan porin seudulta ketää jolla olis vehkeet että pystyy vikakoodit nollauttaa yms. Tossa on mk3 navi niin onko helposti toteutettavissa ipod liitäntä ei tarttis noitten vitun levyjen kans pelata
ja egr venttiili oli tulpattu mutta edellinen omistaja ei tiennyt onko läpät poistettu. ajattelin ottaa härän kunnolla syyniin ja napata imusarjan pois ja repiä ne läpät pois ja samalla pestä se.
Sit ku sulla on imusarja irti niin sama vaihtaa se yks alipaineletku, joka lähtee siitä imusarjan alta ja menee koneen yli turbolle päin. Toki niitten muittenki kunto kannattee tarkistella. Osa 9 tarkotin. Se imusarjan päässä oleva anturi on hyvä putsailla kans Osa 13.
ja egr venttiili oli tulpattu mutta edellinen omistaja ei tiennyt onko läpät poistettu. ajattelin ottaa härän kunnolla syyniin ja napata imusarjan pois ja repiä ne läpät pois ja samalla pestä se.
mutta jos tomsun öljyt vaihdan niin eikös siltä pitäisi "kaikki" paska lähteä kun kunnolla huuhtelee. ja kiitos muille vinkeistä. lueskelin netistä että jostain sain ladattua just jonku tommosen softan läppärille ja piuhan jostain tilattua mutta uskaltaako semmosella sitten paljoa autoa räpläillä ettei koko härkä ole sekasin, ei vissiin olis eka kerta sekään foorumin perusteella
Tuo öljynvaihtokin on vähän niin ja näin. Osa on sitä mieltä että jos niitä öljyjä ei ole noilla kilometreillä vielä kertaakaan vaihdettu, niin ei välttämättä kannata alkaa siihen nytkään. Laatikossa saattaa lähtä kakka liikkumaan joka tuo mahdollisesti ongelmia. Eli jos öljyjä kannattaisi vaihdella niin nyt pitäisi olla jo toinen tai kolmas kerta.
Tarkoitus olikin tuoda esille se, että mikäli öljyjä haluaa välttämättä vaihtaa, niin ei heti ensimmäisenä ryssi siinä vaiheessa, että valuttaa öljyt ensiksi laatikosta ulos, laittaa uudet sisään ja ihmettelee sitten, että mikä meni vikaan. Siinä olet kuitenkin oikeassa, ettei ole yhtä oikeata vastausta siihen, tulisiko paljon ajetun automaatin öljyjä vaihtaa ollenkaan? Jotkut sanovat kyllä ja toiset ei. Molemmista vaihtoehdoista tuntuu olevan positiivisia kokemuksia.
Automaatin öljynvaihtoon en alkaisi, ellei kokemusta oikeaoppisesta huuhteluöljynvaihdosta ole ennestään. Kokematon rikkoo laatikon tekemällä öljynvaihdon väärällä tavalla, tai toteuttaa sen vajavaisesti, kuten vaihtamalla vain ne öljyt, mitä propusta ulos tulee. Jos laatikon öljyjä pitää vaihtaa, teettäisin homman ammattilaisella.
Tuo öljynvaihtokin on vähän niin ja näin. Osa on sitä mieltä että jos niitä öljyjä ei ole noilla kilometreillä vielä kertaakaan vaihdettu, niin ei välttämättä kannata alkaa siihen nytkään. Laatikossa saattaa lähtä kakka liikkumaan joka tuo mahdollisesti ongelmia. Eli jos öljyjä kannattaisi vaihdella niin nyt pitäisi olla jo toinen tai kolmas kerta.
Leave a comment: