E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomppa80
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Siis ajat jotain kahtasataa?! Kierrosrajoitin tiputtaa vetoa hetkeksi?

    Kokeile stepillä 100 vauhdissa, 3-4-5. Huomaat kyllä miten vaihteet vaihtuu ja milloi menee lukkoon.
    Ilmaisin ihteäni ihan väärin. Anteeksi. Siis rajoitin ei katkaise menoa ollenkaan, vaan 4. vaihteella menee sinne punarajalle (niin kuin normaalistikkin täysillä kiihdyttäessä) ja sitten kierrokset laskee sen n. 500rpm. ja taas mennään hetken aikaa ja taas löytyy vaihde (5. vaihde). Nyt alan olemaan jo niin konjakeissa että taidan jättää kirjoitukset foorumille. Bannia kai kohta tulee ku mies puhuu ihan sekoja. Pitää kokeilla tuota stepillä. Kiitos vinkistä, en ole hoksannutkaan, että sen voi kokeilla noin.

    Jännä juttu, että yksinkertainen asia voi mennä mulla näin vaikeaksi!

    Leave a comment:


  • Masatus
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    eipä tossa taida muita vaihtoehtoja edes olla, multilinkin hela=napahela eli narinahela.
    Ok tack tack.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by Masatus View Post
    Clavun veikkaus on varmaan ihan hyvä, mutta tuleeko muita veikkauksia, eivät osan myyneessä liikkeessäkään vastaa minun soitoon, varmaan tietävät että mitään en ole ostamassa:think.
    eipä tossa taida muita vaihtoehtoja edes olla, multilinkin hela=napahela eli narinahela.

    Leave a comment:


  • Masatus
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    "Narinahelaa" veikkaisin.
    Clavun veikkaus on varmaan ihan hyvä, mutta tuleeko muita veikkauksia, eivät osan myyneessä liikkeessäkään vastaa minun soitoon, varmaan tietävät että mitään en ole ostamassa:think.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Siis ajat jotain kahtasataa?! Kierrosrajoitin tiputtaa vetoa hetkeksi?

    Kokeile stepillä 100 vauhdissa, 3-4-5. Huomaat kyllä miten vaihteet vaihtuu ja milloi menee lukkoon.

    Leave a comment:


  • Tomppa80
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ei ole.
    Hitto soikoon, konna homma. Ei nyt innostaisi lähteä kokeileen, mutta luulin olevani aivan varma, että 4. vaihteella menee lukko päälle. 4. vaihteella kierrokset laskee ennen rajoitinta ~500rpm. taas kiihtyy sinne punarajalle ja menee viimeinen vaihde päälle. Olen nähnyt vissiin unta.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Tomppa80 View Post
    Eli on mahdollista tuossa 523ia -96 steptronikissa?.
    Ei ole.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Masatus View Post
    Tuossa selailin autosta kuitteja että mitä siihen on osteltu entisten omistajien aikana. Mikähän mahtaa olla tällaanen osa: kuitissa lukee "3218901 Takamultil hela ul"? 47 euroa tuollainen on maksanut. :think
    "Narinahelaa" veikkaisin.

    Leave a comment:


  • Risto113
    replied
    Originally posted by Tomppa80 View Post
    523ia:lla lujaa ajaessa, 4. vaihteeltakin löytyy vissiin turbiinilukitus...?? Eli vaihdot tuntuu menevän näin. 1, 2, 3, 4, 4+turbiinilukko, 5, 5+turbiinilukko. Olenko ihan väärässä, mutta vahvasti tuntuu juuri tältä.
    Jos auto on m52TU koneella, eli -98/9 uudempi, on siinä ZF5HP19, jossa lukko toimii 3. vaihteelta eteenpäin.

    Vanhemmassa M52 kone, ja -HP18, jossa lukko vain 5. vaihteella.

    Leave a comment:


  • Tomppa80
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Riippuu vaihteistosta.
    Eli on mahdollista tuossa 523ia -96 steptronikissa?.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Tomppa80 View Post
    523ia:lla lujaa ajaessa, 4. vaihteeltakin löytyy vissiin turbiinilukitus...?? Eli vaihdot tuntuu menevän näin. 1, 2, 3, 4, 4+turbiinilukko, 5, 5+turbiinilukko. Olenko ihan väärässä, mutta vahvasti tuntuu juuri tältä.
    Riippuu vaihteistosta.

    Leave a comment:


  • Masatus
    replied
    Tuossa selailin autosta kuitteja että mitä siihen on osteltu entisten omistajien aikana. Mikähän mahtaa olla tällaanen osa, kuitissa lukee: "3218901 Takamultil hela ul"? 47 euroa tuollainen on maksanut. :think
    Last edited by Masatus; 30-08-2012, 15:28.

    Leave a comment:


  • Tomppa80
    replied
    523ia:lla lujaa ajaessa, 4. vaihteeltakin löytyy vissiin turbiinilukitus...?? Eli vaihdot tuntuu menevän näin. 1, 2, 3, 4, 4+turbiinilukko, 5, 5+turbiinilukko. Olenko ihan väärässä, mutta vahvasti tuntuu juuri tältä.

    Leave a comment:


  • Tome
    replied
    Originally posted by Timelord View Post
    Pienemmällä (jatko)vitutuksella pääset kun nappaat koko putkiston pois tieltä. Jos irrotat takapään ni ei se etupää enää monella mutterilla ole kiinni.
    joo mutta takaisin laitto yksinään mahtaa olla perseestä? Takapää on helppo laskee ja laittaa takas yksinkin..

    Leave a comment:


  • Timelord
    replied
    Originally posted by Tome View Post
    Hei! Pystyykö kardaanin nappaamaan irti ilman että tarttee koko pakoputkistoa irroittaa? Eli mahtuuko tulee pois jos putkiston takapäätä laskee niin alas kun kärsii laskea? Prefacelift 528:ssa tuo rööri kun on yhtäpuuta.
    Pienemmällä (jatko)vitutuksella pääset kun nappaat koko putkiston pois tieltä. Jos irrotat takapään ni ei se etupää enää monella mutterilla ole kiinni.

    Leave a comment:

Working...
X