E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kiitos vinkistä, tuollainen pitää siis käydä huomenna hankkimassa. Olihan tuo alumiini rajoittavana tekijänä tavallaan alitajuisesti tiedossa, mutta en jotenkin etukäteen hoksannut, että tuo raidetanko pitää irrottaa ja että se on noin hankalasti kiinni, kun vanhemmissa vehkeissä vaan tottunut tipauttamaan sen tolpan alapalan irti
-
Mainittakoon noista pallonivelien irroitustyökaluista sen verran, että itselläni oli käytössä sellainen Motonetistä ostettu IKH:n pakkauksessa ollut n. 10 euroa maksanut ulosvetäjä. Kyllä sillä noin kymmenkunta palloniveltä tuli avattua, mutta sitten päätti toinen korva pettää ja työkalu meni entiseksi. Lisäksi se irtopala lähti aika vauhdilla, ettei missään nimessä kannata naamaa pitää nivelen irroitusvaiheessa aivan siinä työkalun vieressä. Ja suojalasit ovat hyvä idea!
Murtohaarukka on hyvä työkalu vain silloin, jos nivel on jumissa ja ei ole väliä vaikka nivel menisi entiseksi. Haarukka nimittäin rikkoo erittäin helposti nivelen suojakumin. Tuo peto2:n linkkaama työkalu on nivelien irroitustarkoitukseen parempi, mutta kuten yllä lukee, halvat versiot eivät välttämättä kestä pitkään.
Leave a comment:
-
eikös tuon pitäisi olla jo tiedossa että e39 ja uudempien napoja EI hakata, syystä että alumiini väsähtää aika äkkiä.. nivelet irtoaa tämmöselläOriginally posted by Madfexx View PostEi mennyt tänään isäukon e39:n (523i touring) etuiskareiden vaihto aivan nappiin, ei nimittäin saatu raidetankojen päitä sitten millään irti tolppien alapäistä. Kun osat on alumiinia, niin vanhemmista malleista tutut kikat ei näemmä toimi.
Huomen aamuna ajattelin mennä käymään Biltemassa ja Motonetissä, joten ajattelin nyt varmistaa, että minkälainen nivelen irroitustyökalu kyseisistä kaupoista kannattaa ostaa, jotta homman saa hoidettua kunnialla kotiin? Onko suosituksia? Murtohaarukka ja pieni leka/pajavasara oli tänään ainoastaan käytössä, mutta sillä en saanut muuta kuin lopulta hajotettua raidetangon pään nivelen suojakumin
Kiitoksia vinkeistä jo etukäteen.
Leave a comment:
-
Oikea työkalu raidetangon pään irrottamiseen tolpasta?
Ei mennyt tänään isäukon e39:n (523i touring) etuiskareiden vaihto aivan nappiin, ei nimittäin saatu raidetankojen päitä sitten millään irti tolppien alapäistä. Kun osat on alumiinia, niin vanhemmista malleista tutut kikat ei näemmä toimi.
Huomen aamuna ajattelin mennä käymään Biltemassa ja Motonetissä, joten ajattelin nyt varmistaa, että minkälainen nivelen irroitustyökalu kyseisistä kaupoista kannattaa ostaa, jotta homman saa hoidettua kunnialla kotiin? Onko suosituksia? Murtohaarukka ja pieni leka/pajavasara oli tänään ainoastaan käytössä, mutta sillä en saanut muuta kuin lopulta hajotettua raidetangon pään nivelen suojakumin
Kiitoksia vinkeistä jo etukäteen.
Leave a comment:
-
Kai nyt joku on E39 M52 koneelliseen ö-pohjan tiivisteitä vaihdellut?Originally posted by Magirus View PostKoitin söörtsillä ehtiä mutta ei kovin tuloksia puhelimella saanut niin tartteis pikaista vastausta siihen että sopiiko m52 öljypohja lähtemään moottorin paikallaan ollessa irti. Laatikko on kyllä jo poissa tieltä muttei kehtais pultteja irrottaa kunnes varmaksi tietää.
Leave a comment:
-
Navillisessahan tuo yläosa on suora (mutta siinä on reikä), mutta CD:n kohta on sitten venytetty kontin puolelle. Minua kiinnostaisi myös tuollainen täysin suora mutta eipä sitä taida olla olemassa.Originally posted by 205/65-15H View PostOnko sedan e39:ssä ollut missään versiossa takakontin vasenta sivuverhoilua suorana, ilman tuota syvennystä (kts. alla)? Haen tässä maksimitilavuutta verhoilun taakse.
http://blog.bavauto.com/wp-content/u...Y1-300x206.jpg
Leave a comment:
-
Esim. navillinen versio on sellainen.Originally posted by 205/65-15H View PostOnko sedan e39:ssä ollut missään versiossa takakontin vasenta sivuverhoilua suorana, ilman tuota syvennystä (kts. alla)? Haen tässä maksimitilavuutta verhoilun taakse.
http://blog.bavauto.com/wp-content/u...Y1-300x206.jpg
Leave a comment:
-
Onko sedan e39:ssä ollut missään versiossa takakontin vasenta sivuverhoilua suorana, ilman tuota syvennystä (kts. alla)? Haen tässä maksimitilavuutta verhoilun taakse.
Leave a comment:
-
Mahtaako LUK:in ja Sachsin valmistamilla vauhtipyörillä/kytkimillä olla eroa? Omassa autossa siis parhaillaan menossa kytkin remonttia ja tuossa uutta silmälaakeria asentaessa huomasin että se on vanhaa 2mm matalampi. Autossa oli siis paikallaan LUK:in osat. Uusi silmälaakeri näytti vaan olevan Sachsin valmistama.
Onko tuosta matalemmasta silmälaakerista nyt haittaa, uskaltaako sillä kasata? Paketissa kyllä luki M40/M42/M43/M50/M52. Oikeata paksuutta en ole saanut selville kun BMWfansin räjäytyskuvista en ole vielä silmälaakeria löytänyt.
Leave a comment:
-
Voi olla myös kiristin finaalissa, mutta hihna vielä hyväkuntoinen.Originally posted by Ego0s View PostMistä voisi johtua kova vinkuminen kylmällä koneella. Ääni ilmestyi eilen käynnistäessäni auton. "Vinkuminen" kovenee kierroksia lisäämällä. Luulisin, että hihna siellä vinkuu. Millä saisin tuon ärsyttävän vinkunan poistettua? Ja että miksi hihna rupee ylipäätänsä vinkumaan? Autona toimii siis sigun e39.
Leave a comment:
-
Onko jollain tietoa mitä maksaa, ja mistä kannattaisi tilata, m54 koneeseen kampuran päähän uusi siivapyörä??
Näyttäis olevan omasta entinen se kumivaimennus.
Leave a comment:
-
e36:ssa ainakin äänti takapyörän laakeri ihan helvetillisesti 80 -110 nopeuksissa ja tosiaan suuremmissa nopeuksissa ei, että ihan hyvinkin voi olla. Ko. laakerissa ei ollu väljää tai muuta outoa havaittavissa. Se vaan äänti.Originally posted by Heguli 31 View PostPyöränlaakeri voi pitää kyllä todella kovaa ulinaa.Mutta tuo äänen häviäminen vauhdin noustessa ei kyllä viittaisi pyöränlaakeriin.Itse tsekkaisin ensimmäiseksi kardaanin kannatinlaakerin kunnon ja nivelet.Kuin myös vetarien niveletkin.
Voitte vaan kuvitella, että matelinko 70 vai ajoinko lujempaa, kun ei jaksanu kuunnella sitä ääntä
Leave a comment:
Leave a comment: