E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Madfexx
    replied
    Kiitos vinkistä, tuollainen pitää siis käydä huomenna hankkimassa. Olihan tuo alumiini rajoittavana tekijänä tavallaan alitajuisesti tiedossa, mutta en jotenkin etukäteen hoksannut, että tuo raidetanko pitää irrottaa ja että se on noin hankalasti kiinni, kun vanhemmissa vehkeissä vaan tottunut tipauttamaan sen tolpan alapalan irti

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Mainittakoon noista pallonivelien irroitustyökaluista sen verran, että itselläni oli käytössä sellainen Motonetistä ostettu IKH:n pakkauksessa ollut n. 10 euroa maksanut ulosvetäjä. Kyllä sillä noin kymmenkunta palloniveltä tuli avattua, mutta sitten päätti toinen korva pettää ja työkalu meni entiseksi. Lisäksi se irtopala lähti aika vauhdilla, ettei missään nimessä kannata naamaa pitää nivelen irroitusvaiheessa aivan siinä työkalun vieressä. Ja suojalasit ovat hyvä idea!

    Murtohaarukka on hyvä työkalu vain silloin, jos nivel on jumissa ja ei ole väliä vaikka nivel menisi entiseksi. Haarukka nimittäin rikkoo erittäin helposti nivelen suojakumin. Tuo peto2:n linkkaama työkalu on nivelien irroitustarkoitukseen parempi, mutta kuten yllä lukee, halvat versiot eivät välttämättä kestä pitkään.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Madfexx View Post
    Ei mennyt tänään isäukon e39:n (523i touring) etuiskareiden vaihto aivan nappiin, ei nimittäin saatu raidetankojen päitä sitten millään irti tolppien alapäistä. Kun osat on alumiinia, niin vanhemmista malleista tutut kikat ei näemmä toimi.

    Huomen aamuna ajattelin mennä käymään Biltemassa ja Motonetissä, joten ajattelin nyt varmistaa, että minkälainen nivelen irroitustyökalu kyseisistä kaupoista kannattaa ostaa, jotta homman saa hoidettua kunnialla kotiin? Onko suosituksia? Murtohaarukka ja pieni leka/pajavasara oli tänään ainoastaan käytössä, mutta sillä en saanut muuta kuin lopulta hajotettua raidetangon pään nivelen suojakumin

    Kiitoksia vinkeistä jo etukäteen.
    eikös tuon pitäisi olla jo tiedossa että e39 ja uudempien napoja EI hakata, syystä että alumiini väsähtää aika äkkiä.. nivelet irtoaa tämmösellä

    Leave a comment:


  • Madfexx
    replied
    Oikea työkalu raidetangon pään irrottamiseen tolpasta?

    Ei mennyt tänään isäukon e39:n (523i touring) etuiskareiden vaihto aivan nappiin, ei nimittäin saatu raidetankojen päitä sitten millään irti tolppien alapäistä. Kun osat on alumiinia, niin vanhemmista malleista tutut kikat ei näemmä toimi.

    Huomen aamuna ajattelin mennä käymään Biltemassa ja Motonetissä, joten ajattelin nyt varmistaa, että minkälainen nivelen irroitustyökalu kyseisistä kaupoista kannattaa ostaa, jotta homman saa hoidettua kunnialla kotiin? Onko suosituksia? Murtohaarukka ja pieni leka/pajavasara oli tänään ainoastaan käytössä, mutta sillä en saanut muuta kuin lopulta hajotettua raidetangon pään nivelen suojakumin

    Kiitoksia vinkeistä jo etukäteen.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Kai nyt joku on E39 M52 koneelliseen ö-pohjan tiivisteitä vaihdellut?
    Konetta pitää nostaa todella paljon, mutta kyllä onnistuu myös moottorin ollessa kiinni. Apurungon laskeminen pultteja löysäämällä auttaa paljon.

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Koitin söörtsillä ehtiä mutta ei kovin tuloksia puhelimella saanut niin tartteis pikaista vastausta siihen että sopiiko m52 öljypohja lähtemään moottorin paikallaan ollessa irti. Laatikko on kyllä jo poissa tieltä muttei kehtais pultteja irrottaa kunnes varmaksi tietää.
    Kai nyt joku on E39 M52 koneelliseen ö-pohjan tiivisteitä vaihdellut?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Onko sedan e39:ssä ollut missään versiossa takakontin vasenta sivuverhoilua suorana, ilman tuota syvennystä (kts. alla)? Haen tässä maksimitilavuutta verhoilun taakse.

    http://blog.bavauto.com/wp-content/u...Y1-300x206.jpg
    Navillisessahan tuo yläosa on suora (mutta siinä on reikä), mutta CD:n kohta on sitten venytetty kontin puolelle. Minua kiinnostaisi myös tuollainen täysin suora mutta eipä sitä taida olla olemassa.

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Onko sedan e39:ssä ollut missään versiossa takakontin vasenta sivuverhoilua suorana, ilman tuota syvennystä (kts. alla)? Haen tässä maksimitilavuutta verhoilun taakse.

    http://blog.bavauto.com/wp-content/u...Y1-300x206.jpg
    Esim. navillinen versio on sellainen.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Onko sedan e39:ssä ollut missään versiossa takakontin vasenta sivuverhoilua suorana, ilman tuota syvennystä (kts. alla)? Haen tässä maksimitilavuutta verhoilun taakse.

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Mahtaako LUK:in ja Sachsin valmistamilla vauhtipyörillä/kytkimillä olla eroa? Omassa autossa siis parhaillaan menossa kytkin remonttia ja tuossa uutta silmälaakeria asentaessa huomasin että se on vanhaa 2mm matalampi. Autossa oli siis paikallaan LUK:in osat. Uusi silmälaakeri näytti vaan olevan Sachsin valmistama.

    Onko tuosta matalemmasta silmälaakerista nyt haittaa, uskaltaako sillä kasata? Paketissa kyllä luki M40/M42/M43/M50/M52. Oikeata paksuutta en ole saanut selville kun BMWfansin räjäytyskuvista en ole vielä silmälaakeria löytänyt.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    Originally posted by Ego0s View Post
    Mistä voisi johtua kova vinkuminen kylmällä koneella. Ääni ilmestyi eilen käynnistäessäni auton. "Vinkuminen" kovenee kierroksia lisäämällä. Luulisin, että hihna siellä vinkuu. Millä saisin tuon ärsyttävän vinkunan poistettua? Ja että miksi hihna rupee ylipäätänsä vinkumaan? Autona toimii siis sigun e39.
    Voi olla myös kiristin finaalissa, mutta hihna vielä hyväkuntoinen.

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by Hooligan View Post
    Mikäs mahtaa keskuslukkoa vaivata kun ei avaa kuskinpuolen takaovea, muut pelaa?
    Todennäköisesti lukon moottorimekanismi. Osa #2.

    Leave a comment:


  • Hooligan
    replied
    Mikäs mahtaa keskuslukkoa vaivata kun ei avaa kuskinpuolen takaovea, muut pelaa?
    Last edited by Hooligan; 26-08-2012, 13:41. Reason: eka ongelma ratkastu

    Leave a comment:


  • Bimmero
    replied
    Onko jollain tietoa mitä maksaa, ja mistä kannattaisi tilata, m54 koneeseen kampuran päähän uusi siivapyörä??
    Näyttäis olevan omasta entinen se kumivaimennus.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Pyöränlaakeri voi pitää kyllä todella kovaa ulinaa.Mutta tuo äänen häviäminen vauhdin noustessa ei kyllä viittaisi pyöränlaakeriin.Itse tsekkaisin ensimmäiseksi kardaanin kannatinlaakerin kunnon ja nivelet.Kuin myös vetarien niveletkin.
    e36:ssa ainakin äänti takapyörän laakeri ihan helvetillisesti 80 -110 nopeuksissa ja tosiaan suuremmissa nopeuksissa ei, että ihan hyvinkin voi olla. Ko. laakerissa ei ollu väljää tai muuta outoa havaittavissa. Se vaan äänti.

    Voitte vaan kuvitella, että matelinko 70 vai ajoinko lujempaa, kun ei jaksanu kuunnella sitä ääntä

    Leave a comment:

Working...
X