Siis hihna irtonaisena olet saanut flektin lyömällä irti? Sehän pyörii kuin hyrrä jos siihen lyö
Onkai sulla toinen käsi, tietenkin eri asia jos sulta on se amputoitu, pitää vaan flektiä paikallaan sen ajan että pitkä 32mm avain pysyy siinä pystyssä ja takavasemmasta takakäden takapolven kautta lyö siihen niin lujaa kuin pystyy moskalla (takalonkalla). Tottakai se lähtee pyörimään mutta ei sitä hipistellä kuin kipeetä vittua. Se taas on tietenkin eri juttu jos sitä ei oo ikinä irrotettu, saattaa olla tiukassa vaikka on hihnakin paikallaan mutta ainahan nuo on suht helposti lähteny mitä oon ite irrottanu suht monesta.
Itsekin eilen facelift valon korjanneena alkuperäisessä luki jossakinkohtaa hella.
Oli ne uudet säätötangot suunnilleen samanlaiset ku vanhat, tosin vanhoja tappeja oli aikoinaan auton maahantuonut yrittäjä hieman kolvaa ja liimaa menetelmällä tekohengittänyt.
Itselläni ei ainakaan ole Hellan umpiot kun ei noi vakio säätötapit mene sinne.
Mistäkhöän saisi varaosia muihin umpioihin?
Voin yrittää vielä kuvat ottaa kuhan taas puran tuon valon.
Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"
E39 touringissa ongelmana 80-100km/h vauhdissa esiintyvä ulina. 110 nopeudessa ääni lakkaa, eikä kaasun lisäys/vähennys vaikuta ääneen mitenkään. Pyöränlaakerin en usko pitävän noin jumalatonta meteliä, ja luulisi perän ollessa kyseessä kaasun/moottorijarrun vaikuttavan ääneen?
Mistä voisi johtua kova vinkuminen kylmällä koneella. Ääni ilmestyi eilen käynnistäessäni auton. "Vinkuminen" kovenee kierroksia lisäämällä. Luulisin, että hihna siellä vinkuu. Millä saisin tuon ärsyttävän vinkunan poistettua? Ja että miksi hihna rupee ylipäätänsä vinkumaan? Autona toimii siis sigun e39.
Mistä voisi johtua kova vinkuminen kylmällä koneella. Ääni ilmestyi eilen käynnistäessäni auton. "Vinkuminen" kovenee kierroksia lisäämällä. Luulisin, että hihna siellä vinkuu. Millä saisin tuon ärsyttävän vinkunan poistettua? Ja että miksi hihna rupee ylipäätänsä vinkumaan? Autona toimii siis sigun e39.
Hihnahan vinkuu jos se on oikeen vanha ja kulunu (venyny) ja kiristin ei enää saa/jaksa sitä kiristää,
Onkai sulla toinen käsi, tietenkin eri asia jos sulta on se amputoitu, pitää vaan flektiä paikallaan sen ajan että pitkä 32mm avain pysyy siinä pystyssä ja takavasemmasta takakäden takapolven kautta lyö siihen niin lujaa kuin pystyy moskalla (takalonkalla). Tottakai se lähtee pyörimään mutta ei sitä hipistellä kuin kipeetä vittua. Se taas on tietenkin eri juttu jos sitä ei oo ikinä irrotettu, saattaa olla tiukassa vaikka on hihnakin paikallaan mutta ainahan nuo on suht helposti lähteny mitä oon ite irrottanu suht monesta.
Aikalailla näin. Moska kannattaa olla suht painava että siihen saa kunnolla napautusta. Toinen vaihtoehto on laittaa meisseli tai lenkkiavain niiden flektin pulttien väliin niin ei tarvitse ostaa tuota työkalua.
E39 touringissa ongelmana 80-100km/h vauhdissa esiintyvä ulina. 110 nopeudessa ääni lakkaa, eikä kaasun lisäys/vähennys vaikuta ääneen mitenkään. Pyöränlaakerin en usko pitävän noin jumalatonta meteliä, ja luulisi perän ollessa kyseessä kaasun/moottorijarrun vaikuttavan ääneen?
Valistuneita arvauksia?
Pyöränlaakeri voi pitää kyllä todella kovaa ulinaa.Mutta tuo äänen häviäminen vauhdin noustessa ei kyllä viittaisi pyöränlaakeriin.Itse tsekkaisin ensimmäiseksi kardaanin kannatinlaakerin kunnon ja nivelet.Kuin myös vetarien niveletkin.
Pyöränlaakeri voi pitää kyllä todella kovaa ulinaa.Mutta tuo äänen häviäminen vauhdin noustessa ei kyllä viittaisi pyöränlaakeriin.Itse tsekkaisin ensimmäiseksi kardaanin kannatinlaakerin kunnon ja nivelet.Kuin myös vetarien niveletkin.
Tuo kannatinlaakeri voi olla syyllinen. Sillon tällöin sopivasti väännättäessä tulee pientä tärinää hyttiin, joka myös taitaa johtua kannatinlaakerista.
Koitin söörtsillä ehtiä mutta ei kovin tuloksia puhelimella saanut niin tartteis pikaista vastausta siihen että sopiiko m52 öljypohja lähtemään moottorin paikallaan ollessa irti. Laatikko on kyllä jo poissa tieltä muttei kehtais pultteja irrottaa kunnes varmaksi tietää.
Perkele. Eilen jätti 530D ekaa kertaa käynnistymättä.
Kerkisin jo hommata nokkatunnistimen kun ei viittis olla viikonloppua ilman autoa, mut tänäaamuna läppärin kanssa auton luo saavuttua koodi olikin railpaineanturi startatessa.
Noo, lähtihän se railjohtojen heiluttelun jälkeen käyntiin.
Menikös ne johdot yleensä siitä liittimen juuresta poikki ku varaosamyyjä muisteli et sais liittimen lyhyillä johdonpätkillä mitkä tarttis juottaa vanhoihin johtoihin?
Perkele. Eilen jätti 530D ekaa kertaa käynnistymättä.
Kerkisin jo hommata nokkatunnistimen kun ei viittis olla viikonloppua ilman autoa, mut tänäaamuna läppärin kanssa auton luo saavuttua koodi olikin railpaineanturi startatessa.
Noo, lähtihän se railjohtojen heiluttelun jälkeen käyntiin.
Menikös ne johdot yleensä siitä liittimen juuresta poikki ku varaosamyyjä muisteli et sais liittimen lyhyillä johdonpätkillä mitkä tarttis juottaa vanhoihin johtoihin?
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Comment