Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jiipeeko
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 203
    • Vaasa

    Löytyisikö keneltäkään s62 moottoriin momentteja?
    Nyt 750 GSX-R & Hayabusa
    ex.
    E30 Touring
    328i Coupe -96

    Comment

    • peto2
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 8270
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by kaikkone View Post
      mul oli ongelmana kun sain tuon pirssin joskus muinoin että nopeasti kun kurkkas ni näytti et anturin liitin oli pohjassa mutta eipäs ollukkaan.
      Putsailun jälkeen sai pohjaan asti ja taas wörkki. eli valon sai sammutettua.
      tota tarvii varmaan kokeilla.. mielestäni painoin liittimen pohjaan asti mutta :think
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        Originally posted by peto2 View Post
        Jarrupalojen kulumisvaroitin :think
        Muutamaan kertaan tämä jo tullut laitettua, mutta kerrataan. Kulumisvaroittimet toimivat maadoittamalla yhden nastan mittaristolla, kun anturit ovat ehjät.

        Mittaristo - etuanturi - taka-anturi - maapiste

        Eli testiksi voi etuanturin korinpuoleisen liittimen navat yhdistää (jos ei tiedä järjestystä) ja vetää maihin. Jos ei edelleenkään onnistu, yhteys poikki etuanturin ja mittariston väliltä.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • mixxis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2009
          • 1877
          • Jyväskylä / Uurainen

          Valojen korkeudensäädön anturin (etutukivarressa) liitin päässy talvella irti ja ottanu hittiä. Plugi roikkui yhden langan varassa... KL ei kuulema ainakaan myy tuota varaosana. Huomenissa pitäis käydä vielä kysymässä marmorilta, koskapa katsastus-blues alkaa olla ajankohtainen

          Tuolta vanhoista kaivelin ja sattui silmään tuollainen kommentti, koskien kyseistä anturin liitintä:

          Originally posted by Clavurion View Post
          Liitin vaikutti olevan identtinen Webaston 6-pin ohjausliittimen kanssa, joten se löytyi nastoineen MTT-tradingin sivuilta.
          ----> tällainen liitin

          jos siis tuota ei saa Laakkoselta huomenna matkaan niin täytynee käydä hakemassa webastokaupasta tuollainen... sit arpoo siihen ne johdot oikeeseen järjestykseen :think

          joka on?
          ___________________________________
          __________________________________________________
          At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



          [ Focus stw ]
          [ A6 C7 3.0tdi Q ]

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8270
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by Clavurion View Post
            Muutamaan kertaan tämä jo tullut laitettua, mutta kerrataan. Kulumisvaroittimet toimivat maadoittamalla yhden nastan mittaristolla, kun anturit ovat ehjät.

            Mittaristo - etuanturi - taka-anturi - maapiste

            Eli testiksi voi etuanturin korinpuoleisen liittimen navat yhdistää (jos ei tiedä järjestystä) ja vetää maihin. Jos ei edelleenkään onnistu, yhteys poikki etuanturin ja mittariston väliltä.
            onhan siellä vielä jarrunesteen tason anturi jossain välissä :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Korpraali
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 524
              • Turku

              Kertokaas kokemuksianne.

              Elikkäs autoni on 528i manuaali -96 ajettu ~270tkm. Ja jotenkin tuntuu että kone alkaa vetämään vasta josssai neljäntuhannen kierroksen kohdilla kunnolla? Että pienemmillä kierroksilla ei oikeen tapahdu mitään. Onko nämä M52 koneet vaan sellaisia että tarvii kierroksia paljon :think . Kokemuksia ei ole kun eka auto vasta tämä. Sen tiedän varmaksi, että on tuo venttiilikopan lauhduton sökö, mutta uusi on tulossa jo. Onko sillä vaikutusta?

              Sitten toinen juttu. Mistä mahtaa tulla vettä varapyöräkoteloon aina sadekelien jälkeen? Ei mitään reikää ole havaittavissa kyllä missään. :think

              Ja sitten semmoinen. Aina kun ottaa ilmastoinnin päältä pois, niin vetää ikkunat huurteeseen? Miksi?
              BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

              Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

              Comment

              • mixxis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2009
                • 1877
                • Jyväskylä / Uurainen

                Originally posted by mixxis View Post
                Valojen korkeudensäädön anturin (etutukivarressa) liitin päässy talvella irti ja ottanu hittiä. Plugi roikkui yhden langan varassa... KL ei kuulema ainakaan myy tuota varaosana. Huomenissa pitäis käydä vielä kysymässä marmorilta, koskapa katsastus-blues alkaa olla ajankohtainen
                damn.. Laakkosella on hyllyssä yksi repair kit, varaosanr. 61126902566 joka on RealOEM:in mukaan TAAKSE. 61126902569 olisi eteen ja noin puolet halvempi... saas nähdä.
                ___________________________________
                __________________________________________________
                At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                [ Focus stw ]
                [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                Comment

                • Magirus
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 876
                  • Keski-Suomi und Sawo

                  Originally posted by Korpraali View Post
                  Kertokaas kokemuksianne.

                  Elikkäs autoni on 528i manuaali -96 ajettu ~270tkm. Ja jotenkin tuntuu että kone alkaa vetämään vasta josssai neljäntuhannen kierroksen kohdilla kunnolla? Että pienemmillä kierroksilla ei oikeen tapahdu mitään. Onko nämä M52 koneet vaan sellaisia että tarvii kierroksia paljon :think . Kokemuksia ei ole kun eka auto vasta tämä. Sen tiedän varmaksi, että on tuo venttiilikopan lauhduton sökö, mutta uusi on tulossa jo. Onko sillä vaikutusta?
                  Oma M52 kone ei kyllä ainakaan tarvihe kierroksia, vääntää helvetin hyvin vrt. M50. Moottorin luonne vähän samaa luokkaa kun M30B34.
                  Mahdollisia syitä tuohon vedottomuuteen alle 4000rpm oli ainakin itsellä:
                  - Nokka-akselin asentotunnistin oli mallia tarvike (suuttimet alkoi tikittää lämmänä, vedot hävis, nyki yms.)
                  - Haitariputki yms. muut letkut kuten separaattorille menevä huohotusletkut ja siitä ö-pohjaan lähtevä oli ainakin omassa paskana.
                  - Separaattori hajalla

                  Tässä nyt semmoset mitkä päällimmäisenä tuli mieleen. Voihan sieltä olla IMM vaihtokunnossa yms. muutakin pientä jännää



                  Originally posted by Korpraali View Post
                  Ja sitten semmoinen. Aina kun ottaa ilmastoinnin päältä pois, niin vetää ikkunat huurteeseen? Miksi?
                  Omassa autossa aiheutti huurtumisen tuo osa nro 10 tuossa raitisilmasuodattimen alla. Toisin sanoen se oli täynnä paskaa ja muuta roskaa jonka takia vesi jäi lillumaan tuohon raitisilmasuodattimen koteloon.

                  M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                  M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                  M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                  M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                  O: E24 osasia

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5419
                    • Oulu

                    Löytyipä äsken auton alta pikkasen haljenneena tämä osa:

                    "Cover for oil plug transmission undercarriage cover"

                    Mistä kohdasta tämä tarkalleenottaen on irronnut? Kun voisi liimailla ja lykätä takasin, niin ei jaksaisi arpoa kovin kauaa että minne päin ryömiä tunkin varassa

                    PS. onko elintärkeä osa?

                    Comment

                    • Matula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1706

                      Originally posted by rizzo View Post
                      Löytyipä äsken auton alta pikkasen haljenneena tämä osa:

                      "Cover for oil plug transmission undercarriage cover"

                      Mistä kohdasta tämä tarkalleenottaen on irronnut? Kun voisi liimailla ja lykätä takasin, niin ei jaksaisi arpoa kovin kauaa että minne päin ryömiä tunkin varassa

                      PS. onko elintärkeä osa?
                      Ei välttämätön osa, osa on pohjamuovissa oleva luukku öljynvaihtoa varten.

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5419
                        • Oulu

                        Originally posted by Matula View Post
                        Ei välttämätön osa, osa on pohjamuovissa oleva luukku öljynvaihtoa varten.
                        Kiitoksia, eipä jaksa könytä sitten. Laitellaan ens kerralla kun auto on ylhäällä.

                        Comment

                        • Agee-
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 594
                          • Jns

                          Missäspäin kauko-ohjatun keskuslukon "boksi" sijaitsee vm.00 525d;ssä? Jokunen aika sitten pimeni kokonaan, keskikonsolin napista menee kiinni ja aukee mutta avaimen napeista ei tapahdu mitään.
                          VW T5 -08
                          XC70 -05
                          Superb -11

                          Comment

                          • AnttiR
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 819
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by mixxis View Post
                            damn.. Laakkosella on hyllyssä yksi repair kit, varaosanr. 61126902566 joka on RealOEM:in mukaan TAAKSE. 61126902569 olisi eteen ja noin puolet halvempi... saas nähdä.
                            Hae purkuautosta se liitin! soita vaikka tunturille maanantaina, uskoisin että sieltä saa johtosarjasta napsia tuommosen irti jos vaan on ehjiä, samalla näkee sitten ne johtojen väritkin
                            E61 535d -04

                            Comment

                            • mixxis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2009
                              • 1877
                              • Jyväskylä / Uurainen

                              Originally posted by korhone_ View Post
                              keskikonsolin napista menee kiinni ja aukee mutta avaimen napeista ei tapahdu mitään.
                              ja avaimen paristo ei ole tyhjä?:think
                              ___________________________________
                              __________________________________________________
                              At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                              [ Focus stw ]
                              [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                              Comment

                              • mixxis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2009
                                • 1877
                                • Jyväskylä / Uurainen

                                Originally posted by AnttiR View Post
                                Hae purkuautosta se liitin! soita vaikka tunturille maanantaina, uskoisin että sieltä saa johtosarjasta napsia tuommosen irti jos vaan on ehjiä, samalla näkee sitten ne johtojen väritkin
                                joo no katotaan. Pitäs nostaa ylös toi romu ja kattoo saako ne vanhat karvat kiinni siihe liittimeen.. sullahan on sama systeemi, siitä kattoo sen johtojen järjestyksen :think jaksais mokoman takia ajella Tunturille asti
                                ___________________________________
                                __________________________________________________
                                At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                                [ Focus stw ]
                                [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎