Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uffa
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 126
    • Replot

    Originally posted by kaikkone View Post
    Koon isompi avain käyttöön ja vasaralla taotaan paikoilleen :P

    No yksi vaihtoehto, poraaminenkin kävi mielessä. Mikäs kierre noissa pulteissa on?

    Mitä kannattaa ottaa huomioon kun vaihtaa aapparin penkkiin päällisen, lähinnä tota airbagin tunnistusmattoa ajattelin... Onko tunnistinmatto pehmusteen ja päällisen välissä? Muuta tärkeetä?
    Vikakoodinlukua Vaasassa

    Comment

    • Simppaa
      Bimmer Rookie
      • Feb 2011
      • 49
      • Hyvinkää

      Etupään remppaa tiedossa, jarruttaessa ratti tärrää.. Ajattelin ensin vaihtaa vain powerflexiä, mutta sitten näin tän topikin alussa linkin:KLIK. Kysyisin, että olenko oikeilla jäljillä tilaamalla Tämän setin vai joku muu noista? Takakoiranluut lienevät nämä? Auto on 2002 530Da touring m-sport (ei liene merkitystä)
      e39 -02 530Dat M-Sport 220hp

      Comment

      • AnttiR
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 819
        • Jyväskylä

        Originally posted by DWHLL View Post
        Kuskin ikkunan nostin ei toimi.
        Eli napista ei saa lasia liikkumaan, mutta äänien perusteella jotain vaikuttaisi kuitenkin tapahtuvan oven sisällä. Jokin aika sitten auto oli testerissä kiinni, ja siinä yhteydessä lasi oli laskeutunut itsestään n.4-5cm auki, ja sulkeutui normaalisti napista. Ilman tuota huollossa tapahtunutta toimimista, olisin varma että jotain on vain pois paikaltaan, mutta tästä on nyt vaikea sanoa.

        Onko veikkauksia mistä voisi olla kyse?
        Onko vaikea homma katsoa tuonne oven sisälle rikkomatta sisustan kiinnikkeitä tai airbagia?
        Yritä liikuttaa lasia käsin ylös-alas suunnassa, jos se lähtee laskeutumaan niin se on irti nostimesta, ikkuna tulee nostimeen kiinni semmosilla käpälillä mitkä puristetaan ruuvilla. Mulla on kerran irronnut etulasi nostimesta kun oli kalvoista jäänyt liimaa lasiin ja ikkuna takerteli tiivisteeseen, mutta oireili samalla tavalla eli napista moottori surisee mutta ikkuna ei liiku. Itse olen aina ottanut akun kengän irti kun olen joutunut ovien airbägejä irroittamaan ja ei ole vikavaloja sen takia syttynyt. E39:stä on helppo irroittaa ovipahvit, etsi searcihilla ohjeet, en ulkoa enää muista miten ne irtoaa.
        En tiedä onko yleistä, mutta onhan siitä nostimesta saattanut katketa vaikka vaijerikin, mutta kannattaa varmaan ensin ottaa ovipahvi irti ja tutkia.
        Last edited by AnttiR; 04-07-2011, 01:03.
        E61 535d -04

        Comment

        • Ripattila
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 389
          • Wonderland

          Äsken vielä löysin searchilla, mut nyt en millään..

          Venttiilikopan tiiviste pitäs vaihdella, joten

          m54b25 venttiilikopan pulttien kiristysmomentit olis hakusessa

          8, 10 vai 12?
          Last edited by Ripattila; 04-07-2011, 10:41.
          E39 523iA Touring
          E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

          Comment

          • DWHLL
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 189
            • Espoo

            Originally posted by AnttiR View Post
            Yritä liikuttaa lasia käsin ylös-alas suunnassa, jos se lähtee laskeutumaan niin se on irti nostimesta, ikkuna tulee nostimeen kiinni semmosilla käpälillä mitkä puristetaan ruuvilla. Mulla on kerran irronnut etulasi nostimesta kun oli kalvoista jäänyt liimaa lasiin ja ikkuna takerteli tiivisteeseen, mutta oireili samalla tavalla eli napista moottori surisee mutta ikkuna ei liiku. Itse olen aina ottanut akun kengän irti kun olen joutunut ovien airbägejä irroittamaan ja ei ole vikavaloja sen takia syttynyt. E39:stä on helppo irroittaa ovipahvit, etsi searcihilla ohjeet, en ulkoa enää muista miten ne irtoaa.
            En tiedä onko yleistä, mutta onhan siitä nostimesta saattanut katketa vaikka vaijerikin, mutta kannattaa varmaan ensin ottaa ovipahvi irti ja tutkia.
            Kiitoksia!
            Kun painaa avausnappia, ikkunaa saa sen jälkeen käsin työnnettyä n.9cm alas/auki, jonka jälkeen sen saa suljettua napista normaalisti.

            Täytynee irroittaa ovipahvi ja katsoa mikä siellä on tilanne.
            ------------
            f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
            e91 325d -07 Alpinweiß

            ex:
            e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
            e81 120d M-sport -08 LeMans blau
            e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
            e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

            Comment

            • Haukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 1366
              • Valkeala

              -96 voiko laittaa jälkiasennus-xenonit ilman että tulee mitää häsää/vikailmotuksia? Ei oo koskaa ollu tällästä uutta ufoautoa nii ei tiiä vaikka kaatuis joku moottorinohjaus tai muuta fiksua

              Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5419
                • Oulu

                Originally posted by Haukkis View Post
                -96 voiko laittaa jälkiasennus-xenonit ilman että tulee mitää häsää/vikailmotuksia? Ei oo koskaa ollu tällästä uutta ufoautoa nii ei tiiä vaikka kaatuis joku moottorinohjaus tai muuta fiksua
                Ei tule ainakaan mulla mitään ilmotuksia, ei häiritse radiota tai muutakaan :think Kaikki toimii!

                Comment

                • Haukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 1366
                  • Valkeala



                  Noita on näköjään jotain can väyläjuttuja, tossa on joku lista minkä mukaa bemareissa pitäis olla toi canbus pro ballasti -98 ja uudemmissa? Joku varmaan osais kertoa kyl että mitenkä toi homma menee?

                  Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4927
                    • Kotka

                    Originally posted by Rios View Post
                    Äsken vielä löysin searchilla, mut nyt en millään..

                    Venttiilikopan tiiviste pitäs vaihdella, joten

                    m54b25 venttiilikopan pulttien kiristysmomentit olis hakusessa

                    8, 10 vai 12?
                    Näppi tuntumalla Ei nää mitään raketteja ole
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • AnttiR
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 819
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by DWHLL View Post
                      Kiitoksia!
                      Kun painaa avausnappia, ikkunaa saa sen jälkeen käsin työnnettyä n.9cm alas/auki, jonka jälkeen sen saa suljettua napista normaalisti.

                      Täytynee irroittaa ovipahvi ja katsoa mikä siellä on tilanne.
                      Olisko irronnut toinen niistä lasinnostimen käpälistä.
                      E61 535d -04

                      Comment

                      • betsi
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2011
                        • 36
                        • Tornio, Lappi

                        Auttakee

                        Mikäköhän voisi olla kun e39:n moottori täristää? Täristämistä tapahtuu alle 2500 kierroksilla, eniten silloin kun on vaikkapa liikennevaloissa pysähtyneenä. Lisäksi tärinä alkaa esim. 80 vauhdissa kun vaihe on D:llä eli kierrokset alle 2000. Kun vaihtaa sportille, niin monesti häviää. Mielenkiintoisinta tässä on se, että autolla on vissiin hyviä ja huonoja päiviä kun välillä ei täristä yhtään.

                        Vaihdettua osaa:
                        Haitariputki
                        Ilmamassamittari
                        Kaasuläpän asentotunnistin
                        Tulpat

                        Vikakoodit on luettu ja nollattu, ei enää herjaa mitään. Aikaisemmin herjasi mm. lambdoja ja ilmamassamittaria, mutta osien vaihdon jälkeen ei antanut enää vikakoodia. Aikaisemmin auto tuntui tyhjäkäynnillä käyvän vain viidellä pytyllä ja kiihtyvyys oli aivan järkyttävän huono (melkein jäätiin Hiacelle viivoilla ), mutta nyt jo paljon parempi. Mutta tärinä vaan jatkuu...

                        Eli mikäs tässä voisi vielä olla? Imuvuotoja ei pitäisi olla, aika tarkasti ollaan katsottu. Auto on -96 vanoksellinen 523 automaattilaatikolla. Voisiko vika olla vanoksessa? Ja onhan tässä vielä sellainenkin homma, että auto on seissyt yli puoli vuotta ja nyt otettu käyttöön. Ei kait mitkään vanhat öljyt voi tuollaista aiheuttaa?
                        BMW E46 318i -99
                        BMW E60 530d -04 (avokin kulkine)

                        Ex:
                        BMW E39 523 -96
                        BMW E34 520 -95

                        Opel Vectra 1.6 -96
                        Renault Clio 1.4 -92

                        Comment

                        • Ovlov
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 171
                          • Tre/Jvi

                          Jos moottorin tukikumit on paskana, niin se voi aiheuttaa ylimääräistä tärinää, vaikka kone muuten kävisi tosi hyvin. Etenkin automaatilla seisottaessa paikalla vaihde päällä.
                          E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

                          Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

                          Comment

                          • Hemu__
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2008
                            • 972
                            • Kirkkonummi

                            Aiheesta löytyy paljon keskustelua mutta ei mitään kunnon vastauksia, elikkä onglemana on e39 jarrut.

                            Viikonloppuna vaihdoin autooni (e39 530d -02) siis uudet levyt (Zimmermann), palat, kaikki asennusromut sekä jarrunesteet.

                            Nyt poljin painuu syvälle, vaikka jarruja ilmailtu jo pariin otteeseen eikä ilmaa tule, kokeiltu myös ilmata ristiin ja rastiin, mutta ei vaikutusta.

                            Aluksi jarrurempan jälkeen paloi ABS/luistonesto valo, joka kuitenkin sammui ensimmäisen/parin ensimmäisen testilenkin jälkeen, mistä johtuu?

                            Tänään vaihdettiin vielä etupalat jälkikäteen, kun myivät väärät palat, no pari jarrutusta tuntui ihan hyvältä että jarru ottaa tarpeeksi ylhäältä, mutta senjälkeen poljin taas painui lähes pohjaan asti.

                            Testilenkin jälkeen kokeilin vielä painaa jarrua, ja poljin siis painuu edelleen, sammutan auton, ja käynnistän uudelleen, paikallaan olessa pari jarrutusta tuntui hyvälle, että jarru tarras oikeassa kohdassa. Ajattelin kokeilla jarruttaa sitten kävelyvauhdista tuossa pihalla ja sama ongelma taas, elikkä poljin painuu melkein pohjaan!

                            Mikä tässä enää avuksi, joko tuo pitää työntää johonkin merkkihuoltoon ilmattavaksi vai mikähän mahtaa olla vikana?

                            Kiitos jo etukäteen hyvistä neuvoista!

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Hemu__ View Post
                              Nyt poljin painuu syvälle, vaikka jarruja ilmailtu jo pariin otteeseen eikä ilmaa tule, kokeiltu myös ilmata ristiin ja rastiin, mutta ei vaikutusta.
                              Ilmattu miten? Miten nesteet vaihdettiin? Voi olla, että DSC pitää laittaa diagnostiikkaohjelmalla (DIS) ilmaustilaan ja toimia ohjeiden mukaisesti.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Hemu__
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2008
                                • 972
                                • Kirkkonummi

                                Aluksi kulma kerrallaan takaoikea, takavasen etuvasen, etuoikea, sitten kokeiltu ristiin. Nesteet vaihdettu imemällä säiliö lähes tyhjäksi -> uudet nesteet sisään, ilmoja päästelty joka jarrusta ja lisäilty nestettä tarvittaessa.

                                Tuota minäkin ajattelin, että pitääkö viedä ilmattavaksi johonkin jarruhärveliin tms?
                                Last edited by Hemu__; 05-07-2011, 19:45.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎