Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5419
    • Oulu

    Mikä voisi aiheuttaa oudon "sivuäänen" vedättäessä matalilla kierroksilla? Moottorista kuuluu vaimea...mörähdys silloin tällöin esim. kun lähtee liikennevaloista, ehkä 1000rpm kohdalla:think

    Auto vetää normaalisti, ei vikakoodeja, ei nyi tai mitään muutakaan ylimääräistä, mikähän se voisi olla? Sinänsä ihan sama, mutta mieityttää vaan

    Auto M52B28 automaatti.

    Comment

    • Jyle
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 1847
      • Espoo

      Originally posted by Xhaust View Post
      Sopiiko matkustajan penkin kangas täysin kuskin penkkiin, niin että esimerkiksi lämmittimet toimivat normaalisti?:think
      Pitäis sopia,ainaki nahat kävi päittäin..
      Bmw f11 530d -14 m-sport
      Bmw e39 M5 -00
      VW T-1 "Adolf" -71
      Ex. Bmw e39 540i
      Bmw e60 525i -04
      Ex.Bmw e34 525i -92
      Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

      Comment

      • mikron
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2171
        • Himas

        Originally posted by Uffa View Post
        Edit: Edelleenkin ihmetyttää miksi ABS ei sammunut mittaristosta kun oli ongelmia starttauksen kanssa? Uudella akulla sammui heti muiden valojen kanssa ennen starttaamista.
        Kun akun jännite on alhainen, heittää abs:n ja asc:n pois päältä käynnistyksessä.
        F11 530dA xDrive M-sport -13
        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
        Ex: E38 740iA -98
        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
        Ex: E39 523i -96
        Ex: E34 520i -89

        Comment

        • Xhaust
          Bimmer Rookie
          • Jun 2011
          • 43
          • Oulu

          Originally posted by Jyle View Post
          Pitäis sopia,ainaki nahat kävi päittäin..
          Kiitti tiedosta!
          Mercedes-Benz S 500L -03

          Comment

          • Fastpiksu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2010
            • 1571
            • Kajaani-Paltamo

            Olenko oikeassa, ettei vuoden 00 530D manuaalissa (m-sport) ole niitä rikkoutuvia imusarjan läppiä?

            Sopiiko normimallin alustasarja m-sporttiin (tilaan korkeussäädettävän alustan eikä m-sporttiin sopivuutta oltu eroteltu mitenkään)?

            Lisäksi vielä, että mitenhän katsastusmies reagoisi jos viimeisen vaimentajan korvaisi suoralla putkella, tottakai huomioiden ettei äänet juuri kovenisi. Muutamaa 330d:tä olen kuunnellut täysin suoralla putkella eikä äänet kylöä kovat ole olleet..
            Chevrolet Express van
            Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
            E36 325i group F

            Ex:
            e34 525i
            e34 525tds "superturbo"
            e39 530d M-Sport

            Comment

            • KuPa
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 282
              • suomi

              Originally posted by KuPa View Post
              Jahas, auto tuli (jälleen) pajalta ja ylimääräinen puhallus tjs. ääni selvitetty, turbo on tiensä päässä, widu! Eli ei muuta ku uutta hommaamaan. Ilmeisesti pääsis halvemmalla ku tilaisi suomen rajojen ulkopuolelta...Mistäs poppoo on tilaillu UUSIA turboja saman moiseen menopeliin ku allekirjoittaneella, linkkit ois kivoja??
              Puhaltimen metsästys edelleen käynnissä. Näistähän en tosiaan mitään oikein tiedä, joten kysästää viisaammilta! Mikäs kapistus tällänen http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GT287...item25659140be on, mahtaisikohan passata meikäläisen autoon??:think
              "530da touring -00"

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                Originally posted by KuPa View Post
                Puhaltimen metsästys edelleen käynnissä. Näistähän en tosiaan mitään oikein tiedä, joten kysästää viisaammilta! Mikäs kapistus tällänen http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GT287...item25659140be on, mahtaisikohan passata meikäläisen autoon??:think
                Etköhän uusi sinne ihan Garrettin aidon VNT ahtimen mallia GT2556V tai pientä viriä haettaessa(mut vaatii pikku modausta) GT2260V:n. Tämä jos siis haluat päästä helpolla asennuksella ja säilyttää koneen kohtuullisen käytöksen.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Jumitteleeko näissä iskarien ylälaakerit edessä?

                  Oman auton ohjaukseen tulee päivä päivältä enemmän tunnottoman tuntuista kohtaa keskelle ja saa puoltamaan molempiin suuntiin kun kääntelee suoralla tiellä vähän.

                  Autossa on orkkiskokoiset 16" renkaat ja välyksiä en ole katsellut.
                  Olli.

                  Comment

                  • Arnolds
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3310
                    • Kajjjaani

                    Originally posted by Rocla View Post
                    Jumitteleeko näissä iskarien ylälaakerit edessä?

                    Oman auton ohjaukseen tulee päivä päivältä enemmän tunnottoman tuntuista kohtaa keskelle ja saa puoltamaan molempiin suuntiin kun kääntelee suoralla tiellä vähän.

                    Autossa on orkkiskokoiset 16" renkaat ja välyksiä en ole katsellut.
                    Reaktiotankojen puslat lopussa. :think
                    F26 xDrive20d TwinPower

                    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      Originally posted by Arnolds View Post
                      Reaktiotankojen puslat lopussa. :think
                      Sen verran kattelin oston jälkeen, että oli samalta vuodelta reaktiotangot kuin autokin, eli ei varmaan ole aivan vasta vaihdettu, kun eikös nykyään järkeään ihmiset laita koko tangon, eikä puslaa siihen?
                      Olli.

                      Comment

                      • Pexi_87
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2011
                        • 86
                        • Kangasala

                        Saako jostain ostettua vaihdekepin nuppiin sitä pelkkää vaihdekaavioo? Kyseessä 6v loota.

                        Comment

                        • KuPa
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 282
                          • suomi

                          Originally posted by Thuppu View Post
                          Etköhän uusi sinne ihan Garrettin aidon VNT ahtimen mallia GT2556V tai pientä viriä haettaessa(mut vaatii pikku modausta) GT2260V:n. Tämä jos siis haluat päästä helpolla asennuksella ja säilyttää koneen kohtuullisen käytöksen.
                          Ajattelin vaan kysellä, että onko kellään kokemuksia (hyviä) tollasesta. Ois nääs kiva jos vähän säästäisi euroja, ku ei tää turbo ole tällä hetkellä ainoa rahan viejä tossa perkeleen kulkineessa! Mut joo, totta puhut ja tosiaan tuo garretin gt2556v onkin tulossa, ei aleta modaileen. Ois tässä kuitenki reilu pari viikkoa aikaa etsiä edullisempi ko. garrett tai vastaava, sit menee auto pajalle ja sillon mennään suomen hinnoilla (ja tällä hetkellä 950€ halvin uusi garret).
                          "530da touring -00"

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by KuPa View Post
                            Ajattelin vaan kysellä, että onko kellään kokemuksia (hyviä) tollasesta. Ois nääs kiva jos vähän säästäisi euroja, ku ei tää turbo ole tällä hetkellä ainoa rahan viejä tossa perkeleen kulkineessa! Mut joo, totta puhut ja tosiaan tuo garretin gt2556v onkin tulossa, ei aleta modaileen. Ois tässä kuitenki reilu pari viikkoa aikaa etsiä edullisempi ko. garrett tai vastaava, sit menee auto pajalle ja sillon mennään suomen hinnoilla (ja tällä hetkellä 950€ halvin uusi garret).
                            Juu, ymmärrän et toi touhutonni on iso raha laittaa, mut se vaan kun nämä dieselit on suunniteltu muuttuvasiipisille ahtimille jotka takaa sen et potkua löytyy koko rekisteriin. Jos tommosen tavallisen ahtimen laittaa niin aika hengettömäksi jää alaväännöt, tai vastaavasti pienemmällä ahtimella yläpää menee totaalisesti tukkoon.

                            Lisäksi tilaa fyysisesti isommalle ahtimelle ei juurikaan ole.

                            Edullisempi vaihtoehto vois olla vanhan ahtimen huollattaminen sillä edellytyksellä et turbiini ja kompura ovat ehjät eikä aksila oo kulunut.
                            Last edited by Thuppu; 17-07-2011, 19:30.
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • Tommi
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 289
                              • Kajaani

                              Originally posted by Pexi_87 View Post
                              Saako jostain ostettua vaihdekepin nuppiin sitä pelkkää vaihdekaavioo? Kyseessä 6v loota.
                              Tämä kiinnostaa minuakin.
                              Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                              Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                              e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                              Comment

                              • KuPa
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 282
                                • suomi

                                Originally posted by Thuppu View Post
                                Juu, ymmärrän et toi touhutonni on iso raha laittaa, mut se vaan kun nämä dieselit on suunniteltu muuttuvasiipisille ahtimille jotka takaa sen et potkua löytyy koko rekisteriin. Jos tommosen tavallisen ahtimen laittaa niin aika hengettömäksi jää alaväännöt, tai vastaavasti pienemmällä ahtimella yläpää menee totaalisesti tukkoon.

                                Lisäksi tilaa fyysisesti isommalle ahtimelle ei juurikaan ole.

                                Edullisempi vaihtoehto vois olla vanhan ahtimen huollattaminen sillä edellytyksellä et turbiini ja kompura ovat ehjät eikä aksila oo kulunut.
                                Okki, eli aitoa garrettia siis! Ei kyl viitti alkaa kunnostelemaan 200t ajettua, uutta kehiin vaan...ajatuksena tästä on kuitenkin ajopeli pidemmäksi aikaa saada = niin vidust menny rahaa, että ei voi myydäkkään!!
                                "530da touring -00"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎