-99 eli saattaa löytää jotain vikakoodeista. Faijan -99 740i:stä meni flekti ja se muistaakseni näkyi vikakoodeista, joita katsottiin, kun ilmastointi lopetti toimintansa vaikka oli just täytetty. Uudempiin (8/98->) tulee jo PWM-signaali ja ilmastointi on sitten poissa pelistä, jos piuha on irti tai flekti ei toimi.
Pitääpä ensimmäisenä stekata, mitä toi alavesiletkun anturi sanoo. Se nimittäin pyörii niin lujaa kuin pystyy ja kuulostaa siltä että koko auto lähtee lentoon
Jep nyt tuli vaihdettua tuo alavesiletkun anturi ja johan rauhottu flekti. 25€ oli hinta wetterillä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Mistä löytyy kuvassakin näkyvän ilmamassamittarinjohdon toinen pää? Ongelmana on se, ettei tuossa mittarissa ole lainkaan johtoa kiinni eikä näy edes mitään irtonaista piuhaa konehuoneessa roikkumassa...
Kannattaa kuitenkin kokeilla radiota ilman mitään ledejä päällä. Mun radio kuului hyvin kirkkaasti valot pois kytkettynä ja muuttui pelkäksi kohinaksi heti kun parkit kytkettiin päälle.
Noniin arvon raati, kertokaas mikä sigun pirssissä aiheuttaa veden kertymisen putkistoon? Eikö E39 + M52 pitäisi olla jo korjattu tuo "thermoshock" ongelma mitä alkupään M50 koneissa ilmeni?
Tänään alkoi takavaimentimen vaihtoprojekti vakio "tupla" 528i pöntöstä M5 vaimentimeen. Kas kummaa, kun sain tuon vakiopöntön irti ja heiluttelin niin litra tolkulla vettä sisällä eikä tule pois vaikka miten päin kääntelee ja pyörittelee pönttöä. Myös putkistosta (keskivaimentajalta) tuli melko "pärskäisyjä" vettä kun polkaisi kunnolla kaasua..
Missä vika Vai voiko tätä viaksi kutsua.. Ihmetyttää vaan että mitähän lambdat diggailee moisesta kosteudesta..
Kiihdytettäessä kierrokset nousi paljon normaalia ylemmäs mutta vetoa ei ollut juurikaan. Ei siis tosiaan normaalia. Täytyy ne öljyt vielä katsoa tasamaalla mutta liekö laatikko vaan lopussa.
Onko tuo turbiinin lukkiutuminen vasta satasen paikkeilla normaalia?
Joo eli onko mahollista vaihtaa pieni ajotietokone isoon ? Eli onko samat liittimet yms ?
Voiko mittaristoon vaihtaa erikseen bensamittarin ku se viisari on menny akselilta jotenki vituiksi vai pitääkö ostaa kokonaa uus mittaristo ?
Toivottavasti joku tajus mitä tarkotan. Kiitoksia jo etukäteen !
Voi vaihtaa, siis koko mittaristo vaihtuu. Mutta liittimet ovat erilaiset joten vaatii muunnosjohtosarjan ja muutamia lisäpiuhoja, I-K väylän välisen piuhan katkaisun ja lisäksi pitäisi asentaa jäähdytysnesteen tasoanturi. Ja koodaustakin pitää harrastaa.
Tarkennetaas tätä, eli tarkoitus olisi vaihtaa vain tuo pieni näyttöinen radio/mid tuohon isompaan. Check controllinen mittaristo autossa jo on.
Samoin bensamittarin viiksi on jotenkin kääntyny täydestä asennosta yli, ilmeisesti irti akselistaan? Liekkö tuohon mitään muuta korjausta ku mittariston vaihto.
Noniin arvon raati, kertokaas mikä sigun pirssissä aiheuttaa veden kertymisen putkistoon? Eikö E39 + M52 pitäisi olla jo korjattu tuo "thermoshock" ongelma mitä alkupään M50 koneissa ilmeni?
Tänään alkoi takavaimentimen vaihtoprojekti vakio "tupla" 528i pöntöstä M5 vaimentimeen. Kas kummaa, kun sain tuon vakiopöntön irti ja heiluttelin niin litra tolkulla vettä sisällä eikä tule pois vaikka miten päin kääntelee ja pyörittelee pönttöä. Myös putkistosta (keskivaimentajalta) tuli melko "pärskäisyjä" vettä kun polkaisi kunnolla kaasua..
Missä vika Vai voiko tätä viaksi kutsua.. Ihmetyttää vaan että mitähän lambdat diggailee moisesta kosteudesta..
Aja enemmän ja kovempaa. Palamisen sivutuotteena tulee vettä, sille ei voi mitään.
Onkohan tuo bensapumppu lopussa kun auton alta tankin kohdalta kuuluu semmonen melko korkea sirinä. Ääni alkaa kuulumaan joitakin sekunteja auton käynnistyksen jälkeen.
Comment