Originally posted by djs^
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Iskarithan taitaa olla samoja koneen koosta ja käyttövoimasta riippuen, toki 6, v8, M erikseen, mutta muuten keskenään. (eli kaikilla 6 koneisilla sama iskari.) Jousen jäykkyyshän se on se tärkeä asia, ja jos on jäykkyyssäädettävä setti, 6 koneisiin tarkoitettu, luulis käyvän myös 530d:hen, jousta vaan pitää säätää tietenkin jäykemmäksi kuin esim 523...?
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
-
Nii no M-sportin iskareihin ei käy orkkiksen jouset, se tuli todettua jokunen aika sitten. Löytyykö kellään ylimääräisenä jonkinlaista sopivaa settiä 530d:hen? Keulaan siis lähtökohtaisesti.Originally posted by Bmw Dreamer View PostIskarithan taitaa olla samoja koneen koosta ja käyttövoimasta riippuen, toki 6, v8, M erikseen, mutta muuten keskenään. (eli kaikilla 6 koneisilla sama iskari.) Jousen jäykkyyshän se on se tärkeä asia, ja jos on jäykkyyssäädettävä setti, 6 koneisiin tarkoitettu, luulis käyvän myös 530d:hen, jousta vaan pitää säätää tietenkin jäykemmäksi kuin esim 523...?
EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
Ite laitoin vasta keulille -30mm tai -35mm (ei muista kumpi) Eibach Pro kit jouset, -10mm tiputtavat jousilautaset ja Sachsin Advantage pumput, tuli hyvä ajaa, joustaa muttei lyö pohjaan ja sopiva korkeus. En ees muutoskatsastanu erikseen koska autossa oli valmiiksi tehtaan sport alusta.Originally posted by djs^ View PostNii no M-sportin iskareihin ei käy orkkiksen jouset, se tuli todettua jokunen aika sitten. Löytyykö kellään ylimääräisenä jonkinlaista sopivaa settiä 530d:hen? Keulaan siis lähtökohtaisesti.Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
Originally posted by Toni_ View PostLöytyiskö e39 "kusilook" kuvia keltää?
Haulla ei löydy mitää ja oon tääl foorumeil ainaki yhen nätin kuvan nähny mustasta bemmistä missä oli pitkien heijastuspinta maalattu keltaseks ja oli pirun nätti
Kiitos etukäteen
Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
siellä nappulan reijässä pitäisi olla pieni sokka :thinkOriginally posted by Peltsii View PostKuuluuko näiden kahden osan väliin jotain tilpehööriä, joka pitää nappulaa kiinni ? Tippui yllättäen penkistä tuo nappula, enkä saa sitä nyt jostain syystä mitenkään järkevästi enää siihen takaisin kiinni.. :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Lukaiseppa noita. Ja vikakoodien lukuun jos tunnistin vikaa epäilet!Originally posted by lkanasuo View Postkoitin öljykorkkia ravottaa tyhjäkäynnillä niin hyvin kyllä imi! millane homma toi asentotunnistimet on?
onkos jollain käsijarrukahvan "nappi" temppuillut, tulee välillä pois kolostaan!?
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Joo kyllä sinne jotain romua väliin kuuluu että tulee timmi sovitus. Kannattaa katella penkinaluset kunnolla jos sieltä uupuvat osat löytyisi.Originally posted by Peltsii View PostKuuluuko näiden kahden osan väliin jotain tilpehööriä, joka pitää nappulaa kiinni ? Tippui yllättäen penkistä tuo nappula, enkä saa sitä nyt jostain syystä mitenkään järkevästi enää siihen takaisin kiinni.. :think
Comment
-
Siitä puuttuu musta osa/holkki tuon valkoisen tapin ympäriltä. Näkyykö se tuon nupin sisällä, siis onkohan se revennyt irti tuolta säätömodulin sisäosasta? Siellä modulin sisällä on laippa joka on alunperin samaa osaa tuon ulospäin tulevan holkkimaisen osuuden kanssa.Originally posted by Peltsii View PostKuuluuko näiden kahden osan väliin jotain tilpehööriä, joka pitää nappulaa kiinni ?
Comment
-
Onko joku mitannut mikä on E39:n vesiventtiilin letkulähtöjen halkaisija? Lienekkö letkulähdöt samankokoisia kaikissa, mutta 523/528 kiinnostaisi nyt.
Comment
-
uusi bimmerin omistaja palstalla...
ostin tänäpä tommotteen 530d e39 -01 tomaatilla ajettu 280tkm ja kyselisin nyt että mitä huoltoa kannattaa tehdä? Öljyt vaihdettu 10tkm sitten+ jarrupalat ja levyt. Pienen vian spottasin koe ajolla eli kartaaniakseli täristää kiihdytyksissä eli tukilaakeri varmaan entinen, eli sen vaihto edessä vkl ku saan auton nosturille... eli mitä muuta suosittelette kun öljyjen vaihto, tod näk tuo tukilaakeri. laatikon öljyt kannatais varmaan vaihtaa kun edellinen omistaja sano ettei ole vaihtanut.E38 730i -95
Comment
-
Ihan ensiksi etsisin käsiini kunnon diagnostiikkavehkeet (foorumilla myytävänä useita) tai sitten pyytäisin jotakuta foorumilaista tsekkaamaan autosi esimerkiksi inpan avulla. Näin saat paremmin kokonaiskuvaa autosi kunnosta. Paras tapa olisi tietysti nollata ensiksi kaikki vikakoodit, ajaa hetki ja tsekata sitten uudestaan, jos edellisestä vikakoodinluvusta on aikaa.Originally posted by ARDler View Postuusi bimmerin omistaja palstalla...
ostin tänäpä tommotteen 530d e39 -01 tomaatilla ajettu 280tkm ja kyselisin nyt että mitä huoltoa kannattaa tehdä? Öljyt vaihdettu 10tkm sitten+ jarrupalat ja levyt. Pienen vian spottasin koe ajolla eli kartaaniakseli täristää kiihdytyksissä eli tukilaakeri varmaan entinen, eli sen vaihto edessä vkl ku saan auton nosturille... eli mitä muuta suosittelette kun öljyjen vaihto, tod näk tuo tukilaakeri. laatikon öljyt kannatais varmaan vaihtaa kun edellinen omistaja sano ettei ole vaihtanut.
Seuraava vaihe on ottaa auto tarkempaan syyniin ja erityisesti huomioida ne seikat, mitä mahdollisesti vikakoodinluvussa tuli esille. Käytännössä on siis hyvä käydä koko auto huolella läpi kaikki huomioiden. Alustaa tsekatessa on tärkeää huomata se, etteivät pienet välykset näy välttämättä helposti ja vaatii sen vuoksi enemmän syventymistä hommaan. Joidenkin tukivarsien kuntoa ei oikeastaan kunnolla näe muuten kuin purkamalla, elleivät ole täysin entiset.
Mutta jos auto olisi minun oma, nämä ainakin huoltaisin/vaihtaisin:
- Öljyt (tilavuus 6,5 litraa, käytä esim. Teboil Diamond Diesel)
- Öljynsuodatin
- Ilmansuodatin
- Raitisilmasuodattimet (2 kpl)
- Dieselsuodatin
Jos ei nesteiden iästä tietoa, niin vaihtoon:
- Jäähdytinnesteet
- Jarrunesteet
- Tehostinnesteet (yksinkertainen huuhtelu uudella nesteellä yleensä riittää)
Jos ilmastoinnin huollosta ei ole tietoa, tai siitä on kulunut useampi vuosi, huollattaisin myös ilmastoinnin.
Kun siirrytään astetta haastavampiin toimenpiteisiin, niin ensimmäisenä listallani olisi imusarjan läppien poisto (mikäli ei ole tehty jo). Myös jarruille olisi hyvä tehdä normaali perushuolto (putsaus, herkistely ja voitelu).
Tuossa yllä olisi kaikki perus huoltotoimenpiteet, jota itse "uudelle" autolle tekisin.
Automaatin öljynvaihtoon en alkaisi, ellei kokemusta oikeaoppisesta huuhteluöljynvaihdosta ole ennestään. Kokematon rikkoo laatikon tekemällä öljynvaihdon väärällä tavalla, tai toteuttaa sen vajavaisesti, kuten vaihtamalla vain ne öljyt, mitä propusta ulos tulee. Jos laatikon öljyjä pitää vaihtaa, teettäisin homman ammattilaisella.
Comment
-
Vaihdata huuhtelemalla, ja tottakai suodatin!Originally posted by ARDler View Postlaatikon öljyt kannatais varmaan vaihtaa kun edellinen omistaja sano ettei ole vaihtanut.EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment

Comment