Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8270
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by Jh5xx View Post
    Joo eipä näy johtojen päitä eikä pinnejä!Sehän se tässä kiinnostaa kun en edes löytänyt räjähdyskuvista kyseistä osaa???
    kyllä tuo on väkivaltaa saanut.. joskus tulee vastaan tulpattujakin liittimiä mutta tuossa on pelkkä liittimen runko paikallaan pistokkeessa -> joku repinyt johtoineen pois :think

    saatko katottua johtojen värit?
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Jh5xx
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 496
      • Kiuruvesi

      Originally posted by peto2 View Post
      kyllä tuo on väkivaltaa saanut.. joskus tulee vastaan tulpattujakin liittimiä mutta tuossa on pelkkä liittimen runko paikallaan pistokkeessa -> joku repinyt johtoineen pois :think

      saatko katottua johtojen värit?
      Kyllä se on tulpattu!
      johtojen värit puna/kelta ruskea/valkea
      E70 X5 LCI
      - P-Sawo Connection -
      - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
      -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

      Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

      Ex: E91 318d
      Ex: E61 525d toukka
      Ex: E46 330d sedan
      Ex: E46 328 Coupe
      Ex: E39 530d Sedan

      Ex: E39 525i Sedan
      Ex: E39 523i Toukka
      + Useita ex kikottimia

      Comment

      • xpro
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2012
        • 250
        • varkaus

        mitä kaikkia osia yhteen sopii e34 korisesta e39 koriseen? esim sisustan osia yms? penkit?

        Comment

        • peto2
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 8270
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Jh5xx View Post
          Kyllä se on tulpattu!
          johtojen värit puna/kelta ruskea/valkea
          noni.. ei menis kauaakaan etsiä tuota mutta java vittuilee
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8270
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by xpro View Post
            mitä kaikkia osia yhteen sopii e34 korisesta e39 koriseen? esim sisustan osia yms? penkit?
            joissain tapauksissa ratti ja renkaat
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Jh5xx View Post
              Kyllä se on tulpattu!
              johtojen värit puna/kelta ruskea/valkea
              Olisiko secondary air pump valve?
              E39 528iA

              Comment

              • Jari11
                BTCF Member
                • Feb 2010
                • 225
                • Imatra

                Originally posted by janke View Post
                Missä asian yhteydessä:think
                niin, että onko niissä mitä eroavaisuuksia. Vai onko mitään?:think Akselimassat kenties? Mutta käykö kiinnikkeet keskenään?

                Comment

                • Bomb5
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 726
                  • Kivijärvi

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Kytkinakselin stefa on kätevä vaihtaa pyörittämällä sopivat ruuvit stefan metallissa oleviin reikiin ja sit niistä nykäsy. Kardaanin vetolaippa pitää irrottaa takapäästä ja siihen tarvii ulosvetäjän ja pitkän ison hylsyn, koska keskitystappi tulee pitkälle. Laipan lukituksen voi tehdä vaikka lattaraudalla jossa on parille pultille reijät. Ei siis vaadi mitään erikoista.
                  Palatakseni vielä tähän asiaan. Bentleyn manuaalista katoin, niin 36-millinen on se hylsy tuon mutterin irroittamiseen takastefan vaihdossa. Käyköhän ihan normaali 36-millinen pitkä hylsy, mitä saa esim. Motonetistä? http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=76-6136

                  Bentleyn manuaali kertoo myös, että ko. mutterin kiristysmomentit ovat lopuksi Stage 1: 190 Nm ja Stage 2 (after loosening): 120 Nm. Tarkoittaako tämä, että tuota mutteria löysätään ekan kiristyksen jälkeen, vai mitä?
                  E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by Bomb5 View Post
                    Bentleyn manuaali kertoo myös, että ko. mutterin kiristysmomentit ovat lopuksi Stage 1: 190 Nm ja Stage 2 (after loosening): 120 Nm. Tarkoittaako tämä, että tuota mutteria löysätään ekan kiristyksen jälkeen, vai mitä?
                    Jeps.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • opTA
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2011
                      • 924
                      • Suomi

                      Mittaristoon syttyi huoltoväli väriviivojen alapuolelle oranssi kellokuva elikkä jarrunesteen vaihto kyseessä (tietokone kun laskee aina tuon 2vuotta väliajaksi)
                      Tästä nyt kysymys että; Pitääkö heti ensitilassa kiireen vilkkaa vaihtaa jarrunesteet, vai onko miten haittaa jos vaihto ajankohtaa venyttää hyöhäisemmäksi.
                      Häviääkö kellokuva itsestään nesteen vaihdon jälkeen, vai millä kuitataan pois, sekä onko väliä vaihtaako itse kaverin kanssa vai onko operoitava suosiolla korjaamolla ?

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8270
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by opTA View Post
                        Mittaristoon syttyi huoltoväli väriviivojen alapuolelle oranssi kellokuva elikkä jarrunesteen vaihto kyseessä (tietokone kun laskee aina tuon 2vuotta väliajaksi)
                        Tästä nyt kysymys että; Pitääkö heti ensitilassa kiireen vilkkaa vaihtaa jarrunesteet, vai onko miten haittaa jos vaihto ajankohtaa venyttää hyöhäisemmäksi.
                        Häviääkö kellokuva itsestään nesteen vaihdon jälkeen, vai millä kuitataan pois, sekä onko väliä vaihtaako itse kaverin kanssa vai onko operoitava suosiolla korjaamolla ?
                        ei ole väliä kuka nesteet vaihtaa, eikä se vaihtoajankohta ole niin kuukauden tai vuodenkaan päälle. mm. tuossa mun e38:ssa huoltokirjan mukaan jarrunesteet oli viimeksi vaihdettu 2006 kunnes ite vaihdoin ne jarruletkujen vaihdon yhteydessä kuukausi sitten. -ei ongelmia.

                        tuohon 2v aikaperustaiseen huoltoon kuuluu muuten raitisilmasuodatimet myös. nollaaminen tapahtuu testerillä. inpa ja dis käy hyvin
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Vanhemmissa missä löytyy 20pinninen konehuoneesta onnistuu nollaus kyllä sieltäkin hyppylangalla mutta helpompi läppärillä toki.
                          Kannattaa kyllä pitää kiinni riittävävistä vaihtoväleistä varsinkin jarrunesteiden kanssa. Kerää kosteutta ja turhaan ruostuttaa mäntiä vaan.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Fastpiksu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2010
                            • 1571
                            • Kajaani-Paltamo

                            +Vesi nesteessä alkaa kiehumaan kovassa jarrutuksessa, jolloin tahtoo jarrut hävitä. Mut ei oo ihan päivän päälle se vaihto, nätti homma vaihtaa kun kaverin saa mukaan. Bemarissa on vielä ilmaruuvitkin ihan inhimillisen kokoiset, joten itellä ainakaan ei oo koskaan ollu niiden kanssa ongelmaa (vrt. johonki japsikippoon jossa 7mm kannat niissä ilmaruuveissa ja ruostunu niin saatanan tiukkaan)..

                            Edit: Mitä nuo suuttimien korjausarvot käytännössä kertoo, kun kyseessä on 530d? Omasta just kateltiin, melko tasaset oli joka pytylle. Mutta mitä se tarkottaa sitä että suuttimet on ehjät?
                            Last edited by Fastpiksu; 23-09-2012, 21:19.
                            Chevrolet Express van
                            Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                            E36 325i group F

                            Ex:
                            e34 525i
                            e34 525tds "superturbo"
                            e39 530d M-Sport

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by Fastpiksu View Post
                              +Vesi nesteessä alkaa kiehumaan kovassa jarrutuksessa, jolloin tahtoo jarrut hävitä. Mut ei oo ihan päivän päälle se vaihto, nätti homma vaihtaa kun kaverin saa mukaan. Bemarissa on vielä ilmaruuvitkin ihan inhimillisen kokoiset, joten itellä ainakaan ei oo koskaan ollu niiden kanssa ongelmaa (vrt. johonki japsikippoon jossa 7mm kannat niissä ilmaruuveissa ja ruostunu niin saatanan tiukkaan)..
                              Kyllä on 7mm ainakin e36, e38 ja vastaavissa. E60 jne on 11mm kannalla.
                              Harvoin on poikki mennyt mutta varovasti poraamalla on nekin saanut pelastettua.
                              Yleensä on tullut uusittua ilmausnipat jos on nesteitä vaihdellut eikä tietoa minkä ikäiset on.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • xpro
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2012
                                • 250
                                • varkaus

                                osaisko joku pikaisesti kertoa käykö tälläisillä osanumerolla varustetut ratti ja airbag vm98 e39 525tds:ssään?? ratin osanumero: 32 34 6 753 944 bägin numero: 32 34 1 092 762 kyseessä kolmipuolainen sport ratti jonka olisin ostamassa..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎