Joo eipä näy johtojen päitä eikä pinnejä!Sehän se tässä kiinnostaa kun en edes löytänyt räjähdyskuvista kyseistä osaa???
kyllä tuo on väkivaltaa saanut.. joskus tulee vastaan tulpattujakin liittimiä mutta tuossa on pelkkä liittimen runko paikallaan pistokkeessa -> joku repinyt johtoineen pois :think
kyllä tuo on väkivaltaa saanut.. joskus tulee vastaan tulpattujakin liittimiä mutta tuossa on pelkkä liittimen runko paikallaan pistokkeessa -> joku repinyt johtoineen pois :think
saatko katottua johtojen värit?
Kyllä se on tulpattu!
johtojen värit puna/kelta ruskea/valkea
E70 X5 LCI
- P-Sawo Connection -
-Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa- -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-
Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta
Ex:E91 318d
Ex: E61 525d toukka Ex: E46 330d sedan Ex: E46 328 Coupe Ex: E39 530d Sedan Ex: E39 525i Sedan Ex: E39 523i Toukka
+ Useita ex kikottimia
Kytkinakselin stefa on kätevä vaihtaa pyörittämällä sopivat ruuvit stefan metallissa oleviin reikiin ja sit niistä nykäsy. Kardaanin vetolaippa pitää irrottaa takapäästä ja siihen tarvii ulosvetäjän ja pitkän ison hylsyn, koska keskitystappi tulee pitkälle. Laipan lukituksen voi tehdä vaikka lattaraudalla jossa on parille pultille reijät. Ei siis vaadi mitään erikoista.
Palatakseni vielä tähän asiaan. Bentleyn manuaalista katoin, niin 36-millinen on se hylsy tuon mutterin irroittamiseen takastefan vaihdossa. Käyköhän ihan normaali 36-millinen pitkä hylsy, mitä saa esim. Motonetistä? http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=76-6136
Bentleyn manuaali kertoo myös, että ko. mutterin kiristysmomentit ovat lopuksi Stage 1: 190 Nm ja Stage 2 (after loosening): 120 Nm. Tarkoittaako tämä, että tuota mutteria löysätään ekan kiristyksen jälkeen, vai mitä?
Bentleyn manuaali kertoo myös, että ko. mutterin kiristysmomentit ovat lopuksi Stage 1: 190 Nm ja Stage 2 (after loosening): 120 Nm. Tarkoittaako tämä, että tuota mutteria löysätään ekan kiristyksen jälkeen, vai mitä?
Mittaristoon syttyi huoltoväli väriviivojen alapuolelle oranssi kellokuva elikkä jarrunesteen vaihto kyseessä (tietokone kun laskee aina tuon 2vuotta väliajaksi)
Tästä nyt kysymys että; Pitääkö heti ensitilassa kiireen vilkkaa vaihtaa jarrunesteet, vai onko miten haittaa jos vaihto ajankohtaa venyttää hyöhäisemmäksi.
Häviääkö kellokuva itsestään nesteen vaihdon jälkeen, vai millä kuitataan pois, sekä onko väliä vaihtaako itse kaverin kanssa vai onko operoitava suosiolla korjaamolla ?
Mittaristoon syttyi huoltoväli väriviivojen alapuolelle oranssi kellokuva elikkä jarrunesteen vaihto kyseessä (tietokone kun laskee aina tuon 2vuotta väliajaksi)
Tästä nyt kysymys että; Pitääkö heti ensitilassa kiireen vilkkaa vaihtaa jarrunesteet, vai onko miten haittaa jos vaihto ajankohtaa venyttää hyöhäisemmäksi.
Häviääkö kellokuva itsestään nesteen vaihdon jälkeen, vai millä kuitataan pois, sekä onko väliä vaihtaako itse kaverin kanssa vai onko operoitava suosiolla korjaamolla ?
ei ole väliä kuka nesteet vaihtaa, eikä se vaihtoajankohta ole niin kuukauden tai vuodenkaan päälle. mm. tuossa mun e38:ssa huoltokirjan mukaan jarrunesteet oli viimeksi vaihdettu 2006 kunnes ite vaihdoin ne jarruletkujen vaihdon yhteydessä kuukausi sitten. -ei ongelmia.
tuohon 2v aikaperustaiseen huoltoon kuuluu muuten raitisilmasuodatimet myös. nollaaminen tapahtuu testerillä. inpa ja dis käy hyvin
Vanhemmissa missä löytyy 20pinninen konehuoneesta onnistuu nollaus kyllä sieltäkin hyppylangalla mutta helpompi läppärillä toki.
Kannattaa kyllä pitää kiinni riittävävistä vaihtoväleistä varsinkin jarrunesteiden kanssa. Kerää kosteutta ja turhaan ruostuttaa mäntiä vaan.
+Vesi nesteessä alkaa kiehumaan kovassa jarrutuksessa, jolloin tahtoo jarrut hävitä. Mut ei oo ihan päivän päälle se vaihto, nätti homma vaihtaa kun kaverin saa mukaan. Bemarissa on vielä ilmaruuvitkin ihan inhimillisen kokoiset, joten itellä ainakaan ei oo koskaan ollu niiden kanssa ongelmaa (vrt. johonki japsikippoon jossa 7mm kannat niissä ilmaruuveissa ja ruostunu niin saatanan tiukkaan)..
Edit: Mitä nuo suuttimien korjausarvot käytännössä kertoo, kun kyseessä on 530d? Omasta just kateltiin, melko tasaset oli joka pytylle. Mutta mitä se tarkottaa sitä että suuttimet on ehjät?
+Vesi nesteessä alkaa kiehumaan kovassa jarrutuksessa, jolloin tahtoo jarrut hävitä. Mut ei oo ihan päivän päälle se vaihto, nätti homma vaihtaa kun kaverin saa mukaan. Bemarissa on vielä ilmaruuvitkin ihan inhimillisen kokoiset, joten itellä ainakaan ei oo koskaan ollu niiden kanssa ongelmaa (vrt. johonki japsikippoon jossa 7mm kannat niissä ilmaruuveissa ja ruostunu niin saatanan tiukkaan)..
Kyllä on 7mm ainakin e36, e38 ja vastaavissa. E60 jne on 11mm kannalla.
Harvoin on poikki mennyt mutta varovasti poraamalla on nekin saanut pelastettua.
Yleensä on tullut uusittua ilmausnipat jos on nesteitä vaihdellut eikä tietoa minkä ikäiset on.
Comment