memebuy23buy

E39 mittariston pikselien katoaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    Ei voi kyllä muuta sanoa pojille ku ja kun on saatu mittari pelaamaan ??
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • Rapamaha
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 683
      • -

      Originally posted by Samppasika
      Millähän tuota liuottais, kun ei oo sellaista myrkkyä kuin sulla silikoonin poistaja?
      Mulla taitaa löytyä varastosta xyleeniä ja jotain silikonin poistoainetta, ensin mainittu on ainakin sen luokan liimaliuotinta että oksat pois!

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Mitenhän olisi jos kiikuttaisi mittarin kellosepälle neulojen irroitukseen?
        Elikkä pitäisikö löytää Suomesta "luottoseppä" joka noita neuloja alkaisi irroittelemaan?

        Comment

        • Samppasika
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 769
          • Kempele

          Originally posted by Rapamaha
          Mulla taitaa löytyä varastosta xyleeniä ja jotain silikonin poistoainetta, ensin mainittu on ainakin sen luokan liimaliuotinta että oksat pois!
          Juuri ennen tämän lukemista soittelin automaalikauppaan ja sain sieltä kuulla, että ksyleenillähän ne silikoonit ja liimat lähtee. Ja naapurilla kuulosti olevan hyllyssä..

          Mites rakennusprojekti etenee? Pitäiskö käydä taas kafella jossain, kun saan mittarin ehjättyä... Saisit samalla ne Bemaristi lehdet takas lainasta


          Originally posted by Hemi
          Mitenhän olisi jos kiikuttaisi mittarin kellosepälle neulojen irroitukseen?
          Elikkä pitäisikö löytää Suomesta "luottoseppä" joka noita neuloja alkaisi irroittelemaan?
          En tiiä alkaako kukaan kelloseppä moiseen projektiin. Siinä joutuu käyttämään todellakin "väkivaltaa", että ne irtoaa akselilta. Kun pihdeillä ottaa kiinni siitä akselista ja puristaa täysillä samalla neulaa edestakaisin nitkuttaen, vasta sitten puristaa tarpeeksi lujaa, kun alkaa kuuluua sellainen narahtelu, kun helvetin ahdas- sovitteinen neula alkaa liikkua akselilla. Aluksi minäkin luulin, että kyllähän tämä tässä liikkuu, mutta pyörikin se akseli pihtien leuoissa. VASTA KUN KUULUU NARINAA NEULAA KÄÄNNELLESSÄ, SE ALKAA IRROTA!!

          Takaisin laittokin vaatii useita koeajoja ja "kalibroimista" neuloja akselilla kääntelemällä... Ei kannata painaa neuloja pohjaan, ennen kuin ne on varmasti oikeissa kohdissa!

          PS: Tässä vaiheessa ois helppo vaihtaa esim. valkoinen mittarinpohja.... Mistähän löytyis nopeesti... Ja nuo neulan yläpuolet vois maalata punaiseksi, kuten Rahulla...
          Last edited by Samppasika; 25-02-2005, 13:20.
          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
          E61 530d M-sport -08
          E39 528i Touring -97

          Yhteydenotot: [email protected] !!

          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

          Comment

          • Rapamaha
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 683
            • -

            Originally posted by Samppasika
            Juuri ennen tämän lukemista soittelin automaalikauppaan ja sain sieltä kuulla, että ksyleenillähän ne silikoonit ja liimat lähtee. Ja naapurilla kuulosti olevan hyllyssä..

            Mites rakennusprojekti etenee? Pitäiskö käydä taas kafella jossain, kun saan mittarin ehjättyä... Saisit samalla ne Bemaristi lehdet takas lainasta
            Viikot menee talon kaluste- & pintamateriaalivaihtoehtoja pähkäillessä ja viikonloput tallia nikkaroidessa, mutta aina sitä kihville kerkiää jossain välissä.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              Originally posted by Hemi
              Mitenhän olisi jos kiikuttaisi mittarin kellosepälle neulojen irroitukseen?
              Elikkä pitäisikö löytää Suomesta "luottoseppä" joka noita neuloja alkaisi irroittelemaan?
              kyllä ne suht helposti irtoaa, kun vaan on sopivat pihdit. hirveitä vapinoita ei tosin käsissä parane olla
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Samppasika
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 769
                • Kempele

                Originally posted by bemu2000
                kyllä ne suht helposti irtoaa, kun vaan on sopivat pihdit. hirveitä vapinoita ei tosin käsissä parane olla
                Ehkä hiukan pienenpi hampaiset sais nuo pihdit olla, kuin nuo Bilteman versiot. Ja mahdollisimmat terävät ne hampaat ja kovaa materiaalia. Myös aika pitkä vartiset, että saa kunnolla voimaa.
                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                E61 530d M-sport -08
                E39 528i Touring -97

                Yhteydenotot: [email protected] !!

                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17797
                  • Jämsä

                  vaihdoin tosiaan mittarin automaatista ja nyt tulee aina "kongi" ja herjaa getriebenotprogram. saakohan sitä muutettua jostain salavalikoista?
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Samppasika
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 769
                    • Kempele

                    Taas jatkettiin pikkasen, mitä lasten hoidolta ehti. Huomioi oikeat työvälineet

                    Ksyleenillä ja pumpulipuikolla hieromalla kelmu lähtee täysin ehjänä irti piirilevyltä! Ainoa mikä tässä vaiheessa perfektionistia harmittaa, on se, etten ehtinyt saada mistään sitä mikrokärkistä hopeakynää...
                    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                    E61 530d M-sport -08
                    E39 528i Touring -97

                    Yhteydenotot: [email protected] !!

                    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                    Comment

                    • Samppasika
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 769
                      • Kempele

                      TOIMII!!!! Onnistumisprosentti 100!!! Puhdistin kalvon ja piirilevyn huolellisesti ja siirsin kalvoa pari milliä sisäänpäin, jolloin sain tervettä kontaktipintaa käyttöön. Jonkin verran tuntui irtoavan sitä kontaktia kalvosta, vaikka varovasti litkun kanssa hieroi irti. Nyt vain mittari kasaan ja koittaa saada ne neulat oikein...
                      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                      E61 530d M-sport -08
                      E39 528i Touring -97

                      Yhteydenotot: [email protected] !!

                      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                      Comment

                      • KFZ-Koenig
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2900

                        Onnea Samppa!!! Toivottavasti se bensamittarikin pelaa vielä!
                        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                        Comment

                        • Samppasika
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 769
                          • Kempele

                          Originally posted by KFZ-Koenig
                          Onnea Samppa!!! Toivottavasti se bensamittarikin pelaa vielä!
                          Jep. Lähden takaisin talliin. Sivu päivitetty ajan tasalle: http://koti.mbnet.fi/taskisa
                          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                          E61 530d M-sport -08
                          E39 528i Touring -97

                          Yhteydenotot: [email protected] !!

                          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                          Comment

                          • juhape
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2004
                            • 321
                            • Pieksämäki

                            Originally posted by Samppasika
                            TOIMII!!!! Onnistumisprosentti 100!!! Puhdistin kalvon ja piirilevyn huolellisesti ja siirsin kalvoa pari milliä sisäänpäin, jolloin sain tervettä kontaktipintaa käyttöön. Jonkin verran tuntui irtoavan sitä kontaktia kalvosta, vaikka varovasti litkun kanssa hieroi irti. Nyt vain mittari kasaan ja koittaa saada ne neulat oikein...
                            Tuo on just sama keino mitä käytin Ooppelin näyttöä korjatessani viime keväänä. (kerroinkin siitä jo aiemmin)
                            Siinä oli vaan siinä kalvossa uudessa kohdassa joku pinnoite, lakka tai joku kalvo joka piti raaputella pois että sai tuoretta kontaktipintaa näkyviin.
                            Mutta samat oli konstit.
                            -BMW 530d Touring -14 LCI
                            -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                            -Zetor 6245-89
                            -David Brown 996 -76
                            -MF 35 -58
                            -Tunturi Super Sport -85
                            -Tunturi Super Sport -77

                            Comment

                            • Samppasika
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 769
                              • Kempele

                              Kaikki pelaa ja mittarivirhekin on poistettu Kiitoksia mukana jännittäneille ja apuna ideoineille ja etenkin Rahulle, joka aukaisi latua purkamalla sen rikkinäisen mittarin. Ilman sitä olisi tuskanhien määrä voinut olla moninkertainen.
                              KFZ-Koenig! Nyt on sitten sun vuoro hikoilla

                              PS: laitoin vielä sivuille viimeiset päivitykset ja kalibroinnissa tarvittavat ajotietokoneen testit selityksineen selvällä suomen kielellä! Sivu on todella raskas johtuen suuresta kuvien määrästä heti aloitus sivulla (höh.. eihän siellä muita sivuja ookkaan), mutta koettakaa jaksaa ladata. Varsinkin modeemikäyttäjät
                              Last edited by Samppasika; 26-02-2005, 00:27.
                              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                              E61 530d M-sport -08
                              E39 528i Touring -97

                              Yhteydenotot: [email protected] !!

                              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                              Comment

                              • KFZ-Koenig
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2900

                                No mun on helppo alottaa korjaus, kun te pioneerit ootte jo selvittäny kaiken etukäteen. Jahka saan sen homohintasen hopeakynän tilauksesta, niin puran oman mittariston atoimeiksi. Pakko käyttää sitä kynää johonkin kun oli niin kallis kuitenkin.

                                Tää on kyl aika hienoa, että Suomessa tuli tämmönen ongelma korjattua netissä kunnon keinoin mitä koko maailma oli korjaillu pelkällä kontaktisprayllä. Ootte te aika sissejä!!!
                                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                                Comment

                                Working...
                                X