E39 mittariston pikselien katoaminen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    #136
    Originally posted by Hemi
    ...neulat irti vaan...
    Pitää varmaan ootella tuonne perjantai aamuun, kun on sillon vapaapäivä jonka koitan pyhittää Bimmerille... Perheellä tuntuu olevan ihan liikaa noita menoja, että vois aloitaa tuollaisen mahdollisesti pidemmänkin session
    Jotain kontaktien puhdistus spraytakin tarttui tuolta BILTEMASTA mukaan. Liekö sillä tekee mitään??

    Samalla pitäis varmaan vaihdella se lämppärin siili, kun alkoi puhallin käyttäytyä välillä omituisesti. Automatiikka yrittää säätää isommalle, muttei kierrokset kasva kuin sen 4 ensimmäisen pykälän verran. Näytöllä nousee kyllä se palkki, mutta puhaltimen nopeus ei nouse kuin 4 viivan tasolle... välillä taas pelaa ihan okei...
    Last edited by Samppasika; 22-02-2005, 20:27.
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #137
      Noniin.. Taas on otettu projektissa askel eteenpäin ja mittaristo on käyty testaamassa autossa josta mittaristo on peräisin ja.. VITTU, SE TOIMII!!!

      Siis ihan vitun oikeesti se toimii 99 prosenttisesti!! Eli ainoastaan kun "CHECK CONTROL OK" valo palaa niin toiseksi viimeisen O kirjaimen ylhäältä ja alhaalta puuttui pikselit jota ei edes huomaa jos ei katso tarkkaan, eli ainoastaan 2 pikseliä n.200 sadasta ei toimi joten voin pitää työtä aika hyvin onnistuneena

      ..Ja nyt voi sanoa että case is closed ..Ja kiitokset kaikille auttaneille ja mukana olleille!
      Last edited by Rahu; 22-02-2005, 20:57.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • dama
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 77
        • Helsinki

        #138
        Jess sä oot kone !!!

        T.dama
        dama
        ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm

        Comment

        • Samppasika
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 769
          • Kempele

          #139
          Originally posted by Rahu
          Noniin.. Taas on otettu projektissa askel eteenpäin ja mittaristo on käyty testaamassa autossa josta mittaristo on peräisin ja.. VITTU, SE TOIMII!!!

          Siis ihan vitun oikeesti se toimii 99 prosenttisesti!! Eli ainoastaan kun "CHECK CONTROL OK" valo palaa niin toiseksi viimeisen O kirjaimen ylhäältä ja alhaalta puuttui pikselit jota ei edes huomaa jos ei katso tarkkaan, eli ainoastaan 2 pikseliä n.200 sadasta ei toimi joten voin pitää työtä aika hyvin onnistuneena

          ..Ja nyt voi sanoa että case is closed
          Onneksi olkoon Sormet syyhyää päästä tuon oman kimppuun..

          Mites ne neulat siinä. Saitko ne suosiolla paikoillen, vai kokeilitko vain näyttöä? Millanen se koemittariston LCD oli ollut ennen kuin se meni vaihtoon? Oliko ollut paljon pimeitä pikseleitä?
          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
          E61 530d M-sport -08
          E39 528i Touring -97

          Yhteydenotot: [email protected] !!

          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #140
            Originally posted by Samppasika
            Onneksi olkoon Sormet syyhyää päästä tuon oman kimppuun..

            Mites ne neulat siinä. Saitko ne suosiolla paikoillen, vai kokeilitko vain näyttöä? Millanen se koemittariston LCD oli ollut ennen kuin se meni vaihtoon? Oliko ollut paljon pimeitä pikseleitä?
            Kyllähän neulat saa paikalleen ei siinä ole mitään ongelmaa, lähinnä tarkkana pitää olla siinä kun pitä akselista kiinni että se vieteri/kela ei vahingoitu tai liikahda akselilla silloin siitä saattaa tulla löysä ja sen jälkeen ei enää palauta viisareita takaisin ja toinen seikka on kun vetää viisarit irti niin että vetää suoraan niin ettei akseli yhtään taivu. Jos sulla tulee jotain akuuttia ton mittaristonpurun kanssa niin soittele tänne VDO helpdeskiin
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #141
              Originally posted by Rahu
              Noniin.. Taas on otettu projektissa askel eteenpäin ja mittaristo on käyty testaamassa autossa josta mittaristo on peräisin ja.. VITTU, SE TOIMII!!!

              Siis ihan vitun oikeesti se toimii 99 prosenttisesti!! Eli ainoastaan kun "CHECK CONTROL OK" valo palaa niin toiseksi viimeisen O kirjaimen ylhäältä ja alhaalta puuttui pikselit jota ei edes huomaa jos ei katso tarkkaan, eli ainoastaan 2 pikseliä n.200 sadasta ei toimi joten voin pitää työtä aika hyvin onnistuneena

              ..Ja nyt voi sanoa että case is closed ..Ja kiitokset kaikille auttaneille ja mukana olleille!
              Onneksi olkoon!!!!!!!!!!!!!!! Toi oli miehen työ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sut on juuri ylennetty universumin BMW-keisariksi!!!!!!!!!!!!!!!!!
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                #142
                Laita samppasika kuva omasta näytöstäs before/after -kuvat jos ehdit korjaa ennen mua!
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                • Samppasika
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 769
                  • Kempele

                  #143
                  Originally posted by KFZ-Koenig
                  Laita samppasika kuva omasta näytöstäs before/after -kuvat jos ehdit korjaa ennen mua!
                  Pitää koittaa muistaa Näilllä näkymin perjantaina....
                  Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                  E61 530d M-sport -08
                  E39 528i Touring -97

                  Yhteydenotot: [email protected] !!

                  Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                  Comment

                  • harald
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2003
                    • 252
                    • Kaarina

                    #144
                    Aikamoinen projekti... Täytyy laittaa vinkit muistiin jos omassa tulee sama ongelma. Noiden kuvien perusteella vois sanoo, että eipä ole ihmekään, että ei kestä. Suunnittelu on perseestä, eikä varmaan ole riittäviä luotettavuustestejäkään tehty. Ei autossa tollasia pitäis olla.
                    W204 C350 AMG
                    Toyota Corolla 1.3XI 16V
                    Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17797
                      • Jämsä

                      #145
                      olisko kellään jäänyt ehjäksi bensakoneisen mittaritaulua? tarvisin semmosen pikaisesti.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Samppasika
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 769
                        • Kempele

                        #146
                        Tuli tällanenkin perverssi idea mieleen tästä mittariprojekstista.

                        Irrottaa sen vanhan ja ehkä rikkinäisen muovikalvokaapelin näytöstä ja piirilevystä ja tekee uuden itse.

                        Kopiokoneella piirtoheitin kalvolle 1:1 kopio ja hopeakynällä toiselle puolelle piirtää viivottimen avulla ne foliot... tarvittaessa joustava lakka vielä pintaan
                        Last edited by Samppasika; 23-02-2005, 17:10.
                        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                        E61 530d M-sport -08
                        E39 528i Touring -97

                        Yhteydenotot: [email protected] !!

                        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #147
                          Originally posted by Samppasika
                          Kopiokoneella piirtoheitin kalvolle 1:1 kopio ja hopeakynällä toiselle puolelle piirtää viivottimen avulla ne foliot... tarvittaessa joustava lakka vielä pintaan
                          Tuo idea voisi oikeasti toimiakin jos sen tekisi vähän samalla tavalla kuin piirilevyt eli pitäisi löytää muovia jossa on jo folio kiinni ja sitten syövyttää ne tyhjät osat pois. Tai jos olisikin joku aine joka kiinnittyisi kalvolle tulostettuihin viivoihin, tietäisiköhän joku valokuvaaja?
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Samppasika
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2004
                            • 769
                            • Kempele

                            #148
                            Originally posted by TJJ
                            Tuo idea voisi oikeasti toimiakin jos sen tekisi vähän samalla tavalla kuin piirilevyt eli pitäisi löytää muovia jossa on jo folio kiinni ja sitten syövyttää ne tyhjät osat pois. Tai jos olisikin joku aine joka kiinnittyisi kalvolle tulostettuihin viivoihin, tietäisiköhän joku valokuvaaja?
                            Riittäis että se pysyis kiinni kalvossa, koska turha sitä on tulostusjäljen päälle tehdä, vaan toiselle puhtaalle puolelle tulostusjäljen kohdalle. Kopioa ottaessa pitää huolehtia että tulee oikealle puolelle.... Luulisin että tuo CW2900 toimis tuossa!

                            Tietysti helpommalla pääsis, jos ois olemassa kalvoa, jossa kupari folio pinnassa.
                            Sitten muutama kopio alkuperäisestä piirtoheitin kalvolle ja vaikka 3 kalvoa päällekkäin kohdistaen valotus ja syövytys ja uus kalvo ois valmis
                            Näyttäis että kontaktit on kalvon molemmissa päissä samalla puolella kalvoa, eikä sekään aiheuttais ylimääräistä kikkailua?
                            Last edited by Samppasika; 23-02-2005, 15:14.
                            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                            E61 530d M-sport -08
                            E39 528i Touring -97

                            Yhteydenotot: [email protected] !!

                            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #149
                              Toi Sampan idea on todella hyvä, jos sellasen saat vaan tehtyä niin helvetin hyvä. Sitten saattaa tulla ehkä yksi ongelma lisää, eli kiinnitys siihen näyttöön?
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              • Samppasika
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2004
                                • 769
                                • Kempele

                                #150
                                Originally posted by Rahu
                                Toi Sampan idea on todella hyvä, jos sellasen saat vaan tehtyä niin helvetin hyvä. Sitten saattaa tulla ehkä yksi ongelma lisää, eli kiinnitys siihen näyttöön?
                                Kiinnitys periaatehan on ihan sama molemmissa päissä. Eli teippi/liima pitää paikoillaan ja puristus hoitaa kontaktin Uskoisin ettei ole ongelma, kunhan mittaa tarkasti oikean kohdan ennen kalvon irroitusta näytöstä.

                                EDIT: Rahu!!! Oliko joku keino saada ne kaikki pikselit palamaan yhä aikaa, että näkis kaikki mitkä on pimeenä. On meinaan aika paljon enemmän nyt, kuin ennen eka aukaisua ja sen kehyksen irroitusta Saattoi kärsiä hiukan se kehys ja etenkin ne kiinnityspisteet, kun kikkailin sitä irti ilman neulojen irroitusta, mutta eiköhän tilanne korjaudu, kunhan pääsen tositoimiin...
                                Last edited by Samppasika; 23-02-2005, 17:20.
                                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                                E61 530d M-sport -08
                                E39 528i Touring -97

                                Yhteydenotot: [email protected] !!

                                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                                Comment

                                Working...
                                X