Originally posted by Jax_KiBez
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?
Collapse
X
-
Originally posted by pheno View PostMuuta Notepad++:lla tai vastaavalla desimaalieroitin pilkusta pisteeksi. Olikos se sun ecu MS410DS3 ? Siinä ei sitten toimi tuo nopeampi loggaus, kun en ole siitä autosta niitä traceja saanut... taisin pyytää niitä kyllä joskus
Sitten mites noi kun tallensin kaikki graphit sillä save all graphs-toiminnolla, ja jokaisesta tuli oma tiedosto, mutta miten noita pystyy tulkita, esim. rpm-filu ei näyttänyt mitenkään mitään kierroslukua, pystyykö noita suoraan tulkita jollain tavalla?Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostTäytyypi yrittää, yritin tänään ottaa traceja, sain yhden sammutettuna ottaa ja sitten jos tultiin häiritsemään ja jäin loput ottamatta. Koitan ottaa juhannuksena.
Sitten mites noi kun tallensin kaikki graphit sillä save all graphs-toiminnolla, ja jokaisesta tuli oma tiedosto, mutta miten noita pystyy tulkita, esim. rpm-filu ei näyttänyt mitenkään mitään kierroslukua, pystyykö noita suoraan tulkita jollain tavalla?
kyllä niissä yksittäisissä tiedostoissa pitäisi olla ihan selkokielistä tavaraa. Pasteta tähän muutama rivi, niin näkee mikä on vialla.Last edited by pheno; 19-06-2013, 22:09.
Comment
-
-
Mitkä laatikot pitää olla tsekattuna tuolta file logger-kohdasta? Kun en ymmärtänyt niitä alkuunkaan.
Tässä tuosta RPM-tiedostosta parit ekat rivit, en kyllä tuosta selkoa saa
Time;STATUS_MOTORDREHZAHL_WERT
00:00:01,091;876
00:00:02,884;794
00:00:04,686;742
00:00:06,489;771
00:00:08,291;791
00:00:10,084;789
00:00:11,887;794
00:00:13,689;787
00:00:15,482;789
00:00:17,284;797
00:00:19,087;800
00:00:20,880;799
00:00:22,682;797
00:00:24,485;794
00:00:26,287;791
00:00:28,080;765
00:00:29,883;782
00:00:31,685;756
00:00:33,488;757
00:00:35,280;1370
00:00:37,083;1289
00:00:38,885;1810
00:00:40,678;1124
00:00:42,481;2242
00:00:44,283;3605
00:00:46,086;2183
00:00:47,878;1754
00:00:49,681;1263
00:00:51,484;1054
00:00:53,286;800
EDIT: Katos perkele, kun pisti ne foorumille notepadin sijasta, näyttää paljon selkeämmältäLast edited by Jax_KiBez; 19-06-2013, 22:18.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostMitkä laatikot pitää olla tsekattuna tuolta file logger-kohdasta? Kun en ymmärtänyt niitä alkuunkaan.
Tässä tuosta RPM-tiedostosta parit ekat rivit, en kyllä tuosta selkoa saa
Time;STATUS_MOTORDREHZAHL_WERT
00:00:01,091;876
00:00:02,884;794
00:00:04,686;742
00:00:06,489;771
00:00:08,291;791
00:00:10,084;789
00:00:53,286;800
EDIT: Katos perkele, kun pisti ne foorumille notepadin sijasta, näyttää paljon selkeämmältä
File loggeriin tälläset asetukset:
Last edited by pheno; 20-06-2013, 08:55.
Comment
-
-
Noniin pheno, nyt olis trace-filuja sulle 3kpl virrat päällä, 3kpl käynnissä ennen ajoa, 3kpl ajon jälkeen. Otin varmuudeksi noita käynnissä vähän useampia kun en tiedä mitä ne tracefilut sisältää.
http://www.mediafire.com/?1f0s9n5z576hhj5 eli MS41DS3 oli kyseinen mottini ecu.
Sitten otin ohjeillasi logia, mutta en tolla megalogviewerin ilmaisversiolla oikein mitään saanut aikaiseksi, onko jotain muita ohjelmia millä saa graafia piirrettyä?
MediaFire is a simple to use free service that lets you put all your photos, documents, music, and video in a single place so you can access them anywhere and share them everywhere.
Tässä logitiedostot jos joku haluaa/pystyy tutkimaan. Jos vaikka joku vois tänne lisätä graafeja tiedostoista.
Eli auton tehot vaihtelee monessa kohtaa kesken kiihdytyksen, ei kuitenkaan nyi vaan vaihtelee kiihtyvyys vaan. Eikä tehoa tunnu olevan aivan kaikkea ollenkaan.
EDIT: Ja jos tarvitsee tietää niin logissa 1 järjestyksessä: Time / RPM / TPS / Ign. Ang. / o2 Intgr 1 / o2 Intgr 2
Ja toisessa logissa samat mutta km/h perässäLast edited by Jax_KiBez; 21-06-2013, 12:27.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View Post...Eli auton tehot vaihtelee monessa kohtaa kesken kiihdytyksen, ei kuitenkaan nyi vaan vaihtelee kiihtyvyys vaan. Eikä tehoa tunnu olevan aivan kaikkea ollenkaan."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostSiis yhden kiihdytyksen aikana saattaa olla monentasoista tehontunnetta? Muuttuuko tämä 'tehonmäärän tunne' määrävälein vaiko satunnaisesti? Eli muuttuko tehot esim aina 2s välein tms? Vai ihan miten sattuu? Jos muutos olisi aina samanpituisin välein, voisi joku ehkä sen perusteella saada asiaa tarkennettua, kenties.
Ja sitten kun auto tuntuu kunnolla tehottomalta, se tapahtuu 1-4trpm välissä, nyt mielestäni semmoista tunnetta ei täysin ollut, ehkä hieman tossa logi 2:n loppupuolella kun löin kaasun pohjaan tossa n. 100km/h, en vain kerennyt kauaa pitämää kaasua pohjassa kun edessä auto tuli peräeellä vastaan.
Originally posted by Perlenbacher View PostKyllä juu ja kierrosluvut voi kertoa milloin login aikana oli tehoaaltoja, jos jäi mieleen. Siitä on helppo verrata logiinInstagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Hyvä
odotellaan että pheno tulee auttamaan tuon login kanssa
Naureskelin että ainoastaan bemarimiehet etsivät juhannusaattona haamutehoja
Haamutehoista voi kuulemma tuntea häivähdyksen jos umpihumalassa pyörittää viskoa kolme kertaa vastapäivään, kusee sytytyspuolien päälle auto käynnissä ja pistää muijansa ajamaan mökkitietä edestakas samalla kun itse laskee auton painopistettä makaamalla takajalkatilassa:think
Hyvää juhannusta M5x ihmisille
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostTotanoin, siis tuntuisi periaatteessa aikalailla samoilla kierrosalueilla joka kerta, eli aikalailla tossa 3,5trpm kohdalla eka sysäys voimaa kohti, sitten ehkä hieman hiipuu juuri ennenkuin tossa 5trpm kieppeillä tulee uusi sysäys.
Ja sitten kun auto tuntuu kunnolla tehottomalta, se tapahtuu 1-4trpm välissä, nyt mielestäni semmoista tunnetta ei täysin ollut, ehkä hieman tossa logi 2:n loppupuolella kun löin kaasun pohjaan tossa n. 100km/h, en vain kerennyt kauaa pitämää kaasua pohjassa kun edessä auto tuli peräeellä vastaan.
Oikeastaan joka kerta juuri noilla 3,5trpm ja 5rpm kohdilla tuntui vaihtelua. Jos noilta kohdilta löytäisi jotain notkahtelua.
Toivottavasti tähän löytyisi selitys, niin auttaisi varmaan minuakin suuresti.:thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Jax_Kibez: katon noita kun pääsen kotiin koneelle. Pikaisesti vilkaistuna .csv:ssä on se ongelma että otsikot puuttuu muista paitsi 'time' kentästä. Sen pitäis aueta jos muokkaat sitä niin että joka puolipisteen jälkeen on kys, arvon nimi. esIm time;tps;ign angle ja niin edelleen. Sitten megalogviewristä sieltä vasemmasta reunasta pitää lisätä halutut arvot. Tuo on selkeä bugi tuossa loggerissa!
Hyvää juhannusta kaikille !
loggaus tulee olemaan jatkossa huomattavasti tarkempi kun saan traceiden perusteella väsättyä paremman loggauksen aikaan !nyt näyttäisi päivittyvän 1 arvo n. 200ms välein. Mutta kyllä tuostakin voi jotain saada selville.
Toimiiko sulla muuten adapterissa myös obd mode?Last edited by pheno; 21-06-2013, 17:36.
Comment
-
-
Noniin kiitos phenon ohjeiden sain megalogviewerin toimimaan oikein.
Täytyy tutkia vielä lisää kun hokasi tämän toiminnan niin ottaa ilmamäärien arvot ja nokka-akselin asento mukaan.
Onkos jotain fiksua tapaa säätää eri arvojen ajastusta megalogviewerissä, kun näköjään pikkaisen heittää joidenkin arvojen ajastus.
Johtuuko juuri tästä 200ms tallennustarkkuudesta?Last edited by Jax_KiBez; 22-06-2013, 09:40.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostNoniin kiitos phenon ohjeiden sain megalogviewerin toimimaan oikein.
Täytyy tutkia vielä lisää kun hokasi tämän toiminnan niin ottaa ilmamäärien arvot ja nokka-akselin asento mukaan.
Onkos jotain fiksua tapaa säätää eri arvojen ajastusta megalogviewerissä, kun näköjään pikkaisen heittää joidenkin arvojen ajastus.
Johtuuko juuri tästä 200ms tallennustarkkuudesta?
en ehkä osaa selittää tätä oikeilla termeillä , mutta nyt logissa haetaan yksi arvo kerrallaa eculta ja kunkin arvon hakemiseen menee n. 200ms. Mitä enemmän arvoja on kerralla valittu sitä hitaammaksi menee päivitysnopeus. Tässä 'paremmassa' loggauksessa yhdessä paketissa joka tulee eculta, löytyy sun eculta reilu kymmenen arvoa. Selvää on että täten tarkkuus on ihan eri luokkaa.
Mulla menee tässä muutamia päiviä ennenkuin saan tulkittua tracet.Last edited by pheno; 23-06-2013, 10:28.
Comment
-
-
Tarkoitin sitä kun katson arvoja graafissa, esim. kaasuläpänasentoa, niin helppo seurata jos kaasu lyödään pohjaan kerralla, niin tps voltit nousee luonnollisesti 0.66V -> ~3.6V vaikkapa kuvitteellisessa ajassa 1:30,30 niin esim. MAF-arvo nousee jo 1:29,90 ja Ign. Angle nousee jo 1:30,10 Eli se viittaisi siihen että graafit eivät mene sekunnin sadasosan tarkkuudella samassa ajassa. Sitä tässä hain että voiko noitta ajoittaa keskenään megalogviewerin avulla?
Ja se että johtuuko ilmiö nimenomaan siitä 200ms viiveestä, eli tiedot eri arvoista tulee eri aikaan perille, esim. toista arvoa lähdetään noutamaan kun toinen tulee jo perille jolloin näyttää että ne tapahtuvat eri aikaan.?
Ei muuten sinänsä väliä, häiritsi vaan hieman silmää.Last edited by Jax_KiBez; 23-06-2013, 10:57.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
Comment