Siirryin jokin aika sitten 98->95:seen, huonoja päiviä ei ole enää ollut. On vain normaaleja ja tehokkaita. Nyt olen laittanut ~20-30% re85 sekaan ja edelleen kulkee ja kuluttaa normaalisti
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?
Collapse
X
-
Originally posted by Perlenbacher View PostTuohon logiin tarvis vaan saada joku vertailukohta.. Vaikka sillä em. Oktaaniboosterilla.
Comment
-
-
Kattelin töistä tullessa puhelimella tuota sytytysennakkoa ajon aikana. Tasamaalla tasakaasulla pyöri siinä noin 25-26 (astetta?). Tätä suurempaa lukemaa ei saanut kuin hetkellisesti kun pintakaasulla lähti kiihdyttämään risteyksistä tms, silloin kävi noin 30. Täyskaasukiihdytyksiä ei hirveästi voinut kokeilla, mutta sellainen mielikuva jäi että pienillä kierroksilla nopea kaasun pohjaan painaminen laskee ennakon johonkin 15-18 tuntumaan josta se sitten lähtee vähän kasvamaan jos pitää kaasua pohjassa ja kierrokset nousee. Tyhjäkäynnillä oltiin lähellä nollaa ja moottorijarrutuksessa miinuksella.
Onko näissä lukemissa järkeä?
Pienikin kuormituksen kasvu tasakaasulla ajettaessa tuntui muuttavan ennakkoa herkästi 25->20 tai allekin. Sen ymmärrän että kaasu pohjassa mennään kai rikkaalla seoksella ja tämä huomioidaan ennakossa. Mutta onko se oikein että ennakko reagoi reilusti jo aivan pienimpäänkin kaasun painannukseen tasakaasutilanteesta lähdettäessä?Last edited by Petri.Kekkonen; 17-06-2013, 22:39.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostSellainen lisäkyssäri vielä tähän, että jos kattelen vaikka vain puhelimen softalla OBD-BT-mokkulan kautta ajossa sytytysennakkoa niin voinko päätellä siitä mitään?
Pakko kysyä, kuinka nopea päivitysnopeus tuolla mokkulalla on? montako kertaa sekunnissa päivittyy ja paljonko eri arvoja tulee näytölle ?
EDIT: Täältä yritin lueskella, mutta en paljon vielä viisastunut: http://www.motomatti.fi/2011/12/ilma...-vaikutus.html Toisaalta sanotaan että kierrosten kasvaessa ennakon kuuluu kasvaa, ja toisaalta TJJ:n tracessa ennakko pysyi ainakin lähes vakiona (ehkä pieni muutos vaan häviää tuolla skaalauksella kun ääriarvot on kaukana toisistaan). Ja taas toisaalta täyskaasulla rikkaalla seoksella ennakon pitäisi olla pienempi kuin osakuormalla ajettaessa.
TJJ:llä ei ollut ns. täyskaasukartta käytössä (kick-down), eli tuossa ei ecu varmaan yritäkään ottaa huipputehoja irti. Onko tuossa automaagissa muuten niin, että esim. pakkokolmosta ei saa päälle vaan kick-downissa heittää pienemmän?
Jos login ottaisi alusta alkaen kick-downin kanssa täyskaasulla, niin ennakot on varmasti erilaiset mitä nyt.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostPakko kysyä, kuinka nopea päivitysnopeus tuolla mokkulalla on? montako kertaa sekunnissa päivittyy ja paljonko eri arvoja tulee näytölle ?Last edited by Petri.Kekkonen; 17-06-2013, 22:55.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostTJJ:llä ei ollut ns. täyskaasukartta käytössä (kick-down), eli tuossa ei ecu varmaan yritäkään ottaa huipputehoja irti. Onko tuossa automaagissa muuten niin, että esim. pakkokolmosta ei saa päälle vaan kick-downissa heittää pienemmän?
Mutta täytyy kokeilla 3. vaihteella kickdown ja katsoa mitä tuo loggaa 2.vaihteella. Ja sitten boosteria tankkiin ja sama uudestaan. Ja Vanoksenkin arvot pitäisi logata.
Mutta kyllähän tuossa kaasuläppä on täysin auki jo ennen kickdownia, tiedä sitten vaatiiko se kuitenkin kickdownin täysiin tehoihin. Ne satunnaiset "hurjat tehot" kuitenkin ovat päällä ilman kickdowniakin ja tuntuvat jo paljon ennen täyskaasua.Last edited by TJJ; 17-06-2013, 22:59.
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEn osaa sanoa tarkemmin, mutta harvoinhan se päivittyy, oisko joku kerran sekunnissa tai vähän nopeammin. Eli ei sillä nopeaa vaihtelua saa näkyviin, pitkää trendiä sitten taas näkee hyvin kun se piirtää grafiikkaa koko ajan jos haluaa. Arvojahan saa monia, en tiedä nyt hidastaako lisää jos niitä valitsee enemmän kerralla.
Originally posted by TJJ View PostKyllä se heittää väkisin pienemmän. Sama ongelma on myös jos yritän 2. vaihteella 1500rpm kohdalla kickdownia, luultavasti heittää vielä 1. vaihteelle.
Mutta täytyy kokeilla 3. vaihteella kickdown ja katsoa mitä tuo loggaa 2.vaihteella. Ja sitten boosteria tankkiin ja sama uudestaan. Ja Vanoksenkin arvot pitäisi logata.
Mutta kyllähän tuossa kaasuläppä on täysin auki jo ennen kickdownia, tiedä sitten vaatiiko se kuitenkin kickdownin täysiin tehoihin. Ne satunnaiset "hurjat tehot" kuitenkin ovat päällä ilman kickdowniakin ja tuntuvat jo paljon ennen täyskaasua.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostNe satunnaiset "hurjat tehot" kuitenkin ovat päällä ilman kickdowniakin ja tuntuvat jo paljon ennen täyskaasua.
Originally posted by pheno View PostJuu, onhan se hieman hidas jos vertaa että piuhallisella kaapelilla tulee dataa n. 100ms välein.Last edited by Petri.Kekkonen; 18-06-2013, 07:58.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMutta täytyy kokeilla 3. vaihteella kickdown ja katsoa mitä tuo loggaa 2.vaihteella. Ja sitten boosteria tankkiin ja sama uudestaan. Ja Vanoksenkin arvot pitäisi logata.
Mutta kyllähän tuossa kaasuläppä on täysin auki jo ennen kickdownia, tiedä sitten vaatiiko se kuitenkin kickdownin täysiin tehoihin. Ne satunnaiset "hurjat tehot" kuitenkin ovat päällä ilman kickdowniakin ja tuntuvat jo paljon ennen täyskaasua.
Mihin teknologiaan muuten mahtaa perustua tuo vanoksen "tiiveys" testi, saksaksi 'dichtheit', mikä anturi, tms. sitä mittaa ? Sellaisia arvoja, kun pystyy tuolta MS42/43 eculta kysymään.Last edited by pheno; 18-06-2013, 16:22.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostMihin teknologiaan muuten mahtaa perustua tuo vanoksen "tiiveys" testi, saksaksi 'dichtheit', mikä anturi, tms. sitä mittaa ? Sellaisia arvoja, kun pystyy tuolta MS42/43 eculta kysymään.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Comment