Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Perlenbacher
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2010
    • 1103
    • Suomi

    Noiden boksien sielunelämään on monikin ihminen paneutunut niin hyvin että kyllä nuo countterit olisi varmastikin huomattu..

    Pitäis selvittää missä kartoilla se boksi milloinkin liikuu, ja muuttuuko sytytys vai ruiskutus vai molemmat kun tehot vähenee.

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Pakko tuon ailahtelevan tehottomuuden on johtua jonkun anturin antamasta väärästä tiedosta!? Vai onko noissa joku taloudellisuus ohjelmisto joka sekoilee jostain syystä lämpötilojen rajuissa vaihteluissa?

      Onkos tämä sama ongelma myös manuaalivaihteistolla varustetuissa e39:ssä, vai pelkästään automaateissa:think
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Isompi koneista vaan tilalle
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by janke View Post
          Pakko tuon ailahtelevan tehottomuuden on johtua jonkun anturin antamasta väärästä tiedosta!? Vai onko noissa joku taloudellisuus ohjelmisto joka sekoilee jostain syystä lämpötilojen rajuissa vaihteluissa?

          Onkos tämä sama ongelma myös manuaalivaihteistolla varustetuissa e39:ssä, vai pelkästään automaateissa:think
          Moottorinohjauksen käytetty kartta yms. tuosta tosiaan pitäisi selvittää. Tuskin anturit väärää tietoa antavat vaan siellä vaan menee joku superkartta päälle kun tietyt parametrit täyttyy. Mutta mitkä ne ovat ja miten ne saisi useammin päälle, sen kun tietäisi...

          Tuo ilmenee myös manuaalivaihteisissa.
          E39 528iA

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Originally posted by Supa View Post
            Isompi koneista vaan tilalle
            Seuraakos noi ailahtelevat tehopiikit mukana isommissa koneissa myöskin?

            Mittailikos TJJ joskus noita ali-paineita autostaan? Ilmenikö niissä mitään outoa?
            Lukasin joskus toisen merkkisen autofoorumilta, kun ihmeteltiin samaa ailahtelevien tehojen katoilua ja auton sammuttaminen 30min palautti tehot taas hetkeksi jne. Joku kertoi vian johtuvan konvenssio vedestä joka lymyilee auton imuilman/alipaine putkistossa joka kostuttaa maffia sekä imuilman tunnistinta ja näin antaa väärää tietoa moottorin ohjaukselle.:think Talvella tietenkin on jäätymistä ja sulamista joka ilmeisesti vaikuttaa jokseenkin asiaan?

            Voisko tuossa olla jotain yhtenäistä e39 kanssa?:think
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by janke View Post
              Seuraakos noi ailahtelevat tehopiikit mukana isommissa koneissa myöskin?
              Mitä väliä vaikka 20% välillä uupuu kun jäljellä on enemmän kuin 3litrasessa hyvänä päivänä...

              Comment

              • Bomb5
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 726
                • Kivijärvi

                Tänään olikin sateinen päivä ja tuntui olevan vetoja suht. hyvin. Vaihdoin eilen tosin uuden moottorin ilmansuodattimen, vaikuttikohan se jotenkin. Edellisellä oli tosin ajettu vain ~30 tkm / 2 vuotta, vähän oli tummunut keskeltä, mutta ei mitenkään törkyinen kyllä.
                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                Comment

                • Guest's Avatar

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Mitä väliä vaikka 20% välillä uupuu kun jäljellä on enemmän kuin 3litrasessa hyvänä päivänä...
                  Joo, mutta ei sitä kukaan viitsi vajaatehoisella/vikaisella v8:lla ajaa. Ja kasin kunnostaminen maksaa jo sitten hieman enemmän.

                  Itse oon vaihtanut melkein kaiken muun, paitsi uudet lambda-anturit ja uuden MAF:in. Tuo nykyinen ilmamassamittari on tarkastettu että pitäis olla kunnossa, mutta kuulemma vanhuuttaan laiskistuvat vaikka testeissä näyttäisivät hyväksyttyjä arvoja.

                  Tällä hetkellä vetää hyvin milloin tahansa, mutta edelleen joskus tekee "piikin", eli vetää vielä paremmin kuin normaalisti Disa-venttiiliä en ole myöskään tarkastanut..

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Mr.Speed View Post
                    Joo, mutta ei sitä kukaan viitsi vajaatehoisella/vikaisella v8:lla ajaa. Ja kasin kunnostaminen maksaa jo sitten hieman enemmän.

                    Itse oon vaihtanut melkein kaiken muun, paitsi uudet lambda-anturit ja uuden MAF:in. Tuo nykyinen ilmamassamittari on tarkastettu että pitäis olla kunnossa, mutta kuulemma vanhuuttaan laiskistuvat vaikka testeissä näyttäisivät hyväksyttyjä arvoja.

                    Tällä hetkellä vetää hyvin milloin tahansa, mutta edelleen joskus tekee "piikin", eli vetää vielä paremmin kuin normaalisti Disa-venttiiliä en ole myöskään tarkastanut..
                    V8 aina välillä (ihan äskettäinkin...) innostaa, mutta innostus hiipuu kun alkaa lukemaan millaisia tyyppivikoja niissä on... Edelleenkin ainoa vaihtoehto taitaa olla 335i.

                    Minähän olen vaihtanut MAF:in, etummaiset lambdat ja Disan. Ei ne mitään vaikuta tuohon tehopiikkiin (siis laita sitä pysyvästi päälle), lambdat mielestäni vaikutti kiihdytyksen alun viiveeseen. Mutta tehopiikki/hurja teho menee yhä päälle kun planeetat sattuu linjautumaan oikeaan asentoon...
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      Jos olis rahaa laittaa palamaan, niin kävis säädättämässä ecu:n dynometrissä :think

                      Tuossa tallissa kävi hiljan joku ohikulkija jututtamassa kun pyörää käyttelin, niin kehaisi että työkseen mm. lastuttaa autoja, ja meinas että jos tuon bemun lastutais niin tulis viimeisen päälle. Kehui että monta bmw:n bensa vaparia ovat laittaneet eikä kukaan ole vielä tullut valittamaan. Kovasti vannoi etten tulis katumaan

                      Itse vaan en luota näihin valmis paketteihin, koska joka auto on kuitenkin oma yksilö, varsinkin vanhana.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Originally posted by TJJ View Post
                        V8 aina välillä (ihan äskettäinkin...) innostaa, mutta innostus hiipuu kun alkaa lukemaan millaisia tyyppivikoja niissä on...
                        Pöh, ei pidä vaipua epätoivoon nettikirjoittelun perusteella, vastaavia listoja voi tehdä mistä vain. N62 on varsin maistuva motti kaikin puolin

                        Nämä teidän haamuteho -keskustelut on kyllä viihdyttäviä

                        Maffista löytyy imuilman lämpöanturi myös, se vaikuttanee muuhunkin kuin käynnistykseen. Logittakaa phenon ohjelmalla sytkäennakko, iat ja ilmamassa eri päivinä, jos vaikka saisi hurjan tehon ja laiskan moodin ruudulle.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          Originally posted by Cell View Post
                          Pöh, ei pidä vaipua epätoivoon nettikirjoittelun perusteella, vastaavia listoja voi tehdä mistä vain. N62 on varsin maistuva motti kaikin puolin

                          Nämä teidän haamuteho -keskustelut on kyllä viihdyttäviä

                          Maffista löytyy imuilman lämpöanturi myös, se vaikuttanee muuhunkin kuin käynnistykseen. Logittakaa phenon ohjelmalla sytkäennakko, iat ja ilmamassa eri päivinä, jos vaikka saisi hurjan tehon ja laiskan moodin ruudulle.
                          Onko m52b25 maffissa sama toiminta periaate, kun näissä m52tu 9/98- malleissa? Onkos imusarjan ilmantunnistin vain käynnistykseen vaikuttava, vai miten se toimii:think
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Originally posted by Cell View Post
                            Nämä teidän haamuteho -keskustelut on kyllä viihdyttäviä
                            Paljon viihdyttävämpää olis, jos sais nämät "luonnon ilmiöt" valjastettua jollakin konstilla joka päiväiseen käyttöön.

                            Comment

                            • Perlenbacher
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2010
                              • 1103
                              • Suomi

                              Tossa tarvis logata yhtäaikaa niin kaasun asennot kuin suuttimen aukioloaika ja ennakkokin. Ja myös kaikki anturitiedot että kun selviää mikä alkaa heittää kun tehot on kadoksissa niin voisi katsoa sekoaako jokin anturi vai onko vika ohjelmallinen. Itse laittaisin myös endoskoopin ilmakanavasta sisään että näkisin aukeaako läppä täysin. Vai onko tätä ongelmaa vaijerikaasuvehkeissä? Jos on niin sitten ei varmaan tarvi sinne katsoa.

                              Järkevöittämiseksi vois mitata pelkästään urku-auki arvot, sillä silloinhan luulisi että tehonpuute/lisäteho tuntuu herkimmin ja logitiedot voisi signeerata "nuhapumppu" / "tehokiuas" nimillä.

                              Täältä kyllä on tiedossa apua jos joku viitsii noita nauhoitella. Ja mikään sinnepäin "mittailin yleismittarilla suuttimen jännitettä ajossa" ei piisaa kuten kaikki varmaan ymmärtävät.

                              Noitahan on paljon softia oikeaan virikäyttöön jotka kertois aikalailla samantien missä on vika sikäli kun se on moottorinohjauspuolella. Jos jollain on access tällaisiin niin ilmoa heti.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Mr.Speed View Post
                                Jos olis rahaa laittaa palamaan, niin kävis säädättämässä ecu:n dynometrissä :think
                                Missä ja kuka tekee ja mihin hintaan?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎