Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Miten se nokan anturin toimivuus on nyt sitten todettu?
    Enpä sitä katsonut kun vain tyhjäkäynnillä ja kierroksilla paikallaan.... Näkikös sen anturin toimivuuden kunnolla vain ajaessa? Voiko noi anturitkin vuodessa mennä paskaksi? Vanha olisi vielä tallessa joten täytyy sitäkin vielä kokeilla. Anturia ei vissiin pystynyt ohm:ien perusteella tarkistaan?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Miten se nokan anturin toimivuus on nyt sitten todettu?

    Leave a comment:


  • janke
    replied


    Tuollanen vikakoodi... Mitä mahtaa sanoa?:think

    Vanos ei lähtenyt inpalla toimimaan, kun sitä activaten kautta yritin käyttää?:think
    Tutkailin myös sitä solenoidia,niin kyllä se tappi aika voimalla työntää kun syötin siihen virtaa mutta sitä en testannut kuinka palauttaa ja liittimet kävin läpi eli virta kulkee solenoidille.
    Last edited by janke; 16-01-2015, 09:55.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Ennenminki kysynyt, mutta pitäiskö sen solenoidin tapin liikkua vapaasti kun sitä kädessä kääntelee? Mulla se pysyy samassa asennossa kun sitä heiluttelee!? :think Mutta tosiaankin, kun sitä puhdistelee, niin alkaa "tappi" liikkumaan vapaasti!

    Edit: Olihan tuolla aikaisemmin TJJ vastannut, että ei erityisen herkästi tappi liiku, mutta jää nyt nähtäväksi mitä toinen solenoidi sanoo.
    Last edited by janke; 28-01-2013, 22:46.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Joo, mutta jos se nyt on jumissa eikä tuossa hetkellisesti putsauksen jälkeen parantuneessa tilassa, niin mikä on muuttunut? Tuleeko käytökseen joku kolmas muoto vielä sen jälkeen kun tuo oletettavasti rikkinäinen solenoidi vaihtuu?

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Mikä siellä mahtoi muuttua jos auto muuttui käytökseltään huomattavasti ilman että vanos liikkuu nytkään?
    Aiemmin kerrottua:
    Originally posted by janke View Post
    Tarkoitin juurikin tuoda solenoidin tappia. Mulla se on myös sellanen, et kun sen ottaa irti niin liikkuu todella kankeesti, kun solenoidia käänteelee käsissä. Sitten kun sitä Tappia suikuttelee hetken ja ravistelee välillä, niin se alkaa liikkua vaivatta ja kuuluu kilkutus, kun se pääsee vapaasti liikkumaan. Ja tään herkistelyn jälkeen aina auton veto parantuu ja tasaantuu "Hetkeksi".:think

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Ehkä solenoidivikainen sitten löytyi, oli vain ilmaantumisajankohta niin sopiva että helposti lähtisi takaisinpäin samoja jälkiä. Toivotaan että se tulee tuolla kuntoon.

    Mikä siellä mahtoi muuttua jos auto muuttui käytökseltään huomattavasti ilman että vanos liikkuu nytkään?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Haussa on uusi solenoidi, niin sitten sen näkee kuinka alkaa toimia!

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Tuota janken auton vanosta purkaessa kiinnitin huomiota siihen, että vanoksen öljyliitännästä ei tullut öljyä vanosta irroittaessa ja vanoksen mäntä liikkui raskaasti. Pöydällä vanoksen mäntä kuitenkin liikkui vanhoilla tiivisteillä keveysti, kun sieltä oli ensin poistanut öljyt. Tämä viittaisi mun mielestä solenoidiin.

    Ajoitukset on oikein.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    No eikö sitä kannata sitten kokeilla toisella solkulla niin ei tarvitse arpoa?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Sanoisin, että asennuksessa ei ole ollut mitään ongelmaa ja 100% varmasti on asennettu kaikki oikein, koska auton toiminta muttui huomattavasti parempaan suuntaan tämän operaation jälkeen. Siitä olen ihan varma, että solenoidi on paskana... Joko olen sen itse hajottanut monien putsauksien johdosta tai sitten se vain on maanantai versio ja hajonnut muuten vain. Ainakin ulkomaisilla foorumeilla ovat noida solenoidia vaihtaneet juurikin sen jumiutumisen vuoksi.:think
    Kuten olen kirjoittanut täälläkin, niin aina kun olen herkistänyt sen solenoidin, että se tappi liikkuu ilman vastusta, niin sen jälkeen aina auto on paripäivää vetänyt tasaisesti koko kierrosalueen ja vain niin kauan, kunnes taas juminut ja veto taas muuttunut aaltomaiseksi!!!
    Nokkan tunnistin lähes uusi ja toimii niin kun kuuluukin!

    Siellä vanoksen öljypuolella oli muutenki jotain häikkää joten asentaja saa vastata tähän, kun itse tiedän tuosta yhtäpaljon, kun sika sateliitistä.
    Last edited by janke; 28-01-2013, 16:27.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Niin ja kai se nokan anturi on elossa ja kiinni? Luulisi asentotiedon elävän edes vähän vaikka säätö ei toimisikaan.

    Leave a comment:


  • jones\\
    replied
    Ennakko tyhjäkäynnillä n.20 astetta ja kierroksilla n.40 astetta .

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Sanoisin ennemmin että ajoitus meni pieleen tai tiivisteen laitossa kävi jotain. Solenoidiviat on suorastaan ultraharvinaisia.

    Tuon koodin saa jos ratas on käännettynä väärään kohtaan vanosta takaisin laittaessa. En epäile tekijän ammattitaitoa, mutta käpy voi käydä kelle vain.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    No niin... Vanoksen tiivisteet vaihdatettu. Kiitos Kaolille!
    Nyt se vanoksen solenoidi antaa vikakoodia: 212 Vanos Jammed. Eli luulen, että se mun solenoidi on oikeasti ollut/on jumissa. Nyt kun uudet tiivisteet vaihdettu, niin ei solenoidi jaksa tai on niin jumissa, että ei enää toimi niin kun sen pitäisi.:think Tämä on vissiin aika harvinaista?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎