Originally posted by Supa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?
Collapse
X
-
-
-
Tuollanen vikakoodi... Mitä mahtaa sanoa?:think
Vanos ei lähtenyt inpalla toimimaan, kun sitä activaten kautta yritin käyttää?:think
Tutkailin myös sitä solenoidia,niin kyllä se tappi aika voimalla työntää kun syötin siihen virtaa mutta sitä en testannut kuinka palauttaa ja liittimet kävin läpi eli virta kulkee solenoidille.Last edited by janke; 16-01-2015, 09:55.
Leave a comment:
-
-
Ennenminki kysynyt, mutta pitäiskö sen solenoidin tapin liikkua vapaasti kun sitä kädessä kääntelee? Mulla se pysyy samassa asennossa kun sitä heiluttelee!? :think Mutta tosiaankin, kun sitä puhdistelee, niin alkaa "tappi" liikkumaan vapaasti!
Edit: Olihan tuolla aikaisemmin TJJ vastannut, että ei erityisen herkästi tappi liiku, mutta jää nyt nähtäväksi mitä toinen solenoidi sanoo.Last edited by janke; 28-01-2013, 22:46.
Leave a comment:
-
-
Joo, mutta jos se nyt on jumissa eikä tuossa hetkellisesti putsauksen jälkeen parantuneessa tilassa, niin mikä on muuttunut? Tuleeko käytökseen joku kolmas muoto vielä sen jälkeen kun tuo oletettavasti rikkinäinen solenoidi vaihtuu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cell View PostMikä siellä mahtoi muuttua jos auto muuttui käytökseltään huomattavasti ilman että vanos liikkuu nytkään?
Originally posted by janke View PostTarkoitin juurikin tuoda solenoidin tappia. Mulla se on myös sellanen, et kun sen ottaa irti niin liikkuu todella kankeesti, kun solenoidia käänteelee käsissä. Sitten kun sitä Tappia suikuttelee hetken ja ravistelee välillä, niin se alkaa liikkua vaivatta ja kuuluu kilkutus, kun se pääsee vapaasti liikkumaan. Ja tään herkistelyn jälkeen aina auton veto parantuu ja tasaantuu "Hetkeksi".:think
Leave a comment:
-
-
Ehkä solenoidivikainen sitten löytyi, oli vain ilmaantumisajankohta niin sopiva että helposti lähtisi takaisinpäin samoja jälkiä. Toivotaan että se tulee tuolla kuntoon.
Mikä siellä mahtoi muuttua jos auto muuttui käytökseltään huomattavasti ilman että vanos liikkuu nytkään?
Leave a comment:
-
-
Tuota janken auton vanosta purkaessa kiinnitin huomiota siihen, että vanoksen öljyliitännästä ei tullut öljyä vanosta irroittaessa ja vanoksen mäntä liikkui raskaasti. Pöydällä vanoksen mäntä kuitenkin liikkui vanhoilla tiivisteillä keveysti, kun sieltä oli ensin poistanut öljyt. Tämä viittaisi mun mielestä solenoidiin.
Ajoitukset on oikein.
Leave a comment:
-
-
No eikö sitä kannata sitten kokeilla toisella solkulla niin ei tarvitse arpoa?
Leave a comment:
-
-
Sanoisin, että asennuksessa ei ole ollut mitään ongelmaa ja 100% varmasti on asennettu kaikki oikein, koska auton toiminta muttui huomattavasti parempaan suuntaan tämän operaation jälkeen. Siitä olen ihan varma, että solenoidi on paskana... Joko olen sen itse hajottanut monien putsauksien johdosta tai sitten se vain on maanantai versio ja hajonnut muuten vain. Ainakin ulkomaisilla foorumeilla ovat noida solenoidia vaihtaneet juurikin sen jumiutumisen vuoksi.:think
Kuten olen kirjoittanut täälläkin, niin aina kun olen herkistänyt sen solenoidin, että se tappi liikkuu ilman vastusta, niin sen jälkeen aina auto on paripäivää vetänyt tasaisesti koko kierrosalueen ja vain niin kauan, kunnes taas juminut ja veto taas muuttunut aaltomaiseksi!!!
Nokkan tunnistin lähes uusi ja toimii niin kun kuuluukin!
Siellä vanoksen öljypuolella oli muutenki jotain häikkää joten asentaja saa vastata tähän, kun itse tiedän tuosta yhtäpaljon, kun sika sateliitistä.Last edited by janke; 28-01-2013, 16:27.
Leave a comment:
-
-
Niin ja kai se nokan anturi on elossa ja kiinni? Luulisi asentotiedon elävän edes vähän vaikka säätö ei toimisikaan.
Leave a comment:
-
-
Sanoisin ennemmin että ajoitus meni pieleen tai tiivisteen laitossa kävi jotain. Solenoidiviat on suorastaan ultraharvinaisia.
Tuon koodin saa jos ratas on käännettynä väärään kohtaan vanosta takaisin laittaessa. En epäile tekijän ammattitaitoa, mutta käpy voi käydä kelle vain.
Leave a comment:
-
-
No niin... Vanoksen tiivisteet vaihdatettu. Kiitos Kaolille!
Nyt se vanoksen solenoidi antaa vikakoodia: 212 Vanos Jammed. Eli luulen, että se mun solenoidi on oikeasti ollut/on jumissa. Nyt kun uudet tiivisteet vaihdettu, niin ei solenoidi jaksa tai on niin jumissa, että ei enää toimi niin kun sen pitäisi.:think Tämä on vissiin aika harvinaista?
Leave a comment:
-
Leave a comment: