Rasittava ääni ilmennyt autoon äskettäin. Eli kierrosten mukaan koveneva ns. "remmiahtimen" ääni. (jota ei kyllä ole ilmestynyt konehuoneeseen) Ääni kuulostaa vähän valittavalta ohjaustehostimelta, mutta ääni ei muutu rattia käännellessä. Autolla ei ole ajettu "kuin" 140tuhatta. Ääni ilmeni yhtäkkiä, ja on ärsyttävä kun kiihdytyksissä "Vinkuu". Ideoita? :think
BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
Rasittava ääni ilmennyt autoon äskettäin. Eli kierrosten mukaan koveneva ns. "remmiahtimen" ääni. (jota ei kyllä ole ilmestynyt konehuoneeseen) Ääni kuulostaa vähän valittavalta ohjaustehostimelta, mutta ääni ei muutu rattia käännellessä. Autolla ei ole ajettu "kuin" 140tuhatta. Ääni ilmeni yhtäkkiä, ja on ärsyttävä kun kiihdytyksissä "Vinkuu". Ideoita? :think
Rasittava ääni ilmennyt autoon äskettäin. Eli kierrosten mukaan koveneva ns. "remmiahtimen" ääni. (jota ei kyllä ole ilmestynyt konehuoneeseen) Ääni kuulostaa vähän valittavalta ohjaustehostimelta, mutta ääni ei muutu rattia käännellessä. Autolla ei ole ajettu "kuin" 140tuhatta. Ääni ilmeni yhtäkkiä, ja on ärsyttävä kun kiihdytyksissä "Vinkuu". Ideoita? :think
Eihän tuu kajareista? Itelläni teki samaa vinkunaa kierrosten mukaan kun vahvistimelle menevä virtajohto oli vedetty liian lähelle maa piuhaa..
Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
No jouduin sitten ostaamaan Topranin termostaatin, kun marmorilta olisi pitänyt tilata ja tarvitsen huomiseksi osat. Termarin kotelon sain alkuperäisen. Pitää nyt katsoa jos huomenna on käyttöauto auki, niin käyn siellä vielä kysymässä termaria.
Edit: Mites noi tarvikkeet sitten oikein käyttäytyy? Eikö ne kestä sitten kun viikon vai eikö ne toimi alunperinkään? Onko joku testannut tuota toprania?
Toprania ei kannata kyllä edes laittaa. Itsekin muutaman osan kokeilin ja sitten lopetin.
Kokeilitko juurikin termaria? Mullakin on topranin imm:sta kokemusta ja se oli susi jo syntyessään. Täytyy sitte siirtää termarin vaihtoa jos en huomenna löydä mistään toisenmoista.
Kipeästi kaipaisin ohjeita ABS-yksikön ilmaamiseen. Tänään tuli jarrutehostin vaihdettua ja siinä yhteydessä piti luonnollisesti jarrupääsylinteri irroittaa + ne kaksi lyhyttä jarruputkea. ABS-pumpulle tulee siis menemään ilmaa ainakin tuon putken mitan verran. Sen vuoksi kiinnostaisi ohjeet ABS-yksikön ilmaamiseksi.
Netissä on ohjeita laidasta laitaan, mm. jotkut väittävät, että homma vaatisi tuntitolkulla aikaa ja litroittain jarrunestettä. Toisissa ohjeissa kerrotaan, että ABS-yksikön rele pitäisi ohittaa hyppylangalla ja näin pumppu aktivoituisi. Kolmannessa ohjeessa ilmaus suoritetaan DIS-ohjelmaa käyttäen.
Mikä on toimivin tapa ilmata ABS-yksikkö? Ilmataanko perinteisesti, vai tarvitaanko softaa väliin? Minulta löytyy inpa ja DIS v44-versio. Jos operaatio pitää suorittaa DIS:llä, niin missähän lienee se oikea "valikko" josta pääsee ABS-pumpun aktivoimaan?
Auto johon tätä operaatiota yritetään suorittaa on e39 530d 04/00 (prefacelift) ASC.
Kokeilitko juurikin termaria? Mullakin on topranin imm:sta kokemusta ja se oli susi jo syntyessään. Täytyy sitte siirtää termarin vaihtoa jos en huomenna löydä mistään toisenmoista.
Rasittava ääni ilmennyt autoon äskettäin. Eli kierrosten mukaan koveneva ns. "remmiahtimen" ääni. (jota ei kyllä ole ilmestynyt konehuoneeseen) Ääni kuulostaa vähän valittavalta ohjaustehostimelta, mutta ääni ei muutu rattia käännellessä. Autolla ei ole ajettu "kuin" 140tuhatta. Ääni ilmeni yhtäkkiä, ja on ärsyttävä kun kiihdytyksissä "Vinkuu". Ideoita? :think
Kipeästi kaipaisin ohjeita ABS-yksikön ilmaamiseen. Tänään tuli jarrutehostin vaihdettua ja siinä yhteydessä piti luonnollisesti jarrupääsylinteri irroittaa + ne kaksi lyhyttä jarruputkea. ABS-pumpulle tulee siis menemään ilmaa ainakin tuon putken mitan verran. Sen vuoksi kiinnostaisi ohjeet ABS-yksikön ilmaamiseksi.
Netissä on ohjeita laidasta laitaan, mm. jotkut väittävät, että homma vaatisi tuntitolkulla aikaa ja litroittain jarrunestettä. Toisissa ohjeissa kerrotaan, että ABS-yksikön rele pitäisi ohittaa hyppylangalla ja näin pumppu aktivoituisi. Kolmannessa ohjeessa ilmaus suoritetaan DIS-ohjelmaa käyttäen.
Mikä on toimivin tapa ilmata ABS-yksikkö? Ilmataanko perinteisesti, vai tarvitaanko softaa väliin? Minulta löytyy inpa ja DIS v44-versio. Jos operaatio pitää suorittaa DIS:llä, niin missähän lienee se oikea "valikko" josta pääsee ABS-pumpun aktivoimaan?
Auto johon tätä operaatiota yritetään suorittaa on e39 530d 04/00 (prefacelift) ASC.
Ameriikkaa:
This is how I used INPA to bleed the ABS module.
Open INPA.
Select E46
Select Chassis
Select appropriate DSC (mine is MK60 for M3)
Select Activate (F6)
Have second person put pressure on brake pedal
Select either F2 or F3 (ABS FL RL or FR RR) depending on which one you are bleeding
When you hear the ABS buzz, open the bleed valve. It will then make a second noise where is activates the valves at which point the pedal will start going down in pulses and the fluid will start coming out the caliper.
Last edited by BreeZi; 28-12-2012, 19:32.
Reason: ...
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Comment