Kyllä on kiva kun ei meinaa vanhoja vikoja saada korjattua kun kokoajan tulee lisää.. Eli palatakseni tuohon automaattilaatikon toimintaan niin lätäkkö oli tänään keulamuovien alla. Eli kenno vuotaa mitä todennäköisimmin, kiva juttu. Kaikki tietotaito ja ohjeistus tervetullutta tallin lattialla suoritettavaan korjaukseen! Auto renkaat varmaan hyvä ajaa jonkun lankkujen päälle että mahtuu auton alle avaamaan laatikon täyttöpropun ja laittamaan lisää öljyä.. Paljonkohan öljyä mahdollisesti tulee pihalle kun kennon O-renkaat vaihtaa? Ja sit luultavasti kohta hajoaa koko laatikko kun lisää uutta öljyä vanhojen sekaan.. Järki lähtee tän laitteen kanssa. Sopuhintainen korjaaja saa myös ilmoittautua kymenlaakson alueelta!
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuskin tuo kaapeli paljoakaan vaikuttaa sen abs-yksikön kestoon. Ne putkethan on kiinni siinä hydrauliikka osassa, ja se käsittääkseni harvoin näistä hajoaa. Panssarikaapelin massa on melko pieni vrt. abs-yksikkö, joten tuskin se siitä juuri tärisee vaikka pyörittäisi panssarikaapelin sen ympärille rusetille. Ennemmin virittelisin lämpösuojausta sille, jos sen kesto huolestuttaa. Korin tärinät varmaan vaikuttaa paljon enemmän. Mukulakivillä ajaminen saakin kivat tärinät koko autoon. Mulakivillä ajaminen saattaakin jo jotain vaikuttaa sen kestoon, jos tärinä niitä nopeammin tuhoaa. Käsittääkseni lämpö taitaa olla se suurin ongelma. :thinkOriginally posted by TJJ View PostTuo ABS-yksikön kohta tässä kiinnostaisi. Minulla kaapeli on vieläkin Laakkosen asennuksen jäljiltä ja se on tungettu ABS-pumpulle menevien putkien välistä ja se on myös iskaritornin ja ABS-pumpun välissä. Tuo asennustapa saattaa aiheuttaa ylimääräisiä tärinöitä ABS-purkille nopeuttaen hajoamista (se siis on taas rikki...). Haaroituskappale on iskaritornin edessä sinä ajovalon takana olevassa vapaassa tilassa.
Eihän tuon johdon paikan muuttaminen nyt mitään rakettitiedettä ole mutta silti kuvat muiden asennustavoista kiinnostaisi.
Aluksi pohdin, että missä hiton tyhjässä paikassa ajovalon takana, mutta tosiaan siinähän on tyhjäpaikka noissa kutoskoneissa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
ABS häikkää
Jos e39:ssä ABS-boxi "hajoaa",niin voiko sen vain irroittaa ja lähettää korjattavaksi.Korjattuna sitten takaisin paikoilleen ja vikakoodien kuittaus???Tarkoitus olisi kuitenkin pitää autoa korjauksen aikana ilman boxia.
Olisi varmaan mennyt tuolla sähköosiossakin,mutta tod.näköisesti täältä saan vastauksen nopeammin.
Ps.Osaavia korjaajia foorumilla?
Comment
-
Terno -
Ellei jo ole niin ajorampit. Tee itse tai osta valmiit. Sitten perän tietenkin joutuu vielä tunkkailemaan, että auto on vaakatasossa. Taakse sitten pukit tai jotain pyörien alle, että ei auto tipu päälle kun olet alla täyttämässä laatikkoa.Originally posted by Tuokki2 View PostKyllä on kiva kun ei meinaa vanhoja vikoja saada korjattua kun kokoajan tulee lisää.. Eli palatakseni tuohon automaattilaatikon toimintaan niin lätäkkö oli tänään keulamuovien alla. Eli kenno vuotaa mitä todennäköisimmin, kiva juttu. Kaikki tietotaito ja ohjeistus tervetullutta tallin lattialla suoritettavaan korjaukseen! Auto renkaat varmaan hyvä ajaa jonkun lankkujen päälle että mahtuu auton alle avaamaan laatikon täyttöpropun ja laittamaan lisää öljyä.. Paljonkohan öljyä mahdollisesti tulee pihalle kun kennon O-renkaat vaihtaa? Ja sit luultavasti kohta hajoaa koko laatikko kun lisää uutta öljyä vanhojen sekaan.. Järki lähtee tän laitteen kanssa. Sopuhintainen korjaaja saa myös ilmoittautua kymenlaakson alueelta!e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Eikö siellä "lauhduttimen" ja laatikon välisessä putkistossa ole jossain jotkut liittimet,joiden tiivitys myös saattaa vuotaa.Vai muistanko ihan väärin.Originally posted by Tuokki2 View PostEli palatakseni tuohon automaattilaatikon toimintaan niin lätäkkö oli tänään keulamuovien alla. Eli kenno vuotaa mitä todennäköisimmin
Comment
-
Kun on manuaali niin ei muuta kuin ajoa vaan sen aikaa kun abs-yksikkö on korjauksessa. Autossa ei sitten toimi mittaristo, cruise, ajonvakautus jne. Nopeuden katsot sitten vaikka navigaattorista tai päättelet kierroksista.Originally posted by Heguli 31 View PostJos e39:ssä ABS-boxi "hajoaa",niin voiko sen vain irroittaa ja lähettää korjattavaksi.Korjattuna sitten takaisin paikoilleen ja vikakoodien kuittaus???Tarkoitus olisi kuitenkin pitää autoa korjauksen aikana ilman boxia.
Olisi varmaan mennyt tuolla sähköosiossakin,mutta tod.näköisesti täältä saan vastauksen nopeammin.
Ps.Osaavia korjaajia foorumilla?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Nostellaan tätä kysymystä kun kyllähän täällä nyt on muitakin, jotka ajavat 540:llä talven? Eli kuinka nopeasti pitäisi lämmetä jäähdytysnesteet sinne yli 100°C?Originally posted by HTK12 View PostKuinkas nopeesti tuon m62tu:n pitäisi lämmetä kun on ~0 °C ulkona? 9 km matkalla lämpeni vain 85 °C jäähdytysneste. Ei esilämmitystä eli lähtötilanteessa oli jäähdytysnesteet varmaankin 0°C. Sisälämpö 24 °C ja puhallus automaatilla, joten melkein täysillä oli puhallus. Ei kait lämppärin nyt kuitenkaan paljoa pitäisi tuon padan lämpenemiseen vaikuttaa? :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Vaikea sanoa onko syyllinen tärinä vai lämpö. Ne viat ovat kuitenkin katkenneita johtoja moduulin sisällä ja niissä on reilusti varaa lämpölaajenemista varten. ABS-yksikköhän on kumityynyillä kiinni ja nyt tuo sisälämppärin kaapeli on jarruputkien lisäksi yksikön ja iskaritornin välissä jossa sen jonkin verran ahdistaa tuon "jousituksen" toimintaa.Originally posted by HTK12 View PostKorin tärinät varmaan vaikuttaa paljon enemmän. Mukulakivillä ajaminen saakin kivat tärinät koko autoon. Mulakivillä ajaminen saattaakin jo jotain vaikuttaa sen kestoon, jos tärinä niitä nopeammin tuhoaa. Käsittääkseni lämpö taitaa olla se suurin ongelma. :think
Täytyy muuten ylihuoltaa tuo ABS-yksikön kiinnitys eli ostaa uusi teline (siinä olevia kumipuslia ei näytä saavan erikseen) ja korin väliin tuleva kumipusla. En tiedä onko tuo vakiona tuollainen mutta ainakin minulla kiinnityksen kumipuslissa tuntuu selvä välys.
Comment
-
Eikös mene hankalaksi työskentely jos auto liian korkealla, yläkauttahan ilmeisesti nuo O-renkaat vaihdetaan? Lootassa varmaan alkuperäiset öljyt ja vihreällä tarralla varustettu loota, valvolinen maxlife on sopivaa tuohon laatikkoon mutta onko odotettavissa ongelmia kun sotkee sitä alkuperäisen sekaan? Kysytään vielä että mitä materiaalia itse kenno on? Jos vuoto onkin siinä niin tietäis valmiiksi miten paikata. Ja vaikka jäähdytin tyhjenee remontissa niin öljyn lisäys aivan normaalisti eli öljyt laatikossa ylärajaan, moottori käyntiin ja lisäilee tarvittaessa jne?, ne ohjeet luin ja on hallussa.Originally posted by HTK12 View PostEllei jo ole niin ajorampit. Tee itse tai osta valmiit. Sitten perän tietenkin joutuu vielä tunkkailemaan, että auto on vaakatasossa. Taakse sitten pukit tai jotain pyörien alle, että ei auto tipu päälle kun olet alla täyttämässä laatikkoa.Skyline R33 GT-R v-spec
Subaru legacy GT spec B -03
e39 528ia
ski-doo x600rs -07
Comment
-
On siellä jonkunnäköiset O-renkaat, oletan ja toivon nyt näin aluksi vian olevan niissä.. Kenno maksaa 300€Originally posted by Heguli 31 View PostEikö siellä "lauhduttimen" ja laatikon välisessä putkistossa ole jossain jotkut liittimet,joiden tiivitys myös saattaa vuotaa.Vai muistanko ihan väärin.
Skyline R33 GT-R v-spec
Subaru legacy GT spec B -03
e39 528ia
ski-doo x600rs -07
Comment
-
No olisihan se pitänyt arvata, että tämäkin asia on erilainen I6 ja V8 kohdalla. V8:ssa laatikonjäähdytin on auton alla. Täyttäminen on kyllä mahdotonta ellei sitä autoa nosta kohtuu reilusti. Tai riippuu tämäkin tietenkin maavarasta.Originally posted by Tuokki2 View PostEikös mene hankalaksi työskentely jos auto liian korkealla, yläkauttahan ilmeisesti nuo O-renkaat vaihdetaan?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Meinaakko, että vika mittaristossa?Originally posted by Terno View Posthow to do?
Mittariston purku. Autona 530 da.
Ei pala absin-valo...
Auttaisko tämä? http://www.bimmerboard.com/forums/posts/543597. Itekki tuon joskus purkanu, mutten yhtään muistanu, että miten.Last edited by Samppae39; 14-11-2012, 22:50.
Comment
Comment