Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14354
    • Oulu

    Noissa kannattaa suosia orggista, ei monestikkaan nuo tarvikkeet toimi huonostikkaan mikä lienee sinunki tapauksessa vikana.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Originally posted by jonsered92 View Post
      Semmosta juustoa olisi taas pemarissa, kun vaihdoin tällä viikolla kampiakselin asentotunnistimen.
      Schiedmanilta ostin ja hyvin pelasi auto taas.
      Tänään sitte motarilla Iisalmeen menossa rupesi pätkimään ja ajoin parkkiin. Siinä tyhjäkäyntii kuunneltuani auto sammui ja kirosanat karjui..
      Käyntiin onneksi lähti samantien, mutta kaasutellessa pätki kuitenki.. Perille oli kuitenki päästävä ja loppu matka sujui pätkimättä, mutta tehoa ei ollut yhtää ja kulutus 100/n.15l. Entisellä anturilla ei pätkiny, mutta starttasi huonosti eikä ollut myöskää tehoa.

      Onko muilla ollut ongelmia tuon anturin kanssa ja varsinki schiedmanin osalla?
      Kellää tietoa paljonko se maksaa avainvaunussa kun ei noilla tarvikkeilla tee näköjää mtn.. : ( entisenki tyhmä-minä nakkasin poies..

      Kaara siis e39 523i 96´
      Puhdistitko anturin paikan kunnolla, ettei jäänyt yhtään paskaa siihen anturin kiinnitys kohtaan? Ei noilla tarvike antureilla yksinkertaisesti tee mitään.
      Last edited by janke; 18-01-2013, 20:10.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • jonsered92
        BTCF Member
        • Jun 2012
        • 470
        • JKL

        Yritin etsiä realoemista sitä osaa, mutten löytänyt. Toivottavasti ei hirvee kallis ole, ku se on kuitenki pakko ostaa :S jos meinaa ajella D: Aattelin ensi et huohotin tukossa ku söi nii paljon benziinii, mut tuskin huohotin vaikuttaa starttaukseen ja pätkimisiin/sammumiseen. Tehoihin ehkä??
        Nyt:e60 530xda herkuilla
        ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

        Comment

        • jonsered92
          BTCF Member
          • Jun 2012
          • 470
          • JKL

          Originally posted by janke View Post
          Puhdistitko antuin paikan kunnolla, ettei jäänyt yhtään paskaa siihen anturin kiinnitys kohtaan? Ei noilla tarvike antureilla yksinkertaisesti tee mitään.
          Hmm empä pahemmi tainut muistaa ;/ kyllähä siel vähä saattaa jotai moskaa olla pohjalla. Pitää huomenna kokeilla, eihän siinä mitää menetä.
          Nyt:e60 530xda herkuilla
          ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Originally posted by jonsered92 View Post
            Yritin etsiä realoemista sitä osaa, mutten löytänyt. Toivottavasti ei hirvee kallis ole, ku se on kuitenki pakko ostaa :S jos meinaa ajella D: Aattelin ensi et huohotin tukossa ku söi nii paljon benziinii, mut tuskin huohotin vaikuttaa starttaukseen ja pätkimisiin/sammumiseen. Tehoihin ehkä??
            Kyllä separaattori voi vaikuttaa noihin kuvailemiisiin ongelmiin, mutta kyl sun kannatta hankkia se orkkis anturi. En muista enää paljonko maksoi, mutta jotain +- 100:think
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • jonsered92
              BTCF Member
              • Jun 2012
              • 470
              • JKL

              Originally posted by janke View Post
              Kyllä separaattori voi vaikuttaa noihin kuvailemiisiin ongelmiin, mutta kyl sun kannatta hankkia se orkkis anturi. En muista enää paljonko maksoi, mutta jotain +- 100:think
              Nii pittää hankkia. Uskon että siinä on nuo pätkimis/starttaus onkelmat. Ja tehotki häviää vasta sen jälkeen ku käynti pätkii.. Eli vaikuttaa sähkövialta.
              Separaattori pitäs puhdistaa, ku nii paljo lyhyt ajoja nii tekkee sitä mömmöö letkuihi nähtävästi.. Ja se vaikuttaa varmaan tyhjäkäyntii`?
              Käynti on tasaista mutta INPA näytti liia korkeita arvoja. Toivottavasti menee leimasta D:
              Nyt:e60 530xda herkuilla
              ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                Originally posted by Garash View Post
                Mistäkähä johtuu että tämmösillä kovilla (-30) pakkasilla autosta rupee lämmöt kipuamaan tappiin ja nestepinta lähes nollassa? Viime kerran sama homma kun oli liki 30 astetta pakkasta.
                Nesteet on kestävyydeltään -40....:think
                Testaa pakkaskestävyys toisellakin mittarilla.
                Jos pakkaskestävyys on oikeasti sen -40, niin sitten vesipumppu vaihtoon.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • Tome
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 548
                  • Joensuu

                  Originally posted by Garash View Post
                  Mistäkähä johtuu että tämmösillä kovilla (-30) pakkasilla autosta rupee lämmöt kipuamaan tappiin ja nestepinta lähes nollassa? Viime kerran sama homma kun oli liki 30 astetta pakkasta.
                  Nesteet on kestävyydeltään -40....:think
                  kai oot ilmannu järjestelmän sen edellisen kerran jälkeen kun on käynyt paisari tyhjänä ja oot lisänny nestettä? Todennäköisimmin sulla on siellä kunnon vuoto, luultavasti paisarin pohjassa. Mulla oli vanhassa syylärissä sellanen ominaisuus että kun pakkasta oli parikyt astetta niin kylmänä vuoti nesteet paisarin alatiivisteen välistä kuin seula, lämmettyään vuoto loppui. Eli kylmänä kun käynnistät niin mee tsiigaan sinne konehuoneseen näkyykö vuotoa.

                  Comment

                  • bimmer528iA
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2013
                    • 62
                    • salo

                    saikos ne autokorjaamolla testerillä katottua auton viralliset kilometrit?

                    mitä laatikko vaihtoehtoja löytyy 528iA -96 2.8? 5hp18 vai joku muu?

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by bimmer528iA View Post
                      saikos ne autokorjaamolla testerillä katottua auton viralliset kilometrit?

                      mitä laatikko vaihtoehtoja löytyy 528iA -96 2.8? 5hp18 vai joku muu?
                      Missään ei pystytä tarkistamaan paljonko autolla on ajettu, koska kaiken pystyy muuttamaan tietokoneella.

                      Kyllä juuri ZF5HP18.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • bimmer528iA
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2013
                        • 62
                        • salo

                        kyllä kyllä, eli todellisia kilometrejä ei näe millään?

                        tuli vaan ostettua 528, ajettu huoltohistorian ja mittarin mukaan 237tkm. johon laatikko vaihdettu 3 jäätyä päälle ja vika oli kuitenkin nokka-akselin anturissa eikä laatikossa (laatikko vaihdettu siis). nyt sillä on vielä laatikko myynnissä ja siinä km-määrä on 260tkm. ja ne kuulemma pitävät paikkansa... eli joko autosta on otettu 30tkm pois mittarista tai hän muistaa väärin laatikon kilometrit....

                        Comment

                        • mijuko
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 951
                          • ۩□□۩

                          Originally posted by bimmer528iA View Post
                          kyllä kyllä, eli todellisia kilometrejä ei näe millään?

                          tuli vaan ostettua 528, ajettu huoltohistorian ja mittarin mukaan 237tkm. johon laatikko vaihdettu 3 jäätyä päälle ja vika oli kuitenkin nokka-akselin anturissa eikä laatikossa (laatikko vaihdettu siis). nyt sillä on vielä laatikko myynnissä ja siinä km-määrä on 260tkm. ja ne kuulemma pitävät paikkansa... eli joko autosta on otettu 30tkm pois mittarista tai hän muistaa väärin laatikon kilometrit....
                          EWS, IKE ja LCM tallentaa kilometrit... moduleja voi vaihtaa ja lukemia muuttaa. INPA, BMW Scanner...

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            Saako tuota suuttimien nakutusta pesulla hiljentymään vai pitääkö hankkia toiset suuttimet? Nokan tunnistin ei ole kovin vanha (VDO) joten siitä ei pitäisi johtua:think

                            Edit: Tuli mieleen, että kun boxi pyrkii laihentamaan seosta, niin aiheuttaakos tuo kasvavaa naputusta suuttimissa? Täytyy käydä nollaamassa adaptiot ja kuunnella mitä tapahtuu.... Vai menenkö ihan metsään?
                            Last edited by janke; 19-01-2013, 11:55.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Mitkä kaikki syyt voivat aiheuttaa "SELF LEVEL SUSP INACT" -viestin? Pistää ärsyttämään oikein huolella kun vikaa ei tunnu löytyvän. Inpa ei anna mitään vikakoodia, livedata näyttää normaaleja arvoja, inpalla pystyy ohjaamaan jousitusta miten haluaa ja kaikki toimii, rakeet on kuivattu ja kompura on vielä erikseen purettu siten, että pystyin sitä lämmittämään kuumailmapuhaltimella, joten jäässä se ei voi olla, eikä alusta laske itsekseen. Silti pukkaa kyseistä viestiä mittaristoon.

                              Auto: 530d 04/00 prefacelift sedan

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by janke View Post
                                Saako tuota suuttimien nakutusta pesulla hiljentymään vai pitääkö hankkia toiset suuttimet? Nokan tunnistin ei ole kovin vanha (VDO) joten siitä ei pitäisi johtua:think

                                Edit: Tuli mieleen, että kun boxi pyrkii laihentamaan seosta, niin aiheuttaakos tuo kasvavaa naputusta suuttimissa? Täytyy käydä nollaamassa adaptiot ja kuunnella mitä tapahtuu.... Vai menenkö ihan metsään?
                                Ei kyllä itsellä ole hajua, mutta noin se voisi tapahtua. Tosin dieseli laihalla ei ole läheskään niin paha kuin dieseli rikkaalla(sulaa sylinterissä paikat).
                                Eikös naputus kuitenkin johdu siitä että alkaa suuttimen osissa olemaan välystä?
                                Last edited by BreeZi; 20-01-2013, 14:19. Reason: Edit 2
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎