Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    Originally posted by Bmw Master View Post
    WTF? Ei varmasti ole ikuisia, eiköhän nuo insp2 vaihdeta.
    Polttoainesuodattimet kerää vielä ajan kanssa vettä/kosteutta sinne pohjalle, joka voi talvella jäätyä.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91

    Comment

    • Guest's Avatar

      Originally posted by Night-Wind View Post
      Polttoainesuodattimet kerää vielä ajan kanssa vettä/kosteutta sinne pohjalle, joka voi talvella jäätyä.
      niin... itte nyt olen kahtenä syksynä vaihtanut tohon tiisseliin uuden polttoaine suodattimen, silloin kun on tuulut myyntiin.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9994
        • KVLA

        Originally posted by Bmw Master View Post
        WTF? Ei varmasti ole ikuisia, eiköhän nuo insp2 vaihdeta.
        Vahvasti epäilen tuota vaihtoa.Ikuisia ne ei kyllä varmasti ole.

        Comment

        • MGUarto
          Bimmer Rookie
          • Nov 2012
          • 192
          • Vantaa-Nissas

          Originally posted by Bmw Master View Post
          WTF? Ei varmasti ole ikuisia, eiköhän nuo insp2 vaihdeta.
          Eipä kuulu huolto ohjelmaan

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Bmw Master View Post
            WTF? Ei varmasti ole ikuisia, eiköhän nuo insp2 vaihdeta.
            Ovat ikuisia, kuten laatikon öljyt.
            E39 528iA

            Comment

            • Guest's Avatar

              Originally posted by TJJ View Post
              Ovat ikuisia, kuten laatikon öljyt.
              nonyt

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by TJJ View Post
                Ovat ikuisia, kuten laatikon öljyt.
                Hyvä tietää, ei tartte enää ikinä vaihtaa.

                Comment

                • DriveFast
                  BTCF Member
                  • Apr 2010
                  • 165
                  • Turku

                  Originally posted by Cell View Post
                  Miksi? Enemmän ahtimesta tulee öljyä, tulee vain patentti jossa parhaassakin tapauksessa on tyhjennyksen vaiva vailla mitään hyötyjä. Sitten jos sattuukin vuotoja niin se sotkee tai haisee. Voi tulla myös jäätymisherkkä. Jätä kauppaan
                  Lähinnä nyt siksi ettei sotkisi noita ahtoputkia/välijäähyä.. Ahtimen imuputki muuten ihan siisti paitsi siitä eteenpäin missä huohotinletku liittyy putkeen.. Et sinäänsä tuo sotkeminen/haiseminen kuuluu asiaan jo tämänhetkisessä kokoonpanossa.
                  Täytynee pohtia mitä tuon kanssa keksii.. Paljon noita ainakin bensaturboihin laitetaan, kävi mielessä että miksei kiisseliinkin. Tuollainen keruusäiliö kun on kierinyt hyllyillä jo pidemmän aikaa..
                  Last edited by DriveFast; 14-03-2013, 17:36.
                  BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                  Exät:
                  BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                  BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                  Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                  Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                  Comment

                  • Ur-Quan
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 61
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by DriveFast View Post
                    Lähinnä nyt siksi ettei sotkisi noita ahtoputkia/välijäähyä.. Ahtimen imuputki muuten ihan siisti paitsi siitä eteenpäin missä huohotinletku liittyy putkeen.. Et sinäänsä tuo sotkeminen/haiseminen kuuluu asiaan jo tämänhetkisessä kokoonpanossa.
                    Täytynee pohtia mitä tuon kanssa keksii.. Paljon noita ainakin bensaturboihin laitetaan, kävi mielessä että miksei kiisseliinkin. Tuollainen keruusäiliö kun on kierinyt hyllyillä jo pidemmän aikaa..
                    Viet letkun suoraan maahan asti
                    E39 535i -96
                    E34 518i -96

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Onko sedanissa takaiskareiden yläpään laakereissa eroja M-alustan ja vakion välillä? Tai jos laitan vaikka Konin keltaiset taakse, niin mikä yläpään laakeri siihen menee, jos eroa M ja vakion välillä?
                      Last edited by bemmeri; 14-03-2013, 23:50.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Benzi87
                        BTCF Member
                        • Feb 2011
                        • 1106
                        • Oulu

                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Onko sedanissa takaiskareiden yläpään laakereissa eroja M-alustan ja vakion välillä? Tai jos laitan vaikka Konin keltaiset taakse, niin mikä yläpään laakeri siihen menee, jos eroa M ja vakion välillä?
                        Ei kai takaiskareiden yläpäässä ole mitään laakeria?! :think
                        Korjatkaa jos olen väärässä.

                        Comment

                        • opTA
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2011
                          • 924
                          • Suomi

                          Sigun käyttis bayeri m52b28 koneella, ja kytkin kyseessä.
                          Onko kytkin kuiva vai märkä mallia?
                          (tieto tarpeellista kun vaihtelen jarrunesteet/vaihdelaatikko-/peräöljyjä) kun toiset nesteet käyvät uivaan märkä kytkimeen ja toiset kuivaan... (on kyllä "korjaus"kirja olemassa, muttei siitä satu silmään oikiaa vastausta, niin tahi netin syövereistä).
                          Niin ja mikäli joku osaa myös kertoa mitä öljyjä EI kannata laittaa (manuaali)laatikkoon/(lukoton?)perään?
                          Muistelisin että näissä oli jotain ropleemia tiettyjen öljyjen kanssa, voi tosin olla että muistan väärin..?!

                          Comment

                          • marcus_108
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2012
                            • 578
                            • Hyllykallio

                            Eikös se laatikko öljy määräydy sen mukaan että minkä värinen tarra siellä laatikon kyljes on ja mitä siinä lukee...?

                            Mä kävin ainaki hakemas marmorilta lukottomaan perään lukollisen öljyt oli jonku ~25€/litra oli pari euroa halvempi litrahintaki ku lukottoman perän öljys ja siinä on se joku lisäaine mukana.

                            Originally posted by opTA View Post
                            Sigun käyttis bayeri m52b28 koneella, ja kytkin kyseessä.
                            Onko kytkin kuiva vai märkä mallia?
                            (tieto tarpeellista kun vaihtelen jarrunesteet/vaihdelaatikko-/peräöljyjä) kun toiset nesteet käyvät uivaan märkä kytkimeen ja toiset kuivaan... (on kyllä "korjaus"kirja olemassa, muttei siitä satu silmään oikiaa vastausta, niin tahi netin syövereistä).
                            Niin ja mikäli joku osaa myös kertoa mitä öljyjä EI kannata laittaa (manuaali)laatikkoon/(lukoton?)perään?
                            Muistelisin että näissä oli jotain ropleemia tiettyjen öljyjen kanssa, voi tosin olla että muistan väärin..?!
                            Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                            Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                            Ex:
                            E39 523i touring -99
                            Opel kadett E 1.6 -89
                            Seat Toledo 1.8 -92
                            Toyota corolla Lb 1.6 -87
                            Vw passat farkku 1.8 -99

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 9994
                              • KVLA

                              Originally posted by Benzi87 View Post
                              Ei kai takaiskareiden yläpäässä ole mitään laakeria?! :think
                              Korjatkaa jos olen väärässä.
                              Olet täysin oikeassa,vaikka tätä laakeri nimitystä virheellisesti yleisesti käytetäänkin.

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Olet täysin oikeassa,vaikka tätä laakeri nimitystä virheellisesti yleisesti käytetäänkin.
                                No tarkotin kuitenkin iskariyläpäätä, jotenkin mieltäny nuo aina "laakereiksi", vaikka ei varsinaista kiertoliikettä takana tapahdu.

                                Mutta onko eroa vakion ja M:n välillä ja mikä yläosa käy noiden Konien kanssa?
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎