Originally posted by TJJ
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E39 kysymyksiä ja vastauksia III
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by petenn View Postterve:Mistä tuollaisesta e39 525tds -96 tarkistetaan laatikkoöljyn määrä?
 siis tomaatilla.:think
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 miten pirussa lähtee tuo lukkopesä irti ovenkahvasta? pitäis maalauttaa ja käskivät tuomaan riisuttuna hilppeistäElämä potkii. 
 _______________________________
 -E39 528iA '97
 -E34 518i '91
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tyhmä kysymys webastosta mutta oli tuo navi pimeä auton minulle tullessa niin webastoa ei ole tullut käytettyä.
 
 Eli pitäisikö sen lähteä päälle samantien kun näytöstä näppää direct heating (vai mitä siinä luki)? Ja onko timer toiminto semmoinen, että se lähtee sillä kellonajalla päälle vai että se on lämmin siihen aikaan mennessä?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 kiitänOriginally posted by Haju69 View PostPiippaa muillakin +3 jos kaikki kunnossa
 
 Löysennä renkaan pultit, tunkkaa keula ilmaan ja mieluusti pukki alle. Rengas irti. Kaikki tolppaan nidotut letkut/johdot irti tolpasta, löysennä kiinnityspultit. Tolppa irti. Jousipuristimilla jouset kasaan. Pulttikoneella tolpan ylämutteri auki. Sittenpä se onkin pääpiirteittäin purettu. Kasaus ehjällä iskarilla päinvastaisessa järjestyksessä.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vähän myöhään ja osittain ohikin, mutta kuvassa on oikeaa mittausdataa e39 540i akkujännitteen käyttäytymisestä siinä tilanteessa, kun laitetaan peräkontti kiinni ja jätetään jännitemittari loggaamaan tilannetta. Eli huomataan että lepotilaan on päästy n. 16min kohdalla (ylimääräinen virran kulutus lakkaa) ja akku toipuu tämän jälkeen pikkuhiljaa -> napajännite nousee. Kuvaajassa näkyy aikaa n. 50 min asti, ja senkin jälkeen jännite vielä toipuu hivenen. Tuossa meikäläisen autossa lepotilan virrankulutus on jotakuinkin tehtaan spekseissä, n. 30-40mA.Originally posted by Night-Wind View PostMuutos kylläkin valtava, jos ilma pääsee vaihtumaan kontissa. n. 0,3V nousu about puolessa tunnissa mielestäni paljon jos e39 530d starttauksesta kyse. Tiedä kuinka paljon olisi noussut jännite jos olisi päivän ollut luukut auki.
 
 En saanut lukua laskemaan vaikka kävin kaikki sulakkeet läpi. Voiko tuo sitten olla lukema sille mitä se mitä akku purkaa itseään?
 
 E: Siis ton akun jännite nousi noin puolen tunnin aikana enemmän kuin mitä se viikonlopun aikana laski.
 
 Mittaus on startannut n. klo 2000 eilen, ja lämpötila tuolloin n. -8, olosuhteet mittauksen aikana muuttumattomat.
 
 Portaittainen karkea käppyrä johtuu siitä, että loggasin mittarilla 2min intervallilla tuota jännitettä.
 
 Se, mitä tästä ehkä voisi päätellä on se, että jos jännitettä mittailee ja meinaa siitä vetää jotain johtopäätöksiä auton kunnosta, se pitäisi tehdä suht stabiilessa virrankulutusoloissa. Eli esim. peräkontin avaaminen aiheuttaa akkujännittelle yli 50min karenssin, ennen kuin voi vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä esim. akkujännitteestä.
 
 Toivottavasti omat ongelmasi kuitenkin selviävät!
 
 PS. Ja pakollinen veikkaus: auxiliary fan (tiedän, että raportoit aiemmin sen jo testanneesi, mutta niin asentajasikin mittasi 0.0A virran kulutuksen)540iA -00 M-sport
 Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 @merbau, mulla ny semmonen testaus meneillä että otan joka yöksi yhden sulakkeen irti ja jos seuraavana päivänä akun jännite on lähellä 12,5V niin tietää että sen sulakkeen takana on oltava vika. Mitä sulakkeita apukuskin penkin alla on ja miten niihin pääsee käsiksi?
 
 Kun ei tässä yksinkertaisesti voi enää olla paljoa vaihtoehtoja. Akku, startti, laturi, ilmastoinnin flekti ja siili käyty läpi. ex: BMW E38 735iA -97 ex: BMW E38 735iA -97
 ex: MB W211 E200CDI -03
 ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
 ex: BMW E39 528iA -96
 ex: MB W126 300SE -89
 ex: BMW E34 525iAT -95
 ex: BMW E36 316iA -91
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mitenkäs tuollaisten parkkipaikalla tulleiden ovikolhujen suoristus onnistuisi? Tässä joskus tullut ikävä kolhu. Hyvin pieni se on, mutta aika näkyvällä kohtaa ainakin omaan silmään. Onnistuisiko painelemalla sielä oven sisäpuolelta jollain ihan perustyökaluilla? Vai pahentaako vain tilannetta?
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mikset jatka sillä virtamittauksella? Kulutustahan löysit jo mitatessasi reilusti. Tuossa tavassa on virhemarginaalia niin paljon että...Originally posted by Night-Wind View Post@merbau, mulla ny semmonen testaus meneillä että otan joka yöksi yhden sulakkeen irti ja jos seuraavana päivänä akun jännite on lähellä 12,5V niin tietää että sen sulakkeen takana on oltava vika. Mitä sulakkeita apukuskin penkin alla on ja miten niihin pääsee käsiksi?
 
 Kun ei tässä yksinkertaisesti voi enää olla paljoa vaihtoehtoja. Akku, startti, laturi, ilmastoinnin flekti ja siili käyty läpi. 325i -08 325i -08
 i3 REx -17
 M5 -98 Imolarot
 535i -90 N/A project (maatumassa)
 
 Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Direct heatingista lähtee heti päälle ja ajastimen kellonaika on käynnistysaika. Näin se toimii, jos toimiiOriginally posted by rjm View PostTyhmä kysymys webastosta mutta oli tuo navi pimeä auton minulle tullessa niin webastoa ei ole tullut käytettyä.
 
 Eli pitäisikö sen lähteä päälle samantien kun näytöstä näppää direct heating (vai mitä siinä luki)? Ja onko timer toiminto semmoinen, että se lähtee sillä kellonajalla päälle vai että se on lämmin siihen aikaan mennessä? 
 
 Riippuu varmaan painelijasta, että paraneeko vai paheneeko. Takapuolelta painelemalla ne "oikeet lommonoikojat" niitä oikoo.Originally posted by Kems View PostMitenkäs tuollaisten parkkipaikalla tulleiden ovikolhujen suoristus onnistuisi? Tässä joskus tullut ikävä kolhu. Hyvin pieni se on, mutta aika näkyvällä kohtaa ainakin omaan silmään. Onnistuisiko painelemalla sielä oven sisäpuolelta jollain ihan perustyökaluilla? Vai pahentaako vain tilannetta?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Webaston nollaus sulakkeen avulla aluksi. Mikäli ei mitään tapahdu, puhelin käteen ja soittoa inpan omistajalle. Muistaakseni inpalla pystyy ohjailemaan tuota webaston komponentteja.Originally posted by rjm View PostEi webasto puhu mitään. Syksyllä tuohon on kuitenkin vesipumppu ja jotain muuta vaihdettu eli oletettavasti silloin toiminut 
 
 Tarvii ensiksi koittaa sulaketta nypätä irti.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
 - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
 - E- ja F- sarjan avaimet.
 - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
 - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
 
 Finmodi oy
 050-3063926
 [email protected]
 Comment
 
	 
							
						
Comment