sama täällä, nyt kun alkaa hiekoitussora tulla esiin niin kokoajan joku kivi jää jarrulevyn ja kilven väliin kihnuttamaan ja jopa joskus kirskuu niin että hävettää ajaa, viimeisin ei lähteny muuten kun rengas pois ja meisselillä välistä pois. vituttava ongelma!
Juuri näin. Kyllä mua hävettää ajaa jo pelkästään jos joku poltin on pimee, niin saati sitten, kun kivi on jarrukilven välissä.
Meinasin vaihtaa 535 venttiilikopantiivisteet, niin onko eroa 540:sen koneen tiivisteissä? varaosa numerot näyttäisivät samoja. sitten vielä mistä olette ostaneet noita tiivisteitä ja separaattoreita? meinasin uusia sen samaan syssyyn.(onko järkeä lähteä edes tilaamaan ulkomailta) :think
Meinasin vaihtaa 535 venttiilikopantiivisteet, niin onko eroa 540:sen koneen tiivisteissä? varaosa numerot näyttäisivät samoja. sitten vielä mistä olette ostaneet noita tiivisteitä ja separaattoreita? meinasin uusia sen samaan syssyyn.(onko järkeä lähteä edes tilaamaan ulkomailta) :think
Esim. KL-varaosat myy OEM settiä ja tarvikesettiä tuohon venttiilikoppaan.Muista tilata sitten kiinnitysruuvien tiivisteet myös.Mistä sitten tilaatkin.Samat kopan tiivisteet 535 ja 540:ssä.
No enpä osaa varmaksi sanoa, mutta usein tuo päätyosassa oleva kalvo tuntuu olevan revenny. Näkeepähän sitten kun omaani vaihdan, oliko mitä vaikutusta ja missä kunnossa entinen kalvo oli. En oo omissa autoissa yleensä kulutusta niin tarkaan seurannu, mutta syksyllä tuntui että tämä oma vei vähemmän, nyt on maanteilläkin kulutusmittarin viisari yli kympin tienoilla normaalinopeuksissa. Ennen se pysy selvästi alle. :think
Tossa kans viisaria ja ajotietskarin näytöllä tasamaalla tasanopeudella n,12l.
Tuo ollu kokoajan tuommonen tosin ei ole kauaa ollu talossa.
Ilmottele muuttuuko tilanne mitenkään tuon takakannen vaihdolla.
Minulla ex.E39 540iA kulki matka-ajossa 8,3lit/100km ajotietokoneen mukaan.Todellisuus varmaan vähän enemmin.Tuon kulutuksen mittasin silloisella kesäloma reissulla.Ajonopeus oli yleensä rajoituksen nopeus+10km/h päälle ja vakkari kytkettynä (missä sitä pääsi käyttämään).Kaupunkikulutukset tuolla vermeellä pyöri 14 litran kahta puolta "normaalikasulla".Joten siinä vähän vertailupohja noille kasin kulutuksille.
laitetaa oman kulkineen kulutus myöskin tänne ku muut niitä vertailee, eli maantiellä talvinakkiloilla meni tuos muutaman sadan kilsan lenkillä koneen mukaan 6.8-7.5L sataselle. kaupungilla/työ ajo kaupungin "läpi" menee n. 13-15L sataselle
niin ja muutes uskaltaakos näihin laittaa (-96, 2.8) 95 bensaa? ite tankannu 98 aina
Minulla ex.E39 540iA kulki matka-ajossa 8,3lit/100km ajotietokoneen mukaan.Todellisuus varmaan vähän enemmin.Tuon kulutuksen mittasin silloisella kesäloma reissulla.Ajonopeus oli yleensä rajoituksen nopeus+10km/h päälle ja vakkari kytkettynä (missä sitä pääsi käyttämään).Kaupunkikulutukset tuolla vermeellä pyöri 14 litran kahta puolta "normaalikasulla".Joten siinä vähän vertailupohja noille kasin kulutuksille.
Kyllä tämä omakin meni syksyllä karvan alle 9l/100km todellista kun jonkun reissun jälkeen laskin todellisen kulutuksen. Pitäis päästä ajamaan pitempi siivu maantiellä, niin vois laskea tämän hetkisen kulutuksen, nykyiset havainnot korkeammasta kulutuksesta tulee ainoastaan tuosta viisarin näyttämästä, joka näyttää omaan silmään enemmän kuin ennen. OBC tais olla 14-15l paikkeilla (keskiarvo, about 4-5kk ,enimmäkseen kaupunkiajoa), en oo paljoa sitä katellu, saati edes nollannu kertaakaan akun vaihdon jälkeen.
laitetaa oman kulkineen kulutus myöskin tänne ku muut niitä vertailee, eli maantiellä talvinakkiloilla meni tuos muutaman sadan kilsan lenkillä koneen mukaan 6.8-7.5L sataselle. kaupungilla/työ ajo kaupungin "läpi" menee n. 13-15L sataselle
niin ja muutes uskaltaakos näihin laittaa (-96, 2.8) 95 bensaa? ite tankannu 98 aina
Kyllähän siihen periaatteessa voi laittaa, mutta ite kyllä suosiolla olen pysyny kaikkien autojen kanssa 98:issa. Omilla ajoilla ei kyllä tule semmosta säästöä, että alakaisin 95 kans puljaamaan.
Kulutuksesta sen verran, että -98 528iA tupla-vanos koneella, pääsiäisenä mentiin rukalle. Kolme ihmistä ja kamat kyytissä, peräkontti ammuttuna täyteen ja sisällä jotain hilpettä. Menomatkalla vakkari 90-100km/h välissä kulutus 7.1L ja tulomatkalla ilman vakkaria vähän reippaampaa kyytiä 7.6L
Esim. KL-varaosat myy OEM settiä ja tarvikesettiä tuohon venttiilikoppaan.Muista tilata sitten kiinnitysruuvien tiivisteet myös.Mistä sitten tilaatkin.Samat kopan tiivisteet 535 ja 540:ssä.
Kiitos. ja eikös tuo separaattori ole nyt sitten sama kaikissa tämän ikäisissä kasikoneissa?
no juu, ei siitä 95 käytöstä säästöä tulekkaan mutta kysyinpähän vaan että mitä kone tykkää...
almerassa -01 ainaski kulutus hieman pomppaa tuolla 95 verraten 98, mutta tämäkin hyivn vähäinen muutos ja voi olla loppujen lopuksi aivan sama kummalla ajaa, siis rahan suhteen.
Eli nyt ois viikonloppuna soittimen vaihto edessä.
Alunperin paikoillaan on bemarin oma kasetti rammari.
Tilalle tuleekin nyt sitten MID malli kun sellasta tarjottiin sopu hintaan.
Luin jostain että siellä oli joitain johtoja mitä piti lisätä että saa toimimaan jotain toimintoja.
Muistanko väärin? :think
En löytänyt tuota threadia enään mistä sen luin.
Tarkoituksena on saada toimimaan siihen ainakin ne että näkee kulutukset ym, ym tarpeelliset.
Toki ne näkyy jo nyt mittaristossa mut mut...
Helpotuksena kuitenkin on että auton omaa johtosarjaa ei ole kukaan "tee se itse mies" tärvellyt ja soittimen johdotkin pitäisi kuvien mukaan passata suoraan.
Eli nyt kaipaa neuvoja johtojen kans mitä sinne pitää lisätä ja mihin kytkeä?
Marmoritiskiltä tarvikkeet mitä puuttuu jos tarvii jotain?
Tuossa omassa 523:ssa pakoputkisto kolistaa tyhjäkäynnillä alustaan. Pääsen vasta viikonloppuna nosturille tutkailemaan mikä sieltä on pettänyt, mutta mitä osia kannattaisi suorilta varata, että saisi sitten kerralla kuntoon? Onko joku kohta mistä yleisimmin pettää?
Eli nyt ois viikonloppuna soittimen vaihto edessä.....
Jos vanha mankka oli yksiosainen, niin sitten tarvitset ainakin tässä ohjeessa olevan piuhan http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=676477. Itsellä oli entinen mankka mallia reverse ja vaihdoin businekseen, jossa IRIS näyttö. Tuon ohjeen kuvat on kyllä pelkkä kaunis ajatus. Todellisuudessa helkutin ahtaassa paikassa tuo liitin tuolla hanskalokeron takana ja kaiken hyvän lisäksi siinä on hemmetin terävä alumiininen reuna ympärillä. Ja jos mittaristossa on pieni ajotietokone, niin mielestäni tuohon MID:ille ei saa mitään ajotietokoneen näyttöjä, koska kaikki äly on mittaristossa. Viisaammat kertokoon tarkemmin.
Eli nyt ois viikonloppuna soittimen vaihto edessä.
Alunperin paikoillaan on bemarin oma kasetti rammari.
Tilalle tuleekin nyt sitten MID malli kun sellasta tarjottiin sopu hintaan.
Luin jostain että siellä oli joitain johtoja mitä piti lisätä että saa toimimaan jotain toimintoja.
Muistanko väärin? :think
En löytänyt tuota threadia enään mistä sen luin.
Tarkoituksena on saada toimimaan siihen ainakin ne että näkee kulutukset ym, ym tarpeelliset.
Toki ne näkyy jo nyt mittaristossa mut mut...
Helpotuksena kuitenkin on että auton omaa johtosarjaa ei ole kukaan "tee se itse mies" tärvellyt ja soittimen johdotkin pitäisi kuvien mukaan passata suoraan.
Eli nyt kaipaa neuvoja johtojen kans mitä sinne pitää lisätä ja mihin kytkeä?
Marmoritiskiltä tarvikkeet mitä puuttuu jos tarvii jotain?
Comment