memebuy23buy

E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    #61
    Pitkästä aikaa päivitystä tännekin. Vaihdoin moniurahihnan ja rullat, niin huomasin, että hihna meni ylemmän rullan ylitse, eikä sieltä alta niin kuin kuuluisi :think Eli, onkohan tuolla ollut jotain vaikutusta laturin toimintaan?
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • schwarze
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 2016
      • Kangasala

      #62
      Originally posted by janke View Post
      Pitkästä aikaa päivitystä tännekin. Vaihdoin moniurahihnan ja rullat, niin huomasin, että hihna meni ylemmän rullan ylitse, eikä sieltä alta niin kuin kuuluisi :think Eli, onkohan tuolla ollut jotain vaikutusta laturin toimintaan?
      Mee Janke käymään naisissa välillä
      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        #63
        Originally posted by schwarze View Post
        Mee Janke käymään naisissa välillä
        Olisko sulla vaimo koska yksin kotona?
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2016
          • Kangasala

          #64
          Originally posted by janke View Post
          Olisko sulla vaimo koska yksin kotona?
          On se toisinaan Millos pitäs järjestää, voin viedä lapset hoploppiin
          Last edited by schwarze; 30-11-2012, 23:37.
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3665
            • seinäjoki

            #65
            Vaihdoin imusarjan tiivisteet ja vanhat olivatkin jo aika kovettuneet ja tahraiset. Mutta ei vieläkään kadonnut toi kierrosten laskeutuessa kuuluva tsup tsup ääni. Ja edelleen jää kieroksekset siihen 1000-800 hujakoille miettimään hetkeksi. :think Mitäs seuraavaksi?? Voiko vanos aiheuttaa tuota?
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8975
              • Kellokoski

              #66
              Oletko verrannut tuota varmasti ehjään yksilöön?

              Originally posted by janke View Post
              Mitäs seuraavaksi??

              Seuraavaksi sitten auto vaihtoon
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                #67
                Originally posted by _nixu_ View Post
                Oletko verrannut tuota varmasti ehjään yksilöön?




                Seuraavaksi sitten auto vaihtoon
                No tiedän kuinka ehjä 523 tekee kierrosten laskeutuessa. Valitettavasti en luovuta tuon kanssa.
                Tyhjäkäynti venttiili voi olla syyllinen vieläkin tuohon, mutta voiko olla niin huono tuuri että kaksi icv:tä on samallalailla "jumissa"? Tai voisiko kaasuläppä jumittaa?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3665
                  • seinäjoki

                  #68
                  Tuossa testailin, niin ei saa millään kaasupoljinta niin tarkasti painettua, että saisi pidettyä tyhjäkäynnillä vaikka 800 tai 900rpm kohdalla.:think Aina nousee 1100 tai tippuu 700rpm paikkeille. Ja 1000 jos saa pidettyä niin alkaa auto tärisemään?

                  Kysymys:
                  Onko kaasupolkimessa joku tunnistin vai onko ainut se kaasuläpän asentotunnistin?

                  Voinko mennä kokeileen säätämään tuota kaasuläp.tunnistinta johkin suuntaan? Kun aikaisemmin tuossa kerroinkin, kun ruuveja joku swedu oli jo nuljannut
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7035
                    • Uusikaupunki

                    #69
                    Varo ettei tule vatsahaavaa tyhjästä

                    Yleensä ne kierrokset ei laske heti tyhjäkäynnille, vaan pieni jarrutus tulee siinä tonnin kohtaa ettei kierrokset ehdi tippua alle tavoitearvon ennen kuin kierroslukusäätö ehtii mukaan.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3665
                      • seinäjoki

                      #70


                      Tuossa saman tyyppinen vika kun mun autossa, eli pysähtyy ~1000 ja hitaasti jatakaa laskua. Eikö muka kukaan ole törmännyt vastaavaan ongelmaan????????
                      Last edited by janke; 08-12-2012, 00:11.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3665
                        • seinäjoki

                        #71
                        Originally posted by Cell View Post
                        Varo ettei tule vatsahaavaa tyhjästä

                        Yleensä ne kierrokset ei laske heti tyhjäkäynnille, vaan pieni jarrutus tulee siinä tonnin kohtaa ettei kierrokset ehdi tippua alle tavoitearvon ennen kuin kierroslukusäätö ehtii mukaan.
                        Ai, että tuo on ihan normaalia, niin kun tuossa videossakin?

                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3665
                          • seinäjoki

                          #72
                          Originally posted by janke View Post
                          Tuossa testailin, niin ei saa millään kaasupoljinta niin tarkasti painettua, että saisi pidettyä tyhjäkäynnillä vaikka 800 tai 900rpm kohdalla.:think Aina nousee 1100 tai tippuu 700rpm paikkeille. Ja 1000 jos saa pidettyä niin alkaa auto tärisemään?

                          Kysymys:
                          Onko kaasupolkimessa joku tunnistin vai onko ainut se kaasuläpän asentotunnistin?

                          Voinko mennä kokeileen säätämään tuota kaasuläp.tunnistinta johkin suuntaan? Kun aikaisemmin tuossa kerroinkin, kun ruuveja joku swedu oli jo nuljannut
                          Tähän kaipaan vastausta.

                          Ja voisko joku kertoa toimivasta M52 motistansa, että laskeeko noi kierrokset kaikilla niin kun tuossa yllä olevassa videossa? Vai näenkö vain harhoja ja kuvittelen asioita??
                          Last edited by janke; 06-12-2012, 09:39.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #73
                            Originally posted by janke View Post
                            Tähän kaipaan vastausta.

                            Ja voisko joku kertoa toimivasta M52 motistansa, että laskeeko noi kierrokset kaikilla niin kun tuossa yllä olevassa videossa? Vai näenkö vain harhoja ja kuvittelen asioita??
                            M52TU:ssa ainakin laskee välillä jo liiankin alas jos sopivasti pumppaa ja päästää kaasun. Mutta tuo onkin täysin eri systeemillä.

                            Olethan tarkistanut kaasuvaijerin ja mahdollisen cruisen vaijerin ettei ne jumita? Ja myös läpän jouset että ne jaksaa vetää läpän kiinni?

                            Polkimessa ei ole tunnistinta, tuo M52:n muu läppäsysteemi on minulle mysteeri. ETK:sta kun katsoo, niin onko siinä sitten omat läpät ASC:lle ja polkimelle? Siis tuollainen viritys:
                            E39 528iA

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3665
                              • seinäjoki

                              #74
                              Originally posted by TJJ View Post
                              M52TU:ssa ainakin laskee välillä jo liiankin alas jos sopivasti pumppaa ja päästää kaasun. Mutta tuo onkin täysin eri systeemillä.

                              Olethan tarkistanut kaasuvaijerin ja mahdollisen cruisen vaijerin ettei ne jumita? Ja myös läpän jouset että ne jaksaa vetää läpän kiinni?

                              Polkimessa ei ole tunnistinta, tuo M52:n muu läppäsysteemi on minulle mysteeri. ETK:sta kun katsoo, niin onko siinä sitten omat läpät ASC:lle ja polkimelle? Siis tuollainen viritys:
                              http://farm6.static.flickr.com/5137/...8f59ee50f5.jpg
                              Kiitos vastauksesta.

                              Eli cruisen vaijeri ei jumita ja kaasu vaijerit kyllä liikkuu nätisti. Ise kaasuläppä palauttaa voimallisesti, eli kun käsin kääntää, niin palauttaa takaisin kolahduksen kanssa ja mielestäni siltä osin täytyy olla kunnossa? Voihan noi läpän jouset vielä tarkistaa ja yrittää puhdistaa ja rasvata varmuuden vuoksi.

                              Juurikin tuollainen on autossani, mikä kuvassa on.

                              Mites tuo läpän asentotunnistin? Lähinnä kiinnosta sen säätö ja mihin se vaikuttaa? Se että, jos as.tunnistin on hiukan jumissa ja antaa myöhäistä tietoa boxille ja tuosta jotuisi hidas kaasun laskeutuminen ja miettiminen?:think Tuo oli vain lähinnä oma veikkaus.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #75
                                Originally posted by janke View Post
                                Mites tuo läpän asentotunnistin? Lähinnä kiinnosta sen säätö ja mihin se vaikuttaa? Se että, jos as.tunnistin on hiukan jumissa ja antaa myöhäistä tietoa boxille ja tuosta jotuisi hidas kaasun laskeutuminen ja miettiminen?:think Tuo oli vain lähinnä oma veikkaus.
                                En löytänyt oikein mitään tietoa M52:n tuosta systeemistä, täytyy vielä etsiä. M52TU:ssa asentotunnistimessa on rinnakkain kaksi potikkaa (säätövastusta) ja tulee vikakoodi jos niiden arvot ei täsmää. Sinulla tunnistin taitaa olla suoraa läpän akselissa kiinni ilman jousia tai sisäkkäisiä akseleita? Eikös Inpalla näe tuon tunnistimen arvot, oletko katsonut niitä?

                                Olikos tuossa ASC:kin vaijerilla? Toimiihan sekin kunnolla? Oletko kokeillut ottaa sen vaijerin tai piuhan irti? Tosin eihän sen kai pitäisi liikkua paikallaan kaasuttaessa.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X