Pitkästä aikaa päivitystä tännekin. Vaihdoin moniurahihnan ja rullat, niin huomasin, että hihna meni ylemmän rullan ylitse, eikä sieltä alta niin kuin kuuluisi :think Eli, onkohan tuolla ollut jotain vaikutusta laturin toimintaan?
Pitkästä aikaa päivitystä tännekin. Vaihdoin moniurahihnan ja rullat, niin huomasin, että hihna meni ylemmän rullan ylitse, eikä sieltä alta niin kuin kuuluisi :think Eli, onkohan tuolla ollut jotain vaikutusta laturin toimintaan?
Vaihdoin imusarjan tiivisteet ja vanhat olivatkin jo aika kovettuneet ja tahraiset. Mutta ei vieläkään kadonnut toi kierrosten laskeutuessa kuuluva tsup tsup ääni. Ja edelleen jää kieroksekset siihen 1000-800 hujakoille miettimään hetkeksi. :think Mitäs seuraavaksi?? Voiko vanos aiheuttaa tuota?
No tiedän kuinka ehjä 523 tekee kierrosten laskeutuessa. Valitettavasti en luovuta tuon kanssa.
Tyhjäkäynti venttiili voi olla syyllinen vieläkin tuohon, mutta voiko olla niin huono tuuri että kaksi icv:tä on samallalailla "jumissa"? Tai voisiko kaasuläppä jumittaa?
Tuossa testailin, niin ei saa millään kaasupoljinta niin tarkasti painettua, että saisi pidettyä tyhjäkäynnillä vaikka 800 tai 900rpm kohdalla.:think Aina nousee 1100 tai tippuu 700rpm paikkeille. Ja 1000 jos saa pidettyä niin alkaa auto tärisemään?
Kysymys:
Onko kaasupolkimessa joku tunnistin vai onko ainut se kaasuläpän asentotunnistin?
Voinko mennä kokeileen säätämään tuota kaasuläp.tunnistinta johkin suuntaan? Kun aikaisemmin tuossa kerroinkin, kun ruuveja joku swedu oli jo nuljannut
Yleensä ne kierrokset ei laske heti tyhjäkäynnille, vaan pieni jarrutus tulee siinä tonnin kohtaa ettei kierrokset ehdi tippua alle tavoitearvon ennen kuin kierroslukusäätö ehtii mukaan.
Tuossa saman tyyppinen vika kun mun autossa, eli pysähtyy ~1000 ja hitaasti jatakaa laskua. Eikö muka kukaan ole törmännyt vastaavaan ongelmaan????????
Yleensä ne kierrokset ei laske heti tyhjäkäynnille, vaan pieni jarrutus tulee siinä tonnin kohtaa ettei kierrokset ehdi tippua alle tavoitearvon ennen kuin kierroslukusäätö ehtii mukaan.
Ai, että tuo on ihan normaalia, niin kun tuossa videossakin?
Tuossa testailin, niin ei saa millään kaasupoljinta niin tarkasti painettua, että saisi pidettyä tyhjäkäynnillä vaikka 800 tai 900rpm kohdalla.:think Aina nousee 1100 tai tippuu 700rpm paikkeille. Ja 1000 jos saa pidettyä niin alkaa auto tärisemään?
Kysymys:
Onko kaasupolkimessa joku tunnistin vai onko ainut se kaasuläpän asentotunnistin?
Voinko mennä kokeileen säätämään tuota kaasuläp.tunnistinta johkin suuntaan? Kun aikaisemmin tuossa kerroinkin, kun ruuveja joku swedu oli jo nuljannut
Tähän kaipaan vastausta.
Ja voisko joku kertoa toimivasta M52 motistansa, että laskeeko noi kierrokset kaikilla niin kun tuossa yllä olevassa videossa? Vai näenkö vain harhoja ja kuvittelen asioita??
Ja voisko joku kertoa toimivasta M52 motistansa, että laskeeko noi kierrokset kaikilla niin kun tuossa yllä olevassa videossa? Vai näenkö vain harhoja ja kuvittelen asioita??
M52TU:ssa ainakin laskee välillä jo liiankin alas jos sopivasti pumppaa ja päästää kaasun. Mutta tuo onkin täysin eri systeemillä.
Olethan tarkistanut kaasuvaijerin ja mahdollisen cruisen vaijerin ettei ne jumita? Ja myös läpän jouset että ne jaksaa vetää läpän kiinni?
Polkimessa ei ole tunnistinta, tuo M52:n muu läppäsysteemi on minulle mysteeri. ETK:sta kun katsoo, niin onko siinä sitten omat läpät ASC:lle ja polkimelle? Siis tuollainen viritys:
M52TU:ssa ainakin laskee välillä jo liiankin alas jos sopivasti pumppaa ja päästää kaasun. Mutta tuo onkin täysin eri systeemillä.
Olethan tarkistanut kaasuvaijerin ja mahdollisen cruisen vaijerin ettei ne jumita? Ja myös läpän jouset että ne jaksaa vetää läpän kiinni?
Polkimessa ei ole tunnistinta, tuo M52:n muu läppäsysteemi on minulle mysteeri. ETK:sta kun katsoo, niin onko siinä sitten omat läpät ASC:lle ja polkimelle? Siis tuollainen viritys: http://farm6.static.flickr.com/5137/...8f59ee50f5.jpg
Kiitos vastauksesta.
Eli cruisen vaijeri ei jumita ja kaasu vaijerit kyllä liikkuu nätisti. Ise kaasuläppä palauttaa voimallisesti, eli kun käsin kääntää, niin palauttaa takaisin kolahduksen kanssa ja mielestäni siltä osin täytyy olla kunnossa? Voihan noi läpän jouset vielä tarkistaa ja yrittää puhdistaa ja rasvata varmuuden vuoksi.
Juurikin tuollainen on autossani, mikä kuvassa on.
Mites tuo läpän asentotunnistin? Lähinnä kiinnosta sen säätö ja mihin se vaikuttaa? Se että, jos as.tunnistin on hiukan jumissa ja antaa myöhäistä tietoa boxille ja tuosta jotuisi hidas kaasun laskeutuminen ja miettiminen?:think Tuo oli vain lähinnä oma veikkaus.
Mites tuo läpän asentotunnistin? Lähinnä kiinnosta sen säätö ja mihin se vaikuttaa? Se että, jos as.tunnistin on hiukan jumissa ja antaa myöhäistä tietoa boxille ja tuosta jotuisi hidas kaasun laskeutuminen ja miettiminen?:think Tuo oli vain lähinnä oma veikkaus.
En löytänyt oikein mitään tietoa M52:n tuosta systeemistä, täytyy vielä etsiä. M52TU:ssa asentotunnistimessa on rinnakkain kaksi potikkaa (säätövastusta) ja tulee vikakoodi jos niiden arvot ei täsmää. Sinulla tunnistin taitaa olla suoraa läpän akselissa kiinni ilman jousia tai sisäkkäisiä akseleita? Eikös Inpalla näe tuon tunnistimen arvot, oletko katsonut niitä?
Olikos tuossa ASC:kin vaijerilla? Toimiihan sekin kunnolla? Oletko kokeillut ottaa sen vaijerin tai piuhan irti? Tosin eihän sen kai pitäisi liikkua paikallaan kaasuttaessa.
Comment