Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #91
    Juuri näin.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #92
      Tutkikaa tuo kaasuläpän akselilla olevan potikan toiminta. Se ei tuossa moottorissa taidakaan olla tuplattu/varmistettu, joten sen pätkimisestä ei tule vikakoodia.
      E39 528iA

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #93
        Originally posted by TJJ View Post
        Tutkikaa tuo kaasuläpän akselilla olevan potikan toiminta. Se ei tuossa moottorissa taidakaan olla tuplattu/varmistettu, joten sen pätkimisestä ei tule vikakoodia.
        Mä nyt katoin tarkemmin tuota potikkaa ja mittasin sitä tuon laittamasi linkin ohjeiden mukaan ja kaikki arvot olivat likimain samat mitkä ohjeessa.:think

        Sitten vielä löysäsin ruuvit potikasta ja säätelin sitä tyhjäkäynnillä, mutta eihän sitä saanut liikutettua, kun pari milliä. Mitään hyötyä sen kääntelystä ei ollut, mutta tyhjäkäynti hiukan suurentui...luonnollisesti.

        Mietin siinä vielä tuota tyhjäkäynnin aaltoilevaa pudotusta ja sekoamista ~1000 paikkeilla, niin se tapahtuu siinä vaiheessa, kun kone alkaa päättämään että kummasta ottaa ilmaa kaasuläpän vai tyhjäkäyntiventtiilin kautta ja siinä vaiheessa täytyy tulla tuollanen sekoaminen? Pitäiskö yhtään paikkaansa:think

        Sitten vielä se suhahdus joka kuuluu imusarjan alta, niin epäilen vahvasti että jossain on vuoto ja minun autossa se ei voi olla, kun imuilmantunnistimen stefan välissä tai sitten sen luukun josta lähtee alipaineletkuja?:think Ja suurin osa kuuluu varmaan separaattoristakin?

        Niin ja taas Add Bank.1 -60 ja Bank.2 -40 Vitun romu, mutta ei kiinnosta tällähetkellä.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #94
          Oletko testannut ihan oikeasti, 110% varmuudella toimivaa lisäilmaluistia? Siitähän se aaltoileva suhahtelu siinä sun moottorissa tuli... Lisäilmaluisti voisi myös selittää sen tärinän 1000rpm tuntumassa, jos ilmaa pääsee luistinkin kautta koneeseen.

          Lisäilmaluisti voi olla ihan oikeasti rikkikin, jolloin puhdistaminen ei auta. Jos luistin akselin liu´ussa on naarmuja, niin luistin laakerointi on todennäköisesti kulunut, eikä luisti toimi enää kunnolla vaikka sen puhdistaa ja voitelee.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #95
            Originally posted by kaol View Post
            Oletko testannut ihan oikeasti, 110% varmuudella toimivaa lisäilmaluistia? Siitähän se aaltoileva suhahtelu siinä sun moottorissa tuli... Lisäilmaluisti voisi myös selittää sen tärinän 1000rpm tuntumassa, jos ilmaa pääsee luistinkin kautta koneeseen.

            Lisäilmaluisti voi olla ihan oikeasti rikkikin, jolloin puhdistaminen ei auta. Jos luistin akselin liu´ussa on naarmuja, niin luistin laakerointi on todennäköisesti kulunut, eikä luisti toimi enää kunnolla vaikka sen puhdistaa ja voitelee.
            En tietenkään ole varma icv:n toiminnasta, mutta ihmetyttää kun molemmat venat mitkä mulla on niin toimii ihan identtisesti.:think Eli, ei vaikuta, eikä huomaa eroa kun vaihtelee noiden paikkaa. Olen testannun niitä irrallaankin ja ei niiden toiminnassa ole mitään erikoista mielestäni ja nopeasti reagoivat.

            Mutta noi edellä ei tietenkään mitään todista. Täytyy jostain saada varmasti toimiva testaukseen.:think

            Ja jos toi mun icv ei toimi niin se varmaan selittää tuon huolestuttavan korjaus arvon.?
            Last edited by janke; 09-12-2012, 14:06.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #96
              Originally posted by janke View Post
              Mä nyt katoin tarkemmin tuota potikkaa ja mittasin sitä tuon laittamasi linkin ohjeiden mukaan ja kaikki arvot olivat likimain samat mitkä ohjeessa.:think
              Katsoitko myös ettei vastusarvot pätki/hypi kun kaasupoljinta painaa hiukan? Eli siinä 800-1200rpm kohdalla. Tuo pitää siis mitata niiden nastojen välillä joissa arvo vaihtelee 1-4 Kohm polkimen asennon mukaan.
              E39 528iA

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                #97
                Originally posted by TJJ View Post
                Katsoitko myös ettei vastusarvot pätki/hypi kun kaasupoljinta painaa hiukan? Eli siinä 800-1200rpm kohdalla. Tuo pitää siis mitata niiden nastojen välillä joissa arvo vaihtelee 1-4 Kohm polkimen asennon mukaan.
                Tuo oli ainut mihkä en perehtynyt.:think
                Eli autoko pitäisi olla käynnissä tuossa kohtaan, kun mittaan tuon? Eikös ohjeessa ollut että virta pois ja säädetään kaasu läppää täysin auki ja sillä välillä noi pitäisi toteutua?:think
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #98
                  Originally posted by janke View Post
                  Tuo oli ainut mihkä en perehtynyt.:think
                  Eli autoko pitäisi olla käynnissä tuossa kohtaan, kun mittaan tuon? Eikös ohjeessa ollut että virta pois ja säädetään kaasu läppää täysin auki ja sillä välillä noi pitäisi toteutua?:think
                  Ei käynnissä. Vaan mittari kiinni noihin nastoihin ja sitten poljet hitaasti kaasupoljinta ja katsot miten vastusarvo muuttuu, sen pitäisi muuttua tasaisesti välillä 1 - 4Kohm.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    #99
                    Olikos se nyt niin että, vanos ei vaikuta tyhjäkäyntiin, mutta jos se jumittaa vähäsen niin selittääkö se laihentamisen tyhjäkäynnillä? Nokan asento näyttää kyllä normaalia lukemaa.:think
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by janke View Post
                      Olikos se nyt niin että, vanos ei vaikuta tyhjäkäyntiin, mutta jos se jumittaa vähäsen niin selittääkö se laihentamisen tyhjäkäynnillä? Nokan asento näyttää kyllä normaalia lukemaa.:think
                      Vanos ei voi lähtökohtaisesti jumittaa "vähän", jos se on äänetön.
                      Vanos ei vaikuta tyhjäkäyntiin.

                      Etkös sä käynyt päästötestissäkin ja siitä tuli hyvät tulokset, eli moottori ei käy laihalla.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Originally posted by kaol View Post
                        Vanos ei voi lähtökohtaisesti jumittaa "vähän", jos se on äänetön.
                        Vanos ei vaikuta tyhjäkäyntiin.

                        Etkös sä käynyt päästötestissäkin ja siitä tuli hyvät tulokset, eli moottori ei käy laihalla.
                        Äänetönhän se vanos on. Luin vain tuolta vanos keskusteluista kun single vanokseen ovat tiivisteitä vaihdellut, niin tyhjäkäynnit ovat muuttuneet parempaan suuntaan. Mutta sehän voi johtua jostain muustakin samalla tehdyistä huolloista kuten esim. tulpista?

                        Niin... ei käy laihalla, mutta ohjelmisto laihentaa seosta tyhjäkäynnillä.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          Taas pitkästä aikaa katoin Add arvot ja nyt oli bank1 -97 bank2 -68 :think On tuo vai ihmeellistä!! Pitäisiköhän ne suuttimet sittenkin uusia?

                          En tiedä sitten, kun sain tuo laturin äänen hiljenemään, niin sitten huomio kiinnittyi tuonne imusarjaan ja läppäkoteloon, niin mielestäni sieltä kuuluu kyllä jotain ylimääräistä narinaa ja suhinaa? Nyt pitäisi kyllä päästä kuunteleen vastaavan auton moottoria, että selviäisi tuokin, että onko ominaisuus.
                          Last edited by janke; 30-12-2012, 12:30.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by janke View Post
                            En tiedä sitten, kun sain tuo laturin äänen hiljenemään, niin sitten huomio kiinnittyi tuonne imusarjaan ja läppäkoteloon, niin mielestäni sieltä kuuluu kyllä jotain ylimääräistä narinaa ja suhinaa?
                            Suuttimissa ei ole vikaa, kun päästöt on kunnossa.
                            Lisäilmaluisti suhisee imusarjassa.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              Originally posted by kaol View Post
                              Suuttimissa ei ole vikaa, kun päästöt on kunnossa.
                              Lisäilmaluisti suhisee imusarjassa.
                              Suhina kuuluu, kun ottaa luistimen liittimen irti?:think
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                Originally posted by janke View Post
                                Suhina kuuluu, kun ottaa luistimen liittimen irti?:think
                                Meneekö kaasuläppä kokonaan kiinni? Sekin suhisee hieman, koska imusarjassa on alipaine.
                                Moottorin pitäisi (lähes) sammua, kun lisäilmaluistin johdon irroittaa tyhjäkäynnillä.
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎