Tossa ois viimeisin mittaus. mitä kaikkee pitää purkaa ku haitariputket jne on tsekattu?? Hittoko menin nollaa ne adaptiot ne oli vähä erilaiset sitä enne. Se oli 13, jotai enne nollausta se total use.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!
Collapse
X
-
Last edited by jonsered92; 05-03-2014, 19:40.Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostTossa ois viimeisin mittaus. mitä kaikkee pitää purkaa ku haitariputket jne on tsekattu?? Hittoko menin nollaa ne adaptiot ne oli vähä erilaiset sitä enne. Se oli 13, jotai enne nollausta.
Kannattaa purkaa imupuoli kokonaan, eli ihan imusarjan irroittamiseen saakka. Haitarikumin lisäksi imuvuotoja voi aiheuttaa öljynerotin (separaattori), lisäilmaluistin ja haitarikumin välinen letku, imusarjan tiivisteet, venttiilikopan tiivisteet, lisäilmaluistin ja imusarjan välissä oleva tiivisterengas, yms.
Lue tämän topicin postaus #3.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Oisko mielenkiintoa testata tuota mun ohjelmaa kun sulla näyttäisi olevan MS41 tuossa koneessa? Ja INPa:kin näyttää toimivan. Sitä ei ole tietojeni mukaan moni testaillut. Olisi kiva tietää, miten se toimii. Pääset tuossa mm. Lambdan arvoja näkemään tarkemmin kuin INPA:ssa.
Tässä ohjeita: Lataa ja pura zippi . Testo.ini:stä vaihda com-portti oikeaksi ja aja testo.exe. Ecuksi valitse MS41 (serial) ja käynnistä sieltä jobeja..
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostOisko mielenkiintoa testata tuota mun ohjelmaa kun sulla näyttäisi olevan MS41 tuossa koneessa? Ja INPa:kin näyttää toimivan. Sitä ei ole tietojeni mukaan moni testaillut. Olisi kiva tietää, miten se toimii. Pääset tuossa mm. Lambdan arvoja näkemään tarkemmin kuin INPA:ssa.
Tässä ohjeita: Lataa ja pura zippi . Testo.ini:stä vaihda com-portti oikeaksi ja aja testo.exe. Ecuksi valitse MS41 (serial) ja käynnistä sieltä jobeja..Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Sain ladattua ja ini. näytti com1 samaa kuin inpassa eli luulis toimivan.
En taida enää tälle iltaa mennä laittelee piuhoi autoon mutta huomenna vois kokeilla. Varmaa lämpimällä koneella kannattaa katsoa noita lambda arvoi?Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostNoiden mittarin näyttämien arvojen mukaan pakokaasussa on myös jäännöshappi hieman koholla (02%). Pakoputkessakin saattaa siis olla joku pieni vuoto, mutta tuo arvo nousee myös imuvuodon seurauksena.
Kannattaa purkaa imupuoli kokonaan, eli ihan imusarjan irroittamiseen saakka. Haitarikumin lisäksi imuvuotoja voi aiheuttaa öljynerotin (separaattori), lisäilmaluistin ja haitarikumin välinen letku, imusarjan tiivisteet, venttiilikopan tiivisteet, lisäilmaluistin ja imusarjan välissä oleva tiivisterengas, yms.
Lue tämän topicin postaus #3.Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostSain ladattua ja ini. näytti com1 samaa kuin inpassa eli luulis toimivan.
En taida enää tälle iltaa mennä laittelee piuhoi autoon mutta huomenna vois kokeilla. Varmaa lämpimällä koneella kannattaa katsoa noita lambda arvoi?
'Lambda-sensor voltage 1' ja
'Lambda-sensor voltage 2'
TUolla on useampi ecu MS 41:lle. Voit koittaa jos tuo osaa tunnistaa ecusi: File->Detect ecu. Muuten ecun löytää kun lukee vikakoodit, niin ecun tarkka nimi: esim. MS410DS1 lukee siellä ylälaidassa.
Itse olen etsinyt imuvuotoja katsomalla tätä lambdan käyrää testolla ja suihkuttelemalla imusarjaan. Pari pientä vuotoa on löytynyt tällä tapaa.. mutta kai se savukone silti parempi on, jos sellaisen sattuu omistamaan Sulla voi olla edelleen imuvuoto jossain.
Comment
-
-
Nonni käyty ajelee läppärin kans ja total use air oli tyhjäkäynnil 11.75-12.00. Lambda arvot vaihtelee kokoaika, kaasuakun painaa käyrä menee eteepäi ja moottorijarrulla tekee käyrää. Eli lambdat luulis toimiva?
Täytyy viel ettii imuvikoi vklp ja se katti vaihtaa varmaa varulta ku ei tässä muuta enää keksi.
Tossa Test-O ohjeman lambda arvot tyhjäkäynnil.Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostNonni käyty ajelee läppärin kans ja total use air oli tyhjäkäynnil 11.75-12.00. Lambda arvot vaihtelee kokoaika, kaasuakun painaa käyrä menee eteepäi ja moottorijarrulla tekee käyrää. Eli lambdat luulis toimiva?
Täytyy viel ettii imuvikoi vklp ja se katti vaihtaa varmaa varulta ku ei tässä muuta enää keksi.
Tossa Test-O ohjeman lambda arvot tyhjäkäynnil.
meneekö käyrä ylos vai alas kun painat kaasua?
kyllä ton lambdan pitäisi piirtää samanlaista käyrää läpi kierrosalueen. Niinhän siellä katsastuksessakin ne päästöt testataan.
omassa autossa vasta kun painaa kaasun ihan pohjaan ajaessa menee seos rikkaalle, eli otetaan täystehot irti.
Comment
-
-
Tyhjäkäynnil tekee tota mitä kuvassa ja kaasulla käyrä menee öö ylöspäin. INPAlla arvot seilaa 0.8-4.8 jotain en muista tarkkaa. Siis painoi kaasua tai ei käyrän pitäs mennä tollee käärmemäisesti niinku kuvassa? Perkele ei ymmärrä kohta enää mitä tolle tekee.. Eli onko kumpiki lambda siis rikki, luulis että inpalla sen ois voinu huomata?Last edited by jonsered92; 06-03-2014, 21:03.Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostEli onko kumpiki lambda siis rikki, luulis että inpalla sen ois voinu huomata?
Eli lambdat on ehjät.
Ja tuohon aikaisempaan kysymykseesi: Imusarjan tiivisteiden tarkistamiseksi/vaihtamiseksi imusarja on irroitettava.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostArvon kuuluukin heitellä tuolla tavalla. Ja sitten jos lambdat on parhaat päivänsä nähneet, niin tuo heittelyn taajuus pitenee.
Eli lambdat on ehjät.
Ja tuohon aikaisempaan kysymykseesi: Imusarjan tiivisteiden tarkistamiseksi/vaihtamiseksi imusarja on irroitettava.Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostOkei.. Tuo mitä Pheno sanoi tosta käyrän liikkumisesta, nii aattelin että lambdat eivät toimisi.
Mutta tuo nyt ei ole ok tilanne, että se menee rikkaalle kaasua painaessa. Tilanteesta voisi saada enemmän selkoa, jos loggaisi lambdaintegraattorin arvoa jonkin aikaa ja samalla käyttäisi konetta paikallaan eri kierroksilla, niin näkisi kuinka paljon se sitä säätää. Se integraattori kertoo kuinka paljon ecu säätää suuttimien ruiskutusaikaa sillä hetkellä ja siihen tietysti vaikuttaa lambdan antama jännite (rikas/laiha seos).
Comment
-
Comment