E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jmp2002
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    navan mutteri on 36mm :think
    Kiitoksia... saman tiedon löysin nettiä kaivamalla.. mistähän lie jääny mieleen tuo 41...

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    onko vetarin isopultti 41mm??
    navan mutteri on 36mm :think

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    onko vetarin isopultti 41mm??

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Originally posted by superb View Post
    flektin siivekkeet rikki?
    Täytyy vielä tarkistaa, mutta mielestäni on ehjät. Flekti on vain pari kk vanha ja viskokin toimii normaalisti.

    Leave a comment:


  • superb
    replied
    Originally posted by Kems View Post
    Mistähän voisi johtua käynnistyksessä kuuluva kolahdus? Aiemmin auto on lähtenyt käyntiin hyvin pehmeästi ja nopeasti, mutta nykyään starttauksen ääni on jotenkin raaka ja välillä kuuluu jopa kolahdus.

    Ja sitten toinen ongelma on konepeltiin moottorista sinkoutuvat kivet tjms. jotka ovat tehneet pari pientä lommoa. Se konepellin pehmuke on mennt puhki sieltä ailta siitä kohdasta. Heittääkö hihna/flekti kiviä?

    flektin siivekkeet rikki?

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Vauhtipyörä saattaa kolahtaa, tai jos moottorin tukikumit finaalissa niin siitäkin voi ääni kuulua.

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Mistähän voisi johtua käynnistyksessä kuuluva kolahdus? Aiemmin auto on lähtenyt käyntiin hyvin pehmeästi ja nopeasti, mutta nykyään starttauksen ääni on jotenkin raaka ja välillä kuuluu jopa kolahdus.

    Ja sitten toinen ongelma on konepeltiin moottorista sinkoutuvat kivet tjms. jotka ovat tehneet pari pientä lommoa. Se konepellin pehmuke on mennt puhki sieltä ailta siitä kohdasta. Heittääkö hihna/flekti kiviä?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Ei. Miten sen pitäisi reagoida? Sehän vaihtaa kuormituksen ja kierroksien mukaan. Momentinmuunnin lukkiutuu kuten ennenkin. E39 528:aa on myyty kahdella eri perällä eikä sille ole koodausta tai eri softaa laatikkoon.
    Mutta tässähän kyseltiinkin nokivasaran peristä.Eikö noissa sitten ole ollut enemmin noita ongelmia.Turbiinin lukkiutumista yms, versus kirjoittamaasi bensan laatikoihin.Eli toimiiko nuo nakun laatikot yhtä varmasti kuin muutenkin varmempi toimiset bensan automaatit.Jos perävälityksiä muutetaan,niin käsittääkseni tuo laatikon kuormitus muuttuu.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Jos autosi on uudempi, kuin 9/2000, niin nollaus tehdään mittaristosta.
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=113401
    Jos se olisi niin se olisi 525 eikä 523....

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by jubbede View Post
    Kertokaa kokeneemmat miksi ei pääse nollaamaan huoltovaloa? Autocomilla ja boschilla kokeiltu mutta ei tunnista koko autoa kummastakaan pistokkeesta (16 napainen obd ja konehuoneesta) ? Manuaalisesti yritetty mutta mitään ei tapahdu. Vikakoodeja lukiessa tunnistaa pelkästään moottorinohjauksen.

    Apuja tarvittas ! Ja autohan on 523 touring vm. 2000
    Jos autosi on uudempi, kuin 9/2000, niin nollaus tehdään mittaristosta.

    Leave a comment:


  • Olapade
    replied
    Mitenkä hyvin Laakkoselta tms. löytyy hyllystä imusarjan tiivisteitä tuplavanos koneeseen? Mietin vaan, että kehtaako separaattoriremppaa aloitella, jos niitä joutuu pidempäänkin odottelemaan.

    Leave a comment:


  • Tero_92
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Ei. Miten sen pitäisi reagoida? Sehän vaihtaa kuormituksen ja kierroksien mukaan. Momentinmuunnin lukkiutuu kuten ennenkin. E39 528:aa on myyty kahdella eri perällä eikä sille ole koodausta tai eri softaa laatikkoon.
    näin minäkin sen ajattelin, mutta tuntu tulevan kaikilta niin kriittistä kommenttia, että ajattelin kuunnella muitakin mielipiteitä.. Taidan koittaa kyseistä perää voin sitten ilmotella miten pelaa niin tulee se fakta tieto tähänkin aiheeseen

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Ajattelinkin vaan sitä vaihdelaatikon toimintaa.Jos esim. 100km/h koneeen kierrokset vanhalla perällä on "x" ja uudella eri välityksen perällä kierrokset onkin "y".Niin eikö laatikon elektroniikka reagoi asiaan mitenkkään???
    Ei. Miten sen pitäisi reagoida? Sehän vaihtaa kuormituksen ja kierroksien mukaan. Momentinmuunnin lukkiutuu kuten ennenkin. E39 528:aa on myyty kahdella eri perällä eikä sille ole koodausta tai eri softaa laatikkoon.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Nopeustieto tulee abs antureilta ja perä on ennen niitä. Jenkit vaihtaneet periä ristiinrastiin ilman ongelmia. Tälläkin foorumilla yksi bensa e39 jossa tiheämpi perä. Minullakin on perä odottamassa innostusta vaihtaa...
    Ajattelinkin vaan sitä vaihdelaatikon toimintaa.Jos esim. 100km/h koneeen kierrokset vanhalla perällä on "x" ja uudella eri välityksen perällä kierrokset onkin "y".Niin eikö laatikon elektroniikka reagoi asiaan mitenkkään???

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Ja tämä on faktaa?
    Nopeustieto tulee abs antureilta ja perä on ennen niitä. Jenkit vaihtaneet periä ristiinrastiin ilman ongelmia. Tälläkin foorumilla yksi bensa e39 jossa tiheämpi perä. Minullakin on perä odottamassa innostusta vaihtaa...

    Leave a comment:

Working...
X