Originally posted by peto2
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kiitoksia... saman tiedon löysin nettiä kaivamalla.. mistähän lie jääny mieleen tuo 41...
-
Originally posted by Kems View PostMistähän voisi johtua käynnistyksessä kuuluva kolahdus? Aiemmin auto on lähtenyt käyntiin hyvin pehmeästi ja nopeasti, mutta nykyään starttauksen ääni on jotenkin raaka ja välillä kuuluu jopa kolahdus.
Ja sitten toinen ongelma on konepeltiin moottorista sinkoutuvat kivet tjms. jotka ovat tehneet pari pientä lommoa. Se konepellin pehmuke on mennt puhki sieltä ailta siitä kohdasta. Heittääkö hihna/flekti kiviä?
flektin siivekkeet rikki?
Leave a comment:
-
Vauhtipyörä saattaa kolahtaa, tai jos moottorin tukikumit finaalissa niin siitäkin voi ääni kuulua.
Leave a comment:
-
Mistähän voisi johtua käynnistyksessä kuuluva kolahdus? Aiemmin auto on lähtenyt käyntiin hyvin pehmeästi ja nopeasti, mutta nykyään starttauksen ääni on jotenkin raaka ja välillä kuuluu jopa kolahdus.
Ja sitten toinen ongelma on konepeltiin moottorista sinkoutuvat kivet tjms. jotka ovat tehneet pari pientä lommoa. Se konepellin pehmuke on mennt puhki sieltä ailta siitä kohdasta. Heittääkö hihna/flekti kiviä?
Leave a comment:
-
Mutta tässähän kyseltiinkin nokivasaran peristä.Eikö noissa sitten ole ollut enemmin noita ongelmia.Turbiinin lukkiutumista yms, versus kirjoittamaasi bensan laatikoihin.Eli toimiiko nuo nakun laatikot yhtä varmasti kuin muutenkin varmempi toimiset bensan automaatit.Jos perävälityksiä muutetaan,niin käsittääkseni tuo laatikon kuormitus muuttuu.Originally posted by TJJ View PostEi. Miten sen pitäisi reagoida? Sehän vaihtaa kuormituksen ja kierroksien mukaan. Momentinmuunnin lukkiutuu kuten ennenkin. E39 528:aa on myyty kahdella eri perällä eikä sille ole koodausta tai eri softaa laatikkoon.
Leave a comment:
-
Jos se olisi niin se olisi 525 eikä 523....Originally posted by kaol View PostJos autosi on uudempi, kuin 9/2000, niin nollaus tehdään mittaristosta.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=113401
Leave a comment:
-
Jos autosi on uudempi, kuin 9/2000, niin nollaus tehdään mittaristosta.Originally posted by jubbede View PostKertokaa kokeneemmat miksi ei pääse nollaamaan huoltovaloa? Autocomilla ja boschilla kokeiltu mutta ei tunnista koko autoa kummastakaan pistokkeesta (16 napainen obd ja konehuoneesta) ? Manuaalisesti yritetty mutta mitään ei tapahdu. Vikakoodeja lukiessa tunnistaa pelkästään moottorinohjauksen.
Apuja tarvittas ! Ja autohan on 523 touring vm. 2000
Leave a comment:
-
Mitenkä hyvin Laakkoselta tms. löytyy hyllystä imusarjan tiivisteitä tuplavanos koneeseen? Mietin vaan, että kehtaako separaattoriremppaa aloitella, jos niitä joutuu pidempäänkin odottelemaan.
Leave a comment:
-
näin minäkin sen ajattelin, mutta tuntu tulevan kaikilta niin kriittistä kommenttia, että ajattelin kuunnella muitakin mielipiteitä.. Taidan koittaa kyseistä perää voin sitten ilmotella miten pelaa niin tulee se fakta tieto tähänkin aiheeseenOriginally posted by TJJ View PostEi. Miten sen pitäisi reagoida? Sehän vaihtaa kuormituksen ja kierroksien mukaan. Momentinmuunnin lukkiutuu kuten ennenkin. E39 528:aa on myyty kahdella eri perällä eikä sille ole koodausta tai eri softaa laatikkoon.
Leave a comment:
-
Ei. Miten sen pitäisi reagoida? Sehän vaihtaa kuormituksen ja kierroksien mukaan. Momentinmuunnin lukkiutuu kuten ennenkin. E39 528:aa on myyty kahdella eri perällä eikä sille ole koodausta tai eri softaa laatikkoon.Originally posted by Heguli 31 View PostAjattelinkin vaan sitä vaihdelaatikon toimintaa.Jos esim. 100km/h koneeen kierrokset vanhalla perällä on "x" ja uudella eri välityksen perällä kierrokset onkin "y".Niin eikö laatikon elektroniikka reagoi asiaan mitenkkään???
Leave a comment:
-
Ajattelinkin vaan sitä vaihdelaatikon toimintaa.Jos esim. 100km/h koneeen kierrokset vanhalla perällä on "x" ja uudella eri välityksen perällä kierrokset onkin "y".Niin eikö laatikon elektroniikka reagoi asiaan mitenkkään???Originally posted by Bmw Master View PostNopeustieto tulee abs antureilta ja perä on ennen niitä. Jenkit vaihtaneet periä ristiinrastiin ilman ongelmia. Tälläkin foorumilla yksi bensa e39 jossa tiheämpi perä. Minullakin on perä odottamassa innostusta vaihtaa...
Leave a comment:
-
Nopeustieto tulee abs antureilta ja perä on ennen niitä. Jenkit vaihtaneet periä ristiinrastiin ilman ongelmia. Tälläkin foorumilla yksi bensa e39 jossa tiheämpi perä. Minullakin on perä odottamassa innostusta vaihtaa...Originally posted by Heguli 31 View PostJa tämä on faktaa?
Leave a comment:
Leave a comment: