E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10121
    • KVLA

    #856
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Satula tulee samaan kohtaa kiinni.
    Mutta onko uudemmissa ja isommissa sama satula ja kiinnike (carrier),kuin tuossa vanhemmassa pienemmän levyn jarruissa?Villi veikkaus,että ei ole.

    Kyllä sitä "kehää" on pakosti kasvatettu myös tuollakin puolella.Muuten sillä isommalla levyllä ei saavuteta mitään hyötyä.Eikä satula varmasti sopisi paikoilleen isomman levyn päälle.Onhan levyn paksuuskin muuttunut.

    Comment

    • tecro
      BTCF Member
      • Dec 2009
      • 185
      • Suomi

      #857
      Isompien jarrujen satulat on vähän erimalliset ja tosiaan se kiinnike on "pitempi". Levyt on 296x22m ja 324x30mm Jarruosat istuu bolt on kun laittaa satulat, kannakkeet ja levyt. Jarrukilpeä ei liene pakko vaihtaa.
      Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

      Comment

      • zoonas
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 300
        • Vantaa

        #858
        Terve.
        Pystyykö ketään täältä ilomantsin suunnalta ohjelmoimaan/lukemaan vikakoodeja tuosta sadetunnistimesta.
        Lopetti yllättäen toimimasta, toimii normi tihkuasentona ainoastaan. :think

        -joonas
        E28 m30b34 HX55

        Comment

        • Krister
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 227
          • PK-seutu

          #859
          Mikäs Z3 vaihdekeppi kävi shortshifteriksi 530d ja tuleeko kepin mukana puslat vai pitääkö puslat vaihtaa erikseen? Olisiko osanroita kellään laittaa?
          Last edited by Krister; 15-07-2013, 12:28.
          Supra MKIV 6spd lhd
          W212 E350CDI

          Ex: E39 530d

          Comment

          • Garash
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 526
            • Joensuu

            #860
            Originally posted by Krister View Post
            Mikäs Z3 vaihdekeppi kävi shortshifteriksi 530d ja tuleeko kepin mukana puslat vai pitääkö puslat vaihtaa erikseen? Olisiko osanroita kellään laittaa?
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=145526 -Tuolta löytyy ohjeet osanumeroineen
            E30 325iA
            E30 325i m-tech 2
            E91 320d

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              #861
              Originally posted by zoonas View Post
              Terve.
              Pystyykö ketään täältä ilomantsin suunnalta ohjelmoimaan/lukemaan vikakoodeja tuosta sadetunnistimesta.
              Lopetti yllättäen toimimasta, toimii normi tihkuasentona ainoastaan. :think

              -joonas
              Jos on asiaa Joensuuhun niin täällä onnistuu.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Krister
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 227
                • PK-seutu

                #862
                Originally posted by Garash View Post
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=145526 -Tuolta löytyy ohjeet osanumeroineen
                Minä kiitän!
                Supra MKIV 6spd lhd
                W212 E350CDI

                Ex: E39 530d

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8284
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #863
                  Ei muuten ole kovin häävi homma vaihtaa kuskinpuolen takapyörän jarruputkea toukkaan
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • MikaSS
                    BTCF Member
                    • Sep 2010
                    • 202
                    • Kokkola

                    #864
                    Originally posted by peto2 View Post
                    Ei muuten ole kovin häävi homma vaihtaa kuskinpuolen takapyörän jarruputkea toukkaan
                    Kehuivat myös huollossa samaa kun vaihdatin molemmille puolille
                    nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
                    Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #865
                      Originally posted by peto2 View Post
                      Ei muuten ole kovin häävi homma vaihtaa kuskinpuolen takapyörän jarruputkea toukkaan
                      Mikä tuossa oli ongelmana? Millaiset putket laitoit?

                      Pitäisi sedaniin vaihtaa, mutta siinä saattaa olla hiukan erilaiset systeemit.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • zoonas
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2008
                        • 300
                        • Vantaa

                        #866
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Jos on asiaa Joensuuhun niin täällä onnistuu.
                        Hyvä homma. Pistän viestiä jos olen sinnepäin tulossa.
                        E28 m30b34 HX55

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8284
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #867
                          Originally posted by TJJ View Post
                          Mikä tuossa oli ongelmana? Millaiset putket laitoit?

                          Pitäisi sedaniin vaihtaa, mutta siinä saattaa olla hiukan erilaiset systeemit.
                          en vaihtanu vielä, kävin hakemassa orkkis putken OEM-miehenä mutta kyllä laittamatta jää.. eihän siinä tarvisi purkaa edestä kuin pakoputki, kadraani, lämpöeristepellit, tankki ja koko takakelkka

                          kävin hakemassa motonetistä värkit.. menee sitten custom reittiä..
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #868
                            Originally posted by peto2 View Post
                            en vaihtanu vielä, kävin hakemassa orkkis putken OEM-miehenä mutta kyllä laittamatta jää.. eihän siinä tarvisi purkaa edestä kuin pakoputki, kadraani, lämpöeristepellit, tankki ja koko takakelkka

                            kävin hakemassa motonetistä värkit.. menee sitten custom reittiä..
                            Oliko se alkuperäinen sitten jo valmiiksi taivutettu? Siitä on hiukan ristiriitaista tietoa.

                            Minullakin on Motonetin putkea ja kiristysholkit jo valmiina. Alkuperäistä reittiä meinasin vetää, suoran putken ehkä saa työnnettyä entisen paikalle kiinnikkeisiin takakelkan päälle. Tai sitten ei...

                            Sitä putken päähän tehtävää pursketta varten ostin työkalun eBay UK:sta, ei oikein vakuuttanut nuo halpikset. Varsinkin kun näytti siltä, ettei ne yleensä edes ole tarkoitettu tekemään oikeanlaista päätä, siis bubble flarea vaan ne tekee double flaren. Ne holkitkin ovat sitten erilaisia noiden välillä, kannattaa olla tarkkana mitä ostaa.
                            .
                            .
                            .
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10121
                              • KVLA

                              #869
                              Originally posted by peto2 View Post
                              en vaihtanu vielä, kävin hakemassa orkkis putken OEM-miehenä mutta kyllä laittamatta jää.. eihän siinä tarvisi purkaa edestä kuin pakoputki, kadraani, lämpöeristepellit, tankki ja koko takakelkka

                              kävin hakemassa motonetistä värkit.. menee sitten custom reittiä..
                              Ei kyllä käy kateeksi.Minä olen huomannut,että aina kun jotain Bemarissa korjataan,niin ensimmäiseksi pitää irroittaa pakoputket.Onneksi omaani on vaihdettu sentään kevyemmät rosteriputkistot orkkiksten tilalle.Ihme ettei sulakerasioitakin ole piiloitettu pakoputken alle.
                              Last edited by Heguli 31; 15-07-2013, 22:09.

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8284
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                #870
                                Originally posted by TJJ View Post
                                Oliko se alkuperäinen sitten jo valmiiksi taivutettu? Siitä on hiukan ristiriitaista tietoa.

                                Minullakin on Motonetin putkea ja kiristysholkit jo valmiina. Alkuperäistä reittiä meinasin vetää, suoran putken ehkä saa työnnettyä entisen paikalle kiinnikkeisiin takakelkan päälle. Tai sitten ei...

                                Sitä putken päähän tehtävää pursketta varten ostin työkalun eBay UK:sta, ei oikein vakuuttanut nuo halpikset. Varsinkin kun näytti siltä, ettei ne yleensä edes ole tarkoitettu tekemään oikeanlaista päätä, siis bubble flarea vaan ne tekee double flaren. Ne holkitkin ovat sitten erilaisia noiden välillä, kannattaa olla tarkkana mitä ostaa.
                                .
                                .
                                .
                                Orkkis on suora kanki teräsputkea, päät tehtynä. Ei sitä suoraa kankea saa työnnettyä kyllä mitenkään koska käsi ei mahdu mistään välistä ohjaamaan. Lisäksi putki tekee pari 90 asteen kurvia siellä kelkan yläpuolella, en usko että sedanissa toteutus ainakaan kovin paljoa eroaa.
                                Ostin motonetistä työkalun mutta en kyllä ihan heti keksinyt miten sillä saa tehtyä edes siistin pään, lyttyyn menee kyllä kätevästi

                                ohjeita kun ei ollu mukana
                                Last edited by peto2; 15-07-2013, 23:08.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X