E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #736
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Ja tämä on faktaa?
    Nopeustieto tulee abs antureilta ja perä on ennen niitä. Jenkit vaihtaneet periä ristiinrastiin ilman ongelmia. Tälläkin foorumilla yksi bensa e39 jossa tiheämpi perä. Minullakin on perä odottamassa innostusta vaihtaa...

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10121
      • KVLA

      #737
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Nopeustieto tulee abs antureilta ja perä on ennen niitä. Jenkit vaihtaneet periä ristiinrastiin ilman ongelmia. Tälläkin foorumilla yksi bensa e39 jossa tiheämpi perä. Minullakin on perä odottamassa innostusta vaihtaa...
      Ajattelinkin vaan sitä vaihdelaatikon toimintaa.Jos esim. 100km/h koneeen kierrokset vanhalla perällä on "x" ja uudella eri välityksen perällä kierrokset onkin "y".Niin eikö laatikon elektroniikka reagoi asiaan mitenkkään???

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #738
        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Ajattelinkin vaan sitä vaihdelaatikon toimintaa.Jos esim. 100km/h koneeen kierrokset vanhalla perällä on "x" ja uudella eri välityksen perällä kierrokset onkin "y".Niin eikö laatikon elektroniikka reagoi asiaan mitenkkään???
        Ei. Miten sen pitäisi reagoida? Sehän vaihtaa kuormituksen ja kierroksien mukaan. Momentinmuunnin lukkiutuu kuten ennenkin. E39 528:aa on myyty kahdella eri perällä eikä sille ole koodausta tai eri softaa laatikkoon.
        E39 528iA

        Comment

        • Tero_92
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 67
          • Kaustinen

          #739
          Originally posted by TJJ View Post
          Ei. Miten sen pitäisi reagoida? Sehän vaihtaa kuormituksen ja kierroksien mukaan. Momentinmuunnin lukkiutuu kuten ennenkin. E39 528:aa on myyty kahdella eri perällä eikä sille ole koodausta tai eri softaa laatikkoon.
          näin minäkin sen ajattelin, mutta tuntu tulevan kaikilta niin kriittistä kommenttia, että ajattelin kuunnella muitakin mielipiteitä.. Taidan koittaa kyseistä perää voin sitten ilmotella miten pelaa niin tulee se fakta tieto tähänkin aiheeseen
          Purussa e39 530d -00
          kysele rohkeasti! lähes kaikki osat tallella

          Comment

          • Olapade
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2007
            • 262
            • Häslinki

            #740
            Mitenkä hyvin Laakkoselta tms. löytyy hyllystä imusarjan tiivisteitä tuplavanos koneeseen? Mietin vaan, että kehtaako separaattoriremppaa aloitella, jos niitä joutuu pidempäänkin odottelemaan.
            M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              #741
              Originally posted by jubbede View Post
              Kertokaa kokeneemmat miksi ei pääse nollaamaan huoltovaloa? Autocomilla ja boschilla kokeiltu mutta ei tunnista koko autoa kummastakaan pistokkeesta (16 napainen obd ja konehuoneesta) ? Manuaalisesti yritetty mutta mitään ei tapahdu. Vikakoodeja lukiessa tunnistaa pelkästään moottorinohjauksen.

              Apuja tarvittas ! Ja autohan on 523 touring vm. 2000
              Jos autosi on uudempi, kuin 9/2000, niin nollaus tehdään mittaristosta.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #742
                Originally posted by kaol View Post
                Jos autosi on uudempi, kuin 9/2000, niin nollaus tehdään mittaristosta.
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=113401
                Jos se olisi niin se olisi 525 eikä 523....

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10121
                  • KVLA

                  #743
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Ei. Miten sen pitäisi reagoida? Sehän vaihtaa kuormituksen ja kierroksien mukaan. Momentinmuunnin lukkiutuu kuten ennenkin. E39 528:aa on myyty kahdella eri perällä eikä sille ole koodausta tai eri softaa laatikkoon.
                  Mutta tässähän kyseltiinkin nokivasaran peristä.Eikö noissa sitten ole ollut enemmin noita ongelmia.Turbiinin lukkiutumista yms, versus kirjoittamaasi bensan laatikoihin.Eli toimiiko nuo nakun laatikot yhtä varmasti kuin muutenkin varmempi toimiset bensan automaatit.Jos perävälityksiä muutetaan,niin käsittääkseni tuo laatikon kuormitus muuttuu.

                  Comment

                  • Kems
                    Bimmer Rookie
                    • May 2012
                    • 151
                    • Pirkanmaa

                    #744
                    Mistähän voisi johtua käynnistyksessä kuuluva kolahdus? Aiemmin auto on lähtenyt käyntiin hyvin pehmeästi ja nopeasti, mutta nykyään starttauksen ääni on jotenkin raaka ja välillä kuuluu jopa kolahdus.

                    Ja sitten toinen ongelma on konepeltiin moottorista sinkoutuvat kivet tjms. jotka ovat tehneet pari pientä lommoa. Se konepellin pehmuke on mennt puhki sieltä ailta siitä kohdasta. Heittääkö hihna/flekti kiviä?

                    Comment

                    • sonikk
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 1664
                      • Kerava

                      #745
                      Vauhtipyörä saattaa kolahtaa, tai jos moottorin tukikumit finaalissa niin siitäkin voi ääni kuulua.

                      Comment

                      • superb
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 2827

                        #746
                        Originally posted by Kems View Post
                        Mistähän voisi johtua käynnistyksessä kuuluva kolahdus? Aiemmin auto on lähtenyt käyntiin hyvin pehmeästi ja nopeasti, mutta nykyään starttauksen ääni on jotenkin raaka ja välillä kuuluu jopa kolahdus.

                        Ja sitten toinen ongelma on konepeltiin moottorista sinkoutuvat kivet tjms. jotka ovat tehneet pari pientä lommoa. Se konepellin pehmuke on mennt puhki sieltä ailta siitä kohdasta. Heittääkö hihna/flekti kiviä?

                        flektin siivekkeet rikki?

                        Comment

                        • Kems
                          Bimmer Rookie
                          • May 2012
                          • 151
                          • Pirkanmaa

                          #747
                          Originally posted by superb View Post
                          flektin siivekkeet rikki?
                          Täytyy vielä tarkistaa, mutta mielestäni on ehjät. Flekti on vain pari kk vanha ja viskokin toimii normaalisti.

                          Comment

                          • jmp2002
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 5728
                            • Rovaniemi

                            #748
                            onko vetarin isopultti 41mm??
                            E30 325i Touring -89
                            E30 325i touring -88 m50tbo
                            G20 330e M-Sport -20

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8284
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #749
                              Originally posted by jmp2002 View Post
                              onko vetarin isopultti 41mm??
                              navan mutteri on 36mm :think
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • jmp2002
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 5728
                                • Rovaniemi

                                #750
                                Originally posted by peto2 View Post
                                navan mutteri on 36mm :think
                                Kiitoksia... saman tiedon löysin nettiä kaivamalla.. mistähän lie jääny mieleen tuo 41...
                                E30 325i Touring -89
                                E30 325i touring -88 m50tbo
                                G20 330e M-Sport -20

                                Comment

                                Working...
                                X