memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Clavurion
    replied
    Tuo F47 on Webaston (ja sen kauko-ohjausyksikön) sulake.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by Lade View Post
    Eli eli siis. Vaihdoin eilen sisäilmapuhaltimen. Kaikki toimi moitteitta kun laitoin virrat päälle. Starttasin auton ja poks! Sulake 47 tavaratilasta paloi, Vaihdoin uuden mutta vaikka minulla ei ole virrat päällä ja laitan sulakkeen ni pamahtaa. Olen purannut kaikki taas irti ja atomeiksi. Mikään ei ole kiinni ja sulake räpsii. Nyt tarvittaisiin pikkasen apua että saan ton ongelman jotenkin suoritettua...
    "Siili" oikosulussa? Siis puhaltimen tehonsäädin, hanskalokeron vasemmassa reunassa/kojelaudan sisällä. Sille tulee jatkuva jännite.

Leave a comment:

• Lade
    replied
    e39 2000 sulake 47

Eli eli siis. Vaihdoin eilen sisäilmapuhaltimen. Kaikki toimi moitteitta kun laitoin virrat päälle. Starttasin auton ja poks! Sulake 47 tavaratilasta paloi, Vaihdoin uuden mutta vaikka minulla ei ole virrat päällä ja laitan sulakkeen ni pamahtaa. Olen purannut kaikki taas irti ja atomeiksi. Mikään ei ole kiinni ja sulake räpsii. Nyt tarvittaisiin pikkasen apua että saan ton ongelman jotenkin suoritettua...

Leave a comment:

• -kalevi-
    replied
    Originally posted by MGT View Post
    mikä mahtaa olla perien eroavaisuudet?
    Kaikki laipat, eli perä käy jos laitat m5 vetarit ja kardaanin. Kardaania joutuu myös lyhentämään

Leave a comment:

• MGT
    replied
    Originally posted by -kalevi- View Post
    Ei sovi
    mikä mahtaa olla perien eroavaisuudet?

Leave a comment:

• -kalevi-
    replied
    Originally posted by MGT View Post
    Sopiikos e39 m5 lukkoperä suoraan 540 touringii paikoillee?
    Meinate onkos vetarie laipat saman moissii?
    Ei sovi

Leave a comment:

• Gedd
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    random kuva netistä

Eikös tuo mötikkä vaan makaa kotelossa, siirretään uuteen koteloon ei varsinaisesti kiinnity mihinkään?

Leave a comment:

• peto2
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Eli siellä "avaimenperän" sisällä missä metalli kiinnittyy avaimen loppuosaan? Metalliosa revitään irti juuresta ja siru tulee metallin mukana pihalle?

Mulla tuo "taskulamppu" mallin avaimenperä, miten tuo lähtee tuosta lampusta irti tuo itse metalli että sirun voi siirtää?
    random kuva netistä

Leave a comment:

• Gedd
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Vakiovaruste. Metalliosan juuressa on liimattuna sellainen 5mmx10mm palikka.
    Eli siellä "avaimenperän" sisällä missä metalli kiinnittyy avaimen loppuosaan? Metalliosa revitään irti juuresta ja siru tulee metallin mukana pihalle?

Mulla tuo "taskulamppu" mallin avaimenperä, miten tuo lähtee tuosta lampusta irti tuo itse metalli että sirun voi siirtää?

Leave a comment:

• kaol
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Onko ekoissa (~96) malleissa ajoneston sirua avaimessa? Kuinka siirto tapahtuu uuteen avaimeen? Siru metalliosan juureen upotettuna vaiko..?
    Vakiovaruste. Metalliosan juuressa on liimattuna sellainen 5mmx10mm palikka.

Leave a comment:

• Gedd
    replied
    Onko ekoissa (~96) malleissa ajoneston sirua avaimessa? Kuinka siirto tapahtuu uuteen avaimeen? Siru metalliosan juureen upotettuna vaiko..?

Leave a comment:

• MGT
    replied
    Sopiikos e39 m5 lukkoperä suoraan 540 touringii paikoillee?
    Meinate onkos vetarie laipat saman moissii?

Leave a comment:

• Tyramies
    replied
    Jaa, vika selvisi. Olin hieman nauttineena avannut moottorinohjauksen kantta ja piirilevyltä jokunen 5 siltaa poikki

Kolvasin ne takasin ja hyvin tuntuisi toimivan, double whisky time on jälleen.

Mitenkäs tuota tuota, jos tätä evryä ajattelis pidemmän päälle, että kun noi kaikki tehoboxit kuulemma on paskaa jotka perustuu juuri tähän, niin pitäisi joko chipata alkuperäinen boxi tai sitten jatkaa tätä.

Ideana siis että mitenkäs tai mihin kohtaan voisi kolvata kytkimen, joka sulkisi piirin sillonku lyö lämän lattiaan, ja avautuisi kun höllää kaasua, että ei tarttisi ajaa niinkuin traktorilla...?

Entäs missä kohtaa evry potikka säätö pitäisi olla, kun auto tärisee hulluna, auto alkaa täristää hulluna, auto tärisee vähän, auton moottori vähän nostaa kierroksia, ennen kierrosten nousua, pelkästään päällä?

i wanna double, right now
    Last edited by Tyramies; 08-11-2013, 00:52.

Leave a comment:

• Bmw Dreamer
    replied
    Ja tais joskus jokunen kaveri sanoakkin et unohda tds koneet...

Leave a comment:

• Tyramies
    replied
    Tietääkseni tein sen e39 ohjeilla, induktiivisella tunnistimella varustettuna olevaan autoon? Eli jotta saisin selvää mihin piti kolvata otin moottorinohjauksesta liitinkamman irti ja selvitin että mikä niistä pinneistä on 14 ja mikä 39, sitten kolvasin ne sinne paikalleen ja laitoin liittimen takaisin autoon kiinni.

Auto käynnistyy normaalisti, ja vaihteet menee päälle kun auto on sammuksissa, mutta tosissaan antaa nuo yllämainitut vikakoodit, ja jostakin ihmeellisestä syystä INPA joskus päästi auton moottorinohjaukseen aikoja sitten, nyt ei enää päästä. Tuo DDE 2.2 jostakin syystä ei löydy INPAN listasta ja DDE 2.1 mikä on listassa kohdassa E34 Engine, ei halua toimia.

Kaikki muu siis on aivan reilassa, mutta tuo ASC valo palaa mittaristossa kokoajan ja tulee nuo vikakoodit. Jarruvalo palaa ja antaa vaihtaa vaihteita kunhan ignition on asennossa OFF eli virrat pois päältä.

Järkevästi ajatellen olisi voinut varmaan ottaa selville johtojen välit ja olla koskematta liitinkampaan...

edit: onko normaalia että moottorinohjauksen irroittamisen jälkeen menisi CAN väylät noin paskaksi? Nyt pääsin kiinni koneeseenkin ja sieltä nollasin mutta eivät halua lähteä? Akun tyhjettyä rupesi jopa automaattivaihteiston keppi liikkumaan, shiftlock ei vissiin mennyt päälle kun niin pieni jännite?
    Last edited by Tyramies; 07-11-2013, 21:45.

Leave a comment:

Working...
X