Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10079
    • KVLA

    #31
    Eihän siinä muuta kuin ne vakiot kattoo,eli öljyt ja nesteet,sekä varmistaa akun starttauskyvyn.Sitten vaan toivoo,että bensa ei ole liian vanhaa käynnistämiseen.Siis jos auto on oikeasti ollut käynnistelemättä tuon talli huilin ajan.

    Kaikkea pientä voi toki ilmetä,jos autoa ei ole käytelty.Mm. hapettuneita sähköliitoksia jotka voi aiheuttaa vaikka mitä.Ja pitkään pyörittämättömät koneen apulaitehihnat voi yllättäen vaikka katketa,ja niiden kiristimet vinkua.Bensapumppu voi jumitella yms...
    Last edited by Heguli 31; 04-08-2013, 21:40.

    Comment

    • TKGL
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 260
      • Tampere

      #32
      Tarviiko vikakoodit nollatta, kun vaihtaa rikkinäiset PDC sensorit uusiin?

      Vaihdoin tänään kaksi rikkinäistä sensoria uusiin (etu- ja takakulma). Nyt kaikki sensorit antaa järkeviä lukemia, mutta parkkitutka ei silti toimi oikein.

      Oire on sama mikä ennen sensoreiden vaihtoa:

      Parkkitutkan aktivoituessa kuuluu n. 5 sekunnin yhtenäinen piippaus ja PDC nappulan vihreä LED jää vilkkumaan.

      Auttaako tohon vikakoodien nollaus?

      Auto on e39 530i -03

      Comment

      • Phetu
        Bimmer Rookie
        • May 2013
        • 68
        • Espoo

        #33
        Mitäs tälle perälle nyt kannattaisi alkaa tekemään, uusia osia sisään, hitsata, metsästää uusi perä saksasta?

        BMW F11 535d xDrive -12

        Ex:
        -Porsche 911 C2/996, F11 520dA M-sport, F11 520dA, MB A190, Yamaha YZF-R1 -99, -E39 540iA -97, VW Golf x2

        Comment

        • asis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1140
          • Joensuu

          #34
          Kattoluukku jäi lippa-asentoon eikä mene enää kiinni. Ennen tuota se ei enää auennut kokonaan, vaan meni pelkästään lippaan eikä liiku enää. Releen napse vaan kuuluu nappia painellessa.

          Mikä hajosi ja miten tuon nyt saa kiinni?
          E39 540iA M-Sport Imolarot II
          E36 323i touring
          Volvo V70 2.4D mk3
          Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
          Honda Civic 1.4 4d ES
          Chevy Caprice Classic
          ex:
          E32 730iA
          E39 528i Calypsorot metallic
          E36 325i x2

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8267
            • Järvikylä (Nakkila)

            #35
            Originally posted by asis View Post
            Kattoluukku jäi lippa-asentoon eikä mene enää kiinni. Ennen tuota se ei enää auennut kokonaan, vaan meni pelkästään lippaan eikä liiku enää. Releen napse vaan kuuluu nappia painellessa.

            Mikä hajosi ja miten tuon nyt saa kiinni?
            oliko sulla akku irti tms. ennen kuin vika tuli? jos oli niin luukku tarvii resetoinnin.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10079
              • KVLA

              #36
              Originally posted by Phetu View Post
              Mitäs tälle perälle nyt kannattaisi alkaa tekemään, uusia osia sisään, hitsata, metsästää uusi perä saksasta?
              Mistä autosta?Tämä murikka on kuitenkin jo kätelty,joten "uutta" vaan jostain tilalle.Eihän nuo pelkät perämurikat paljoa maksa.

              Comment

              • MGT
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 360
                • Mynämäki-

                #37
                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                Vasemmalta takaa, mikähän oli johdon väri, joku lila-valkonen??
                edit: violetti-valkoinen, noh, sama asia?

                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=41605
                Tänään tuli kytkettyä ja oliki helppo homma ku joku oli jättäny herätteenkin valmiiksi.

                Tv-moduli sai siirtyä pois vahvistimen tieltä, kun ei sitä tv:tä kert näykkää.

                Comment

                • asis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1140
                  • Joensuu

                  #38
                  Originally posted by peto2 View Post
                  oliko sulla akku irti tms. ennen kuin vika tuli? jos oli niin luukku tarvii resetoinnin.
                  Eipä ole ollut. Miten tuo resetointi tehdään?

                  Seuraavana päivänä alkoi itsekseen toimimaan luukku
                  E39 540iA M-Sport Imolarot II
                  E36 323i touring
                  Volvo V70 2.4D mk3
                  Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                  Honda Civic 1.4 4d ES
                  Chevy Caprice Classic
                  ex:
                  E32 730iA
                  E39 528i Calypsorot metallic
                  E36 325i x2

                  Comment

                  • peto2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 8267
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #39
                    Originally posted by asis View Post
                    Eipä ole ollut. Miten tuo resetointi tehdään?

                    Seuraavana päivänä alkoi itsekseen toimimaan luukku
                    pidetään lippa-asentoon nappula painettuna aika X.. mulla on luukuista kuulunut vaimea naksahdus kun valmis mutta 20s riittää.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      #40
                      -00 528:n (salmiakki)avaimen pariston vaihto, miten tapahtuu? Tarvitseeko koodata uusiksi tms?

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14503
                        • Oulu

                        #41
                        Originally posted by rizzo View Post
                        -00 528:n (salmiakki)avaimen pariston vaihto, miten tapahtuu? Tarvitseeko koodata uusiksi tms?
                        Eikös näissä ole akut, jotka latautuvat kun avain on virtalukossa.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5418
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by zener View Post
                          Eikös näissä ole akut, jotka latautuvat kun avain on virtalukossa.
                          :think

                          Jaha, ja itseasiassa muistelen että aiemmassa E39:ssa ajotietokone ilmaisikin että key remote battery low tms. Isä vaan tossa soitteli että oli avain kuollut yhtäkkiä eikä enää aukea ovet napista. Mistähän tuo voisi johtua?

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14503
                            • Oulu

                            #43
                            Akku romuna, noitakihan on vaihdeltu onnistuneesti.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              #44
                              Originally posted by zener View Post
                              Akku romuna, noitakihan on vaihdeltu onnistuneesti.
                              Mulla tuntuis ottavan vasta todella läheltä autoa, ja välillä vittuilee... Akussako vika?

                              Mikähän akku tollaseen kuuluu, niin vois vaihtaa.
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              • Jusaus
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1122
                                • Kajaani

                                #45
                                Originally posted by rizzo View Post
                                :think

                                Jaha, ja itseasiassa muistelen että aiemmassa E39:ssa ajotietokone ilmaisikin että key remote battery low tms. Isä vaan tossa soitteli että oli avain kuollut yhtäkkiä eikä enää aukea ovet napista. Mistähän tuo voisi johtua?
                                Mulla teki joskus samoin, avasin ovet avaimella ja ajoin kotiin. Kotipihassa kaukosäätö toimi taas normaalisti.

                                Ja tämän malliset ainakin latautuvat virtalukossa ollessa, toista avainta tulee käytettyä harvoin, eikä se ikinä toimi suoraan laatikosta, ajelujen jälkeen on taas saanu virtaa sen verta että toimii.
                                Last edited by Jusaus; 07-08-2013, 12:59.
                                Nyk: GSX1300R -00
                                Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                                ---------------------------------------------
                                -Official member of BTCF-Sauna Team-
                                ---------------------------------------------

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎