Tuli talvi kärry laitettua. Koti matkalla pientä ruuhkaa tie työmaan takia, välillä jono seisoi ja taas vähän eteen päin. Sitten sattumalta huomasin että lämpömittari näytti 3/4 osaa. Sisäkiertoon lämmöt päälle ja ilmastointi pois päältä. No lämmöt laski normaaliin ja pysyi siinä, jätin kuitenkin ilmastoinnin pois päältä ruuhkan ajaksi. Normaalia vai ei? Kyseessä 523 -97, ilmeisesti M50.
Tuli talvi kärry laitettua. Koti matkalla pientä ruuhkaa tie työmaan takia, välillä jono seisoi ja taas vähän eteen päin. Sitten sattumalta huomasin että lämpömittari näytti 3/4 osaa. Sisäkiertoon lämmöt päälle ja ilmastointi pois päältä. No lämmöt laski normaaliin ja pysyi siinä, jätin kuitenkin ilmastoinnin pois päältä ruuhkan ajaksi. Normaalia vai ei? Kyseessä 523 -97, ilmeisesti M50.
Ei ole normaalia. Lämpömittari on puskuroitu, joten pitäisi kyllä aina pysyä siinä keskellä, jos kaikki on kunnossa. Tarkista visko + sähköflekti. Moottori on M52
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Miten tarkistat? No luulis sen tomivan jos ei pidä ääntä ja metallisilla siivillä, vai onko? Jos muoviset siivet niin kai ne voi sieltä ajan saatossa hävitä ja neste ei kierrä, jolloin uskoisin myös ongelmaa ilmenevän useammin. Täytyy ensin noi puhaltimet tarkistaa ja sitten vaikka uusia pumppu jos vika ei niistä löydy.
Miten tarkistat? No luulis sen tomivan jos ei pidä ääntä ja metallisilla siivillä, vai onko? Jos muoviset siivet niin kai ne voi sieltä ajan saatossa hävitä ja neste ei kierrä, jolloin uskoisin myös ongelmaa ilmenevän useammin. Täytyy ensin noi puhaltimet tarkistaa ja sitten vaikka uusia pumppu jos vika ei niistä löydy.
Melkein kannattaa tarkistaa/vaihtaa samalla vesipumppukin jos ei ole tietoa koska vaihdettu? Paisarin korkki voi olla myös entinen.
Niin ja onko varmasti ilmat poistettu jäähdytys järjestelmästä?
Miten tarkistat? No luulis sen tomivan jos ei pidä ääntä ja metallisilla siivillä, vai onko?
No km määrä autossa ja onko huoltokirjaa, että olis mitään mainintaa vaihdosta?
Jos alkaa olee 200tkm+ pumpulla ajettu. niin eikös sen olettais jo olevan viallinen, omien muistikuvien mukaan ainakin... :think
Toki kannattaa visko, flektit, paisarin korkki tarkastaa, näkeekös bensoissa kun avaa korkin, että sieltä pienestä letkusta tulee nestettä, siitä ny voi ainakin päätellä toimiiko pumppu yhtään.
Termostaatin tarkastus toki vähän vaikeaa ja kait viottuu yleensä toisinpäin, ettei kone lämpene. :think
Nii ja jos paikallaan/hitaassa ajossa nostaa lämpöi, niin uskoishan sen olevan viskossa vikaa, ainakaan jostain syystä ei ilmavirtaa tarpeeksi synny flektillä.
Jos alkaa olee 200tkm+ pumpulla ajettu. niin eikös sen olettais jo olevan viallinen, omien muistikuvien mukaan ainakin... :think
Ei 300tkm ajettu orkkis muovisiipinen pumppu vaikuttanut yhtään vialliselta tai huonolta kun sen vaihdoin varmuuden vuoksi. Että ei ne ihan huonoja ole kestoltaan.
Löyty kotterosta yks reikä ja piuhat ovivaloille, oletettavasti piuhat on muissakin ovissa. Koitin valoo paikalleen muttei toiminu, pitääkö nuo koodata jotenki tai laittaa sulake, vai liekkö piuhojen toisessa päässä vaan tyhjää?
97vuotinen ja 528.
Löyty kotterosta yks reikä ja piuhat ovivaloille, oletettavasti piuhat on muissakin ovissa. Koitin valoo paikalleen muttei toiminu, pitääkö nuo koodata jotenki tai laittaa sulake, vai liekkö piuhojen toisessa päässä vaan tyhjää?
97vuotinen ja 528.
Ei selvinnyt että laitoitko tavan hehkulanka- / vai LED-polttimot, mikäli LED, niin käännä sukkulapolttimo toisinpäin (pituus-suunnassa 180astetta) ..toimii ja palaa.
Hehkulankapolttimon kanssa jos ei toimi (ei tartte käännellä) on vika jossain kohtaa johdotusta (..esim. katkennut tai hapettunut johto/liitoskohta).
Kummassakaan tapauksessa ei tarvitse koodata mitään.
Comment