Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    #76
    Ite en voi pistää konepeltiä ees tuulihakaan asti, kun alkaa johto ottamaan jo kiinni. Pitäis hommata se matalampi liitin mistä johto lähtee sivuun.

    Kokeilin BT kikkaretta, mutta ei saa kaiketi ollenkaan virtaa tuon adapterijohdon kautta?
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #77
      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
      Ite en voi pistää konepeltiä ees tuulihakaan asti, kun alkaa johto ottamaan jo kiinni. Pitäis hommata se matalampi liitin mistä johto lähtee sivuun.
      Se autossa oleva runkoliitinhän lähtee hyvin helposti irti, painaa vaan sitä lukitusvipua ja nostaa.
      E39 528iA

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        #78
        Originally posted by TJJ View Post
        Se autossa oleva runkoliitinhän lähtee hyvin helposti irti, painaa vaan sitä lukitusvipua ja nostaa.
        Nonni, eipä oo tullu kokeiltua, vaikka tosiaan ei se mitenkään tukevantuntuisesti oo kiinni.
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • Jaakko P
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 75
          • Vantaa

          #79
          525i -03 kyseessä eli eikös se oo M54 kone silloin?. Pitäisi vaihtaa moniurahihna ja yksi kiristinrulla mutta tuli ongelma. Eli miten viisaammat ovat tämän tehneet?
          Itse en keksinyt muuta tapaa kuin purkaa flekti + sen suojakotelo pois. Tässähän on se ongelma että kotelossa on paisari kiinni eli nesteet valuu ulos kun otat letkut irti. Lisäksi jäähdyttimen alaosassa on vielä joku sähköinen vesipumppu joka vissiin kanssa pitäisi irroittaa. Ekan E39 sin omistanut nyt 2 päivää niin ei vielä niin tuttu. Yritin ettiä searchillakin mutta en löytänyt.

          Comment

          • ARDler
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 146
            • Pori

            #80
            lukot temppuilee, kaukosäätimestä kun laittaa ovet lukkoon niin aina ei mene kuskin ovi lukkoon, mut sittenku avaa ovet ja painaa uudestaan lukkoon niin menee kaikki ovet. mistä päin lähtisin hakemaan kipua?
            E38 730i -95

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #81
              Originally posted by Jaakko P View Post
              525i -03 kyseessä eli eikös se oo M54 kone silloin?. Pitäisi vaihtaa moniurahihna ja yksi kiristinrulla mutta tuli ongelma. Eli miten viisaammat ovat tämän tehneet?
              Itse en keksinyt muuta tapaa kuin purkaa flekti + sen suojakotelo pois. Tässähän on se ongelma että kotelossa on paisari kiinni eli nesteet valuu ulos kun otat letkut irti. Lisäksi jäähdyttimen alaosassa on vielä joku sähköinen vesipumppu joka vissiin kanssa pitäisi irroittaa. Ekan E39 sin omistanut nyt 2 päivää niin ei vielä niin tuttu. Yritin ettiä searchillakin mutta en löytänyt.
              Ei valu nesteet ulos. Paisarista irrotetaan se lukitseva muovinatsa ja yläosaan tuleva letku. Sen krympatun letkukiristimen saa löysytettyä ja sitten uudelleen kiinnittäessä kiristää puristamalla hohtimilla tai tylsillä sivuleikkureilla. Sähköinen lisävesipumppu pitää irrottaa alakautta tuuletinkotelosta. Tämän jälkeen tuulitunnelin ja viskoflektin saa nostettua pois paikaltaan. Viskossa on sitten vasenkätinen kierre.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • sonikk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 1664
                • Kerava

                #82
                Ei kai niitä tarvitse purkaa? Kaveri vaihtoi mulle viime syksynä laturin ja molemmat hihnat eikä se muistaakseni mitään purkanut..:think

                Comment

                • Jaakko P
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 75
                  • Vantaa

                  #83
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Ei valu nesteet ulos. Paisarista irrotetaan se lukitseva muovinatsa ja yläosaan tuleva letku. Sen krympatun letkukiristimen saa löysytettyä ja sitten uudelleen kiinnittäessä kiristää puristamalla hohtimilla tai tylsillä sivuleikkureilla. Sähköinen lisävesipumppu pitää irrottaa alakautta tuuletinkotelosta. Tämän jälkeen tuulitunnelin ja viskoflektin saa nostettua pois paikaltaan. Viskossa on sitten vasenkätinen kierre.
                  Aivan joo. Ongelma oli se että katoin nopeesti että paisari ja kotelo ois yhtä puuta Mutta jos ne irtoaa toisistaan ni ei sillo mitään hätää. Kiitoksia.

                  Comment

                  • ARDler
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2012
                    • 146
                    • Pori

                    #84
                    kävin aamusti kaupassa ni takasin tulo matkalla kesken ajon ohjaustehostin lakkas toimimasta, kun pääsin kotiin käynnistin auton uusiks ni sit taas pelitti?
                    en löytäny mitään vikakoodejakaan mikä liittys asiaan
                    E38 730i -95

                    Comment

                    • Fastpiksu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2010
                      • 1571
                      • Kajaani-Paltamo

                      #85
                      Tarkista ainakin öljyn taso..
                      Chevrolet Express van
                      Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                      E36 325i group F

                      Ex:
                      e34 525i
                      e34 525tds "superturbo"
                      e39 530d M-Sport

                      Comment

                      • heikoin
                        Newbiemmer
                        • Oct 2010
                        • 29
                        • Suomi

                        #86
                        Oisko kellään aavistusta mikä ilmastointilaitteessa mättää. Se pitää vikisevää ääntä kun ilmastoinnin laittaa päälle. Sisälle ei tietenkään ääntä kuule, mutta ulos kylläkin, jos tarkasti kuuntelee. Auto lisäksi täristää tyhjäkäynnillä, jos ilmastointilaitteen laittaa pääälle. Puhaltaa kylmää ilmaa ihan normaalisti. Auto on ollut minulla kolme vuotta. Aluksi ei ollut tärinä tai "vikinä" ongelmia.

                        MIstähän kannattaisi lähteä vikaa etsimään?

                        Comment

                        • Looks
                          Bimmer Rookie
                          • May 2005
                          • 157
                          • 61°04′N, 028°11′E

                          #87
                          Dodii, elikkäs 528iA m52 ei sitten starttaa, jäi suoraan ajosta parkkihalliin.

                          Avaimesta kääntäessä ei tapahdu muuta kuin mittaristoon syttyy valot.

                          Sulakkeet tsekattu, akun napajännite mitattu, okok.

                          Mitäs arvon raati veikkaa mahdolliseksi vikakohteeksi?

                          -Startti?
                          -Virtalukonpohja?
                          -nokka-tai kampia-akselin asentotunnistin?
                          -Laatikko luulee olevansa D-asenossa?



                          Aluksi kannattaisi kyllä lukea vikakoodit, mutta eipä juuri satu olemaan vikakoodinlukijaa saatavilla.

                          Neuvoja otetaan vastaan..
                          e30 cabrio
                          ----
                          ex e30, e21, e36, e46, e39, e60

                          ----
                          EI se siitä.. samaa paskaa päivästä toiseen!

                          Comment

                          • sonikk
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 1664
                            • Kerava

                            #88
                            Ajonesto (EWS)?

                            Comment

                            • Fastpiksu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2010
                              • 1571
                              • Kajaani-Paltamo

                              #89
                              Kai se nyt kuitenkin pyörittää starttia vaikka ajonesto olisikin päällä.
                              Jos auto ei starttaa ollenkaan, vikaa on turha hakea kampi- tai nokka-akseleiden asentotunnistimista.

                              Kyllä starttimoottoria veikkaan, otappa esimerkiksi muutama räikän jatkovarsi taikka muu vastaava rautaputki/tanko ja kopistele startin solenoidia sillä ja lekalla kun kaveri kääntelee avainta lukossa. Eiköhän se käyntiin lähe
                              Chevrolet Express van
                              Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                              E36 325i group F

                              Ex:
                              e34 525i
                              e34 525tds "superturbo"
                              e39 530d M-Sport

                              Comment

                              • peto2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 8267
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                #90
                                Originally posted by Fastpiksu View Post
                                Kai se nyt kuitenkin pyörittää starttia vaikka ajonesto olisikin päällä.
                                Jos auto ei starttaa ollenkaan, vikaa on turha hakea kampi- tai nokka-akseleiden asentotunnistimista.

                                Kyllä starttimoottoria veikkaan, otappa esimerkiksi muutama räikän jatkovarsi taikka muu vastaava rautaputki/tanko ja kopistele startin solenoidia sillä ja lekalla kun kaveri kääntelee avainta lukossa. Eiköhän se käyntiin lähe
                                ei se kyllä edes pyöritä starttia jos ajonesto puuttuu peliin.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎