Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alaväännöt hukassa ja kulutus tapissa! RATKAISTU!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hammerhood
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 102
    • Suomi

    #91
    Originally posted by TJJ View Post
    Ilmastoinnin kompura menee päälle. Nyt kun on nollakeli, niin se ei ole kokoajan päällä kuten normaalisti.
    Ok kiitti. Nyt voidaan tuokin ilmiö sulkea pois näistä käyntiongelmista

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      #92
      Originally posted by Hammerhood View Post
      Ok kiitti. Nyt voidaan tuokin ilmiö sulkea pois näistä käyntiongelmista
      Asian voi vielä varmistaa laittamalla ilmastointi hetkeksi pois päältä ja kuuntelemalla sen jälkeen ilmiötä uudestaan. Jos napsuu siitä huolimatta, aiheuttaja on jokin muu laite.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #93
        Bensanpaineet kannataa käydä mittaamassa jos on jotain häikkää sillä puolen:think Tarkistitkos sen alipaineletkun joka menee bensansäätimelle? Se yleensä hapertuu ja saattaa vuotaa!
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #94
          Mulla meni nuo Rough arvo juuri samalla tavalla pieleen, koneen käynti hieman "putputtava" ja vääntö huono. Lisäksi polttoaineen kulutus nousi huomattavasti ja tehot putosi. Syynä kannentiivisteen vuoto kahden sylinterin välissä. Konehan oli M52b25.
          Tuolla INPAn kuvassa näkyisi juuri kaksi rinnakkaista sylinteriparia käyvän huonosti. Ohivuotomittaus paljastaisi välittömästi asian...
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • Hammerhood
            Bimmer Rookie
            • Nov 2013
            • 102
            • Suomi

            #95
            Originally posted by Havis View Post
            Asian voi vielä varmistaa laittamalla ilmastointi hetkeksi pois päältä ja kuuntelemalla sen jälkeen ilmiötä uudestaan. Jos napsuu siitä huolimatta, aiheuttaja on jokin muu laite.
            Testasin tyhjäkäyntiä ilmastointi poispäältä ja edelleen sama ääni kuuluu ja tälläkertaa voin satavarmasti sanoa että ääni kuuluu vanoskopasta imupuolelta.

            Mikä tuolla vanoksessa voi tämän tyyppistä ääntä päästää? Ja kun ääni toistuu noin 2min välein kun kellosta seurasin. Koitan saada ääninäytettä vielä linkitettyä kunhan saan tuon puhelimen tietsikkaan kytkettyä

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #96
              Originally posted by Hammerhood View Post
              Testasin tyhjäkäyntiä ilmastointi poispäältä ja edelleen sama ääni kuuluu ja tälläkertaa voin satavarmasti sanoa että ääni kuuluu vanoskopasta imupuolelta.

              Mikä tuolla vanoksessa voi tämän tyyppistä ääntä päästää? Ja kun ääni toistuu noin 2min välein kun kellosta seurasin. Koitan saada ääninäytettä vielä linkitettyä kunhan saan tuon puhelimen tietsikkaan kytkettyä
              Tankinhuohotin käryjen solenoidi?

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #97
                Originally posted by janke View Post
                Bensanpaineet kannataa käydä mittaamassa jos on jotain häikkää sillä puolen:think Tarkistitkos sen alipaineletkun joka menee bensansäätimelle? Se yleensä hapertuu ja saattaa vuotaa!
                Tämän minäkin haluaisin tietää, kyseessä kun kuitenkin on oireista päätellen mitä suurimmalla todennäköisyydellä imuvuoto?

                Comment

                • Hammerhood
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2013
                  • 102
                  • Suomi

                  #98
                  Originally posted by janke View Post
                  Bensanpaineet kannataa käydä mittaamassa jos on jotain häikkää sillä puolen:think Tarkistitkos sen alipaineletkun joka menee bensansäätimelle? Se yleensä hapertuu ja saattaa vuotaa!
                  Sen alipaine letkun vaihdoin huohottimen vaihdon yhteydessä mutta bensan paineita en ole mittauttanu. Varmaan olis aihetta käydä nekin tarkistamassa

                  Comment

                  • Hammerhood
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2013
                    • 102
                    • Suomi

                    #99
                    Originally posted by Jürgen_ View Post
                    Mulla meni nuo Rough arvo juuri samalla tavalla pieleen, koneen käynti hieman "putputtava" ja vääntö huono. Lisäksi polttoaineen kulutus nousi huomattavasti ja tehot putosi. Syynä kannentiivisteen vuoto kahden sylinterin välissä. Konehan oli M52b25.
                    Tuolla INPAn kuvassa näkyisi juuri kaksi rinnakkaista sylinteriparia käyvän huonosti. Ohivuotomittaus paljastaisi välittömästi asian...
                    Kone on juurikin putputtavan kuuloinen ja vääntö/bensan kulutus vaihtelevaa
                    Mutta eikö tällöin menisi öljyt ja nesteet sekaisin? Jäähdytinnesteet ainakin ovat kirkkaat ja öljykin ihan öljyä..
                    Pahalta kyllä kuulostaa jos nämä oireet viittaavat juuri tuohon kannen tiivisteeseen. Ihmettelen vain että mikä tuon kansivuodon olisi sitten aiheuttanut kun lämmöt ovat koko omistukseni aikan pysyneet hyvin normaaleissa rajoissa

                    Comment

                    • Hammerhood
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2013
                      • 102
                      • Suomi

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Tankinhuohotin käryjen solenoidi?
                      mikä on tankin huohotinkäryjen solenoidi?
                      Näkyykö realomista tämä?

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3667
                        • seinäjoki

                        Originally posted by Hammerhood View Post
                        mikä on tankin huohotinkäryjen solenoidi?
                        Näkyykö realomista tämä?
                        Pitäisi löytyä imusarjan alta heti ekana!
                        Tuossa kuva:http://www.ebay.com.au/itm/BMW-e31-e...-/271155671266


                        Ja Realoem osa 1:http://www.realoem.com/bmw/showparts...98&hg=13&fg=15

                        Ja Tuola vielä jotain kuvia:http://blog.bavauto.com/5434/bmw-m54...30i-525i-530i/

                        Last edited by janke; 31-12-2013, 17:29.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • Hammerhood
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2013
                          • 102
                          • Suomi

                          Noniin tuota mokkulaa joskus ihmettelinkin kun vaihoin huohotusventtiilin elikkä voiko tämä bensan paluu venttiili aiheuttaa tätä ongelmaa? Itsellänkun ei ole mitään hajua tuon kappaleen toiminnasta tai vaikutuksesta auton käyttäytymiseen sen verran noviisi kun olen

                          Voiko tuo venttiili esim olla yksi imuvuotosyyllinen tai sen toimimattomuudella juuri vaikutusta suuttimien toimintaan? Vai kuuluko sen naksahtaakin välillä tuolla kuvailemallani tavalla? Ja pystynkö inpalla tuon toiminnan testaamaan?

                          Kiitos jo paljon hyvistä vinkeistä!

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            Originally posted by Hammerhood View Post
                            Noniin tuota mokkulaa joskus ihmettelinkin kun vaihoin huohotusventtiilin elikkä voiko tämä bensan paluu venttiili aiheuttaa tätä ongelmaa? Itsellänkun ei ole mitään hajua tuon kappaleen toiminnasta tai vaikutuksesta auton käyttäytymiseen sen verran noviisi kun olen

                            Voiko tuo venttiili esim olla yksi imuvuotosyyllinen tai sen toimimattomuudella juuri vaikutusta suuttimien toimintaan? Vai kuuluko sen naksahtaakin välillä tuolla kuvailemallani tavalla? Ja pystynkö inpalla tuon toiminnan testaamaan?

                            Kiitos jo paljon hyvistä vinkeistä!
                            Tuota minäkin ole ihmetellyt ja yleensäkkin koko polttoaineen kierrätys järjestelmää, kun vasenman takalokarin sisällä on joku actiivi-hiili pönttö ja vielä joku pieni säiliökin, että jos tuo järjestelmä on tukossa tai epäkunnossa, niin mitä siitä seuraa:think Tuo venttiili antaa kyllä koodin jos se on paskana.

                            Eli tuollanen:http://www.youtube.com/watch?v=cyee7PPTcok
                            Last edited by janke; 31-12-2013, 19:44.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              Originally posted by Hammerhood View Post
                              Kone on juurikin putputtavan kuuloinen ja vääntö/bensan kulutus vaihtelevaa
                              Mutta eikö tällöin menisi öljyt ja nesteet sekaisin? Jäähdytinnesteet ainakin ovat kirkkaat ja öljykin ihan öljyä..
                              Pahalta kyllä kuulostaa jos nämä oireet viittaavat juuri tuohon kannen tiivisteeseen. Ihmettelen vain että mikä tuon kansivuodon olisi sitten aiheuttanut kun lämmöt ovat koko omistukseni aikan pysyneet hyvin normaaleissa rajoissa
                              Vuoto tapahtuu vain syliteristä toiseen, ei vesi tai öljytilaan. Omasta räppänästä tuo vuoto (kuumat kaasut) kulutti lohkoon uran jonka vuoksi ei kannattanut enää sitä kunnostaa. Kilometrejä mittarissa oli tuolloin 360tkm.
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              • Hammerhood
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2013
                                • 102
                                • Suomi

                                Originally posted by Jürgen_ View Post
                                Vuoto tapahtuu vain syliteristä toiseen, ei vesi tai öljytilaan. Omasta räppänästä tuo vuoto (kuumat kaasut) kulutti lohkoon uran jonka vuoksi ei kannattanut enää sitä kunnostaa. Kilometrejä mittarissa oli tuolloin 360tkm.
                                Mitenhän 170tkm ajettu kone olisi noin ottanu ihteensä jos ikinä ei ole kenkää annettu vaan normaaliajossa ollut ja toiminut moitteettomasti enne tätä ongelmaa:think Jotenkin en vaan jaksa uskoa tuohon että kansi/pahvi olisi entinen. Pakko tässä on muutakautta vikaa ensin etsiä ennen kuin tuohon teoriaan päädyn itse

                                Ja en ole kuullut vielä kellään olleen tuossa uudemmassa TU koneisissa ja nuilla kilometreillä että olis kansi jo mennyt varsinkin jos auto ollu täysin ihan normiajossa ilman mitään revittelyjä tai isompia vikoja. Tai sitten tosiaan on maanantaipäivän moottori joka petti jo nyt..

                                ...Mutta bensan paineet ensin sitten lisää ihmettelyä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎