Ok kiitti. Nyt voidaan tuokin ilmiö sulkea pois näistä käyntiongelmista
Asian voi vielä varmistaa laittamalla ilmastointi hetkeksi pois päältä ja kuuntelemalla sen jälkeen ilmiötä uudestaan. Jos napsuu siitä huolimatta, aiheuttaja on jokin muu laite.
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Bensanpaineet kannataa käydä mittaamassa jos on jotain häikkää sillä puolen:think Tarkistitkos sen alipaineletkun joka menee bensansäätimelle? Se yleensä hapertuu ja saattaa vuotaa!
Mulla meni nuo Rough arvo juuri samalla tavalla pieleen, koneen käynti hieman "putputtava" ja vääntö huono. Lisäksi polttoaineen kulutus nousi huomattavasti ja tehot putosi. Syynä kannentiivisteen vuoto kahden sylinterin välissä. Konehan oli M52b25.
Tuolla INPAn kuvassa näkyisi juuri kaksi rinnakkaista sylinteriparia käyvän huonosti. Ohivuotomittaus paljastaisi välittömästi asian...
Asian voi vielä varmistaa laittamalla ilmastointi hetkeksi pois päältä ja kuuntelemalla sen jälkeen ilmiötä uudestaan. Jos napsuu siitä huolimatta, aiheuttaja on jokin muu laite.
Testasin tyhjäkäyntiä ilmastointi poispäältä ja edelleen sama ääni kuuluu ja tälläkertaa voin satavarmasti sanoa että ääni kuuluu vanoskopasta imupuolelta.
Mikä tuolla vanoksessa voi tämän tyyppistä ääntä päästää? Ja kun ääni toistuu noin 2min välein kun kellosta seurasin. Koitan saada ääninäytettä vielä linkitettyä kunhan saan tuon puhelimen tietsikkaan kytkettyä
Testasin tyhjäkäyntiä ilmastointi poispäältä ja edelleen sama ääni kuuluu ja tälläkertaa voin satavarmasti sanoa että ääni kuuluu vanoskopasta imupuolelta.
Mikä tuolla vanoksessa voi tämän tyyppistä ääntä päästää? Ja kun ääni toistuu noin 2min välein kun kellosta seurasin. Koitan saada ääninäytettä vielä linkitettyä kunhan saan tuon puhelimen tietsikkaan kytkettyä
Bensanpaineet kannataa käydä mittaamassa jos on jotain häikkää sillä puolen:think Tarkistitkos sen alipaineletkun joka menee bensansäätimelle? Se yleensä hapertuu ja saattaa vuotaa!
Tämän minäkin haluaisin tietää, kyseessä kun kuitenkin on oireista päätellen mitä suurimmalla todennäköisyydellä imuvuoto?
Bensanpaineet kannataa käydä mittaamassa jos on jotain häikkää sillä puolen:think Tarkistitkos sen alipaineletkun joka menee bensansäätimelle? Se yleensä hapertuu ja saattaa vuotaa!
Sen alipaine letkun vaihdoin huohottimen vaihdon yhteydessä mutta bensan paineita en ole mittauttanu. Varmaan olis aihetta käydä nekin tarkistamassa
Mulla meni nuo Rough arvo juuri samalla tavalla pieleen, koneen käynti hieman "putputtava" ja vääntö huono. Lisäksi polttoaineen kulutus nousi huomattavasti ja tehot putosi. Syynä kannentiivisteen vuoto kahden sylinterin välissä. Konehan oli M52b25.
Tuolla INPAn kuvassa näkyisi juuri kaksi rinnakkaista sylinteriparia käyvän huonosti. Ohivuotomittaus paljastaisi välittömästi asian...
Kone on juurikin putputtavan kuuloinen ja vääntö/bensan kulutus vaihtelevaa
Mutta eikö tällöin menisi öljyt ja nesteet sekaisin? Jäähdytinnesteet ainakin ovat kirkkaat ja öljykin ihan öljyä..
Pahalta kyllä kuulostaa jos nämä oireet viittaavat juuri tuohon kannen tiivisteeseen. Ihmettelen vain että mikä tuon kansivuodon olisi sitten aiheuttanut kun lämmöt ovat koko omistukseni aikan pysyneet hyvin normaaleissa rajoissa
Noniin tuota mokkulaa joskus ihmettelinkin kun vaihoin huohotusventtiilin elikkä voiko tämä bensan paluu venttiili aiheuttaa tätä ongelmaa? Itsellänkun ei ole mitään hajua tuon kappaleen toiminnasta tai vaikutuksesta auton käyttäytymiseen sen verran noviisi kun olen
Voiko tuo venttiili esim olla yksi imuvuotosyyllinen tai sen toimimattomuudella juuri vaikutusta suuttimien toimintaan? Vai kuuluko sen naksahtaakin välillä tuolla kuvailemallani tavalla? Ja pystynkö inpalla tuon toiminnan testaamaan?
Noniin tuota mokkulaa joskus ihmettelinkin kun vaihoin huohotusventtiilin elikkä voiko tämä bensan paluu venttiili aiheuttaa tätä ongelmaa? Itsellänkun ei ole mitään hajua tuon kappaleen toiminnasta tai vaikutuksesta auton käyttäytymiseen sen verran noviisi kun olen
Voiko tuo venttiili esim olla yksi imuvuotosyyllinen tai sen toimimattomuudella juuri vaikutusta suuttimien toimintaan? Vai kuuluko sen naksahtaakin välillä tuolla kuvailemallani tavalla? Ja pystynkö inpalla tuon toiminnan testaamaan?
Kiitos jo paljon hyvistä vinkeistä!
Tuota minäkin ole ihmetellyt ja yleensäkkin koko polttoaineen kierrätys järjestelmää, kun vasenman takalokarin sisällä on joku actiivi-hiili pönttö ja vielä joku pieni säiliökin, että jos tuo järjestelmä on tukossa tai epäkunnossa, niin mitä siitä seuraa:think Tuo venttiili antaa kyllä koodin jos se on paskana.
Kone on juurikin putputtavan kuuloinen ja vääntö/bensan kulutus vaihtelevaa
Mutta eikö tällöin menisi öljyt ja nesteet sekaisin? Jäähdytinnesteet ainakin ovat kirkkaat ja öljykin ihan öljyä..
Pahalta kyllä kuulostaa jos nämä oireet viittaavat juuri tuohon kannen tiivisteeseen. Ihmettelen vain että mikä tuon kansivuodon olisi sitten aiheuttanut kun lämmöt ovat koko omistukseni aikan pysyneet hyvin normaaleissa rajoissa
Vuoto tapahtuu vain syliteristä toiseen, ei vesi tai öljytilaan. Omasta räppänästä tuo vuoto (kuumat kaasut) kulutti lohkoon uran jonka vuoksi ei kannattanut enää sitä kunnostaa. Kilometrejä mittarissa oli tuolloin 360tkm.
Vuoto tapahtuu vain syliteristä toiseen, ei vesi tai öljytilaan. Omasta räppänästä tuo vuoto (kuumat kaasut) kulutti lohkoon uran jonka vuoksi ei kannattanut enää sitä kunnostaa. Kilometrejä mittarissa oli tuolloin 360tkm.
Mitenhän 170tkm ajettu kone olisi noin ottanu ihteensä jos ikinä ei ole kenkää annettu vaan normaaliajossa ollut ja toiminut moitteettomasti enne tätä ongelmaa:think Jotenkin en vaan jaksa uskoa tuohon että kansi/pahvi olisi entinen. Pakko tässä on muutakautta vikaa ensin etsiä ennen kuin tuohon teoriaan päädyn itse
Ja en ole kuullut vielä kellään olleen tuossa uudemmassa TU koneisissa ja nuilla kilometreillä että olis kansi jo mennyt varsinkin jos auto ollu täysin ihan normiajossa ilman mitään revittelyjä tai isompia vikoja. Tai sitten tosiaan on maanantaipäivän moottori joka petti jo nyt..
...Mutta bensan paineet ensin sitten lisää ihmettelyä
Comment