Osaako joku sano mikä on sigun auton pakoputken ulkohalkaisijan mitta?:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jani] View PostMites tuo nokka-akselin asentotunnistin vaikuttaa päästöihin? Leimasta ei mennyt läpi päästöjen takia ja sen tiedän että nokan asentotunnistin on rikki...
Originally posted by janke View PostOsaako joku sano mikä on sigun auton pakoputken ulkohalkaisijan mitta?:think
EDIT: Paskat, 2,5"/63mm.Last edited by kaol; 03-04-2014, 19:24.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Nyt on testailtu ja todettu, että auto menee lepotilaan niinkuin kuuluukin. Lepotilan virrankulutus on 0,1-0,5A eli 100-500mA. Eikös tuon pitäisi olla n. 40mA?
Hanskalokerosta sulakkeen numero 4 irroittamalla (auton ollessa lepotilassa) tippuu kulutus lähes nollaan.
Oireet jonka takia rupesin lepotilan virran kulutusta mittailemaan: akku purkautuu vähitellen ja sitä joutuu latailemaan aina välillä. Lepojännite akun navoista mitattuna vuorokausi latauksen jälkeen 12,7V ja akku 4,5v vanha bemarin akku. Eli akun pitäisi olla kunnossa.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Tyhjäkäynti ryntäyttää moottorin ollessa kylmä. Eli kone meinaa ikäänkuin tukahtua ja sammua joka johtaa kierrosten nousuun tuonne 1500 rpm paikkeille ja sen jälkeen käy normaalisti. Tämä tapahtuu muutaman minuutin välein kunnen moottori on lämmennyt. Auto on siis vm 99 528i (uudempi moottori).
Taustaksi, talvella syttyi kovalla pakkasella moottorin vikavalo, koodi viittasi moottorin lämpötilantunnistimeen ja lambdaan (johonkin niistä). Lämpötilantunnistin ja termarikotelo vaihdettiin. Tyhjäkäyntiongelma säilyi. Huolto on tutkinut imuvuodot ja heidän mukaansa niitä ei ole.
Autossa on ollut jo pitkään pakosarjavuoto jota on korjattu vaihtamalla tiiviste kahdesti. Ongelman perimmäinen syy lienee pakosarjan kieroissa heloissa joita ei ole saatu suoristettua. Nyt viimeksi laitettu edellisen moottoriversion pakosarjan tiiviste joka on paksumpi mutta sekään ei poistanut vuotoa. Lambdoista tulee edelleen vikakoodia joten ongelma on olemassa. Kylmänä vaikuttaisi myös polttoaineen kulutus olevan kohtuullisen kova.
Mitä raati tuumaa, mistä tyhkäynnin pumppaaminen johtuu? Voiko pakosarjavuoto olla syynä siihen? Vai haetaanko edelleen imuvuotoa?
Kun olen kahteen otteeseen maksanut tuon pakosarjan tiivisteen vaihdon, en halua enää kolmatta kertaa maksaa 600 EURoa tyhjästä jos homma ei tule varmasti kuntoon.528i M-sport 1999
Comment
-
-
Originally posted by Munkka View PostTyhjäkäynti ryntäyttää moottorin ollessa kylmä. Eli kone meinaa ikäänkuin tukahtua ja sammua joka johtaa kierrosten nousuun tuonne 1500 rpm paikkeille ja sen jälkeen käy normaalisti. Tämä tapahtuu muutaman minuutin välein kunnen moottori on lämmennyt. Auto on siis vm 99 528i (uudempi moottori).
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostVanoksen tiivisteet, mulla oli ihan sama vika samanlaisessa autossa. Searchilla löytyy useita samanlaisia ja tiivisteillä korjaantuu.
Onko tämä kallis teettää huollossa/osaako ne tehdä tämän jossain Autofit huollossa?528i M-sport 1999
Comment
-
-
Originally posted by Munkka View PostTämä oli uutta. Mulla ei tuo vanos kyllä rallata lainkaan.
Onko tämä kallis teettää huollossa/osaako ne tehdä tämän jossain Autofit huollossa?
Sulla ilmeisesti tuplavanos, joten suht helposti nuo tiivisteet vaihtaa.
Sinun pitää vaan itse hommata tuo tiivistesarja esim. Beisan, koska orkkiksena ei noita saa.
Teetettynä veikkaisin, että joudut köyhtymään 4-500€ sisältäen osat. Osista tulee jo se melkein 200€ jos ja KUN kaikki tiivisteet uusitaan samalla.
http://www.beisansystems.com/
Sieltä opiskelemaan, ohjeet ja kaikki löytyy.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Originally posted by Munkka View PostTyhjäkäynti ryntäyttää moottorin ollessa kylmä. Eli kone meinaa ikäänkuin tukahtua ja sammua joka johtaa kierrosten nousuun tuonne 1500 rpm paikkeille ja sen jälkeen käy normaalisti. Tämä tapahtuu muutaman minuutin välein kunnen moottori on lämmennyt. Auto on siis vm 99 528i (uudempi moottori).
Taustaksi, talvella syttyi kovalla pakkasella moottorin vikavalo, koodi viittasi moottorin lämpötilantunnistimeen ja lambdaan (johonkin niistä). Lämpötilantunnistin ja termarikotelo vaihdettiin. Tyhjäkäyntiongelma säilyi. Huolto on tutkinut imuvuodot ja heidän mukaansa niitä ei ole.
Autossa on ollut jo pitkään pakosarjavuoto jota on korjattu vaihtamalla tiiviste kahdesti. Ongelman perimmäinen syy lienee pakosarjan kieroissa heloissa joita ei ole saatu suoristettua. Nyt viimeksi laitettu edellisen moottoriversion pakosarjan tiiviste joka on paksumpi mutta sekään ei poistanut vuotoa. Lambdoista tulee edelleen vikakoodia joten ongelma on olemassa. Kylmänä vaikuttaisi myös polttoaineen kulutus olevan kohtuullisen kova.
Mitä raati tuumaa, mistä tyhkäynnin pumppaaminen johtuu? Voiko pakosarjavuoto olla syynä siihen? Vai haetaanko edelleen imuvuotoa?
Kun olen kahteen otteeseen maksanut tuon pakosarjan tiivisteen vaihdon, en halua enää kolmatta kertaa maksaa 600 EURoa tyhjästä jos homma ei tule varmasti kuntoon.
Comment
-
-
Originally posted by Pinxi View PostEi se välttämättä rallatakkaan, päästää vaan paineet vanoksen mäntien ohi.
Sulla ilmeisesti tuplavanos, joten suht helposti nuo tiivisteet vaihtaa.
Sinun pitää vaan itse hommata tuo tiivistesarja esim. Beisan, koska orkkiksena ei noita saa.
Teetettynä veikkaisin, että joudut köyhtymään 4-500€ sisältäen osat. Osista tulee jo se melkein 200€ jos ja KUN kaikki tiivisteet uusitaan samalla.
http://www.beisansystems.com/
Sieltä opiskelemaan, ohjeet ja kaikki löytyy.
Tuossa jo tutkin asiaa foorumin haulla ja Googella. Lähetin tuon linkin tuohon Beisanin ohjeeseen tuttuun huoltofirmaan ja pyysin tarjouksen vaihtotyöstä ohjeen mukaan jos hommaan itse osat. Katsotaan miten käy.528i M-sport 1999
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostPakosarja vuoto johtuu haljenneesta katista, joka siis yhtä puuta pakosarjan kanssa. Pakosarjat irti, suojapelti pois ja hitsaamaan. Tästäkin löytyy searchilla juttua.
Pakosarja on ollut kolme kertaa irti ja huoltofirman mukaan halkeamia siellä ei ole. Minä olen itse puhtaasti sen varassa mitä asentaja on kertonut koska en ole ollut vahtimassa sitä mitä siellä on tehty.
Koko pakosarja episodi on lähtenyt liikkeelle käyntiääneessä olevasta tupsutuksesta. http://youtu.be/NiJSxiyNrts
Itonaista/rikkinäisti sytystulppaa on veikattu ensin mutta sekin on suljettu pois kun tulpat vaihdettiin. En tiedä voisiko se ääni sitten liittyä tähän Vanokseen ja silloin pakosarjan syynääminen ollut turhaa.528i M-sport 1999
Comment
-
-
Kyllä on tuttu pörinä tuossa videossa. Itselläni myös 528ia vm. TU-koneella joka äänteli aikalailla samallatavoin.
Vein auton korjaamolle kun ei ollut luottoa itseeni pakosarjojen irroituksen suhteen ja heidän diagnoosinsa oli: Toinen katti revennyt melkein irti ja toinen ei-niin-pahasti repsahtanut. Hitsasivat ne sitten kiinni ja ainakin vielä on ääni pysynyt mukavan hiljaisena.
Comment
-
-
Originally posted by Munkka View PostJoo. Olen tutkinut asiaa kyllä.
Pakosarja on ollut kolme kertaa irti ja huoltofirman mukaan halkeamia siellä ei ole. Minä olen itse puhtaasti sen varassa mitä asentaja on kertonut koska en ole ollut vahtimassa sitä mitä siellä on tehty.
Koko pakosarja episodi on lähtenyt liikkeelle käyntiääneessä olevasta tupsutuksesta. http://youtu.be/NiJSxiyNrts
Itonaista/rikkinäisti sytystulppaa on veikattu ensin mutta sekin on suljettu pois kun tulpat vaihdettiin. En tiedä voisiko se ääni sitten liittyä tähän Vanokseen ja silloin pakosarjan syynääminen ollut turhaa.
Comment
-
-
Originally posted by Munkka View PostVoehan perskule. Kai se on sitten vielä pyydettävä tutkimaan tuo katin halkeaminen.
Comment
-
Comment