Originally posted by Bmw Master
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Elä ny nuin
Mä vielä salaa toivoin, että jotain ois vaan irronnu, ku eilen rymyytin menemään huonoa soratietä pitkän matkaa :think
-
Niin ei kai sulla ole dieseli? Sitten se on ~3000€ ja halpaa dieselillä ajoaOriginally posted by Samppae39 View PostEi toimi niin. Katotaan nyt ku auto seisoo päivän. Ainakaan ABC:llä käynti ei riittäny.
Leave a comment:
-
Sammutat auton, odotat hetken ja starttaat uudelleen. Jos valo pois kaikki ok.Originally posted by Samppae39 View PostEn oikeen haulla löytäny tulosta, joten kysyn suoraan...
Aamulla lähdin töihin, niin mittaristossa loisti laatikon keltanen ratas. Mittaristossa ei näy ollenkaan vaihdekaaviota. Laatikko toimii muuten normaalisti, mutta nyppäsee vaihtaessa terävämmin ku ennen.
Alanko myymään autoa osina pois vai selviääkö vika muuten, ku laatikon vaihtamalla?
Leave a comment:
-
En oikeen haulla löytäny tulosta, joten kysyn suoraan...
Aamulla lähdin töihin, niin mittaristossa loisti laatikon keltanen ratas. Mittaristossa ei näy ollenkaan vaihdekaaviota. Laatikko toimii muuten normaalisti, mutta nyppäsee vaihtaessa terävämmin ku ennen.
Alanko myymään autoa osina pois vai selviääkö vika muuten, ku laatikon vaihtamalla?
Leave a comment:
-
Uskoisin että kun ei vedätetä isolla vaihteella pikkukierroksilla, niin kestää paljopaljo pidempään. Ite tulee välillä ku on jotain isompaa koppia perässä, ajettua sitte jopa nelosella. Menee vähä herkemmin eikä ala ainakaan edes pientä jyrinää pitämään jos tulee joku vastainen.Originally posted by Mikkomies84 View PostMiten kauan porukalla on kestänyt vauhtipyörät e39 -dieseleissä? Nettiauton ilmoituksissa ainakaan ei missään mainosteta että olisi vaihdeltu vaikka paljon rullattuja näkyy, e46 ilmoituksissa monissa on lukenut dmf -rempoista. Onko 520d:ssa kestävin pyörä kun vähiten vääntöjäkin?
462 nyt rullattu eikä mitään vauhtipyöräongelmia ole ollu.
Ja luulen et 3 sarjalaiset saa paljo enempi sikaa ku nää vitoset, siksi nämä kestää paremmin.
Last edited by Bmw Dreamer; 16-03-2014, 21:24.
Leave a comment:
-
Ei tee.. Jos puolien, tulppien ja suuttimienkaan siirtely ei muuta vikaa mihinkään niin mittaa puristukset.Originally posted by Ivl View PostMutta mikäs tuota nelospytyn häiriötä aiheuttaa, kun engine roughnesit on siinä tapissa verrattuna muihin pyttyihin?
Ei kai tuo rikkinäinen Imm tuota tee? Vai tekeekö?
T Jukka
Leave a comment:
-
Originally posted by Funki View PostEikös tuo ole aika selvä merkki että ilmamassamittari on rikki :think
Mutta mikäs tuota nelospytyn häiriötä aiheuttaa, kun engine roughnesit on siinä tapissa verrattuna muihin pyttyihin?
Ei kai tuo rikkinäinen Imm tuota tee? Vai tekeekö?
T Jukka
Leave a comment:
-
Miten kauan porukalla on kestänyt vauhtipyörät e39 -dieseleissä? Nettiauton ilmoituksissa ainakaan ei missään mainosteta että olisi vaihdeltu vaikka paljon rullattuja näkyy, e46 ilmoituksissa monissa on lukenut dmf -rempoista. Onko 520d:ssa kestävin pyörä kun vähiten vääntöjäkin?
Leave a comment:
-
Jep 54,90e Valeon pumppu. Itsekin vaihdoin ihan jo siksi, ettei vaivaisi ja pitää se kuitenkin vaihtaa jossain vaiheessa.
Leave a comment:
-
Motonetista Valeon pumppu ~50€.Originally posted by Haatainen View Postsatasen kulu nyt,
Leave a comment:
-
No niinkai se sitten täytyy vaihtaa. Parempi toki päivän viive ja satasen kulu nyt, kuin tonnin remppa parin kuukauden päästä. Melkeen silti luulen, että tuo pumppu tuola ongelmitta olis vuoden pari pyörinyt.Originally posted by BMW_Harrastaja View PostKyllä se kannattaa vaihtaa nyt samalla. Itse myös juuri vaihdoin kakkosautosta, kun tuntui aavistus väljää. Näytti olevan 2001 vuodelta, joten oli aikakin. Vaikea sanoa kauanko olisi vielä kestänyt.
Epäilyksen siemen on kuitenkin kylvetty otolliseen maaperään.
Leave a comment:
-
Mulla 528-97 ja mystistä tärinää, jotain häikkää nelospytyssä. Inpalla kun katsoo engine roughnessia niin nelospytty näyttää yli 10 000 lukemia, kun muut näyttää nollaa.Originally posted by jannnu78 View PostOtsakkeen mukainen menopeli.Oli aiemmin ongelmia nimeonmaan kylmäkäynnistyksissä , tärisi , tutisi ja äänteli , kunnes yksi aamu -25 pakkasesta käyntiin ilman lämmitystä ja 5 pytyn puola sano sopparin irti ja kasteli tulppia ja nokeenutti ne kun menin linkuttamalla huoltoon . Vaihdetiin uudet tulpat ja ainoastaan pimeänä ollut 5 puola vahdettiin , auto pelas kk päivät kunnes samat oireet palas tänä aamuna (16.3)
(auto seissyt 3 päivää) samat tutinat ja tärinät , ja sytytty moottorin vikavalon . Auto seis ja uudestaan käynnistys loppu tutinat ja tärinät ja valo sammu .
eli siellä varmaan orginelli vanhat puolat ilmeisesti mitä oireilee , kattelin Schmiedmann sivuilta uusia puolia , orginellejä en löytänyt ainoastaan tarvikkeina Oe laatua 30€ kpl , kun sen verran pedantti olen niin haluaisin alkuperäiset , mistä muualta kun marmorilta ne voi tilata ? vai onko noissa puolissa väliä onko orginellit vai tarvike ? :think
erikoista että kun auton saa kuumaksi että sillä on ajanu sen 20-30 km ja sit käynnistää niin kaikki pelaa hienosti , luulisi että jos puolat on ehtoopuolella niin ne oireilis myös lämpösellä koneella ? vai olenko hakoteillä ?
Vaihdettu puolia/tulppia ristiin rastiin ja suuttimenkin koitin vaihtaa, vika on ja pysyy.
Ei anna mitään vikakoodia, käy tyhjäkäyntiä täristäen koko autoa, kuin kävisi viidellä ja varmaan käykin. Imuvuodot tukittu vaihtamalla separaattori letkuineen, öljynsuodattimen jalan tiiviste ja venttiilinkopan tiivari kaikkine hiluineen+haitarikumi jo aiemmin.
Inpalla kun ohjaa Fuel valve ventilation tai mikä se oli niin nelospytyn kohdalla käynti paranee.
Ilmamassamittarista kun ottaa johdon irti, ei vaikutusta käyntiin ollenkaan, onko rikki vaikkei koodia tulekaan?
Voiko imm aiheuttaa tärisevän tyhjäkäynnin?
Loppuu ideat ja kai se täytyy kosla johonkin pajalle rahdata, että tulis kuntoon.
T Jukka
Leave a comment:
-
Kyllä se kannattaa vaihtaa nyt samalla. Itse myös juuri vaihdoin kakkosautosta, kun tuntui aavistus väljää. Näytti olevan 2001 vuodelta, joten oli aikakin. Vaikea sanoa kauanko olisi vielä kestänyt.
Leave a comment:
Leave a comment: