Originally posted by Bemmi523
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by toNmbbA View PostNeuvoja kanssaharrastajilta kaivattaisiin.
Lambdasta vai nokan anturista johtuvaa? Voisiko jopa johtua huonoista tulpista? Nollauksella häviää molemmat koodit, saattaa pysyä poissa parikin viikkoa. Joka kerta kun tankin tankannut täyteenn, kyseiset viat tulleet, outoa yhteensattumaa?
Toiv. kuva näkyy.
Niin ja kumpi puoli on bank 1 ja kumpi bank 2 ?
Nollasin koodit, taas syttyi häiriövalo, tällä kertaa tälläistä:
Meneeko vieläkin nokan anturin piikkiin vai katti paskana?
Katit uusittu pari vuotta sitten, nokan anturit myös uusittu samoihin aikoihin.
Ja siis koneenahan tuo m62b35.Nykyisin: VW Crafter '20+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Originally posted by toNmbbA View PostJatketaas tyhmien kyselyä:
Nollasin koodit, taas syttyi häiriövalo, tällä kertaa tälläistä:
Meneeko vieläkin nokan anturin piikkiin vai katti paskana?
Katit uusittu pari vuotta sitten, nokan anturit myös uusittu samoihin aikoihin.
Ja siis koneenahan tuo m62b35.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Moniurahihnaremonttia tuollaiseen 530d:hen
Kuukausi sitten pamahti hihna poikki, ja uusin pelkän hihnan, kun rullat vaikuttivat olevan kunnossa.
Nyt kuitenkin pomppasi hihna taas pois ja ajattelin kertaheitolla tehdä koko remontin rullineen.
Mitenkäs se hihnankiristimen/kiristin patruuna oikein vaihdetaan?
Jossain sielä kopan takanahan se on, mutta onko paha homma vaihtaa?
Tai oikeastaan, onko turha vaihtaa jos kiristin viimekerralla tuntui olevan vielä ihan iskussaan?
Edittinä vielä, TISsin löysin tyosta hommasta, mutta onko tuossa kiristimessä jotain esijännitystä tai muuta huomioitavaa vaihdettaessa?Last edited by Skunkki^; 24-03-2014, 12:51.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Originally posted by Slazha View PostJos siellä alkuperäiset katalysaattorit niin tuskinpa ovat rikki. Imuvuoto tai lambda-anturi tms. todennäköisempiLast edited by toNmbbA; 24-03-2014, 12:13.Nykyisin: VW Crafter '20+ e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Originally posted by toNmbbA View PostSiellä on huhupuheiden (entisen omistajan) perusteella magnaflow "race" katit.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Originally posted by Pinxi View PostMoniurahihnaremonttia tuollaiseen 530d:hen
Kuukausi sitten pamahti hihna poikki, ja uusin pelkän hihnan, kun rullat vaikuttivat olevan kunnossa.
Nyt kuitenkin pomppasi hihna taas pois ja ajattelin kertaheitolla tehdä koko remontin rullineen.
Mitenkäs se hihnankiristimen/kiristin patruuna oikein vaihdetaan?
Jossain sielä kopan takanahan se on, mutta onko paha homma vaihtaa?
Tai oikeastaan, onko turha vaihtaa jos kiristin viimekerralla tuntui olevan vielä ihan iskussaan?
Edittinä vielä, TISsin löysin tyosta hommasta, mutta onko tuossa kiristimessä jotain esijännitystä tai muuta huomioitavaa vaihdettaessa?Last edited by Ramzez; 24-03-2014, 16:15.
Comment
-
-
Originally posted by Pinxi View PostMoniurahihnaremonttia tuollaiseen 530d:hen
Kuukausi sitten pamahti hihna poikki, ja uusin pelkän hihnan, kun rullat vaikuttivat olevan kunnossa.
Nyt kuitenkin pomppasi hihna taas pois ja ajattelin kertaheitolla tehdä koko remontin rullineen.
Mitenkäs se hihnankiristimen/kiristin patruuna oikein vaihdetaan?
Jossain sielä kopan takanahan se on, mutta onko paha homma vaihtaa?
Tai oikeastaan, onko turha vaihtaa jos kiristin viimekerralla tuntui olevan vielä ihan iskussaan?
Edittinä vielä, TISsin löysin tyosta hommasta, mutta onko tuossa kiristimessä jotain esijännitystä tai muuta huomioitavaa vaihdettaessa?Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostJokseenkin työläs, mutta helppo homma toteuttaa. En nyt millään muista, että luinko ohjeet TIS:stä vai jostain netistä, mutta periaatteessa homma ei ole vaikea toteuttaa. Viskon joudut irroittamaan ja muistaakseni laturiakin piti löysätä, jotta se kääntyi toisen kiristäjän tieltä pois. Kiristimet löysäät yksinkertaisesti sopivalla avaimella ja otat hihnan pois välistä. Muista pistää merkille, miten se hihna siellä kulkee. Kiristimiä oli muistaakseni kaksi kappaletta.
Kiristinrullaahan (joita on vain se 1 kappale) ei tarvitse hihnanvaihdossa irroittaa, vaan vääntää vain löysälle.
Tokihan nämä kaikki selviää, kun osat purkaa pois tieltä, mutta parkkipaikalla kun joutuu homman tekemään, olisi hyvä tietää kaikki jipot ja kikat etukäteen.
Ja lähinnä se vain epäilyttää, että onko itse kiristin pulttaa kiinni mallia, vai täytyykö jonkinsortin jännitys saada siihen aikaiseksi, ennenkuin kiristinrullan varsineen tunkaisee sinne kiristimeen.
Originally posted by Slazha View PostOnko laturin päässä vapaakytkintä? jos on niin onko sen toiminta tarkastettu, se aiheuttaa hyppiviä ja katkeilevia hihnojaLast edited by Skunkki^; 24-03-2014, 16:43.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Originally posted by Pinxi View PostNo siis hihnanhan vaihtaa vartissa, harjoteltu homma, lähinnä ongelma on se itse kiristin, johon se varrellinen kiristinrulla työnnetään. Sijaitsee sielä ketjukotelon(?) takapuolella.
Kiristinrullaahan (joita on vain se 1 kappale) ei tarvitse hihnanvaihdossa irroittaa, vaan vääntää vain löysälle.
Tokihan nämä kaikki selviää, kun osat purkaa pois tieltä, mutta parkkipaikalla kun joutuu homman tekemään, olisi hyvä tietää kaikki jipot ja kikat etukäteen.
Jos haluat tuon kiristimen vaihtaa, niin se vaatii jonkin verran työtä, koska kiristinrullan varren kiinnitysmutteri sijaitsee kiristimen takana. Samoin kiristimen vaihto onnistuu vain takakautta. Laturia ei tarvitse kuitenkaan irroittaa, ainoastaan löysätä sen verran, että väistyy tieltä pois.
Comment
-
-
Mikähän mahtaa E39:ssä pitää hankaavan oloista meteliä, kun autolla ajetaan hiljaa eteenpäin ja ainoastaan silloin, kun on ns. veto päällä. Esim. ylämäkeen hitaasti ajettaessa, alkaa sellainen metallinen hierova ääni kuulua. Äänen lähde viittaisi repsikan takapyörään.
Mainittakoon, että alkoi reilu pari viikkoa sitten pitämään tuota ääntä, jonka aikana takajarrutkin tuli täysin uusittua, joten jarruista metelin ei pitäisi johtua. Myöskään voimansiirrossa en nähnyt silmämääräisesti mitään vikaa ja pyöränlaakeri ei pitänyt meteliä ilmassa pyöritellessä.
Maantienopeuksissa ei kuulu minkään sortin meteliä.
Comment
-
-
onkos kuinka paha homma alkaa vaihtamaan korkeapaine pumppu tuohon 530d:hen??
huomenna pitäis uus saapua ja varmaan viikonlopun aikana yrittää ehtiä vaihtamaan
työkalun saan ostettua oulusta tarvikeliikkeestä kun hyllyssä kuulemma on yks
mut mitä muute tuossa tarttee ottaa huomioon?
ainakin mitä tiiän niin tuulitunneli, flekti pois ja imusarja onkos muuta?Nissan Stagea NM35 -01
2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
harrastepohjalta E21 316
Comment
-
Comment