Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eiskalt
    Bimmer Fanatic
    • May 2012
    • 836
    • Hyvinkää

    Originally posted by Bemmi523 View Post
    Olen tossa miettinyt, että jos laittasinkin vaan eteen nuo ta technixin tolpat jotka ostin ja jättäsin taakse vakiot, kun ei tarvi kyllä olla yhtään matalampi varsinkin kun takapenkillä on aika usein porukkaa kyydissä. Eli mites toi alusta muutoskatsastus, voinko laittaa pelkät etu tolpat kiinni vai pitäskö kaikki vaihtaa?
    juuri hiljattain asiasta kysyin konttorilta, vaatii muutoskatsastuksen myös puolikkaat, myös sitten jos myöhemmin täydennät sarjan. eli jos myöhemmin hommaat myös taakse, niin taas muutoskatsastus. ei siinä muuten mitään kummempia.

    Comment

    • toNmbbA
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2009
      • 2330
      • Espoo

      Originally posted by toNmbbA View Post
      Neuvoja kanssaharrastajilta kaivattaisiin.

      Lambdasta vai nokan anturista johtuvaa? Voisiko jopa johtua huonoista tulpista? Nollauksella häviää molemmat koodit, saattaa pysyä poissa parikin viikkoa. Joka kerta kun tankin tankannut täyteenn, kyseiset viat tulleet, outoa yhteensattumaa?

      Toiv. kuva näkyy.



      Niin ja kumpi puoli on bank 1 ja kumpi bank 2 ?
      Jatketaas tyhmien kyselyä:

      Nollasin koodit, taas syttyi häiriövalo, tällä kertaa tälläistä:



      Meneeko vieläkin nokan anturin piikkiin vai katti paskana?

      Katit uusittu pari vuotta sitten, nokan anturit myös uusittu samoihin aikoihin.

      Ja siis koneenahan tuo m62b35.
      Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
      Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

      Comment

      • Slazha
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2284
        • Joensuu/Syvyys

        Originally posted by toNmbbA View Post
        Jatketaas tyhmien kyselyä:

        Nollasin koodit, taas syttyi häiriövalo, tällä kertaa tälläistä:



        Meneeko vieläkin nokan anturin piikkiin vai katti paskana?

        Katit uusittu pari vuotta sitten, nokan anturit myös uusittu samoihin aikoihin.

        Ja siis koneenahan tuo m62b35.
        Jos siellä alkuperäiset katalysaattorit niin tuskinpa ovat rikki. Imuvuoto tai lambda-anturi tms. todennäköisempi
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        E36 318is class II, e30 turpo

        Comment

        • Skunkki^
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 688
          • Espoo

          Moniurahihnaremonttia tuollaiseen 530d:hen

          Kuukausi sitten pamahti hihna poikki, ja uusin pelkän hihnan, kun rullat vaikuttivat olevan kunnossa.
          Nyt kuitenkin pomppasi hihna taas pois ja ajattelin kertaheitolla tehdä koko remontin rullineen.
          Mitenkäs se hihnankiristimen/kiristin patruuna oikein vaihdetaan?
          Jossain sielä kopan takanahan se on, mutta onko paha homma vaihtaa?
          Tai oikeastaan, onko turha vaihtaa jos kiristin viimekerralla tuntui olevan vielä ihan iskussaan?

          Edittinä vielä, TISsin löysin tyosta hommasta, mutta onko tuossa kiristimessä jotain esijännitystä tai muuta huomioitavaa vaihdettaessa?
          Last edited by Skunkki^; 24-03-2014, 12:51.
          KIA Optima PHEV

          Exät:
          520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

          Comment

          • toNmbbA
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2009
            • 2330
            • Espoo

            Originally posted by Slazha View Post
            Jos siellä alkuperäiset katalysaattorit niin tuskinpa ovat rikki. Imuvuoto tai lambda-anturi tms. todennäköisempi
            Siellä on huhupuheiden (entisen omistajan) perusteella magnaflow "race" katit.
            Last edited by toNmbbA; 24-03-2014, 12:13.
            Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
            Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

            Comment

            • spock
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 78
              • Lappeenranta

              Kenelläkään hajua mitä tarkoittaa vikakoodi P1747? Googlella jotain viittauksia vaihteistoon ja CANBUS fault?
              2010 Skoda Octavia Combi
              EX 2006 Skoda Octavia RS
              EX 2001 E39 520IA
              Ex E30 320I

              Comment

              • Slazha
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2284
                • Joensuu/Syvyys

                Originally posted by toNmbbA View Post
                Siellä on huhupuheiden (entisen omistajan) perusteella magnaflow "race" katit.
                enivei, kannattaa mitata kattien jälkeiset lambdat tai vaihtoehtoisesti pakokaasut ennen katylsaattoreita
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                E36 318is class II, e30 turpo

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Pinxi View Post
                  Moniurahihnaremonttia tuollaiseen 530d:hen

                  Kuukausi sitten pamahti hihna poikki, ja uusin pelkän hihnan, kun rullat vaikuttivat olevan kunnossa.
                  Nyt kuitenkin pomppasi hihna taas pois ja ajattelin kertaheitolla tehdä koko remontin rullineen.
                  Mitenkäs se hihnankiristimen/kiristin patruuna oikein vaihdetaan?
                  Jossain sielä kopan takanahan se on, mutta onko paha homma vaihtaa?
                  Tai oikeastaan, onko turha vaihtaa jos kiristin viimekerralla tuntui olevan vielä ihan iskussaan?

                  Edittinä vielä, TISsin löysin tyosta hommasta, mutta onko tuossa kiristimessä jotain esijännitystä tai muuta huomioitavaa vaihdettaessa?
                  Jokseenkin työläs, mutta helppo homma toteuttaa. En nyt millään muista, että luinko ohjeet TIS:stä vai jostain netistä, mutta periaatteessa homma ei ole vaikea toteuttaa. Viskon joudut irroittamaan ja muistaakseni laturiakin piti löysätä, jotta se kääntyi toisen kiristäjän tieltä pois. Kiristimet löysäät yksinkertaisesti sopivalla avaimella ja otat hihnan pois välistä. Muista pistää merkille, miten se hihna siellä kulkee. Kiristimiä oli muistaakseni kaksi kappaletta.
                  Last edited by Ramzez; 24-03-2014, 16:15.

                  Comment

                  • Slazha
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2284
                    • Joensuu/Syvyys

                    Originally posted by Pinxi View Post
                    Moniurahihnaremonttia tuollaiseen 530d:hen

                    Kuukausi sitten pamahti hihna poikki, ja uusin pelkän hihnan, kun rullat vaikuttivat olevan kunnossa.
                    Nyt kuitenkin pomppasi hihna taas pois ja ajattelin kertaheitolla tehdä koko remontin rullineen.
                    Mitenkäs se hihnankiristimen/kiristin patruuna oikein vaihdetaan?
                    Jossain sielä kopan takanahan se on, mutta onko paha homma vaihtaa?
                    Tai oikeastaan, onko turha vaihtaa jos kiristin viimekerralla tuntui olevan vielä ihan iskussaan?

                    Edittinä vielä, TISsin löysin tyosta hommasta, mutta onko tuossa kiristimessä jotain esijännitystä tai muuta huomioitavaa vaihdettaessa?
                    Onko laturin päässä vapaakytkintä? jos on niin onko sen toiminta tarkastettu, se aiheuttaa hyppiviä ja katkeilevia hihnoja
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    E36 318is class II, e30 turpo

                    Comment

                    • Skunkki^
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 688
                      • Espoo

                      Originally posted by Ramzez View Post
                      Jokseenkin työläs, mutta helppo homma toteuttaa. En nyt millään muista, että luinko ohjeet TIS:stä vai jostain netistä, mutta periaatteessa homma ei ole vaikea toteuttaa. Viskon joudut irroittamaan ja muistaakseni laturiakin piti löysätä, jotta se kääntyi toisen kiristäjän tieltä pois. Kiristimet löysäät yksinkertaisesti sopivalla avaimella ja otat hihnan pois välistä. Muista pistää merkille, miten se hihna siellä kulkee. Kiristimiä oli muistaakseni kaksi kappaletta.
                      No siis hihnanhan vaihtaa vartissa, harjoteltu homma, lähinnä ongelma on se itse kiristin, johon se varrellinen kiristinrulla työnnetään. Sijaitsee sielä ketjukotelon(?) takapuolella.
                      Kiristinrullaahan (joita on vain se 1 kappale) ei tarvitse hihnanvaihdossa irroittaa, vaan vääntää vain löysälle.
                      Tokihan nämä kaikki selviää, kun osat purkaa pois tieltä, mutta parkkipaikalla kun joutuu homman tekemään, olisi hyvä tietää kaikki jipot ja kikat etukäteen.
                      Ja lähinnä se vain epäilyttää, että onko itse kiristin pulttaa kiinni mallia, vai täytyykö jonkinsortin jännitys saada siihen aikaiseksi, ennenkuin kiristinrullan varsineen tunkaisee sinne kiristimeen.

                      Originally posted by Slazha View Post
                      Onko laturin päässä vapaakytkintä? jos on niin onko sen toiminta tarkastettu, se aiheuttaa hyppiviä ja katkeilevia hihnoja
                      Hyvä kysymys. Hinnasta päätellen ei, ja myöskään ei bmwfans sano "with freewheel". Mene ja tiedä.
                      Last edited by Skunkki^; 24-03-2014, 16:43.
                      KIA Optima PHEV

                      Exät:
                      520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Pinxi View Post
                        No siis hihnanhan vaihtaa vartissa, harjoteltu homma, lähinnä ongelma on se itse kiristin, johon se varrellinen kiristinrulla työnnetään. Sijaitsee sielä ketjukotelon(?) takapuolella.
                        Kiristinrullaahan (joita on vain se 1 kappale) ei tarvitse hihnanvaihdossa irroittaa, vaan vääntää vain löysälle.
                        Tokihan nämä kaikki selviää, kun osat purkaa pois tieltä, mutta parkkipaikalla kun joutuu homman tekemään, olisi hyvä tietää kaikki jipot ja kikat etukäteen.
                        Kiristinrulla varsineen kannattaa yleensä vaihtaa itse kiristimen kanssa. Se varsinainen kiristin on tosiaan siellä laturin vieressä, mutta kuitenkin moottorin etuosasta katsoen, ketjukotelon takapuolella.

                        Jos haluat tuon kiristimen vaihtaa, niin se vaatii jonkin verran työtä, koska kiristinrullan varren kiinnitysmutteri sijaitsee kiristimen takana. Samoin kiristimen vaihto onnistuu vain takakautta. Laturia ei tarvitse kuitenkaan irroittaa, ainoastaan löysätä sen verran, että väistyy tieltä pois.

                        Comment

                        • Mikkomies84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1055
                          • Siilinjärvi

                          Saako hellan facelift -xenon-umpiota laitettua sellaiseen autoon missä manuaalinen tasonsäätö, ja tuo säätö vielä sitten toimisi vaihdon jälkeen? Saako umpioiden säätömoottoreita vaihdettua vai minkälaisia nuo on? Onko helpompi vaan hommata halogeeniumpiot ja xenonit vaan niihin?

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14509
                            • Oulu

                            Ihan samat säätömoottorit siellä umpiossa on, vaikka ne olisikin xenon umpiot. Tunnistus automaattisessa korkeudensäädössä tulee oikealta edestä ja takaa. Säätöpotikat on kiinnittyneenä alatukivarsiin.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Mikähän mahtaa E39:ssä pitää hankaavan oloista meteliä, kun autolla ajetaan hiljaa eteenpäin ja ainoastaan silloin, kun on ns. veto päällä. Esim. ylämäkeen hitaasti ajettaessa, alkaa sellainen metallinen hierova ääni kuulua. Äänen lähde viittaisi repsikan takapyörään.

                              Mainittakoon, että alkoi reilu pari viikkoa sitten pitämään tuota ääntä, jonka aikana takajarrutkin tuli täysin uusittua, joten jarruista metelin ei pitäisi johtua. Myöskään voimansiirrossa en nähnyt silmämääräisesti mitään vikaa ja pyöränlaakeri ei pitänyt meteliä ilmassa pyöritellessä.

                              Maantienopeuksissa ei kuulu minkään sortin meteliä.

                              Comment

                              • BMW323
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 994
                                • kempele

                                onkos kuinka paha homma alkaa vaihtamaan korkeapaine pumppu tuohon 530d:hen??
                                huomenna pitäis uus saapua ja varmaan viikonlopun aikana yrittää ehtiä vaihtamaan

                                työkalun saan ostettua oulusta tarvikeliikkeestä kun hyllyssä kuulemma on yks

                                mut mitä muute tuossa tarttee ottaa huomioon?

                                ainakin mitä tiiän niin tuulitunneli, flekti pois ja imusarja onkos muuta?
                                Nissan Stagea NM35 -01
                                2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                                harrastepohjalta E21 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎