Originally posted by zener
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
On ja hyvin toimii ilmankin.Originally posted by E-rotu View PostOnko joku ottanut sen siis pois?
Ei paha, uuden koukun mukana tuli ohjeet. Takapuskurin iskarien tilalle tulee kiinni, koukun sähköt klik-klik liittimet kiinni, PDC:tä varten tais olla yksi johto ja valomodulille menee yksi muistaakseni.Originally posted by Haju69 View PostTouringiin (prefacelift) vetokoukun retrofittaaminen miten haastava homma?
Comment
-
Helpottaa kummasti, kun lyöt sievästi vaikka lyöntitampin sinne helpottamaan tolpan asennusta.Originally posted by Ytrew View PostEi ole.
Comment
-
Vastaan on tullut jotkut halvat harakiri-iskarit joiden varsi oli kyseisestä kohtaa paksunnettu olka-akseliin sopivaksi hitsatulla holkilla, yläpuolen hitsisaumaan tökkäsi meneminen, tuli sen verran ylitse holkista. Menivät paikalleen sauman reunan hiomisen jälkeen...Originally posted by Ytrew View PostIskareiden vaihto tuli eteen e39 530dA touringin kanssa ja semmonen ongelma olisi, että apukuskin puoleisen iskarin alapää ei mene kokonaan sinne koloonsa vaikka mitä yrittää. Yläpäästä on jo kiinni ja tukivarresta koitin tunkata, jos olisi mennyt, mutta eipä auttanut.
Kellään tuohon mitään niksiä?2ZR-FXE
Comment
-
Jep. Ongelmana myös se, että tolpan kiristyspultti on jumissa siellä vaikka mutteri lähti nätisti pois. Koko päivän sitä koittanut pois saada eikä lähde mihinkään.Originally posted by zener View PostHelpottaa kummasti, kun lyöt sievästi vaikka lyöntitampin sinne helpottamaan tolpan asennusta.Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski
Comment
-
Mutteri kierteiden suojaksi ja moskalla pultti liikkeelle.Originally posted by Ytrew View PostJep. Ongelmana myös se, että tolpan kiristyspultti on jumissa siellä vaikka mutteri lähti nätisti pois. Koko päivän sitä koittanut pois saada eikä lähde mihinkään.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Ihan turha sitä on ruveta liottelemaan varsinkin jollain wd-40:llä (todella huono irroitusöljyksi, koska se on suunniteltu syrjäyttämään kosteus sähköliitoksista). Kunnon moska tai leka niin ei tarvitse montaa kopautusta, kun lyö kunnolla.. Olethan irroittanut koiranluun?Originally posted by Ytrew View PostKokeiltu on. Pitää yöks wd-40 ruiskuttaa siihen kunnolla, jos auttais ja huomenna paukuttaa lisää sitä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Eli tuon tietyissä ratin asennoissa jäykistyvän ohjauksen metsästys jatkuu, ohjausvaihteen jeesuspultin löysäys auttoi hieman mutta jäykistyminen on edelleen niin suurta että ongelma tuskin on raidetangon sisässä.
Ulkomaan forumilta löytyi threadi jossa jollakulla oli 100% samat oireet (ohjaus jäykistyy molempiin suuntiin täysin samassa kohdassa rattiakseliin nähden siitä riippumatta monesko kierros on menossa) ja ohjaus ei palauta. Täsmäävät omiin täysin.
Ongelma oli tuossa tapauksessa "bent lower steering column shaft."
Onko kukaan koskaan törmännyt vastaavaan ja mistä hemmetistä tuo voi mennä mutkalle? Tarkoittaa siis nivelen ja ohjausvaihteen välistä osaa?
Toinen vastaava tarina johtui jumittuneesta/kuluneesta nivelestä kyseisessä osassa.
"Just to clarify the symptoms, the steering felt as if it had soft "stops" which needed a pretty hard shove to get past. These "stops" were roughly every quarter of a turn which equates to the quadrants of the steering shaft universal joint.
To confirm the UJ was the problem (and to be able to drive the car safely), I soaked the UJ with WD40, left it overnight then gave it a bath in motor oil and left it for a few more hours. The problem disappeared but I know that the UJ still needs changing because the needle bearings are probably shot and the UJ is moving just on the oil I put on it."
Voisi tuon nyppästä irti ja ihmetellä, mitenkäs toi lähtee, pultti ohjausvaihteen päästä auki ja vetoa, sitten toiseen suuntaan toinen pää irti?Last edited by Gedd; 28-03-2014, 07:54.
Comment
-
-
Joo,eli pannaas uus visko tilaukseen.
Sitten toinen kysymys.
Onko pre-facen ja facen penkkien (sähkö) liittimissä jotain eroja.
Eli siis käykö suoraan sähköliittimet + bagin liittimet facelifti penkeistä pre-facelifti autoon,vai pitäskö rueta omia kytköksiä tekeen.?
Comment
-
Mulla tuli faceliftin penkit prefaceliftiin ja jotain pieniä eroja sielä oli (esim turvavyönkiristimien aukot sivumuoveissa taisi olla hieman erilaiset) mutta jos vanhat penkit toimii luovuttajina että saat siitä tarvittavat osat niin mitään ongelmaa ei ainakaan itselle tullut kun käytin vanhoja turvavyön kiristimiä, faceliftin liittimet saataa erota?Originally posted by anza(kla) View PostJoo,eli pannaas uus visko tilaukseen.
Sitten toinen kysymys.
Onko pre-facen ja facen penkkien (sähkö) liittimissä jotain eroja.
Eli siis käykö suoraan sähköliittimet + bagin liittimet facelifti penkeistä pre-facelifti autoon,vai pitäskö rueta omia kytköksiä tekeen.?
Comment
-
Niin tuossa operaatiossa saa raidetangon pään tai tukivarren mutkalle mutta rattiakselin nivelen ja ohjausvaihteen välinen osa taisi olla tuossa kuvattuna?Originally posted by Bmw Master View PostVaihdettu iskarit/jouset ja painettu napaa voimalla alaspäin jotta tolppa mahtuu tulemaan ulos.
No eniveis, annoin rattiakselin ristikkonivelelle kunnon öljykylvyn ja ongelma hävisi noin 95%, tarvinnee mennä kiristämään se jeesuspultti takaisin alkuperäiseen kohtaan... Ehkä jollain sprayvaseliinilla voisi hieman parantua mutta uuden nivelenhän tuo tarvii ennemmin tai myöhemmin.
Näytti olevan erikseen niveliä tarjolla, hintakaan ei päätä huimaa.
Saako tuon irti purkamatta mitään? Ylhäältä näytti ainakin olevan varsin vittumaisesti, liekö alhaalta helpompi? Tai ylhäältä jos purkaa imutorvet pois.
Onko kukaan irroittanut?Last edited by Gedd; 28-03-2014, 09:10.
Comment

Comment