Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ytrew
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 77
    • Jyväskylä

    Originally posted by zener View Post
    Onko olka-akselia levitetty millään?
    Ei ole.
    Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by E-rotu View Post
      Onko joku ottanut sen siis pois?
      On ja hyvin toimii ilmankin.

      Originally posted by Haju69 View Post
      Touringiin (prefacelift) vetokoukun retrofittaaminen miten haastava homma?
      Ei paha, uuden koukun mukana tuli ohjeet. Takapuskurin iskarien tilalle tulee kiinni, koukun sähköt klik-klik liittimet kiinni, PDC:tä varten tais olla yksi johto ja valomodulille menee yksi muistaakseni.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14507
        • Oulu

        Originally posted by Ytrew View Post
        Ei ole.
        Helpottaa kummasti, kun lyöt sievästi vaikka lyöntitampin sinne helpottamaan tolpan asennusta.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • MikkoÄr
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 170
          • Nokia

          Originally posted by Ytrew View Post
          Iskareiden vaihto tuli eteen e39 530dA touringin kanssa ja semmonen ongelma olisi, että apukuskin puoleisen iskarin alapää ei mene kokonaan sinne koloonsa vaikka mitä yrittää. Yläpäästä on jo kiinni ja tukivarresta koitin tunkata, jos olisi mennyt, mutta eipä auttanut.

          Kellään tuohon mitään niksiä?
          Vastaan on tullut jotkut halvat harakiri-iskarit joiden varsi oli kyseisestä kohtaa paksunnettu olka-akseliin sopivaksi hitsatulla holkilla, yläpuolen hitsisaumaan tökkäsi meneminen, tuli sen verran ylitse holkista. Menivät paikalleen sauman reunan hiomisen jälkeen...
          2ZR-FXE

          Comment

          • Ytrew
            Bimmer Rookie
            • Nov 2012
            • 77
            • Jyväskylä

            Originally posted by zener View Post
            Helpottaa kummasti, kun lyöt sievästi vaikka lyöntitampin sinne helpottamaan tolpan asennusta.
            Jep. Ongelmana myös se, että tolpan kiristyspultti on jumissa siellä vaikka mutteri lähti nätisti pois. Koko päivän sitä koittanut pois saada eikä lähde mihinkään.
            Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by Ytrew View Post
              Jep. Ongelmana myös se, että tolpan kiristyspultti on jumissa siellä vaikka mutteri lähti nätisti pois. Koko päivän sitä koittanut pois saada eikä lähde mihinkään.
              Mutteri kierteiden suojaksi ja moskalla pultti liikkeelle.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Ytrew
                Bimmer Rookie
                • Nov 2012
                • 77
                • Jyväskylä

                Originally posted by HTK12 View Post
                Mutteri kierteiden suojaksi ja moskalla pultti liikkeelle.
                Kokeiltu on. Pitää yöks wd-40 ruiskuttaa siihen kunnolla, jos auttais ja huomenna paukuttaa lisää sitä.
                Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by Ytrew View Post
                  Kokeiltu on. Pitää yöks wd-40 ruiskuttaa siihen kunnolla, jos auttais ja huomenna paukuttaa lisää sitä.
                  Ihan turha sitä on ruveta liottelemaan varsinkin jollain wd-40:llä (todella huono irroitusöljyksi, koska se on suunniteltu syrjäyttämään kosteus sähköliitoksista). Kunnon moska tai leka niin ei tarvitse montaa kopautusta, kun lyö kunnolla.. Olethan irroittanut koiranluun?
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Gedd
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 479
                    • Tampere

                    Eli tuon tietyissä ratin asennoissa jäykistyvän ohjauksen metsästys jatkuu, ohjausvaihteen jeesuspultin löysäys auttoi hieman mutta jäykistyminen on edelleen niin suurta että ongelma tuskin on raidetangon sisässä.

                    Ulkomaan forumilta löytyi threadi jossa jollakulla oli 100% samat oireet (ohjaus jäykistyy molempiin suuntiin täysin samassa kohdassa rattiakseliin nähden siitä riippumatta monesko kierros on menossa) ja ohjaus ei palauta. Täsmäävät omiin täysin.

                    Ongelma oli tuossa tapauksessa "bent lower steering column shaft."

                    Onko kukaan koskaan törmännyt vastaavaan ja mistä hemmetistä tuo voi mennä mutkalle? Tarkoittaa siis nivelen ja ohjausvaihteen välistä osaa?

                    Toinen vastaava tarina johtui jumittuneesta/kuluneesta nivelestä kyseisessä osassa.

                    "Just to clarify the symptoms, the steering felt as if it had soft "stops" which needed a pretty hard shove to get past. These "stops" were roughly every quarter of a turn which equates to the quadrants of the steering shaft universal joint.
                    To confirm the UJ was the problem (and to be able to drive the car safely), I soaked the UJ with WD40, left it overnight then gave it a bath in motor oil and left it for a few more hours. The problem disappeared but I know that the UJ still needs changing because the needle bearings are probably shot and the UJ is moving just on the oil I put on it."

                    Voisi tuon nyppästä irti ja ihmetellä, mitenkäs toi lähtee, pultti ohjausvaihteen päästä auki ja vetoa, sitten toiseen suuntaan toinen pää irti?
                    Last edited by Gedd; 28-03-2014, 06:54.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by Gedd View Post
                      mistä hemmetistä tuo voi mennä mutkalle?
                      Vaihdettu iskarit/jouset ja painettu napaa voimalla alaspäin jotta tolppa mahtuu tulemaan ulos.

                      Comment

                      • anza(kla)
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 969
                        • kokkola

                        Joo,eli pannaas uus visko tilaukseen.

                        Sitten toinen kysymys.

                        Onko pre-facen ja facen penkkien (sähkö) liittimissä jotain eroja.
                        Eli siis käykö suoraan sähköliittimet + bagin liittimet facelifti penkeistä pre-facelifti autoon,vai pitäskö rueta omia kytköksiä tekeen.?

                        Comment

                        • Gedd
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 479
                          • Tampere

                          Originally posted by anza(kla) View Post
                          Joo,eli pannaas uus visko tilaukseen.

                          Sitten toinen kysymys.

                          Onko pre-facen ja facen penkkien (sähkö) liittimissä jotain eroja.
                          Eli siis käykö suoraan sähköliittimet + bagin liittimet facelifti penkeistä pre-facelifti autoon,vai pitäskö rueta omia kytköksiä tekeen.?
                          Mulla tuli faceliftin penkit prefaceliftiin ja jotain pieniä eroja sielä oli (esim turvavyönkiristimien aukot sivumuoveissa taisi olla hieman erilaiset) mutta jos vanhat penkit toimii luovuttajina että saat siitä tarvittavat osat niin mitään ongelmaa ei ainakaan itselle tullut kun käytin vanhoja turvavyön kiristimiä, faceliftin liittimet saataa erota?

                          Comment

                          • Gedd
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 479
                            • Tampere

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Vaihdettu iskarit/jouset ja painettu napaa voimalla alaspäin jotta tolppa mahtuu tulemaan ulos.
                            Niin tuossa operaatiossa saa raidetangon pään tai tukivarren mutkalle mutta rattiakselin nivelen ja ohjausvaihteen välinen osa taisi olla tuossa kuvattuna?

                            No eniveis, annoin rattiakselin ristikkonivelelle kunnon öljykylvyn ja ongelma hävisi noin 95%, tarvinnee mennä kiristämään se jeesuspultti takaisin alkuperäiseen kohtaan... Ehkä jollain sprayvaseliinilla voisi hieman parantua mutta uuden nivelenhän tuo tarvii ennemmin tai myöhemmin.


                            Näytti olevan erikseen niveliä tarjolla, hintakaan ei päätä huimaa.

                            Saako tuon irti purkamatta mitään? Ylhäältä näytti ainakin olevan varsin vittumaisesti, liekö alhaalta helpompi? Tai ylhäältä jos purkaa imutorvet pois.

                            Onko kukaan irroittanut?
                            Last edited by Gedd; 28-03-2014, 08:10.

                            Comment

                            • toNmbbA
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2009
                              • 2330
                              • Espoo

                              Mistä m62b35 jatkeeksi kova vauhtipyörä?

                              Eli siis vauhtipyörä + kytkin paketti hakusessa. eBay ainoa paikka? Millä nimellä etsiä Saksasta?
                              Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                              Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                              Comment

                              • E-rotu
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2014
                                • 71
                                • TRE

                                Mistä halvalla koukku ja sähkösarja? Käytetty tai uus.
                                Saa tarjota jos nurkissa pyörii.
                                E91 330dA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎