Otsakkeen mukainen menopeli.Oli aiemmin ongelmia nimeonmaan kylmäkäynnistyksissä , tärisi , tutisi ja äänteli , kunnes yksi aamu -25 pakkasesta käyntiin ilman lämmitystä ja 5 pytyn puola sano sopparin irti ja kasteli tulppia ja nokeenutti ne kun menin linkuttamalla huoltoon . Vaihdetiin uudet tulpat ja ainoastaan pimeänä ollut 5 puola vahdettiin , auto pelas kk päivät kunnes samat oireet palas tänä aamuna (16.3)
(auto seissyt 3 päivää) samat tutinat ja tärinät , ja sytytty moottorin vikavalon . Auto seis ja uudestaan käynnistys loppu tutinat ja tärinät ja valo sammu .
eli siellä varmaan orginelli vanhat puolat ilmeisesti mitä oireilee , kattelin Schmiedmann sivuilta uusia puolia , orginellejä en löytänyt ainoastaan tarvikkeina Oe laatua 30€ kpl , kun sen verran pedantti olen niin haluaisin alkuperäiset , mistä muualta kun marmorilta ne voi tilata ? vai onko noissa puolissa väliä onko orginellit vai tarvike ? :think
erikoista että kun auton saa kuumaksi että sillä on ajanu sen 20-30 km ja sit käynnistää niin kaikki pelaa hienosti , luulisi että jos puolat on ehtoopuolella niin ne oireilis myös lämpösellä koneella ? vai olenko hakoteillä ?
Omat kokemukset ei ole bemmin puolista mutta muissa autoissa oireilevat nimenomaan kuumana ja erityisesti korkeilla kierroksilla. Kylmäongelmat usein anturivikoja, johdon päähän auto ja selville mikä vikavalon aiheutti?
Vaihtelen tuossa apulaitehihnaa ja rullia, mutta kuinkas paljon vesipumpussa on hyväksyttävissä välystä?
Siimapyörästä heiluttamalla ei hyppysiin varsinaisesti tunnu mitään, mutta pieni nakse kuuluu kuitenkin.
M54B30
Jos vesipumpussa on välystä,niin se on lopun alkua.Kannattaa vaihtaa mahdollisimman pian,sillä se välys vaan lisääntyy,kunnes korkkaa kokonaan.Eihän välys tule viskosta?
Jos vesipumpussa on välystä,niin se on lopun alkua.Kannattaa vaihtaa mahdollisimman pian,sillä se välys vaan lisääntyy,kunnes korkkaa kokonaan.Eihän välys tule viskosta?
Visko oli irrallaan ja ihan vesipumpun hihnapyörästä nitkuttelin. Ei tosiaan tunnu mitään välystä, mutta täytyy sen vähän nitkahtaa, kun kuuluu sellainen vieno naps aina äärestä toiseen kääntäessä.
Kehtuuttaa vähän vaihtaa sitä, kun tuli tehtyä pappalomalla vähän remonttia omalla pussilla samalla kun tulotaso oli vajaa puolet normaalista, niin ei oo just nyt ihan tolkuttomia ylimäärästä.
Kyllä se kannattaa vaihtaa nyt samalla. Itse myös juuri vaihdoin kakkosautosta, kun tuntui aavistus väljää. Näytti olevan 2001 vuodelta, joten oli aikakin. Vaikea sanoa kauanko olisi vielä kestänyt.
Otsakkeen mukainen menopeli.Oli aiemmin ongelmia nimeonmaan kylmäkäynnistyksissä , tärisi , tutisi ja äänteli , kunnes yksi aamu -25 pakkasesta käyntiin ilman lämmitystä ja 5 pytyn puola sano sopparin irti ja kasteli tulppia ja nokeenutti ne kun menin linkuttamalla huoltoon . Vaihdetiin uudet tulpat ja ainoastaan pimeänä ollut 5 puola vahdettiin , auto pelas kk päivät kunnes samat oireet palas tänä aamuna (16.3)
(auto seissyt 3 päivää) samat tutinat ja tärinät , ja sytytty moottorin vikavalon . Auto seis ja uudestaan käynnistys loppu tutinat ja tärinät ja valo sammu .
eli siellä varmaan orginelli vanhat puolat ilmeisesti mitä oireilee , kattelin Schmiedmann sivuilta uusia puolia , orginellejä en löytänyt ainoastaan tarvikkeina Oe laatua 30€ kpl , kun sen verran pedantti olen niin haluaisin alkuperäiset , mistä muualta kun marmorilta ne voi tilata ? vai onko noissa puolissa väliä onko orginellit vai tarvike ? :think
erikoista että kun auton saa kuumaksi että sillä on ajanu sen 20-30 km ja sit käynnistää niin kaikki pelaa hienosti , luulisi että jos puolat on ehtoopuolella niin ne oireilis myös lämpösellä koneella ? vai olenko hakoteillä ?
Mulla 528-97 ja mystistä tärinää, jotain häikkää nelospytyssä. Inpalla kun katsoo engine roughnessia niin nelospytty näyttää yli 10 000 lukemia, kun muut näyttää nollaa.
Vaihdettu puolia/tulppia ristiin rastiin ja suuttimenkin koitin vaihtaa, vika on ja pysyy.
Ei anna mitään vikakoodia, käy tyhjäkäyntiä täristäen koko autoa, kuin kävisi viidellä ja varmaan käykin. Imuvuodot tukittu vaihtamalla separaattori letkuineen, öljynsuodattimen jalan tiiviste ja venttiilinkopan tiivari kaikkine hiluineen+haitarikumi jo aiemmin.
Inpalla kun ohjaa Fuel valve ventilation tai mikä se oli niin nelospytyn kohdalla käynti paranee.
Ilmamassamittarista kun ottaa johdon irti, ei vaikutusta käyntiin ollenkaan, onko rikki vaikkei koodia tulekaan?
Voiko imm aiheuttaa tärisevän tyhjäkäynnin?
Loppuu ideat ja kai se täytyy kosla johonkin pajalle rahdata, että tulis kuntoon.
Kyllä se kannattaa vaihtaa nyt samalla. Itse myös juuri vaihdoin kakkosautosta, kun tuntui aavistus väljää. Näytti olevan 2001 vuodelta, joten oli aikakin. Vaikea sanoa kauanko olisi vielä kestänyt.
No niinkai se sitten täytyy vaihtaa. Parempi toki päivän viive ja satasen kulu nyt, kuin tonnin remppa parin kuukauden päästä. Melkeen silti luulen, että tuo pumppu tuola ongelmitta olis vuoden pari pyörinyt.
Epäilyksen siemen on kuitenkin kylvetty otolliseen maaperään.
Miten kauan porukalla on kestänyt vauhtipyörät e39 -dieseleissä? Nettiauton ilmoituksissa ainakaan ei missään mainosteta että olisi vaihdeltu vaikka paljon rullattuja näkyy, e46 ilmoituksissa monissa on lukenut dmf -rempoista. Onko 520d:ssa kestävin pyörä kun vähiten vääntöjäkin?
Miten kauan porukalla on kestänyt vauhtipyörät e39 -dieseleissä? Nettiauton ilmoituksissa ainakaan ei missään mainosteta että olisi vaihdeltu vaikka paljon rullattuja näkyy, e46 ilmoituksissa monissa on lukenut dmf -rempoista. Onko 520d:ssa kestävin pyörä kun vähiten vääntöjäkin?
Uskoisin että kun ei vedätetä isolla vaihteella pikkukierroksilla, niin kestää paljopaljo pidempään. Ite tulee välillä ku on jotain isompaa koppia perässä, ajettua sitte jopa nelosella. Menee vähä herkemmin eikä ala ainakaan edes pientä jyrinää pitämään jos tulee joku vastainen.
462 nyt rullattu eikä mitään vauhtipyöräongelmia ole ollu.
Ja luulen et 3 sarjalaiset saa paljo enempi sikaa ku nää vitoset, siksi nämä kestää paremmin.
En oikeen haulla löytäny tulosta, joten kysyn suoraan...
Aamulla lähdin töihin, niin mittaristossa loisti laatikon keltanen ratas. Mittaristossa ei näy ollenkaan vaihdekaaviota. Laatikko toimii muuten normaalisti, mutta nyppäsee vaihtaessa terävämmin ku ennen.
Alanko myymään autoa osina pois vai selviääkö vika muuten, ku laatikon vaihtamalla?
Comment