Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gedd
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 479
    • Tampere

    Originally posted by jannnu78 View Post
    Otsakkeen mukainen menopeli.Oli aiemmin ongelmia nimeonmaan kylmäkäynnistyksissä , tärisi , tutisi ja äänteli , kunnes yksi aamu -25 pakkasesta käyntiin ilman lämmitystä ja 5 pytyn puola sano sopparin irti ja kasteli tulppia ja nokeenutti ne kun menin linkuttamalla huoltoon . Vaihdetiin uudet tulpat ja ainoastaan pimeänä ollut 5 puola vahdettiin , auto pelas kk päivät kunnes samat oireet palas tänä aamuna (16.3)

    (auto seissyt 3 päivää) samat tutinat ja tärinät , ja sytytty moottorin vikavalon . Auto seis ja uudestaan käynnistys loppu tutinat ja tärinät ja valo sammu .

    eli siellä varmaan orginelli vanhat puolat ilmeisesti mitä oireilee , kattelin Schmiedmann sivuilta uusia puolia , orginellejä en löytänyt ainoastaan tarvikkeina Oe laatua 30€ kpl , kun sen verran pedantti olen niin haluaisin alkuperäiset , mistä muualta kun marmorilta ne voi tilata ? vai onko noissa puolissa väliä onko orginellit vai tarvike ? :think

    erikoista että kun auton saa kuumaksi että sillä on ajanu sen 20-30 km ja sit käynnistää niin kaikki pelaa hienosti , luulisi että jos puolat on ehtoopuolella niin ne oireilis myös lämpösellä koneella ? vai olenko hakoteillä ?
    Omat kokemukset ei ole bemmin puolista mutta muissa autoissa oireilevat nimenomaan kuumana ja erityisesti korkeilla kierroksilla. Kylmäongelmat usein anturivikoja, johdon päähän auto ja selville mikä vikavalon aiheutti?

    Bosch puolat ebayssa uutena 30-50e/kpl

    Comment

    • Haatainen
      BTCF Member
      • Jul 2009
      • 1452
      • Tampere

      Vesipumppu

      Vaihtelen tuossa apulaitehihnaa ja rullia, mutta kuinkas paljon vesipumpussa on hyväksyttävissä välystä?

      Siimapyörästä heiluttamalla ei hyppysiin varsinaisesti tunnu mitään, mutta pieni nakse kuuluu kuitenkin.

      M54B30
      Alla:
      E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
      E24 635Csi -84 Polaris metallic

      Ennenkin on ollut autoja

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10097
        • KVLA

        Originally posted by Haatainen View Post
        Vaihtelen tuossa apulaitehihnaa ja rullia, mutta kuinkas paljon vesipumpussa on hyväksyttävissä välystä?

        Siimapyörästä heiluttamalla ei hyppysiin varsinaisesti tunnu mitään, mutta pieni nakse kuuluu kuitenkin.

        M54B30
        Jos vesipumpussa on välystä,niin se on lopun alkua.Kannattaa vaihtaa mahdollisimman pian,sillä se välys vaan lisääntyy,kunnes korkkaa kokonaan.Eihän välys tule viskosta?

        Comment

        • Haatainen
          BTCF Member
          • Jul 2009
          • 1452
          • Tampere

          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Jos vesipumpussa on välystä,niin se on lopun alkua.Kannattaa vaihtaa mahdollisimman pian,sillä se välys vaan lisääntyy,kunnes korkkaa kokonaan.Eihän välys tule viskosta?
          Visko oli irrallaan ja ihan vesipumpun hihnapyörästä nitkuttelin. Ei tosiaan tunnu mitään välystä, mutta täytyy sen vähän nitkahtaa, kun kuuluu sellainen vieno naps aina äärestä toiseen kääntäessä.

          Kehtuuttaa vähän vaihtaa sitä, kun tuli tehtyä pappalomalla vähän remonttia omalla pussilla samalla kun tulotaso oli vajaa puolet normaalista, niin ei oo just nyt ihan tolkuttomia ylimäärästä.
          Alla:
          E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
          E24 635Csi -84 Polaris metallic

          Ennenkin on ollut autoja

          Comment

          • BMW_Harrastaja
            BTCF Member
            • Dec 2012
            • 819
            • Oulu area

            Kyllä se kannattaa vaihtaa nyt samalla. Itse myös juuri vaihdoin kakkosautosta, kun tuntui aavistus väljää. Näytti olevan 2001 vuodelta, joten oli aikakin. Vaikea sanoa kauanko olisi vielä kestänyt.
            BMW driver and owner since 2000.

            Comment

            • Ivl
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 216
              • Oulunsalo

              Originally posted by jannnu78 View Post
              Otsakkeen mukainen menopeli.Oli aiemmin ongelmia nimeonmaan kylmäkäynnistyksissä , tärisi , tutisi ja äänteli , kunnes yksi aamu -25 pakkasesta käyntiin ilman lämmitystä ja 5 pytyn puola sano sopparin irti ja kasteli tulppia ja nokeenutti ne kun menin linkuttamalla huoltoon . Vaihdetiin uudet tulpat ja ainoastaan pimeänä ollut 5 puola vahdettiin , auto pelas kk päivät kunnes samat oireet palas tänä aamuna (16.3)

              (auto seissyt 3 päivää) samat tutinat ja tärinät , ja sytytty moottorin vikavalon . Auto seis ja uudestaan käynnistys loppu tutinat ja tärinät ja valo sammu .

              eli siellä varmaan orginelli vanhat puolat ilmeisesti mitä oireilee , kattelin Schmiedmann sivuilta uusia puolia , orginellejä en löytänyt ainoastaan tarvikkeina Oe laatua 30€ kpl , kun sen verran pedantti olen niin haluaisin alkuperäiset , mistä muualta kun marmorilta ne voi tilata ? vai onko noissa puolissa väliä onko orginellit vai tarvike ? :think

              erikoista että kun auton saa kuumaksi että sillä on ajanu sen 20-30 km ja sit käynnistää niin kaikki pelaa hienosti , luulisi että jos puolat on ehtoopuolella niin ne oireilis myös lämpösellä koneella ? vai olenko hakoteillä ?
              Mulla 528-97 ja mystistä tärinää, jotain häikkää nelospytyssä. Inpalla kun katsoo engine roughnessia niin nelospytty näyttää yli 10 000 lukemia, kun muut näyttää nollaa.

              Vaihdettu puolia/tulppia ristiin rastiin ja suuttimenkin koitin vaihtaa, vika on ja pysyy.
              Ei anna mitään vikakoodia, käy tyhjäkäyntiä täristäen koko autoa, kuin kävisi viidellä ja varmaan käykin. Imuvuodot tukittu vaihtamalla separaattori letkuineen, öljynsuodattimen jalan tiiviste ja venttiilinkopan tiivari kaikkine hiluineen+haitarikumi jo aiemmin.

              Inpalla kun ohjaa Fuel valve ventilation tai mikä se oli niin nelospytyn kohdalla käynti paranee.

              Ilmamassamittarista kun ottaa johdon irti, ei vaikutusta käyntiin ollenkaan, onko rikki vaikkei koodia tulekaan?

              Voiko imm aiheuttaa tärisevän tyhjäkäynnin?

              Loppuu ideat ja kai se täytyy kosla johonkin pajalle rahdata, että tulis kuntoon.

              T Jukka
              Bmw X5 2011
              Vw caddy 2019

              Comment

              • Funki
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2011
                • 375
                • Kouvola

                Originally posted by Ivl View Post
                Ilmamassamittarista kun ottaa johdon irti, ei vaikutusta käyntiin ollenkaan, onko rikki vaikkei koodia tulekaan?
                Eikös tuo ole aika selvä merkki että ilmamassamittari on rikki :think
                e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
                ex.
                e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
                e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
                e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
                e30 316 -88 (schwarz)

                Comment

                • Haatainen
                  BTCF Member
                  • Jul 2009
                  • 1452
                  • Tampere

                  Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                  Kyllä se kannattaa vaihtaa nyt samalla. Itse myös juuri vaihdoin kakkosautosta, kun tuntui aavistus väljää. Näytti olevan 2001 vuodelta, joten oli aikakin. Vaikea sanoa kauanko olisi vielä kestänyt.
                  No niinkai se sitten täytyy vaihtaa. Parempi toki päivän viive ja satasen kulu nyt, kuin tonnin remppa parin kuukauden päästä. Melkeen silti luulen, että tuo pumppu tuola ongelmitta olis vuoden pari pyörinyt.

                  Epäilyksen siemen on kuitenkin kylvetty otolliseen maaperään.
                  Alla:
                  E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                  E24 635Csi -84 Polaris metallic

                  Ennenkin on ollut autoja

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by Haatainen View Post
                    satasen kulu nyt,
                    Motonetista Valeon pumppu ~50€.

                    Comment

                    • BMW_Harrastaja
                      BTCF Member
                      • Dec 2012
                      • 819
                      • Oulu area

                      Jep 54,90e Valeon pumppu. Itsekin vaihdoin ihan jo siksi, ettei vaivaisi ja pitää se kuitenkin vaihtaa jossain vaiheessa.
                      BMW driver and owner since 2000.

                      Comment

                      • Mikkomies84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1055
                        • Siilinjärvi

                        Miten kauan porukalla on kestänyt vauhtipyörät e39 -dieseleissä? Nettiauton ilmoituksissa ainakaan ei missään mainosteta että olisi vaihdeltu vaikka paljon rullattuja näkyy, e46 ilmoituksissa monissa on lukenut dmf -rempoista. Onko 520d:ssa kestävin pyörä kun vähiten vääntöjäkin?

                        Comment

                        • Ivl
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 216
                          • Oulunsalo

                          Originally posted by Funki View Post
                          Eikös tuo ole aika selvä merkki että ilmamassamittari on rikki :think

                          Mutta mikäs tuota nelospytyn häiriötä aiheuttaa, kun engine roughnesit on siinä tapissa verrattuna muihin pyttyihin?

                          Ei kai tuo rikkinäinen Imm tuota tee? Vai tekeekö?

                          T Jukka
                          Bmw X5 2011
                          Vw caddy 2019

                          Comment

                          • peto2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 8274
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Ivl View Post
                            Mutta mikäs tuota nelospytyn häiriötä aiheuttaa, kun engine roughnesit on siinä tapissa verrattuna muihin pyttyihin?

                            Ei kai tuo rikkinäinen Imm tuota tee? Vai tekeekö?

                            T Jukka
                            Ei tee.. Jos puolien, tulppien ja suuttimienkaan siirtely ei muuta vikaa mihinkään niin mittaa puristukset.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              Originally posted by Mikkomies84 View Post
                              Miten kauan porukalla on kestänyt vauhtipyörät e39 -dieseleissä? Nettiauton ilmoituksissa ainakaan ei missään mainosteta että olisi vaihdeltu vaikka paljon rullattuja näkyy, e46 ilmoituksissa monissa on lukenut dmf -rempoista. Onko 520d:ssa kestävin pyörä kun vähiten vääntöjäkin?
                              Uskoisin että kun ei vedätetä isolla vaihteella pikkukierroksilla, niin kestää paljopaljo pidempään. Ite tulee välillä ku on jotain isompaa koppia perässä, ajettua sitte jopa nelosella. Menee vähä herkemmin eikä ala ainakaan edes pientä jyrinää pitämään jos tulee joku vastainen.
                              462 nyt rullattu eikä mitään vauhtipyöräongelmia ole ollu.

                              Ja luulen et 3 sarjalaiset saa paljo enempi sikaa ku nää vitoset, siksi nämä kestää paremmin.
                              Last edited by Bmw Dreamer; 16-03-2014, 20:24.
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              • Samppae39
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2009
                                • 1660
                                • Vähäkyrö

                                En oikeen haulla löytäny tulosta, joten kysyn suoraan...

                                Aamulla lähdin töihin, niin mittaristossa loisti laatikon keltanen ratas. Mittaristossa ei näy ollenkaan vaihdekaaviota. Laatikko toimii muuten normaalisti, mutta nyppäsee vaihtaessa terävämmin ku ennen.

                                Alanko myymään autoa osina pois vai selviääkö vika muuten, ku laatikon vaihtamalla?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎