Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    Originally posted by Juu50 View Post
    Onko näissä tapana että kuskin ovesta johtosarja menisi poikki? audiopuoli ovesta mykkänä, kaiken balanssin kun laittaa ko. ovelle ja volumet täysille niin diskantista kuuluu todella hiljaa musiikkia. Vai voiko tuo olla että molemmat kajarit on rikki vai johto saa niin huonosti kontaktia ettei sen takia toimi?
    Kyllä on tullut johtosarjavikoja vastaan. Itselleni ei vain hifipuolella, vaan keskuslukituksen-/väylävikaa selvittäessä..
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • opTA
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2011
      • 924
      • Suomi

      Originally posted by Kems View Post
      Avasin sen ja motonetin tarviketiiviste siellä oli. Victor Reinz merkiltään.
      Tosiaan tuo vanha tiiviste on ihan kovettunut ja jopa sulanut sieltä täältä. Voiko tuo tiivisteen laatu olla näin paskaa? Tuo uusi, joka oli tarkoitus laittaa tilalle, on samaa merkkiä.. Pitäisiköhän suosiolla etsiä jokin muu. Mitä merkkiä KL-varaosat myy? Jokusen euron kalliimpi ainakin näyttäisi olevan.
      Älä laita sitä viktoria sinne, käyt suosiolla paikalliselta marmoritiskiltä hakemassa OEM-tiivisteen, hinnaksi tulee alle 40e (tämä on yksi monista bayerilaisten osista jotka kannattavat olla suosiolla OEM-laatua/OEM- hyväksyttyjä tarviketavaraa)
      Samalla otat venakopantiivisteen lisäksi: Numerot 8 & 9 (muistaakseni 15kpl molempia) ja ei haittaakaan olisi jos numeron 7 otat samalla (myös sen 15kpl) (prikat ja kumit noin alle 1e/kpl)
      Kuvalinkki: http://www.realoem.com/bmw/showparts...08&hg=11&fg=15
      Last edited by opTA; 10-01-2014, 22:20.

      Comment

      • Kems
        Bimmer Rookie
        • May 2012
        • 151
        • Pirkanmaa

        Originally posted by opTA View Post
        Älä laita sitä viktoria sinne, käyt suosiolla paikalliselta marmoritiskiltä hakemassa OEM-tiivisteen, hinnaksi tulee alle 40e (tämä on yksi monista bayerilaisten osista jotka kannattavat olla suosiolla OEM-laatua/OEM- hyväksyttyjä tarviketavaraa)
        Samalla otat venakopantiivisteen lisäksi: Numerot 8 & 9 (muistaakseni 15kpl molempia) ja ei haittaakaan olisi jos numeron 7 otat samalla (myös sen 15kpl) (prikat ja kumit noin alle 1e/kpl)
        Kuvalinkki: http://www.realoem.com/bmw/showparts...08&hg=11&fg=15
        Ne metalliset prikat on ihan hyvässä kuosissa vielä. Pulttien kumitiivisteet ostin uudet, mutta nekin motonetistä. Pitääköhän nekin sitten hommata alkuperäisenä? Nuo kyllä vaikuttavat ihan kohtuulaatuisilta.

        Comment

        • Juu50
          Bimmer Fanatic
          • May 2012
          • 300
          • Kouvola

          Originally posted by BreeZi View Post
          Kyllä on tullut johtosarjavikoja vastaan. Itselleni ei vain hifipuolella, vaan keskuslukituksen-/väylävikaa selvittäessä..
          Täytyy tuo johtosarja tarkastaa kun olisi edes päivän satamatta, ei pihahommat vesisateessa oikein innosta. Lasien ohjaukset ym. toimii kumminkin ongelmitta.

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            Originally posted by Kems View Post
            Avasin sen ja motonetin tarviketiiviste siellä oli. Victor Reinz merkiltään.
            Victor Reinz tekee mm. BMW:lle alkuperäisiä tiivisteitä. Ei oo mikään huono merkki.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Kuinkas mahdoton operaatio olisi asentaa jälkikäteen xenonit E39:n keulalle? Tarkoitus olisi siis tehdä laillinen päivitys. Uudet umpiot ja mahdollisesti automaattisen tasonsäädön vaatisi. Lampunpesurit autosta jo löytyy.

              Kysymys koskee ehkä eniten tuota tasonsäätöä. Manuaalinen säätö autosta jo löytyy, mutta useimmitenhan nämä toimivat automaattisesti. Sigun seiskassa, missä on alkuperäiset xenonit, säätömoottorit löytyvät sekä edestä, että takaa. Kuinka vaativa operaatio, saati kallis olisi tehdä tuo xenon retrofit asennus?

              Autosähköt eivät sinällään hirvitä ja tiedän umpioiden olevan tonnin luokkaa, mutta mitä muuta mahdollisia kustannuksia mahtaisi tulla?

              Comment

              • icecold
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 2337
                • 🌍

                Originally posted by Ramzez View Post
                Kuinkas mahdoton operaatio olisi asentaa jälkikäteen xenonit E39:n keulalle? Tarkoitus olisi siis tehdä laillinen päivitys. Uudet umpiot ja mahdollisesti automaattisen tasonsäädön vaatisi. Lampunpesurit autosta jo löytyy.

                Kysymys koskee ehkä eniten tuota tasonsäätöä. Manuaalinen säätö autosta jo löytyy, mutta useimmitenhan nämä toimivat automaattisesti. Sigun seiskassa, missä on alkuperäiset xenonit, säätömoottorit löytyvät sekä edestä, että takaa. Kuinka vaativa operaatio, saati kallis olisi tehdä tuo xenon retrofit asennus?

                Autosähköt eivät sinällään hirvitä ja tiedän umpioiden olevan tonnin luokkaa, mutta mitä muuta mahdollisia kustannuksia mahtaisi tulla?
                Umpiot, pesurit. Ei muuta.

                Sitten jos auto on 01.10.2000 jälkeen käyttöönotettu niin tuo automaattinen korkeudensäätö.

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by icecold View Post
                  Umpiot, pesurit. Ei muuta.

                  Sitten jos auto on 01.10.2000 jälkeen käyttöönotettu niin tuo automaattinen korkeudensäätö.
                  Jaa, että toimii manuaalisäädöilläkin? Vai katoaako tuo säätöominaisuus kokonaan umpioiden vaihdon myötä?

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Uudet umpiot
                    Jos sulla on facelift halogeenit, niin niissä on xenon hyväksyntä.

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Jos sulla on facelift halogeenit, niin niissä on xenon hyväksyntä.
                      Tarkoitus olisi siis päivittää hellan enkelivaloihin. Onko niissä halogen versioissa myös xenon hyväksyntä, vai vaatiiko ne kalliimmat aidot xenon umpiot? En oikeastaan edes tiedä eroa niiden välillä muuta kuin että xenon umpiot ovat tuplaten kalliimmat.

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8274
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Tarkoitus olisi siis päivittää hellan enkelivaloihin. Onko niissä halogen versioissa myös xenon hyväksyntä, vai vaatiiko ne kalliimmat aidot xenon umpiot? En oikeastaan edes tiedä eroa niiden välillä muuta kuin että xenon umpiot ovat tuplaten kalliimmat.
                        samat hyväksynnät molemmissa, ainoa ero löytyy polttimon kiinnityksestä ja halogeenille tarkotettuja saa n.400€ pari
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by peto2 View Post
                          samat hyväksynnät molemmissa, ainoa ero löytyy polttimon kiinnityksestä ja halogeenille tarkotettuja saa n.400€ pari
                          Helkkarin hieno homma. Minkäs sorttinen xenon sarja olisi sitten paras niiden halogeeniumpioiden kanssa?

                          Comment

                          • eiskalt
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2012
                            • 836
                            • Hyvinkää

                            mites ne umpiot muuten on merkitty, jos on xenon hyväksytty?

                            Comment

                            • Fastpiksu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2010
                              • 1571
                              • Kajaani-Paltamo

                              Originally posted by eiskalt View Post
                              mites ne umpiot muuten on merkitty, jos on xenon hyväksytty?
                              DC, DR tai DCR merkintä. Kesti monta sekunttia googlettaa.
                              Chevrolet Express van
                              Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                              E36 325i group F

                              Ex:
                              e34 525i
                              e34 525tds "superturbo"
                              e39 530d M-Sport

                              Comment

                              • eiskalt
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2012
                                • 836
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Fastpiksu View Post
                                DC, DR tai DCR merkintä. Kesti monta sekunttia googlettaa.
                                okei, kiitos.
                                ja tällä luurilla se kyllä kestääkin monesti, jopa useita minuutteja sivusta riippuen. sentäs muutamat foorumit toimii siedettävästi. sehän on tärkein.

                                noissa mun vanhoissa prefacelift umpioissa seisoo kyllä DC, tuolla sisänurkassa. eikai tuo voi olla mitään muuta hölynpölyä?
                                jos noihin sais asiallisesti xenonit, niin kenties niistä voisikin olla jotain iloa vielä. tosin silimät ne vielä kaipais lisäks...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎