Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Madduli
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 395
    • -

    Vasen etupyörä alkoi pari päivää sitte pitämään semmosta jännää ininää, vähän kun jarrujen vinkuminen, mutta paljon matalampi ja tuntuu että kaikuu jotenki. Pyöränlaakerit kolisee yleensä, voiko ne myös vinkua? Joitain muita ehdotuksia mikä on?:think

    edit: ääni tämmönen https://www.youtube.com/watch?v=5nDF__51Bvo mutta kuuluu vaan kun nopeutta on alle 10kmh ei tosiaan noin pahana =D Eli ilmeisesti laakeri mennyt.
    Last edited by Madduli; 04-04-2014, 17:02.
    E46 316 -99
    Ex:
    E39 523iA -98
    E46 316 -99
    E46 318 -99

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Madduli View Post
      Vasen etupyörä alkoi pari päivää sitte pitämään semmosta jännää ininää, vähän kun jarrujen vinkuminen, mutta paljon matalampi ja tuntuu että kaikuu jotenki. Pyöränlaakerit kolisee yleensä, voiko ne myös vinkua? Joitain muita ehdotuksia mikä on?:think
      Kivi jarrukilven välissä.
      E39 528iA

      Comment

      • Munkka
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 38

        Originally posted by TJJ View Post
        Tuolla asiasta käytyä keskustelua ja kuvia:
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=277180

        Tänks. Itku pääsee jos turhaa se taas puratan, ainakin aikaisemmin on tullu 7-8 tuntia työveloitusta noista tiivisteiden vaihdosta.

        Tätä ei kai pysty toteamaan iroittamatta noita paikaltaan.
        528i M-sport 1999

        Comment

        • Madduli
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 395
          • -

          Originally posted by TJJ View Post
          Kivi jarrukilven välissä.
          nyt vinkuna alko vaan kovenemaan eli pyöränlaakeri sökö varmaan. Pitää huomenna vaihdella.
          E46 316 -99
          Ex:
          E39 523iA -98
          E46 316 -99
          E46 318 -99

          Comment

          • Tuokki2
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 376
            • hamina

            Originally posted by Madduli View Post
            nyt vinkuna alko vaan kovenemaan eli pyöränlaakeri sökö varmaan. Pitää huomenna vaihdella.
            kokeiles väännellä jarrukilpeä niin ääni lakkaa varmaan, itellä ainakin lakkasi kun sieltä joki kivi tms pamahti irti, ja nyt on renkaanlaakeri sökö niin se ääni kuuluu matalana hurinana n.10-90kmh vauhdeissa, tai ainakin kuvittelen sen olevan renkaanlaakeri vaikkei mitään väljää laakereissa löytynyt vaikka kuin etsi, mutta ääni täsmää aiempiin autoihin.
            Skyline R33 GT-R v-spec
            Subaru legacy GT spec B -03
            e39 528ia
            ski-doo x600rs -07

            Comment

            • mijuko
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2010
              • 951
              • ۩□□۩

              Originally posted by TJJ View Post
              Kivi jarrukilven välissä.
              +1 Tämänkin asian on jo unohtanut kun vaihtoi uudet kilvet, niin ei sen koommin ole vinkunut... oli se yhtä helvettiä kun joka päivä sai kuunnella sitä vikinää

              Comment

              • Madduli
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 395
                • -

                No nyt alko kuulumaan kunnon rutinaakin jo 40vauhdissa. Kivet on pitäny yleensä erillaista ääntä :think nappaan huomenna fillarin irti niin eiköhän sitte olla viisaampia on kyllä jännä jos pyöränlaakeri on rikki kun yleensä ei käyttäydy noin rikki mennessään.
                E46 316 -99
                Ex:
                E39 523iA -98
                E46 316 -99
                E46 318 -99

                Comment

                • dumppi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 4351
                  • sotkamo

                  Vaihteistoöljyt pitäis vaihtaa manuaalilootaan.. Laatikon kyljessä ilmeisesti keltainen tarra ja olin hahmottavinani siitä tekstin ATF kunnes kaveri tuli pätevänä ja pyyhkäisi näppärästi asetonilla "puhtaaksi" sen tarran
                  Kyllä puhdistui eli ei lue enää mitään..

                  Ihanko tähän normi mobil ATF fluid käypi laatikkoon?
                  Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                  e36 325i coupé R.I.P
                  e30 316 2d
                  e36 318is coupé
                  e36 323i 4d ac schnitzer replica


                  Käyttis: e39 523i 4d
                  Originally posted by rizzo
                  Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                  |Sotkamo Connection|

                  Comment

                  • Arnolds
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 3310
                    • Kajjjaani

                    Originally posted by dumppi View Post
                    Vaihteistoöljyt pitäis vaihtaa manuaalilootaan.. Laatikon kyljessä ilmeisesti keltainen tarra ja olin hahmottavinani siitä tekstin ATF kunnes kaveri tuli pätevänä ja pyyhkäisi näppärästi asetonilla "puhtaaksi" sen tarran
                    Kyllä puhdistui eli ei lue enää mitään..

                    Ihanko tähän normi mobil ATF fluid käypi laatikkoon?
                    :think Eikös ne manuaali lootaankin oo suositellu automaatin öljyjä. :think
                    Muistaakseni joskun kun vielä oli manuaali auto vuonna XX niin vaihdoin siihen nuo ATF:n automaatti öljyt. Eli anna mennä vaan sama se mitä siellä on kunhan on öljyt.
                    F26 xDrive20d TwinPower

                    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by Arnolds View Post
                      :think Eikös ne manuaali lootaankin oo suositellu automaatin öljyjä. :think
                      Muistaakseni joskun kun vielä oli manuaali auto vuonna XX niin vaihdoin siihen nuo ATF:n automaatti öljyt. Eli anna mennä vaan sama se mitä siellä on kunhan on öljyt.
                      ATF: Automatic Transmission Fluid. ATF ei oo öljymerkki.

                      dumppi:
                      Originally posted by kaivettu interwebsistä
                      Manual transmission (yellow sticker): BMW PN: 83.22.9.408.942 or MTF-LT-1 (manual transmission fluid, lifetime) Replacement Interval: Lifetime oil (Bentley 230-6). A user-recommended fluid is "Royal Purple Synchromax 1512 manual transmission fluid" & Redline MT-90; also recommended is Redline D4 ATF or Redline MTL or Mobil1 Synthetic; the user-recommended replacement interval is roughly 5 years or about 60K miles.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • Ytrew
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2012
                        • 77
                        • Jyväskylä

                        E39 Touringin takaluukun muovit pitäisi saada pois, jotta pääsisi kahtomaan mikä vikana, kun ei rekkarin valot toimi.

                        Ongelma tämä: luukun lasi pitäisi saada auki, että saisi pari ruuvia irti mitkä pitää sitä muovia paikoillaan. Millä sen lasin voisi saada auki, kun en tiedä onko kytketty joskus pois käytöstä, kun oli sitä tehnyt että lukko aukeaa siitä itsestään.
                        Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

                        Comment

                        • anza(kla)
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 969
                          • kokkola

                          Originally posted by Ytrew View Post
                          E39 Touringin takaluukun muovit pitäisi saada pois, jotta pääsisi kahtomaan mikä vikana, kun ei rekkarin valot toimi.

                          Ongelma tämä: luukun lasi pitäisi saada auki, että saisi pari ruuvia irti mitkä pitää sitä muovia paikoillaan. Millä sen lasin voisi saada auki, kun en tiedä onko kytketty joskus pois käytöstä, kun oli sitä tehnyt että lukko aukeaa siitä itsestään.
                          Työkalu pakki pois,sieltä alta löytyy about 8 ristipää ruuvia ja ne pois ja sitten pikkusen raottamalla tulee pois koko muovi.
                          Sen jälkeen sä näätkin jos siitä sen solenoidin mikä avaa ikkunan ja siitä vaan sormella liipaset pikkusen sivuun niin lasi aukee.
                          Luultavasti sulla on pistoke irti siitä solenoidilta,mutta tosiaan sormella pikkusen liikauttamalla akselia ikkuna aukeaa.

                          Comment

                          • Jondis
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 697
                            • Tuusula

                            Mites nuo kromilistat mitä on ikkunoiden ympärillä lähtee irti(sedan)? Ja sama kysymys sisäpuolen kromeista ja puskureiden listoista
                            MB E55 AMG -05
                            E36 318TiA -96
                            E34 535i -89 imolarot
                            Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                            Comment

                            • Ytrew
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2012
                              • 77
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by anza(kla) View Post
                              Työkalu pakki pois,sieltä alta löytyy about 8 ristipää ruuvia ja ne pois ja sitten pikkusen raottamalla tulee pois koko muovi.
                              Sen jälkeen sä näätkin jos siitä sen solenoidin mikä avaa ikkunan ja siitä vaan sormella liipaset pikkusen sivuun niin lasi aukee.
                              Luultavasti sulla on pistoke irti siitä solenoidilta,mutta tosiaan sormella pikkusen liikauttamalla akselia ikkuna aukeaa.
                              Joo aukesihan se sillä tavalla Kaikki johdot siellä kyllä oli kiinni. Voisiko siitä katkaisimesta joku johto olla otettu pois. Mites tuo takalasin pyyhin/lasin avausmekanismi lähtee tosta irti, jotta vois ne johdotukset vielä katsoa? Vai voisiko katkaisin olla viallinen?
                              Detailing palvelut Jyväskylä ja Äänekoski

                              Comment

                              • MikaSS
                                BTCF Member
                                • Sep 2010
                                • 202
                                • Kokkola

                                Ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka kauan teillä on polttoainepumput kestäneet 39? Minkälaiset kilometrit ollut mittarissa ku joutunu vaihtaa vai tuskin nuokaa ikuisia on? :think Kyse siis bensakoneista
                                nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
                                Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎