Taas täytyy ihmetellä tuota vitosen sielunelämää..
Auto oli nyt seissyt perjantaista asti pihassa, kävin tänään vähän nautiskelemassa talvikeleistä, mutta kuinka kävikään..
Kaikki pelasi nätisti aluksi, pari pientä nykäisyä joiden oletin johtuvan kylmästä koneesta.. Ajoin vähän pidempään ni sit tuli kunnon "rypäs" nykäisyjä, lykkäsin kytkimen pohjaan ja sit hämmästyksekseni kierrokset lähtivät nousemaan itsestään pikkuhiljaa.. Johonki 3000rpm asti ihmettelin näkemääni ja sit päästin kytkimen ylös, kierrokset tippuivat takaisin alas eikä auto tuntunut väkisin ryntäävän eteenpäin vaikka kaasua vielä selvästi itselleen antoikin. Tätä seurasi vielä pari terävää nykäisyä, jonka jälkeen ABS/luistovalot syttyivät palamaan mittaristoon ja auto alkoi taas käyttäytyä normaalisti..
Oikea taka-anturi on inpan mukaan sökö, joten se selittänee nuo nykäykset.. Mutta mikä selittää tuon kierrosten nousun?
BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Taas täytyy ihmetellä tuota vitosen sielunelämää..
Auto oli nyt seissyt perjantaista asti pihassa, kävin tänään vähän nautiskelemassa talvikeleistä, mutta kuinka kävikään..
Kaikki pelasi nätisti aluksi, pari pientä nykäisyä joiden oletin johtuvan kylmästä koneesta.. Ajoin vähän pidempään ni sit tuli kunnon "rypäs" nykäisyjä, lykkäsin kytkimen pohjaan ja sit hämmästyksekseni kierrokset lähtivät nousemaan itsestään pikkuhiljaa.. Johonki 3000rpm asti ihmettelin näkemääni ja sit päästin kytkimen ylös, kierrokset tippuivat takaisin alas eikä auto tuntunut väkisin ryntäävän eteenpäin vaikka kaasua vielä selvästi itselleen antoikin. Tätä seurasi vielä pari terävää nykäisyä, jonka jälkeen ABS/luistovalot syttyivät palamaan mittaristoon ja auto alkoi taas käyttäytyä normaalisti..
Oikea taka-anturi on inpan mukaan sökö, joten se selittänee nuo nykäykset.. Mutta mikä selittää tuon kierrosten nousun?
Kaverin autossa (-96 523i) teki samaa että kierrokset nousivat itsekseen kun abs-anturi oli hajalla. Kierrokset laski normaaliin kun luistoneston otti pois päältä. Anturin vaihdon jälkee ei enää nostellu kierroksia omiin nimiin, ilmeisesti rikkinäinen anturi sekoittaa luistoneston täysin ja kierrokset sitten nousee kun luistonesto tekee omia juttujaan.
Lähteekö nuo sivuvilkut ilman väkivaltaa pois? Pitääkö painaa jommasta kummasta sivusta jollain pitkällä? Vai pitääkö vain käyttää voimaa vetäessä?
Kiinni on prkl..
eivät ole kiinni oikeastaan mitenkään. Pitää työntää eteen/taaksepäin (en muista kumpaan suuntaan) muutama milli ja putoaa syliin. Työkaluja ei tarvii lainkaan.
Jep, kiinnikkeet todennäköisesti murtuu, jos näillä keleillä menet ulkona irrottelemaan.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Mitähän releitä e39 530dA 2002 touringin takaluukussa siellä oikeassa lokerossa on? Tuli lainattua siirtopumpulle relettä ja otin niistä sen lähinnä takaluukkua olevan lainaan. Taisi olla kolme relettä jos oikein muistan.
Ei ihan suoranaisesti e39 kysymys mutta kuinka paljon M57 ja M57N johtosarjat poikkeavat toisistaan? :think
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Ei ihan suoranaisesti e39 kysymys mutta kuinka paljon M57 ja M57N johtosarjat poikkeavat toisistaan? :think
Mitäs mielessä? Ainakin DDE:n liittimet täysin erilaiset. Lisäksi M57N:ssä komponentteja, joita M57:ssa ei ole (esim. korkeapaineen tulopuolen määräsäädin).
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Mitäs mielessä? Ainakin DDE:n liittimet täysin erilaiset. Lisäksi M57N:ssä komponentteja, joita M57:ssa ei ole (esim. korkeapaineen tulopuolen määräsäädin).
Ok, näin arvelinkin!
Harmittavan paljon huonompi viripotentiaali normi M57:ssa
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
riittävästi siinä on GM lootalle VOIMA potentiaalia. irrota ne suuttimet ja laita tulemaan niin korjataan pois häiritsemästä.
Kai tuo manuaali kestää :think
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment