Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Targo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2013
    • 226
    • Raisio

    e39 helmat

    vm 96 onko kiinteät runkoon vai pystyykö jotenkin näppärästi vaihtamaan?
    Nykyiset
    E39 96' 540i

    Comment

    • DriveFast
      BTCF Member
      • Apr 2010
      • 165
      • Turku

      Taas täytyy ihmetellä tuota vitosen sielunelämää..
      Auto oli nyt seissyt perjantaista asti pihassa, kävin tänään vähän nautiskelemassa talvikeleistä, mutta kuinka kävikään..
      Kaikki pelasi nätisti aluksi, pari pientä nykäisyä joiden oletin johtuvan kylmästä koneesta.. Ajoin vähän pidempään ni sit tuli kunnon "rypäs" nykäisyjä, lykkäsin kytkimen pohjaan ja sit hämmästyksekseni kierrokset lähtivät nousemaan itsestään pikkuhiljaa.. Johonki 3000rpm asti ihmettelin näkemääni ja sit päästin kytkimen ylös, kierrokset tippuivat takaisin alas eikä auto tuntunut väkisin ryntäävän eteenpäin vaikka kaasua vielä selvästi itselleen antoikin. Tätä seurasi vielä pari terävää nykäisyä, jonka jälkeen ABS/luistovalot syttyivät palamaan mittaristoon ja auto alkoi taas käyttäytyä normaalisti..

      Oikea taka-anturi on inpan mukaan sökö, joten se selittänee nuo nykäykset.. Mutta mikä selittää tuon kierrosten nousun?
      BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
      Exät:
      BMW e46 330i: 231hp/300Nm
      BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
      Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
      Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by targo View Post
        vm 96 onko kiinteät runkoon vai pystyykö jotenkin näppärästi vaihtamaan?
        Kiinteä osa koria, eli ei pysty helposti vaihtamaan.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • JaHu85
          BTCF Member
          • Dec 2005
          • 606
          • vaasa

          Originally posted by DriveFast View Post
          Taas täytyy ihmetellä tuota vitosen sielunelämää..
          Auto oli nyt seissyt perjantaista asti pihassa, kävin tänään vähän nautiskelemassa talvikeleistä, mutta kuinka kävikään..
          Kaikki pelasi nätisti aluksi, pari pientä nykäisyä joiden oletin johtuvan kylmästä koneesta.. Ajoin vähän pidempään ni sit tuli kunnon "rypäs" nykäisyjä, lykkäsin kytkimen pohjaan ja sit hämmästyksekseni kierrokset lähtivät nousemaan itsestään pikkuhiljaa.. Johonki 3000rpm asti ihmettelin näkemääni ja sit päästin kytkimen ylös, kierrokset tippuivat takaisin alas eikä auto tuntunut väkisin ryntäävän eteenpäin vaikka kaasua vielä selvästi itselleen antoikin. Tätä seurasi vielä pari terävää nykäisyä, jonka jälkeen ABS/luistovalot syttyivät palamaan mittaristoon ja auto alkoi taas käyttäytyä normaalisti..

          Oikea taka-anturi on inpan mukaan sökö, joten se selittänee nuo nykäykset.. Mutta mikä selittää tuon kierrosten nousun?
          Kaverin autossa (-96 523i) teki samaa että kierrokset nousivat itsekseen kun abs-anturi oli hajalla. Kierrokset laski normaaliin kun luistoneston otti pois päältä. Anturin vaihdon jälkee ei enää nostellu kierroksia omiin nimiin, ilmeisesti rikkinäinen anturi sekoittaa luistoneston täysin ja kierrokset sitten nousee kun luistonesto tekee omia juttujaan.
          E30 318i M43 -88

          Comment

          • spock
            Bimmer Rookie
            • Jun 2009
            • 78
            • Lappeenranta

            Lähteekö nuo sivuvilkut ilman väkivaltaa pois? Pitääkö painaa jommasta kummasta sivusta jollain pitkällä? Vai pitääkö vain käyttää voimaa vetäessä?

            Kiinni on prkl..
            2010 Skoda Octavia Combi
            EX 2006 Skoda Octavia RS
            EX 2001 E39 520IA
            Ex E30 320I

            Comment

            • peto2
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 8267
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by spock View Post
              Lähteekö nuo sivuvilkut ilman väkivaltaa pois? Pitääkö painaa jommasta kummasta sivusta jollain pitkällä? Vai pitääkö vain käyttää voimaa vetäessä?

              Kiinni on prkl..
              eivät ole kiinni oikeastaan mitenkään. Pitää työntää eteen/taaksepäin (en muista kumpaan suuntaan) muutama milli ja putoaa syliin. Työkaluja ei tarvii lainkaan.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Kievari
                Bimmer Rookie
                • Nov 2013
                • 50
                • Jyväskylä

                eteenpäin työnetään. voi tietysti olla jäässä.
                On kahdenlaisia autoilijoita, niitä jotka haluaisivat ajaa bemarilla, sekä niitä jotka ajavat bemarilla.

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  Jep, kiinnikkeet todennäköisesti murtuu, jos näillä keleillä menet ulkona irrottelemaan.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Oltsu
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 380
                    • Paimio

                    Mitähän releitä e39 530dA 2002 touringin takaluukussa siellä oikeassa lokerossa on? Tuli lainattua siirtopumpulle relettä ja otin niistä sen lähinnä takaluukkua olevan lainaan. Taisi olla kolme relettä jos oikein muistan.
                    Ex Bmw's: e30 316i/325i 89', e34 535i 92', e30 325i Cabriolet 87', e46 320dAT 02', e39 530dAT M-sport 02',
                    E46 330dT M-sport 03', E91 320dA 06', E91 320dA LCI 08', F11 520dA 11', F31 318dA 16', E39 523iA 98'

                    Comment

                    • Jube
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 9636
                      • ...

                      Ei ihan suoranaisesti e39 kysymys mutta kuinka paljon M57 ja M57N johtosarjat poikkeavat toisistaan? :think
                      Näillä mennään:
                      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                      MB c124 230CE -90 "Badboy"
                      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1327
                        • Tornio

                        Originally posted by Jube View Post
                        Ei ihan suoranaisesti e39 kysymys mutta kuinka paljon M57 ja M57N johtosarjat poikkeavat toisistaan? :think
                        Riittävästi. Fyysinen ja sähköinen sopivuus huono. Lisää vaikeutta tuo euro 3 ja euro 4 koneiden erot.
                        mitäpä olit ajatellut rakentaa ?
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          Originally posted by Jube View Post
                          Ei ihan suoranaisesti e39 kysymys mutta kuinka paljon M57 ja M57N johtosarjat poikkeavat toisistaan? :think
                          Mitäs mielessä? Ainakin DDE:n liittimet täysin erilaiset. Lisäksi M57N:ssä komponentteja, joita M57:ssa ei ole (esim. korkeapaineen tulopuolen määräsäädin).
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Jube
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 9636
                            • ...

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Mitäs mielessä? Ainakin DDE:n liittimet täysin erilaiset. Lisäksi M57N:ssä komponentteja, joita M57:ssa ei ole (esim. korkeapaineen tulopuolen määräsäädin).
                            Ok, näin arvelinkin!
                            Harmittavan paljon huonompi viripotentiaali normi M57:ssa
                            Originally posted by e46touring View Post
                            Riittävästi. Fyysinen ja sähköinen sopivuus huono. Lisää vaikeutta tuo euro 3 ja euro 4 koneiden erot.
                            mitäpä olit ajatellut rakentaa ?

                            Vanha sotaratsu palasi eilen "kotiin"

                            Miten onnistuuko N-koneen kansi istuttaa perus M57 koneeseen vai onko vain tyydyttävä siihen että 300hv rajapyykkiä ei vanhoilla paskoilla ylitetä?
                            Last edited by Jube; 14-01-2014, 21:57.
                            Näillä mennään:
                            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                            MB c124 230CE -90 "Badboy"
                            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                            Comment

                            • e46touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1327
                              • Tornio

                              Originally posted by Jube View Post
                              Ok, näin arvelinkin!
                              Harmittavan paljon huonompi viripotentiaali normi M57:ssa


                              Vanha sotaratsu palasi eilen "kotiin"
                              riittävästi siinä on GM lootalle VOIMA potentiaalia. irrota ne suuttimet ja laita tulemaan niin korjataan pois häiritsemästä.
                              __________________________________________________ ____________
                              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                              Comment

                              • Jube
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 9636
                                • ...

                                Originally posted by e46touring View Post
                                riittävästi siinä on GM lootalle VOIMA potentiaalia. irrota ne suuttimet ja laita tulemaan niin korjataan pois häiritsemästä.
                                Kai tuo manuaali kestää :think
                                Näillä mennään:
                                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎