Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Samppae39 View Post
    En oikeen haulla löytäny tulosta, joten kysyn suoraan...

    Aamulla lähdin töihin, niin mittaristossa loisti laatikon keltanen ratas. Mittaristossa ei näy ollenkaan vaihdekaaviota. Laatikko toimii muuten normaalisti, mutta nyppäsee vaihtaessa terävämmin ku ennen.

    Alanko myymään autoa osina pois vai selviääkö vika muuten, ku laatikon vaihtamalla?
    Sammutat auton, odotat hetken ja starttaat uudelleen. Jos valo pois kaikki ok.

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1660
      • Vähäkyrö

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Sammutat auton, odotat hetken ja starttaat uudelleen. Jos valo pois kaikki ok.
      Ei toimi niin. Katotaan nyt ku auto seisoo päivän. Ainakaan ABC:llä käynti ei riittäny.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by Samppae39 View Post
        Ei toimi niin. Katotaan nyt ku auto seisoo päivän. Ainakaan ABC:llä käynti ei riittäny.
        Niin ei kai sulla ole dieseli? Sitten se on ~3000€ ja halpaa dieselillä ajoa

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1660
          • Vähäkyrö

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Niin ei kai sulla ole dieseli? Sitten se on ~3000€ ja halpaa dieselillä ajoa
          Elä ny nuin Mä vielä salaa toivoin, että jotain ois vaan irronnu, ku eilen rymyytin menemään huonoa soratietä pitkän matkaa :think

          Comment

          • Fastpiksu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2010
            • 1571
            • Kajaani-Paltamo

            Originally posted by Mikkomies84 View Post
            Miten kauan porukalla on kestänyt vauhtipyörät e39 -dieseleissä? Nettiauton ilmoituksissa ainakaan ei missään mainosteta että olisi vaihdeltu vaikka paljon rullattuja näkyy, e46 ilmoituksissa monissa on lukenut dmf -rempoista. Onko 520d:ssa kestävin pyörä kun vähiten vääntöjäkin?
            Kutosen vauhtipyörä voi kestää pidempään kuin nelosen, koska käynti on paljon tasaisempaa.
            Mulla oli 530d:ssä 300tkm kohdalla jo sen verran väljää että olis kannattanu varmaan vaihtaa, no en vaihtanut. 200tkm--> menty +500nm väännöillä.

            Kaverin 330d vauhtipyörä levisi aika tarkkaan 400tkm kohdalla kun vaihtoi 535d suuttimet ja käytti penkissä. Toki voimaakin oli jo 320hv ja vääntöä melko reilusti.
            Chevrolet Express van
            Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
            E36 325i group F

            Ex:
            e34 525i
            e34 525tds "superturbo"
            e39 530d M-Sport

            Comment

            • Gedd
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 479
              • Tampere

              Originally posted by kaol View Post
              Tuo hammastanko menee juuri tuolla tavalla jäykäksi, jos sen välystä on yritetty säätää ja mutteri on vedetty aavistuksen liian kireälle.
              Ensimmäisenä kannattaa siis löysätä muutama aste sitä (muistaakseni) valkoista 17mm mutteria hammastangossa rattiakselin kohdalta.
              No pultti oli niin jumissa että meni sieläksi. Koko systeemi alumiinia niin ei saanut hitsattuakaan, lopuksi sitten vain ruuvimeisselillä ja vasaralla naputtelemalla kun otti varttikierroksen auki niin tuli sopiva.

              Ilmeisesti tangon kuluessa joutuu tekemään kompromissin väljän keskialueen ja tiukan reuna-alueen väliltä..

              Comment

              • Kalle
                Newbiemmer
                • Feb 2013
                • 8
                • Helsinki

                Mikäköhän toi putki tossa kuvassa on? Äsken pahahti irti tuolta ja nyt on vedot hukassa sekä 2000 rpm kohdalla alkaa hillitön suhina.

                Auto on vm99 530d
                Attached Files

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14527
                  • Oulu

                  EGR-putkea tarkoitat?
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Kalle
                    Newbiemmer
                    • Feb 2013
                    • 8
                    • Helsinki

                    Joo siis toi mikä on nokinen siitä päästä, eli ilmeisesti juuri se. Saakohan sitä jotenkin vielä kasaan, vai pitääkö alkaa etsimään uutta tilalle jostain?

                    Comment

                    • Funki
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2011
                      • 375
                      • Kouvola

                      Originally posted by Kalle View Post
                      Joo siis toi mikä on nokinen siitä päästä, eli ilmeisesti juuri se. Saakohan sitä jotenkin vielä kasaan, vai pitääkö alkaa etsimään uutta tilalle jostain?
                      kaverin 320d naputeltii ainaki varovasti vasaralla noit reunoja kiinne ja siihen loppu nokeaminen
                      e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
                      ex.
                      e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
                      e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
                      e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
                      e30 316 -88 (schwarz)

                      Comment

                      • Mikkomies84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1055
                        • Siilinjärvi

                        Jaaha, mitäs sitten kyseltäisiin...

                        No miten jos tulisi nyt haettua eräs prefcl -mallinen kulkine, olisiko nuo depon valot ns. just saman näköiset kun hellan vastaavat facelift -valot.

                        Esim.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by Mikkomies84 View Post
                          Jaaha, mitäs sitten kyseltäisiin...

                          No miten jos tulisi nyt haettua eräs prefcl -mallinen kulkine, olisiko nuo depon valot ns. just saman näköiset kun hellan vastaavat facelift -valot.

                          Esim.
                          http://www.ebay.com/itm/97-00-BMW-E3...12b4a2&vxp=mtr
                          Ei lähellekkään. Uudet Hellat ~450€ posteineen...

                          Comment

                          • E-rotu
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2014
                            • 71
                            • TRE

                            Moro!

                            Uus asiakas bemarin marmori tiskille sekä tällä foorumilla joten tarvisin parit vastaukset.

                            Autoni on 520d vm2001 manuaali puolimiljoonaa ajettuna.

                            1: Auto nykii maantie nopeuksissa pintakaasulla pahimmillaan 1500-2000rpm kohdalla. Kiihdyttäessä ja moottori jarruttaessa ei yleensä nykimistä. Joskus 1 vaihteella vähän kiihdyttäessä. Täys kaasulla ei ongelmaa.
                            Tältä foorumilta luin että vastaava ongelma ollut kyseisessä koneessa 320d autossa ja vika oli ahto/polttoaine paine anturissa :

                            Silläkö kokeilemaan? 100e turhasta on kuitenkin aina ylimäärästä.

                            2: Radio jää soimaan kun autosta lähtee ja välillä matkalla sammuttaa ittensä. Sammuuko se aikanaan jos sen jättää humppaamaan? onko vika vai varuste?

                            E: Käyttäjätunnukselta ITI otettu idea tuohon anturiin. Missäpäin konehuonetta on ja täytyykö paljon purkaa?
                            Last edited by E-rotu; 18-03-2014, 13:02.
                            E91 330dA

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5089
                              • Paimio

                              Originally posted by E-rotu View Post
                              Moro!

                              Uus asiakas bemarin marmori tiskille sekä tällä foorumilla joten tarvisin parit vastaukset.

                              Autoni on 520d vm2001 manuaali puolimiljoonaa ajettuna.

                              1: Auto nykii maantie nopeuksissa pintakaasulla pahimmillaan 1500-2000rpm kohdalla. Kiihdyttäessä ja moottori jarruttaessa ei yleensä nykimistä. Joskus 1 vaihteella vähän kiihdyttäessä. Täys kaasulla ei ongelmaa.
                              Tältä foorumilta luin että vastaava ongelma ollut kyseisessä koneessa 320d autossa ja vika oli ahto/polttoaine paine anturissa :

                              Silläkö kokeilemaan? 100e turhasta on kuitenkin aina ylimäärästä.

                              2: Radio jää soimaan kun autosta lähtee ja välillä matkalla sammuttaa ittensä. Sammuuko se aikanaan jos sen jättää humppaamaan? onko vika vai varuste?

                              E: Käyttäjätunnukselta ITI otettu idea tuohon anturiin. Missäpäin konehuonetta on ja täytyykö paljon purkaa?
                              Aina ennen kuin rupeaa mitään vaihtelemaan kannattaa käydä luetuttamassa vikakoodit...sieltä voi löytyä heti syy niin ei tarvitse arvailla.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • MikaSS
                                BTCF Member
                                • Sep 2010
                                • 202
                                • Kokkola

                                Mitäs mieltä raati on tästä, että voisko olla niin että pääsi huohotin tukkeutumaan tuossa aamupäivällä kun vaimo oli kaupassa käymässä niin sano et auto rupes savuttaa aivan hirveesti eikä meinannu käydä (kylmä moottori) kun taas sitten ku ajeli takas kotiin niin pihassa kävi todella hyvin ja ei mitään ylimääräistä putkesta (lämmin kone) ? :think

                                Mietin vaan ku nyt ollu lauhaa pitemmän aikaa ja sit viime yönä käväsi -10 asteessa ja ajettu tommosta lyhyttä pätkä ajoa. Otin sen yhen huohottimen putken auki mikä menee siihen venttiilikoppaan niin oli täynnä majoneesia..

                                Autona tosiaan 523iA M52TUB25 koneella. Öljyt vaihdettu viime kesänä tosin Castrolin Edge mitä oon lukenu niin tuppaa muodostamaan tota. Huohotin on ollut hyllyssä odottamssa asennusta, mutta mietin et pitääkö vaihtaa nuo kylmän ilmaston huohotinputket ku näyttää et tossa niitä ei ole
                                nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
                                Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎