Originally posted by Samppae39
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Mikkomies84 View PostMiten kauan porukalla on kestänyt vauhtipyörät e39 -dieseleissä? Nettiauton ilmoituksissa ainakaan ei missään mainosteta että olisi vaihdeltu vaikka paljon rullattuja näkyy, e46 ilmoituksissa monissa on lukenut dmf -rempoista. Onko 520d:ssa kestävin pyörä kun vähiten vääntöjäkin?
Mulla oli 530d:ssä 300tkm kohdalla jo sen verran väljää että olis kannattanu varmaan vaihtaa, no en vaihtanut. 200tkm--> menty +500nm väännöillä.
Kaverin 330d vauhtipyörä levisi aika tarkkaan 400tkm kohdalla kun vaihtoi 535d suuttimet ja käytti penkissä. Toki voimaakin oli jo 320hv ja vääntöä melko reilusti.Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostTuo hammastanko menee juuri tuolla tavalla jäykäksi, jos sen välystä on yritetty säätää ja mutteri on vedetty aavistuksen liian kireälle.
Ensimmäisenä kannattaa siis löysätä muutama aste sitä (muistaakseni) valkoista 17mm mutteria hammastangossa rattiakselin kohdalta.
Ilmeisesti tangon kuluessa joutuu tekemään kompromissin väljän keskialueen ja tiukan reuna-alueen väliltä..
Comment
-
-
Originally posted by Kalle View PostJoo siis toi mikä on nokinen siitä päästä, eli ilmeisesti juuri se. Saakohan sitä jotenkin vielä kasaan, vai pitääkö alkaa etsimään uutta tilalle jostain?e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
ex.
e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
e30 316 -88 (schwarz)
Comment
-
-
Originally posted by Mikkomies84 View PostJaaha, mitäs sitten kyseltäisiin...
No miten jos tulisi nyt haettua eräs prefcl -mallinen kulkine, olisiko nuo depon valot ns. just saman näköiset kun hellan vastaavat facelift -valot.
Esim.
http://www.ebay.com/itm/97-00-BMW-E3...12b4a2&vxp=mtr
Comment
-
-
Moro!
Uus asiakas bemarin marmori tiskille sekä tällä foorumilla joten tarvisin parit vastaukset.
Autoni on 520d vm2001 manuaali puolimiljoonaa ajettuna.
1: Auto nykii maantie nopeuksissa pintakaasulla pahimmillaan 1500-2000rpm kohdalla. Kiihdyttäessä ja moottori jarruttaessa ei yleensä nykimistä. Joskus 1 vaihteella vähän kiihdyttäessä. Täys kaasulla ei ongelmaa.
Tältä foorumilta luin että vastaava ongelma ollut kyseisessä koneessa 320d autossa ja vika oli ahto/polttoaine paine anturissa :
Silläkö kokeilemaan? 100e turhasta on kuitenkin aina ylimäärästä.
2: Radio jää soimaan kun autosta lähtee ja välillä matkalla sammuttaa ittensä. Sammuuko se aikanaan jos sen jättää humppaamaan? onko vika vai varuste?
E: Käyttäjätunnukselta ITI otettu idea tuohon anturiin. Missäpäin konehuonetta on ja täytyykö paljon purkaa?Last edited by E-rotu; 18-03-2014, 13:02.E91 330dA
Comment
-
-
Originally posted by E-rotu View PostMoro!
Uus asiakas bemarin marmori tiskille sekä tällä foorumilla joten tarvisin parit vastaukset.
Autoni on 520d vm2001 manuaali puolimiljoonaa ajettuna.
1: Auto nykii maantie nopeuksissa pintakaasulla pahimmillaan 1500-2000rpm kohdalla. Kiihdyttäessä ja moottori jarruttaessa ei yleensä nykimistä. Joskus 1 vaihteella vähän kiihdyttäessä. Täys kaasulla ei ongelmaa.
Tältä foorumilta luin että vastaava ongelma ollut kyseisessä koneessa 320d autossa ja vika oli ahto/polttoaine paine anturissa :
Silläkö kokeilemaan? 100e turhasta on kuitenkin aina ylimäärästä.
2: Radio jää soimaan kun autosta lähtee ja välillä matkalla sammuttaa ittensä. Sammuuko se aikanaan jos sen jättää humppaamaan? onko vika vai varuste?
E: Käyttäjätunnukselta ITI otettu idea tuohon anturiin. Missäpäin konehuonetta on ja täytyykö paljon purkaa?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Mitäs mieltä raati on tästä, että voisko olla niin että pääsi huohotin tukkeutumaan tuossa aamupäivällä kun vaimo oli kaupassa käymässä niin sano et auto rupes savuttaa aivan hirveesti eikä meinannu käydä (kylmä moottori) kun taas sitten ku ajeli takas kotiin niin pihassa kävi todella hyvin ja ei mitään ylimääräistä putkesta (lämmin kone) ? :think
Mietin vaan ku nyt ollu lauhaa pitemmän aikaa ja sit viime yönä käväsi -10 asteessa ja ajettu tommosta lyhyttä pätkä ajoa. Otin sen yhen huohottimen putken auki mikä menee siihen venttiilikoppaan niin oli täynnä majoneesia..
Autona tosiaan 523iA M52TUB25 koneella. Öljyt vaihdettu viime kesänä tosin Castrolin Edge mitä oon lukenu niin tuppaa muodostamaan tota. Huohotin on ollut hyllyssä odottamssa asennusta, mutta mietin et pitääkö vaihtaa nuo kylmän ilmaston huohotinputket ku näyttää et tossa niitä ei olenyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i
Comment
-
Comment