Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9118
    • Oulu

    Originally posted by Mnederst View Post
    Minkälaisia kulutuslukemia muilla on ollut talvella? Mulla on neljän kuukauden kokemuksen perusteella aika tarkkaan 10 litran paikkeilla, kun mennään enimmäkseen kaupungissa.

    Tuntuu vähän turhan isolta tehtaan lupauksiin verrattuna, kun on ihan normaalit nastakumit alla ja ajotyylikin rauhallinen.

    Auto on E61 523i LCI, moottorina n53.
    Onko moottorilta vikakoodeja kurkattu. Lähinnä haen sitä, jos siellä on esim. NOx-sensorissa tai NOx-katissa ongelmaa, niin ei toimi laihaseosalueella.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Mnederst
      Bimmer Rookie
      • Sep 2014
      • 88
      • Espoo

      Originally posted by Clavurion View Post
      Onko moottorilta vikakoodeja kurkattu. Lähinnä haen sitä, jos siellä on esim. NOx-sensorissa tai NOx-katissa ongelmaa, niin ei toimi laihaseosalueella.
      Ei ole koskaan katottu, ostin auton käytettynä liikkeestä vasta viime syyskuussa. Onko kulutus niin iso, että voisi olettaa jonkun olevan pielessä?

      Pitää toi kyllä tsekata, kun liikkeen virhevastuu päättyy muutaman viikon kuluessa. Olisikohan Espoossa jotakin sopivaa paikkaa tai harrastajaa?

      Comment

      • keisari6
        Newbiemmer
        • Mar 2015
        • 10
        • Helsinki

        Kävin testailemassa paria E61 pre-lci:tä, onkos toi normaalia että edellä ajavan auton rengasäänet yms kuuluu aika selvästi hyttiin, melkein kuin olisi ikkuna auki? Vai onko auto muuten niin hiljainen että kuulostaa vaan siltä?

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          Originally posted by keisari6 View Post
          Kävin testailemassa paria E61 pre-lci:tä, onkos toi normaalia että edellä ajavan auton rengasäänet yms kuuluu aika selvästi hyttiin, melkein kuin olisi ikkuna auki? Vai onko auto muuten niin hiljainen että kuulostaa vaan siltä?
          Hiljaisen auton dilemma kyllä.

          Itse ajelin yks päivä motaria kohti Helsinkiä, ja pikkuhiljaa rupesi kuulumaan tuttu vihellys, joka tarkoittaa, että puhaltimen moottori rupeaa vetämään viimeisiään. Radio kiinni, vihellys jatkuu ja voimistuu. Puhallin kiinni, vihellys jatkuu ja voimistuu. Varmaan oli ainakin sata metriä tässä kohtaa vielä matkaa Fiat Bravaan, joka ajeli edellä. En tiä, mitkä vetarit oli menossa, mutta aivan helvetillinen ujellus kuului.

          Toki kyseessä F10, mutta kyllä noita on sattunut e60:lläkin...
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • tommipommi
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2011
            • 225
            • sastamala

            Originally posted by Clavurion View Post
            Yksilöitähän nuo kaikki on. Oman otannan perusteella keskimäärin kestävät yleensä kyllä lähemmäs 250-300 tkm. Aika samoissa yleensä myös laturin kestävyys, jos haluaa ennakoivasti huoltaa. Samalla kannattaa tarkkaan tutkia kampiakselin hihnapyörän (värinänvaimennin) vulkanoidun kumiosan kunto. Uusi päivitetty orkkis (tai Gates) on selvästi jämäkämpi.
            Kiitos tiedosta

            Comment

            • Lusu
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 615
              • Nokia

              Kertokaas viisaat mitä eroa on pre-facelift/facelift 3.0 litrasella bensamyllyllä, muutakun tehot/kulutus/päästöt.
              Tarkotan lähinnä plussat miinukset, ite oon antanu ymmärtää että facelift mylly olis paljon parempi.

              Isompi tehohan on aina parempi.
              xxxxx

              "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

              Exät:
              E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
              e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
              , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

              Comment

              • Muppe
                BTCF Member
                • May 2006
                • 1866
                • Östermyra

                Originally posted by keisari6 View Post
                Kävin testailemassa paria E61 pre-lci:tä, onkos toi normaalia että edellä ajavan auton rengasäänet yms kuuluu aika selvästi hyttiin, melkein kuin olisi ikkuna auki? Vai onko auto muuten niin hiljainen että kuulostaa vaan siltä?
                Ehkä ainoa pettymys kyseisessä korimallissa tosiaan ollut tuo äänieristys. Tuppaa kuulumaan maantien äänet vähän turhan hyvin hyttiin.
                E61 530dA M-Sport
                E39 520iA Touring

                ex. E34 525iA
                ex. E34 535iA
                ex. E34 520i
                ex. E34 520i
                ex. E36 320i

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  Originally posted by Lusu View Post
                  Kertokaas viisaat mitä eroa on pre-facelift/facelift 3.0 litrasella bensamyllyllä, muutakun tehot/kulutus/päästöt.
                  Tarkotan lähinnä plussat miinukset, ite oon antanu ymmärtää että facelift mylly olis paljon parempi.

                  Isompi tehohan on aina parempi.
                  PreLCI:ta on vanhemmalla M54 koneella, joka on sama kuin viimeisissä e39 korimallin autoissa sekä uudemmalla N52 koneella. LCI malliin tuli sitten N53 joka on uudempi versio N52:sta. Ainakin suuttimet tuossa yhteydessä muuttui. Näitä moottorityyppejä kun googlettaa niin alkaa hyvät ja huonot puolet selviämään.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • markku55
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2015
                    • 200
                    • Hanko

                    Originally posted by Muppe View Post
                    Ehkä ainoa pettymys kyseisessä korimallissa tosiaan ollut tuo äänieristys. Tuppaa kuulumaan maantien äänet vähän turhan hyvin hyttiin.
                    Onko siis niin, että ennen faceliftiä äänieristys olisi ollut jopa parempi? Yleensä kai on niin, että uusi versio on aina hiljaisempi kuin edellinen - vai?

                    Comment

                    • keisari6
                      Newbiemmer
                      • Mar 2015
                      • 10
                      • Helsinki

                      Originally posted by touring39 View Post
                      Hiljaisen auton dilemma kyllä.

                      Itse ajelin yks päivä motaria kohti Helsinkiä, ja pikkuhiljaa rupesi kuulumaan tuttu vihellys, joka tarkoittaa, että puhaltimen moottori rupeaa vetämään viimeisiään. Radio kiinni, vihellys jatkuu ja voimistuu. Puhallin kiinni, vihellys jatkuu ja voimistuu. Varmaan oli ainakin sata metriä tässä kohtaa vielä matkaa Fiat Bravaan, joka ajeli edellä. En tiä, mitkä vetarit oli menossa, mutta aivan helvetillinen ujellus kuului.

                      Toki kyseessä F10, mutta kyllä noita on sattunut e60:lläkin...
                      Joo nää on jo melkeen liian hiljaisia, varsinkin muutaman Opel-vuoden jälkeen... Noh, tuli nyt toinen noista E61 kuitenkin ostettua

                      Comment

                      • Benighted
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2015
                        • 281
                        • Klaukkala

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Minä olen ihan käsin ilman mitään apuvälineitä hinkannut ne pinnoitteet pois jolloin alla oleva muovi jää kiiltäväksi ja yleensä myös virheettömäksi eikä näytä ollenkaan pahalta. Sen alapuolan keskikohdan jättää hinkkaamatta kun ei siitä yleensä ole pinnoitteet kuluneen niin näyttää hyvältä myös muihin puoliin verrattuna...
                        Saako noita ylempiä muoveja vaihdettua tahi maalattua / teipattua mitenkään? Siis noita, jossa kaikki napitkin on.
                        F11 530xdA M-Sport 2014
                        Ex. E39 530iA Touring 2001
                        Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                        Comment

                        • Petsku333
                          BTCF Member
                          • Jun 2014
                          • 349
                          • Kerava

                          Originally posted by Lusu View Post
                          Kertokaas viisaat mitä eroa on pre-facelift/facelift 3.0 litrasella bensamyllyllä, muutakun tehot/kulutus/päästöt.
                          Tarkotan lähinnä plussat miinukset, ite oon antanu ymmärtää että facelift mylly olis paljon parempi.

                          Isompi tehohan on aina parempi.
                          LCI:ssä eli N53 koneissa suoraruisku, joten imuventtiileihin kertyy karstaa/skeidaa . Alkaa vasta siinä 100tkm päälle ajetuissa, ehkä huomaamaan huonompaa tyhjäkäyntiä. Jenkeissä ne näitä puhaltelee pähkinänkuorilla puhtaaksi en tiedä miten Suomessa. Korkeapainebensapumppukin osoittautunut hajoilevaksi ja suuttimet myös.
                          Last edited by Petsku333; 10-03-2015, 14:19.
                          Seat Cupra 290

                          Ex. F20 118i MHD Stage 2
                          E60 2006 525i

                          Comment

                          • TommiT
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2015
                            • 80
                            • Äänekoski

                            Onko kukaan asentanut autoonsa taka-apurungon pusliin Powerflexin PFR5-721 ja PFR5-723 inserttejä jotka korvaavat puslien molemmilla puolilla olevat kumiset lätkät. Minulla on nyt apurunko irti ja kovin näyttää lötköiltä nuo orkkis puslat. Tässä muun remontin ohessa ois ollu helppo vaihtaa uretaani insertit kumisten tilalle. Vai teenkö köyhänmiehen tempun ja täytän sikaflexillä puslat :think

                            Tuosa linkit mitä tarkoitan

                            http://www.powerflex-shop.com/produc...-e61-Nr20.html

                            http://www.powerflex-shop.com/produc...-e61-Nr20.html
                            E61 535d M-Sport

                            Comment

                            • Lusu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 615
                              • Nokia

                              Originally posted by markok View Post
                              PreLCI:ta on vanhemmalla M54 koneella, joka on sama kuin viimeisissä e39 korimallin autoissa sekä uudemmalla N52 koneella. LCI malliin tuli sitten N53 joka on uudempi versio N52:sta. Ainakin suuttimet tuossa yhteydessä muuttui. Näitä moottorityyppejä kun googlettaa niin alkaa hyvät ja huonot puolet selviämään.
                              Originally posted by Petsku333 View Post
                              LCI:ssä eli N53 koneissa suoraruisku, joten imuventtiileihin kertyy karstaa/skeidaa . Alkaa vasta siinä 100tkm päälle ajetuissa, ehkä huomaamaan huonompaa tyhjäkäyntiä. Jenkeissä ne näitä puhaltelee pähkinänkuorilla puhtaaksi en tiedä miten Suomessa. Korkeapainebensapumppukin osoittautunut hajoilevaksi ja suuttimet myös.

                              Ok. Kiitos näistä. Tuo N53 vaikuttaa ainakin paperilla houkuttelevammalta, isommat tehot/pienemmät päästöt ja kulutus.
                              xxxxx

                              "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

                              Exät:
                              E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
                              e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
                              , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

                              Comment

                              • Control^
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2007
                                • 198
                                • Hki

                                Minulle pomppasi tänään näytölle autossa semmoinen ilmoitus mikä jotakuinki sanoi jotain, että "gear changer fault.... take it to nearest bmw retailer to checking..." tai oisko ollu joku possible fault in gear changer...tai jotain sinne päin. Tarkoitus oli ottaa tästä kuva ku yllätyin sen verra, mutta sitten tämä vikailmoitus hävisi. Onko kenellekkään tuttu? Tietäisikö joku tarkalleen mitä tekstissä luki, että voisin googlettaa asiaa :think Pitäisikö asiaan reagoida? En ole autossa ajaessa mitään kummempia huomannu, eikä viikko sitten vikakoodeissa mitään ollu.

                                EDIT: Pika googletus viittasi johki softa/sähkö ongelmiin. Joko sähkö piiikkim ahdollisesti tai, että akku mahdollisesti olisi lopussa..?
                                Last edited by Control^; 10-03-2015, 20:52.
                                Ex:
                                Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎